Čas pro hrdiny

3.10.2019 10:04 - LokiB
Jerson: já ty posudky psát budu, ale až o víkendu, dřív se k tomu nedostanu. Nejde o rezervy, přijde mi to součást hraní Omegy, ale holt čas je vzácný.
3.10.2019 10:06 - Jerson
Je mi to jasné, nespěchám na ně tak moc. Jen mám zkušenost, že pokud se hlášení či posudky nenapíšou do týdne, tak výrazně klesá šance, že budou vůbec někdy napsány.
4.10.2019 14:43 - Jerson
Agenty by mohla zajímat tahle zpráva o chemikálii používané k ovládání mysli.
4.10.2019 14:47 - LokiB
Píše:
helmu uzemněte (zabráníte tak přijímání transmise a zřejmě nevratnému přemazání osobnosti)


Chudák Saša ;(
4.10.2019 15:33 - Ugy
Koukám, že stejně jako v současnosti tak i v Omeze platí, že necheteli být odposlouchávání a nabourávání neznámými organizacemi na dálku stačí si nasadit "čepku z alobalu" :D
7.10.2019 17:38 - Pjotr
8.10.2019 08:27 - Jerson
Jak to vypadá s posudky?
8.10.2019 14:46 - Ebon Hand
LokiB píše:
Tenhle pocit jsem v praxi neměl :) Spíše naopak mi přišlo, že šance na "smůlu", kdy nebudou mít hráči nad dějem moc velkou kontrolu je ... nemalá

Vítej v klubu. :D :D
Vaši hru jsem nestraně sledoval přes dvě hodiny a moc pod kontrolou ji postavy neměli, dokonce se vám množili komplikace rychleji, než úspěchy. :-) Očividně spalování aspektů není schopné hru úplně zvrátit, pokud taháte víc komplikací. Ale zde bych viděl manévrovací prostor, aby aspekty byly víc univerzální. To co měli někteří hráči bylo absurdně nepoužitelné.
Každopádně se mi moc líbil RP hráčů a atmosféra, dobře jsem se u toho bavil. :-)
8.10.2019 15:11 - LokiB
Ebon: Spalování by asi trochu pomohlo, jen těch vhodných aspektů některé postavy nemají mnoho. Já si třeba při tvorbě postavy vzal spíše aspekty do RP než do herních situací (a Jerson mě na to upozorňoval, takže to není jeho chyba, jsem si to chtěl zkusit a nechtěl jsem se moc tlačit do toho, že budu mít postavu se samými herně užitečnými aspekty).

Ono by to asi bylo jiné, kdyby postava měla aspekty více jako v jiných hrách třeba "vlastnosti povolání", takže bys měl 5-6 "užitečných aspektů", které bys točil podle typu situace a v případě potřeby i pálil (a pomohlo by mít i o něco víc rezerv pro takový styl hry). hra by pak byla akčnější a hráči odvážnější.

Pro one-shote mi to nevadilo, byla to zábava, i když spíše RP než "herní". A zdá se, že takovou Jerson Omegu chce.

Moje postava má aspekty:
- Vojenský Stavitel
- Člen spolku Kadapa
- Nevěřím nesmyslům
- Nepochybuji
- Diskutér
- Viděl jsem kus světa
- Fašo

Kdybych chtěl být více "herní", tak si odeberu něco z těch (Nevěřím nesmyslům, Nepochybuji, Diskutér)
a dám tam třeba něco jako:
- Vojenská autorita: jsem sice nižší důstojník v záloze, ale vím jak to v armádě chodí, dovedu vydat rozkaz, aby ho prostí vojáci měli tendenci poslechnout
- Vojenské plány: běžnému civilovi připadá hemžení vojáků zcela náhodné, ale zkušené oko dokáže v chaosu rozpoznat, jaké asi byly vydány rozkazy a co se vlastně děje
- Diplomatická imunita: cosi v historii (byl třeba dříve poslancem nebo diplomatickým atašé kdesi v orientu nebo ...) mi dalo do rukou diplomatický pas, který je možné využít k získání respektu / času / změkčení reakce oficiálních složek v případě jednání

Nějaké takové věci, které dají postavě trochu materiálu, pomocí kterého si může zkusit vylepšit šance při jednání s armádou/policií/...

Co si budeme nalhávat, civilové v takových misích mají problém, že prostřílet se z ošemetné situace většinou nejde (už moc velký Defcon, velká přesila, ...), utíkat se člověku pokaždé nechce a jen tak někoho ukecat, bez možnosti spálit aspekty je hra vabank.

Resp. takhle, poměr 1-1 úspěchů a komplikací v balíku znamená, že typicky postavy misi "nevyhrají" ... to je nutné vzít jako premisu. Pak k tomu lze přistoupit tak, že dopředu počítáš s neúspěchem, a zkoušíš, jak moc toho dokážeš uhrát, než padneš/utečeš :) V takovém přístupu to může fungovat jako celkem specifický herní žánr dobře.
Ale je to více na one-shoty, protože při kampani to možná hodně lidem nesedne, že v každé misi budou mít pocit, že "se něco hodně pokazilo". Dostat tenhle přístup z hlavy není snadné :)
8.10.2019 16:06 - Jerson
Při kampani takové výsledky (jako defcon 4) moc nenastávají, podle nových pravidel jsem hrál 17 misí a jen 3 - včetně té vaší - dopadly celkově špatně. Z toho jedna proto, že se agenti pustili do boje s jedním obuškem a jednou dýmovnicí proti brokovnici a automatické pušce.

Po první hře dávám hráčům možnost zadarmo si upravit aspekty. A asi je chyba říkat tomu "aspekty", protože většina hráčů si pod tím představí to samé co ve Fate, místo směsi charakterových vlastností, schopností, dovedností a přístupů. Takový aspekt "odvážný" nebo "rozhodný" se dá použít prakticky na cokoliv. Sirien tedy vymýšlel kombinace jako "medik výsadkář", aby se mohl použít jak pro ošetřování, tak pro skákání padákem, ale to mi už přijde jako zbytečný powerplaying - nehledě na to, že i kdyby se už skákalo padákem, tak je lepší mít dva aspekty místo jednoho, protože se dají použít nezávisle.
A některé názory postavy je lepší dát na losovací karty než jako aspekty. To mám v plánu, jen ty kartičky musím vyrobit.

A poměr úspěchů a komplikací 1:1 má zajistit, aby výsledek mise i jednotlivých částí byl na hraně, ideálně aby poslední test ukázal, zda se mise povedla nebo se stalo něco fakt špatného. To je účel, a celkem to vychází. Ne vždy, ale tak ve čtvrtině misí to je na konci a v další čtvrtině k tomu dojde během hry. Hráči mají možnosti, jak zvyšovat šanci na dobrý výsledek, Vypravěč má možnosti, jak přibližovat špatný výsledek.
8.10.2019 16:29 - LokiB
Jak říkám, když jsem se nastavil myšlenkově na to, že se vlastně počítá s tím, že mise bude s velkou pravděpodobností spíše neúspěšná, hrálo se mi klidněji :)
8.10.2019 17:52 - Jerson
Dokud odejdete po svých, nemůže to být neúspěch :-)
9.10.2019 00:09 - LokiB
Někdo odejde, někdo odjede, někoho odnesou :)
9.10.2019 09:22 - LokiB
jerson: je mi líto zdržení, ale poslední týden jsem časově úplně zabitej :( mám to rozepsaný a nedostal jsem se k tomu to dokončit. dneska GMuju a ani na to jsem se nestihl připravit. některé týdny jsou prostě moc hektické :(
9.10.2019 10:45 - A15
LokiB píše:
že se vlastně počítá s tím, že mise bude s velkou pravděpodobností spíše neúspěšná


A kdo tvrdí, že mise byla neúspěšná? Pouze Jerson.

Něco jsme zjistili a spoustu skopčáků nasrali. Já to považuji za naprostý úspěch.
A pokud Jerson považuje misi za neúspěšnou, je to pouze jeho názor a problém :-)
9.10.2019 10:51 - LokiB
A15: Jerson ji považuje za úspěšnou.
To já jsem se vyjádřil, že v okamžiku, kdy jsem se jako hráč smířil s tím, že v Omeze bývají (z mého pohledu ;)) mise často neúspěšné, tak se mi hrálo snáze :)
9.10.2019 11:04 - A15
LokiB: ale to je dáno pouze tvými metaherními informacemi. Kdybys neviděl Jersona, jak si vykládá pasiáns z barevných karet, tak dle postupu mise bys (téměř) žádný neúspěch neviděl.
9.10.2019 11:20 - LokiB
A15: naopak, nebýt pasiánse, který indikoval určitý postup v misi, viděl bych celou dobu naprostý krach mise, který zázračně zachránil profesor doktor Hans Duff, který se tak trochu náhodou rozhodl, že se Jürgenovi vyzpovídá a všechno podstatné, co jsme zjistili, mu během 10 minut vyloží.

Kdyby sis odmyslel tu scénu rozhovoru mezi Jürgenem a profesorem doktorem, tak jsme skončili v podstatě s prázdnýma rukama, bez jakýchkoli podstatných informací, s plechovkou, o které bychom nic nevěděli :)
9.10.2019 14:19 - Jerson
Příště to vyzkouším tak, že hráči karty neuvidí vůbec a budu jen hrát následky.
Misi považuju za neúspěšnou jen tehdy, když hráči nezískají ani jeden postup, protože to nic nezjistí.

Btw. to jak vás Dr. Duff zasvětil do případu vám vadilo? Jen abych měl představu, pokud ano, příště to udělám nějak jinak. Jen jsem si vzal k srdci opakované stížnosti, kdy hráči po misi říkali, že se jim vlastně nic nepodařilo zjistit :-)

Loki - s těma prázdnýma rukama nemáš tak úplně pravdu - lokalizování výzkumné stanice s Teslovou věží a vzorek tekutiny sloužící k ovládání lidí, který dokážou chemici Omegy ztotožnit s už známými látkami je dost slušný úspěch, i když chápu, že jako nováček nevidíš do celkového obrazu a do událostí na pozadí. V téhle hře je hodně velký rozdíl, až skoro skok v chápání (postavy i hráče) mezi první a druhou (občas třetí) misí, do které se agent dostane. Na první misi si hráči pravidelně říkají "WTF, co to sakra znamená? Vždyť jsme nic nezjistili?" Na druhé si říkají "Tak o tomhle už něco vím, jak to souvisí?" a na třetí už vysvětlují nováčkům, jak to asi je. A vzhledem k tomu, že to takhle fungovalo mé předchozí i předpředchozí kampani, tak to už beru jako takový svůj modus operandi.
9.10.2019 17:49 - LokiB
ok :)
ale tak ze tam Je Teslova vez, to se tak nejak vedelo. ze z dolu udelali stanici, to ne, to mas pravdu. a latka ... preci jen, bez toho vysvetleni od profesora doktora by to bylo o dost chudsi.

na co tim narazim - ze z pohledu hrace novacka se toho moc nezjistilo behem hrani vetsiny mise, kde nas malem zavirali za chozeni po ulici, az pak prisel (pro me trochu WTF) rozhovor s profesorem doktorem, ktery (mozna veren sve povaze) se rozpovidal bez ohledu na jakekoli utajeni ci obezretnost.
jako bral jsem to, ze je to proste spis vedec, co se chce pochlubit ... a mozna to ma nejakou dalsi vnitrni logiku, kterou jsem jako hrac nevidel

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081228971481323 secREMOTE_IP: 3.238.114.5