Jerson: No vidíš, že to de, s konkrétním příkladem se hnedka líp pracuje :)
Podstata je IMO v tom, abys hráče nechal jejich schopnosti beze změn v jejich vůli - zvlášť teď, bylo by divné náhle něco mněnit (najednou chtít nějaké podmínky/pomůcky nebo cokoliv)
Na druhou stranu chceš, aby se změnil jejich dojem z toho, co dělají. Řešení vidím jednoduše - přidej jim informace a popisy související s jejich schopnostmi, případně se jich zdánlivě týkající, které je ale neovlivňují.
Budu konkrétnější:
LÉČENÍ - Popiš léčiteli, jak přesouvá životní sílu z okolí, že vnímá jak věci kolem něj chřadnou, aby léčený mohl být vyléčen... u škrábnutí. U skutečného zranění popiš, jak je to JEHO síla. NEdávej postihy ani nic podobného... ale až se příště mihne někde, kde by mohlo být zdrcadlo, tak mu nezapomeň popsat, jak se do zrcadla podíval a měl najednou dojem, že se vidí mnohem starší a unavenější... Nebo až bude něco zvedat/někam běžet, tak ho nech běžet normálně... ale potom mu popiš, jak je mnohem zadýchanější, jak si připadal že by to sice normálně zvednul, ale že to tentokrát bylo tak tak... nebo můžeš jen tak z hecu říct jinému hráči, že u něj zahlédl šedinu (ve skutečnosti zcela přirozenou a normální, ale...:) )
...když to uděláš dost barvitě, tak jsem zvědavý, jestli bude mít dál zájem ze sebe dělat chodící lékárničku a nebyl bych moc překvapený, kdyby najednou začal používat mnohem raději i obvazy.
PSYCHOKINEZE je hračka - chce vědět, co se v okolí předmětu dělo? Z toho jí můžeš snadno udělat až peklo, pokud budeš chtít, a to aniž bys jí cokoliv reálného udělal.
Chce vidět? Fajn, ať si vidí... Hezky jí popiš co se dělo, co viděla a slyšela... a pak jí popiš, jak se všechny pocity a emoce vlévají zpět do ní, jak jí prochází strach v okamžiku, kdy vidí vraždu, jak cítí děs člověka, kterého právě setnul Šedivák... a ne jenom tak, že to
cítí, pěkně jí dodej i to, jak vnímá že se jí ty emoce usazují v paměti, jak jí onen strach prošel do vnitřností a jak se tam usadil... tu emoci si poznamenej, a až se jí stane, že té emoci bude vystavena sama, tak si přihoď, jak vnímá jak se to co se v ní předtím usadilo dere zpět...
TELEKINEZE je zajímavější otázka, protože je z popsaných schopností tak nějak nejpřímější.
První možnost je že aktivace téhle dovednosti s sebou ponese odporný flash back toho, že spolu se zamýšleným efektem schopnost ovlivní i jiné objekty, případně že schopnost bude po použití třeba "doznívat" - po použití se mu mimovolně ještě třeba půlhodinku až hodinku budou dít různé divné věci v jeho okolí.
Pak jej můžeš nechat aby ucítil to, co ovlivňuje. Pokud bude zasekávat pistoli, může se mu na ruce objevit rána, jakoby si někde skřípnul prst, nebo menší popálenina (teplota při výstřelu...). Stejnětak pokud někoho nechá zakopnout a spadnout, může sám klopýtnout, nebo se mu může zatočit hlava
Poslední co mě teď napadá je zároveň nejobtížnější, nejspíš. Pokud může ovládat, pak může i vnímat. Takže pokaždé když schoúpnost použije bych jej nechal ucítit náhodné projevy kinetické energie v okolí. Např. letící kulku... a podle zákonů autosughesce a psychosomatiky by pak mohl zjistit, že má na hrudi modřinu jakoby jej přes vestu zasáhla kulka...
WRAITSův způsob se mi nelíbí, protože tím ovlivňuješ hráče i mimo jejich vůli k magii sáhnout, což mi k Tvému světu (Chápu dobře, že je řeč o Druhé válce o svět, že jo?) nějak nesedí... jako... je to takový ten svět kde magie není zrovna běžná, takže by IMO měla být skrytá, pokud není povolána
pointa je v tom, že není nutné, aby hráče magie nějak přímo ovlivňovala, ale aby měli takový hlodáček nejistoty - co to sakra je? Nemohlo by to náhodou někdy udělat něco... nemilého?? Ještě se to sice nestalo, ale tak je to divný, a Jerson jako GM se přitom vždycky tak tajemně usmívá a udělá si do poznámek čárku...
Rytíř: Ale, to je pěkná myšlenka... kdyby Ti to nevadilo, tak bych jí později nějak zakomponoval do čtvrté kapitoly.