Kultura

sirien
13.10.2007 13:17
Jak udělat magii tak, aby byla opravdu magií? Jaký je rozdíl mezi mágem, který z ruky vrhne blesky mystické energie, a týpkem s integrovaným fůzním generátorem a kybernetickým iontovým usměrňovačem v ruce, který udělá totéž s elektřinou? Je vůbec nějaký? A měl by být? Je magie jen prostředek? Nebo skutečně může být něčím vznešeným a tajemným, i když je v číslech?

poznámka ke kompatibilitě diskuse: při revizi článku jsem změnil význam termínu "mystik" - prakticky jej přesně obrátil. Původní článek používal termíny mystik (ten co nechápe) a mág (ten co chápe), současný článek používá mystik (ten co chápe), čaroděj (ten co nechápe) a mág (na pomezí obou). Datum změny odpovídá postu #181
21.9.2010 16:06 - sirien
Fink Ployd píše:
Ja vim ze jsi manager ... ale realita takhle nefunguje, sorry.

Právě naopak takto realita funguje, to co studuju s tim nemá naprosto co dělat. Chjo. Tvoje hlody fakt upadaj.
21.9.2010 16:14 - Argonantus
Skew:

Protože je magie v reálu právě tak divoká a ne zcela předvídatelná, tak nejsem s to jasně odpovědět.
V drtivé většině případů se nic zvláštního neděje, a seznam věcí na nákup je seznam věcí na nákup.
Nicméně si umím představit, že přečtený text bude mít na někoho naprosto neplánované účinky, které dotyčný nezamýšlel. Jersonovo jednoduché "kouzlo"se zíváním může fungovat, i když by to třeba neudělal úmyslně.

Učebnice matiky je ovšem magie vyššího levelu... jeden známý se dostal do změněného stavu vědomí při tvarování různých nekonečen.
21.9.2010 19:29 - Jerson
Argonantus píše:
U některých témat totiž pravověrný vědec přestane zkoumat a dostane hysterický záchvat (pozorujte někdy Grygara a spolek Sisyfos).

Viděl jsem je v praxi.Colombo píše:
Velký počet lidí považovalo písmo za magii, písmo je magické.<-> Velký počet lidí považovalo púšku za magii, pušky jsou magické.