Kultura

sirien
16.12.2007 21:46
Filmy fantastiky
fantasy, sci-fi, hororové filmy - ty kvalitní, ať si zvedneme náladu zničenou ve vedlejší diskusi :)

ok, tady je seznam jmenovaných... nechci ho číslovat, protože myslím že kvalitní díla si nezaslouží nějaké degradování stupňováním. Aby nevznikaly hádky tak uvádím v pořadí tak, jak tu byly jmenovány
  • Šestý smysl (kultovní horor, kdo neviděl do konce, nic nechápe)
  • Pátý element (roztomilý lehce pojatý humorný sci-fi film)
  • X-men I a II (výborná zpracování komixu, s vykreslením hrdinů)
  • Excalibur (film který ukázal legendu jak má být)
  • LOTR (netřeba snad dodávat víc)
  • Batman (kultovní zfilmování kultovního komixu)
  • Hvězdný prach (Gaiman - pohádka)
  • Conan (výborné zpracování sword&sorcery archetypálního hrdiny)
  • Dvanáct opic
  • Pitch Black
  • Star Wars (ovlivnily budoucnost a ukázaly jak vypadá space opera)
  • Star trek (u někož i jako odpůrce musím uznat hodnotu)
  • Piráti z Karibiku (kteří hrdě obnovili kouzlo pirátských příběhů)
  • Willow
  • Beowulf
  • Johny mnemonic (ukázka světa Shadowrunu jak od autorů)
  • Nekonečný příběh (protože prostě Falco :) )
  • Souboj titánů (kdo neví proč, tak neviděl a měl by napravit)
  • Indiana Jones (za to že od doby IJ mají lidé rádi archeology)
  • Dračí srdce (protože všichni máme rádi pohádky, a tahle má stylovýho draka :) )
  • Duna (aby se lidé mohli navěky hádat o žánru)
  • Blade runner (za otevření tematiky transhumanspace)
  • Kruh (já ho neviděl, ale jiní se u něj prý fakt báli :) )
  • Galaxy Quest (božská parodie na Star trek a všechny SF fany)
  • Návrat do budoucnosti (jediné filmy o cestování v čase které berou v potaz paradox)
  • Matrix I (jaká SMŮLA že NIKDO NIKDY nenatočil nějaké to pokračování...)
  • Jáson a Argonauti (za nejspíš první smrtelně rychlé kostlivé válečníky)
  • Terminátor (protože tahle postapokalyptycká sci-fi prostě JE)
  • Alien (horor který žánru přinesl spoustu nových prvků a geniálních myšlenek)
  • Predátor (kultovní akční duel mezi jedním MZáckým lovcem a Arniem)
  • Total recall (akční sci-fi klasika)
  • Sin City (Některé umění má prostě fakt styl)
  • Drakula (můžete se pohádat kterej z nich :) )
  • Faunův labyrint (neviděl sem, ale všichni až na Jersona pějí chválu)
  • Minority report
  • Hvězdná pěchota (o tom jak vypadá militantní svět)
  • Immortal
  • Iron man
  • Mad Max
  • Serenity/Firefly (opravdu skoukněte nejdřív Firefly, ten film sám o sobě sice je dobrej, ale neni na konci seriálu pronic zanic. Podorbnosti zde)
  • Jestřábí žena
  • Hvězdná brána
  • 13. Warior (čs: Vikingové)
  • Highlander I a III
  • Equilibrium za gun-katu a styl
  • Ghost in the Shell Protože kreslené nebo ne, kult je kult
14.4.2021 18:56 - Necromancer
Náhodou docela dobrý je Underworld. Já to teď sleduju a docela mi to líbí.
16.4.2021 17:51 - sirien
Zkouknul sem Princeznu zakletou v čase. Well.

Fantasy fanfilm hráčů Dračího doupěte jehož úvod a závěr jsou překroucený do pohádky aby se to prodalo investorům a televizím... je asi nejlepší popis věci. Gergon má pro svůj Dračák rozhodně tvrdou konkurenci, to musim nechat.

Pro diváka "fantasy sou nesmysly pro děti, chci vnoučeti pustit pohádku" to dost možná okouzlí a bude to působit originálně a zajíamvě. Reálně to je mišmaš vcelku profláklejch klišé, kterej nemá žádnou zvláštní invenci.

Má to pár lepších momentů. Má to funkčnější logiku a postavy nakonec udělají ty věci co je chytré udělat (což oproti jiným pohádkám rozhodně plus). Ale pod touhle moderní a svěží fasádou to je ve skutečnosti pořád ta klasická nudná tuctová česká pohádka - kletba, princ, láska, polibek, blá blá... nemá to odvahu překročit tenhle vlastní stín a udělat něco jinak. Což způsobuje těžkou předvídatelnost celého filmu.

(Celou dobu sem si řikal, že dám upřímný bonus body za to když láska nebude řešení, když princezna skončí s kamarádkou místo s princem, když princ skončí s kamarádkou místo s princeznou, když všichni skončej spolu navzájem, když nikdo neskončí s nikym... za cokoliv, co by narušilo tisíckrát ohraný schéma pohádkového kolovrátku.)

Btw. dát do titulní role herečku kterou musim dabovat ze slovenštiny je fun asi stejně jako dát tam herečku co neumí a kvůli filmu se ani nenaučí jezdit na koni.

Celkově - dá se na to dívat aniž by to urazilo, dokázal bych to opakovaně vidět s dětma nebo rodinou znovu aniž by mi to roztavilo mozek, nelituju že sem to viděl, asi bych to nedoporučil.
17.4.2021 12:51 - Dukolm
No asi máme každý jiné nároky a rozlišuji produkci i podle peněz. A to že to má prvky tebou zmiňované české pohádky je pro mě třeba dobrá vlastnost a ne chyba.

Ta narážka je na tu jízdu na koni, je taky ukázka že tomu přisuzuješ větší rozpočet než to mělo. Mají k tomu dokument jak se točí pohádka, kde zrovna pro tohle je vysvětlení. A to že se díky tomu daly ty scény natočit s druhým štábem. A dokonce jedna z těch hlavních postav to komentovala že by se ráda naučila a že třeba v dalším díle.

Mě třeba by přišlo horší kdyby v té poslední konfrontaci s Muriel, byly herci nahrazeni kaskadéry. Což nebyly a trénovaly na to.


A fakt se až trochu škodolibě těším až budeš mít děti.
17.4.2021 13:17 - LokiB
sirien píše:
Btw. dát do titulní role herečku kterou musim dabovat ze slovenštiny je fun asi stejně jako dát tam herečku co neumí a kvůli filmu se ani nenaučí jezdit na koni.


Tomuto argumentu úplně nerozumím. Myslíš, že tam tu herečku dávali for fun?
Netvrdím, že jsem expert na českou hereckou scénu, ale koho bys tam tedy z českých hereček dal? On ten výběr na podobné role není zas tak široký. Jasně, můžem říc, že tam dáme kohokoli, kdo zrovna vychodil konzervatoř ... ale stejně, kolik jich je? Znáš nějakou?

Obecně jsem také proti klišé. Ale holt jakožto boomer jsem také rád, že se aspoň sem tam točí české pohádky, které jsou opravdu pohádkami a ne pitvořícími se infantilitami nebo progresivně nesrozumitelnými poselstvími :)
Já už na to nemám děti ve vhodném věku, budu se tedy muset podívat sám (onehdá jsem se synem koukal při jeho 20. narozeninách na Godzilla vs Kong ... a to bylo pro mě opravdu utrpení, jak špatné to bylo :( ...)

Ha, ono točej i dvojku :)
https://www.csfd.cz/film/929516-princezna-zakleta-v-case-2/komentare/
17.4.2021 19:35 - sirien
Loki: to nebyl argument, ale takovej dvojitej povzdech, ani jedno ten film nějak moc nezhoršilo, jen mě obojí přimělo se tak jako ušklíbnout. Toho dabingu sem si ve skutečnosti původně ani sám nevšim (a nic proti slovenským herečkám, ušklíb sem se tomu dabingu).

Dukolm: tak já neberu, že se ten film někomu líbí, proč ne, nic přímo špatnýho na něm neni. Kdybych ho hodnotil specificky jako pohádku, asi bych byl smířlivější - ale nějak jsem už nějakou dobu zpátky dospěl k názoru, že se i na pohádku dívám prostě jako na film a mám stejná očekávání a nároky (samozřejmě s přihlédnutím k žánru).

Co mi tady vadilo nebyla ani tak produkce (lokace, efekty, kostýmy... všechno v pohodě. Teda, ta noční košilka "od Zary" pobavila, ale jako nic ve zlym), jako a) místy slabej scénář a b) povšechná stereotypnost. Což obojí s financema moc nesouvisí.

Ten bod (a) je co sem si všim v cz produkci klasika - různé pasáže prostě nebyly samy o sobě moc zajímavé a spíš tak jako "proběhly" aby to mohlo někde nějak dál navázat, takové "scény z nutnosti". Nebylo to nějak přímo útrpné, v jiných filmech to je horší, z těch asi tří míst kde sem si toho začal všímat sem ani jednou neměl nějakou potřebu začít fast-forwardovat, ale jako trochu to cítit bylo.

Ten bod (b)... jako mě prostě nebaví sledovat tutéž šablonu bez obměn pořád dokola a takhle "generická pohádka (TM)" mi už prostě přijde... hrozně nudná. Jakože jasně, pořád to je pohádka a neni důvod aby neměla klasické pohádkové rysy a kliší - ale fakt je musí mít všechny bez jakékoliv obměny a nic nového navíc?


Dukolm píše:
A fakt se až trochu škodolibě těším až budeš mít děti.

...kdybych Ti měl vyjmenovat počet věcí, na které se za můj život různí lidé z mého okolí takhle škdolibě "těšili" - až doteď byli nakonec všichni dost zklamaní.
17.4.2021 20:57 - LokiB
Stereotypnost by mi zrovna tady nevadila. Slabší scénář mi vadí vždycky, to je bolest dnešních filmů velmi častá (ok, nejen dnešních, ale dnes si toho už hodně všímám, že je to moc často bída).

Já to teda zkusím zkouknout, ať neplkám nasucho.
18.4.2021 15:13 - Necromancer
Princezna zakletá v čase.

Viděl jsem to včera ráno a mám docela smíšené pocity.

První co je třeba si uvědomit, že to není nějaký Hollywoodský velkofilm. Je to Česká fantasy pohádka. Od toho se samozřejmě odvíjí rozpočet, cílovka, herci, styl...

Že to má místy slabší scénář, o tom se hádat nebudu. Celé to s tím Zámečnickým svitkem a tím zakletým Murieliným hradem je když se nad tím zamyslíte, docela marný. Taky mám docela zmatek v tom pojetí Kouzelník X Alxhymista a taky v runách a kouzlech.

Z mého pohledu si ten svět jen vytyčuje pravidla, aby se měl kam odkazovat a aby předvedl že nějaká má. Přitom se vlastně někdy ani nerespektují.

Finální souboj(e) se mi líbil, líbil se mi i vizuální design kouzel. I když konec mi přišel trochu uspěchaný a nepromyšlený. Klasickej HappyEnd byl... jak psal sirien.
sirien píše:
princezna skončí s kamarádkou

sirien píše:
všichni skončej spolu navzájem

Jakože zajímavý to je určitě, ale mám dojem že by to neprotlačili... :D

Ale je třeba říct, že na české poměry, je to velmi solidní dílo. Je to jedna z nejlepších pohádek co jsem od nás viděl. Jen prostě to "Hej, pojdmě fantasy film narvat do český poádky!" mi trochu vadí. Ale jako dobrý to v celku je. Rodinám z dětmi bych to doporučil, filmovým guru sirienStyle asi ne.
18.4.2021 20:45 - Log 1=0
Tak jsem si Princeznu zakletou v čase taky pustil.

A popravdě, já nejsem v mnoha ohledech náročný divák. Ano, děj je cvcelku předvídatelný a ničím nevybočuje ze schémat svého žánru, ale přišlo mi, že celkem pěkně odsýpá a hlavní zápletka je pro mne minimálně v tomhle žánru dostatečně neokoukaná. Ano, není skutečně originální, ale zpracovat si zasloužila. A to zpracování není perfektní, ale dobré je určitě.

Sráží to finální boj, u kterého se projevilo několik chyb, které mi dost vadily:
-odhalilo se, že i když se ze začátku zdál opak, příběh nemá konzistentní magický systém.
-člověku tak nějak došlo, že vlastně nevíme, o co záporačce přesně jde.
- síla lásky se ukázala jako ultimátní všeřešení, což sráží všechno ostatní.
Což je škoda, protože se toho film mohl vcelku snadno vyvarovat.

Celkově mi to přišlo tak na úrovni prvního Ledového království (btw. proč se v každé pohádce musí zpívat? To mě s*e víc než většina dějových klišé), Jestřábí ženy, nebo Cesty za živou vodou. Jako, za vidění to stojí, ale nečekejte žádnou bombu.

Na druhou stranu, právě jsem srovnal českou pohádku se zahraniční produkcí, a nedopadlo to vlastně vůbec blbě. A řešil jsem věci, jako jestli není "síla lásky" moc silná, jestli to má konzistentní magii... Na férovku, kdy jste něco takového řešili u české pohádky? Já asi nikdy. Takže pokud je někdo ochoten za to třeba přidat pár bodíků, tak se dostane i na těch 77% procent, co to má na ČSFD.
18.4.2021 22:37 - sirien
Log: protože existuje stereotyp, že děti sou hloupý zpívání milující opičky a utáhneš je na zpívaný nudli. Což, bohužel, podle všeho je z části pravda. Nicméně některé filmy jsou tohodle moru zbavený (Raya and the last dragon třeba).

Jestřábí ženu si pamatuju v mnoha směrech lepší. Je ale pravda, že sem jí viděl dávno a po jistých zklamáních v tomto směru (Johny Mnemonic...) sem nějak nenašel odvahu vidět jí znovu.

Konzistentní magie... co se Ti nelíbí? Celá ta magie je brutální DrD - včetně vychytávek jako vykřičník u pasti kouzla :D (...vykřičník u pasti = úspěšný save zrcadlí efekt zpátky na sesilatele, takový nenápadný, ale velmi zrádný prvek u mágova velkého mixu, zmiz... a nebo zkamenění). Prostě tam máš Alchymistu-Pyrofora co je powerplayer a multiclassuje do Kouzelníka-Čaroděje, ale kvůli stereotypům to tají a prezentuje se jen tim prvnim. A pak přijde velké odhalení, že to není (jen) Alchymista, ale i Čaroděj (resp. multiclasser) A protože multiclassuje tak neni tak silnej jako hlavní záporačka, co má levely jen v čarodějovi. Mě to přišlo naprosto jasný (stranou faktu že to tam je prokeclý už předem - hned v první scéně když se ukáže v tom vohozu kterej má a pak podruhý když sešle to kouzlo s tou runou času).

Fakt, že záporaččina motivace byla "sem zlá pohádková čarodějka takže samozřejmě že chci princezninu duši" byla mnohem horší zklamání.

Na jednu stranu, ano, u jaké jiné pohádky tohle můžeš řešit. Na stranu druhou, vem si jak nízko je nastavená laťka, pokud používáš tenhle argument.

Nicméně jako já proti těm 77% na csfd nic nemám. Sám bych to nedal (a nedal sem), ale jako jak sem psal, jestli se to někomu líbí víc resp. to vezme víc na milost, tak chápu proč a nemám výhrad.

Necromancer píše:
Jakože zajímavý to je určitě, ale mám dojem že by to neprotlačili... :D

Ta varianta kdy by neskončil nikdo s nikym by možná protlačit šla. Podobně že místo power of love (která, mimochodem, jak všichni víme, sucks) by tam určitě šlo prorvat power of friendship.

(A kdo případně skončil s kym jinak bys mohl naznačit jemnou mikou kterou si všimne jen ten kdo hledá, ale to ani neni nutný, že nikdo neskončí s nikym je taky slušná změna osnovy.)
19.4.2021 08:58 - Naoki
Zkouknutý na popud siriena a masivního online bullyingu který dostal Lindsey Ellis Raya and the last Dragon a souhlasím že to byl pěkný film. Škoda že ho tak málo lidí vidělo, protože si určitě zaslouží větší renown
19.4.2021 09:38 - LokiB
jsem za, aby se lidem a zejména dětem ukazovalo, že láska hory přenáší. že se to pár nerdskejm cynikům zdá oprděný, beru jako nutné zlo :P
19.4.2021 10:33 - Nachtrose
Jo jo, laska prenasi hory... a auta... a domy...
19.4.2021 11:18 - Vaarsuvis
Log 1=0 píše:
btw. proč se v každé pohádce musí zpívat? To mě s*e víc než většina dějových klišé

Kdysi jsem četl, že Disney to po válce dělal, aby se to mohlo snáze převést na Broadwayský muzikál, a tím mohla značka více vynášet.
A zbytek to kopíruje. :D
19.4.2021 12:00 - Necromancer
Log 1=0 píše:
člověku tak nějak došlo, že vlastně nevíme, o co záporačce přesně jde.

Tak nějak bohužel ano. Navíc pak ještě jednou příchod Černé bouře a resetnutí času je fakt WTF.

Log 1=0 píše:
proč se v každé pohádce musí zpívat?

Náhodou, tady mi to moc nevadilo. Jak se tam na pozadí likvidovala ta vesnice a že ten song byl takove sutnej... Přesně můj styl.

sirien píše:
Celá ta magie je brutální DrD

Jo, jenomže ten film před nás nejdřív nepostavil Průvodce hrou.

LokiB píše:
jsem za, aby se lidem a zejména dětem ukazovalo, že láska hory přenáší. že se to pár nerdskejm cynikům zdá oprděný, beru jako nutné zlo :P

Plně s tebou souhlasím příteli. :-P

Největší problém v téhle diskuzi vidím, že to hodntíte jako cyničtí nerdi (díky Loki, tenhle výraz si zapamatuju :D), i když ta pohádka je vlastně dělaná pro děti a popř jejich normální rodiče/prarodiče. A ti jakožto cílovka to budou hodnotit jinak, o to taky vlastně jde.
19.4.2021 13:31 - LokiB
Necro: pochopitelně chápu rozmrzelost některých diváků. protože "fantasy film" by také bylo fajn udělat. u nás prostě nejsou. jestli proto, že to autoři nechápou, nebo je opravdu málo diváků, nebo to neumíme, nebo cokoli jiného ... nevím.

Jsem však rád, když se točí i pohádky, které mají "klasické pohádkové poselství", ale nejsou to úplně stupidní televizní inscenace nebo Princezny ze mlejna. Za mě je takových poselství třeba :)

A sirienova recenze se mi líbí, nalákalo mě to ke shlédnutí
19.4.2021 14:06 - sirien
Necromancer píše:
Navíc pak ještě jednou příchod Černé bouře a resetnutí času je fakt WTF

Bouře ne, bouře je ongoing kletba která byla seslaná v minulosti, má svojí ukončovací podmínku (polibek) a prostě působí - porážka záporačky nic nemění, bouře nevyžaduje Soustředění.

Jedno další vrácení času po rozptýlení runy byl těžkej logickej WTF fail, to souhlasím.

Loki píše:
jsem za, aby se lidem a zejména dětem ukazovalo, že láska hory přenáší

Aha. Ale porno vidět nesmí, protože."by jim to dávalo nerealistické představy a očekávání". Sure, makes perfect sense :)

Jinak film může být pohádka i fantasy, to se nevylučuje... Uznávám, že Hvězdný prach je mistrovské dílo hned dvakrát a srovnání by bylo hrozně nefér ve všech směrech, ale čistě pro toto tvrzení si ho vem za příklad (a je tam i ta láska a dokonce ani mě nijak neruší... Ale jak píšu, mistrovské dílo, naprosto nefér srovnání.)
19.4.2021 14:24 - Necromancer
sirien píše:
Bouře ne, bouře je ongoing kletba která byla seslaná v minulosti, má svojí ukončovací podmínku (polibek) a prostě působí - porážka záporačky nic nemění, bouře nevyžaduje Soustředění.

Tak tady nesouhlasím. Bylo řečeno, že kledba pomine, když a) Princezna najde lásku b) Bude Muriel zabita. - Ostatně to byl taky důvod proč šli na ten hrad, chtěli získat svitek, pokopušeli se zničit růži... :D
Ale co už, tenhle svět prostě kašle na svoje pravidla, tak to nemá smysl řešit.
19.4.2021 14:29 - Jezus
No a co takhle podmínka nutná, nikoli postačující? Je prostě třeba udělat obé. Btw, pokud dám jako podmínku kletby lásku, nepřipadá mi to jako "láska hory přenáší a přemůže všechna kouzla." To je prostě složka jednoho konkrétního kouzla, respektive rušící podmínka...

Samozřejmě by bylo víc cool, kdyby pravou lásku našla třeba v koních, astrologii, liboli... :-D ale tohle obcházení podmínek je fakt spíš fantasy než pohádka.
19.4.2021 14:36 - sirien
Necromancer: zjevně chybná informace :)
19.4.2021 16:08 - Dukolm
Necromancer píše:
Tak tady nesouhlasím. Bylo řečeno, že kledba pomine, když a) Princezna najde lásku b) Bude Muriel zabita. - Ostatně to byl taky důvod proč šli na ten hrad, chtěli získat svitek, pokopušeli se zničit růži... :D


Já to chápal tak jako že to je možnost jak kletbu zrušit nikde nebylo řečeno že to bude stačit.

sirien píše:
Konzistentní magie... co se Ti nelíbí?

Já už neodělím povídky co jsou k pohádce jako bonus, čistě od věcí jen z pohádky ale mě magie přišla konzistentní.
Alchymista má pár poměrně mocných ochranných věcí co sesbíral po jiném (snad nejmocnějším alchymistovy), mladá alchymistka na poslední bitvu dostane stejně mocný ochraný předmět (Být to PC rpg tak mají bonus za setový předměty :-D).

Plus alchymista vypije zbytek lektvaru z nespecifikované rostliny kterou si přivez z velké dálky a slušně u toho omládl a získal magickou moc.

Log 1=0 píše:
člověku tak nějak došlo, že vlastně nevíme, o co záporačce přesně jde.
Tam mi to přišlo jasný pomsta, mocná už byla a chtěla být mocná věčně a to jí král odmítnutím překazil.


A co se týče písničky tak mě přišla super, až později u povídek jsem pochopil její význam a plné kouzlo. Vypráví totiž příběh z historie království a jedné postavy na který není ve filmu žádná jiná vazba.

Vlastně celkově ty povídky dokreslily ty postavy do hloubky.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10813879966736 secREMOTE_IP: 44.204.65.189