Alnag píše: Jako první mne napadlo třeba rozbití čtvrté stěny, ale netřeba asi být tak obskurní. On i takové předznamenávání budoucnosti se musí dělat dost blbě, když ti s tím šachují jiné skupiny. Stříhání děje v čase (různé časové roviny souběžně, vyprávění stylem filmu Memento nebo Dokonalý trik) atd. atd.
Sice z vlastní zkušenosti vím, že třeba střihy v čase jsou velmi efektní technika, ale rozhodně to není nutnost pro dobrou hru.
Gurney: No já to nemyslel tak, že je to nutnost. Jen jsem upozorňoval na to, že to má i jistá úskalí nebo omezení. Nebylo to míněno jako výtka, spíše jako omezení. Já si třeba s tímhle rád hraji a asi bych se nerad nechal takhle okleštit.
Ona by práce s časem šla zakomponovat i tak bez větších potíží, protože se týká jedné skupiny a tak jako tak je obtížné předvídat, co se doopravdy stane v delším časovém horizontu.
Možná by mi pomohl konkrétní případ použití takového předznamenávání budoucnosti, který by měl způsobovat potíže, abych si to dokázal představit (a případně posoudit, jak moc by to mohlo vadit v multikampani.)
Já jsem používal dvě skupiny v opozici vůči sobě a s časovými střihy jsem neměl problémy, ale určitě byla výhoda v tom, že skupiny spolu nespolupracovali, takže nepotřebovali výsledky té druhé. A vlastně jen záporácká družina dávala neustále konkretizované budoucí plány svého zrůdného plánu. :-)
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<