Tipy a triky

Rytíř
29.8.2008 19:49
Virtuální / Online hraní
Diskuze o našich Kronikách i online hraní obecně.

Relevantní produktové diskuse
ANKETA shrnuje nástroje s jejichž pomocí lze hrát online. HLASOVÁNÍ: +1 pokud byste nástroj určitě doporučili, -1 pokud se mu vysloveně doporučujete vyhnout. Nechat 0 u nástroje který znáte ale je to takové "eh... +-..." je správná volba.

Jak to vidíte s online/offline hraním dál?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 2 bodů.
Hráli jsme naživo u stolu i během karanténykladné body6
Během karantény jsme nehráli, ale po ní budeme hrát naživo u stolukladné body6
Během karantény jsme hráli online a budeme hrát online i nadálekladné body16
Během karantény jsme nehráli online, ale po ní se chystáme hrát onlinekladné body1
Během karantény jsme hráli online, ale po ní budeme hrát naživo u stolukladné body26
Jiná možnost (podrobnosti napište do chatu)kladné body1

Online nástroje - kvalita

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 50 bodů.
(video) Discord (free, +€)záporné bodyneutrální postojkladné body31
(video) Hangouts (free)záporné bodyneutrální postojkladné body1
(video) Skype (free)záporné bodyneutrální postojkladné body-2
(video) Roll20 (free)záporné bodyneutrální postojkladné body-8
(video) Zoom (€€)záporné bodyneutrální postojkladné body3
(video) jitsi.orgzáporné bodyneutrální postojkladné body5
(video) Google Meetszáporné bodyneutrální postojkladné body2
(VTT) Roll20 (free, +€)záporné bodyneutrální postojkladné body17
(VTT) Fantasy Grounds (€€)záporné bodyneutrální postojkladné body5
(VTT) Foundy Virtual Tabletopzáporné bodyneutrální postojkladné body3
(VTT) RPG Note Cards (fate.masac.cz)záporné bodyneutrální postojkladné body2
(drawing) app.diagrams.net (free)záporné bodyneutrální postojkladné body1
(drawing) awwapp.com (free)záporné bodyneutrální postojkladné body1
(drawing) excalidraw.com (free)záporné bodyneutrální postojkladné body4
13.5.2020 13:28 - Tarfill
Jasně. Rád bych jen upřesnil, že na mě ani nepůsobí tolik produkce a kostýmy, jako hlavně práce vypravěče a celkový projev hráčů. Jedna věc je koukatelnost, ale druhá věc je záživnost. Hráči na sobě nemusí mít kostým, nemusí mít ani miniatury, ale pokud je jejich projev lepší než průměrný, hráči sami mezi sebou dokážou tvořit situace, které jim vypravěč nepřipravuje a vypravěč sám ještě skvěle funguje, dostává celá hra úplně jiný rozměr a pak už skutečně jen záleží na vkusu každého diváka.
13.5.2020 18:55 - mrkew
LokiB píše:
hele a třeba Klan Zephyra jsi schopná shlédnout celý? Zkusil jsem si pustit dva díly, ale jelikož se první půlhodinu vlastně nic nedělo, jen probíhala kamarádská a pošťuchovací konverzace (jakou máme u stolu i my, to je asi běžné), a když už se začínalo hrát, tak projev hráčů ani GMa (tedy GMky), mě prostě nebavil, tak jsem to vypnul. Tedy, takhle to aspoň zůstalo v mé vzpomínce ...

Snažím se to brát tak, že nemá cenu kvůli tomu sepisovat hafo textu, kde bych jim to nějak vytýkal ... prostě jsme se nepotkali v tom, co mě by zaujalo a co je baví.


hele jasně v pohodě. Ne každému naše hraní sedne, což je logické. Máme komunity ještě ze starých projektů které jsme měli na YT nebo i v televizi (herní pořad indian, starý kybernauts atd...) a protože naše komunita DnD nezná, nemají to s čím srovnat, naše hraní je baví protože jsou na nás zvyklí a ví co od nás očekávat. Sám vím že asi 7 lidí díky nám objevilo tento svět a teď s borci paří každý týden a šíří to dál. Občas o tom pokecáme u jiných herních streamů.

Jinak jestli si vyplňoval dnes náš feedback na Klan Zephyra (usuzuji ze stylu psaní), tak jsme se nikdo z party vlastně nic nedozvěděli a přemýšleli co vlastně autor chtěl říct. Je to takové plytké a bez konkrétnosti. Vidím to u tebe že tě to jen sympaticky nezaujalo. Ano pár lidi vyplnilo že XYZ věc se jim nelíbila, ale naopak troj-čtyř násobek lidi to zase strašně žrala. A jak se říká 100 lidí, 100 chutí.

A jestli chceme prorazit v tomto? Záleží. Aktivity máme i jinde, hlavně v gamingu v čem jsme se primárně zviditelnili a pak také v televizi.
13.5.2020 19:59 - LokiB
mrkew: tak to má někdo podobný styl jako já, feedback jsem nepsal. nedařilo se mi to zformulovat tak, abych tím řekl, jak to působilo.

a fakt to beru tak, že jsme se prostě moc nepotkali v tom, co koho na hraní baví, a vlastně ještě víc, v tom co bych chtěl sledovat ... protože to ani tak není kritika samotného vašeho hraní, ale spíš pocit z toho, že by to měl být "program na sledování" ... ale vlastně pro mě není, protože na tom nevidím, že byste "hráli pro mě" :) hrajete to pro sebe, což je ok, ale proč bych pak zas na to měl koukat, že jo. asi tak nějak ve velkém zjednodušení.
13.5.2020 20:20 - mrkew
LokiB: tak tím se omlouvám ze konfrontaci. Tím pádem žezlo předávám pravoplatnému neznámému majiteli :D

Já to jako chápu, to je jak u herních streamu. Proč to mám sledovat, když můžu hrát. Ale jo, mezi streamerem a divákem je pořád větší interakce než u D&D, tam by to bylo v celku rušivé si myslím.
13.5.2020 20:31 - Tarfill
Mrkew,
říkáš jeden dnešní feedback plytký a bez konkrétností? A jaká část konkrétně Ti připadá nekonkrétní? Jinak já si myslím, že svůj názor jsem tam napsal docela jasně. A pokud je to stejný feedback, co bys tam potřeboval víc uvést? Jakože až bude mít Sayuri více zkušeností, bude mít logicky i lepší výstup a bude to i více koukatelné? Pokud Ti někdo nesedne osobně jako člověk, tak už není třeba tolik konkrétních věcí uvádět - to je totiž subjektivní záležitost a tu nemáte možnost ovlivnit... Což?
13.5.2020 20:56 - mrkew
Tarfill: hele uplně v pohodě to bereme. Ta subjektivní část je jasná. Když člověk nesedne nic neuděláš. Sám to u pár lidi mám a muže udělat klidně i trojte salto po tmě.

Spíš jsem myslel v čem jsem lepší / je to jiné oproti Sayuri. Jestli to je celkově bráno jako subjektivní záležitost, oukej nedá se nic dělat :)
13.5.2020 21:26 - Tarfill
Jo, v tomhle to je čistě subjektivní záležitost, to není třeba více rozvádět. Ačkoliv můj osobní názor je ve Vaší kampani tak důležitý asi jako jen lehký závan větru, chtěl jsem se vyjádřit a k jednotlivým bodům feedbacku napsat alespoň něco, protože je to lepší než feedback žádný.
Hlavní je, jestli Vás tohle hraní a
streamování baví. Pokud ano, dělejte to dál!
13.5.2020 22:11 - Jerson
mrkew píše:
Ano pár lidi vyplnilo že XYZ věc se jim nelíbila, ale naopak troj-čtyř násobek lidi to zase strašně žrala. A jak se říká 100 lidí, 100 chutí.

Jen pro informaci, taky jsem chtěl vyplnit zpětnou vazbu, ale protože jsem se - jako u jiných podobných záznamů her - nedokázal dívat déle než 10 minut a dotazník byl koncipován pro lidi, kteří vás sledovali dlouze a často, tak jsem ho ani nevyplňoval, protože jsem nabyl dojmu, že zpětnou vazbu od takových nediváků nepotřebujete (což docela chápu).
Takže pokud podobně uvažovali další lidé, které váš pořad nezaujal, asi není divné, že převažují kladné ohlasy. Ostatně pro takové lidi ten pořad děláte, ne?
13.5.2020 22:25 - sirien
To je jako klasický problém - jak získat feedback od lidí co věc vnímají tak negativně, že od ní odejdou.

Osobně sem z Klanu viděl jen asi... myslim že ten speciál kde Sayuri vedla poprvé a na konci se jí pobili hráči mezi sebou? S tim, že sem ho většinu proklikal. Plus asi 10 minut z jiných dílů. Přišlo mi, že to není zrovna dost abych dával feedback, ale jestli chcete, tak si to znovu proklikám pro oživení a nějaké dojmy sepsat můžu, ale logicky to bude na tu jednu epizodu (popř. nějakou jinou pokud byste explicitně chtěli, to bych asi v tejdnu ještě zvlád), protože celou sérii fakt nedám (což neni vůbec nutně o Klanu specificky, jako spíš o mym vztahu k tomu formátu obecně).
13.5.2020 23:01 - mrkew
Jasně, bylo to koncipováno převážně pro lidi co to sledovali, ale teď si říkám, že by nebylo od věci i nějaký názor nezaujatého člověka.

Říkám si že vhodní adepti by byli asi 17. díl a jeden z posledních buď 20 nebo 21. V 17. jsme hodně používali theatre of mind. Ve 21. je donalezení draka a souboj s ním (později se probudilo dítě z noční můry a křičel - stává se bohužel), ale to je až ke konci v souboji.
13.5.2020 23:07 - sirien
mrkew: ok... někdy do konce tejdne si zkusim najít čas na tu 17 a popř. kus souboje s drakem (protože když už někde konečně drak je, tak proč se nepodívat)
13.5.2020 23:12 - mrkew
Díky :)
14.5.2020 01:06 - LokiB
Já jsem asi viděl hlavně kus tohoto:
Klan Zephyra #21 FINÁLE - souboj s drakem a nové hrozby!
*spoilery jsou možná pro někoho dál v textu*

A bylo celkem obtížně se vůbec dostat přes to, že na začátku řešíte několik minut svoje problémy se zvukem, kdo zní dutě a kdo je dutý. Pak jestli sedí hráčka ve stejném pokoji, jestli u jiné stěny .. atd. Běžný smalltalk a řešení technikálií.

Jo, chápu, že si takhle vy mezi sebou rádi popovídáte, zasmějete se, někdy je třeba něco vyřešit ... pro mě jakožto diváka je to utrpení, na to 5,5 minuty koukat, protože je to zcela o ničem. je to vaše interní legrácka, kterou ale při vysílání říkáte divákovi "na tebe kašlem". Možná jsou takové všechny streamy, takže kdyby na to koukal pravidelně, tak by mě to nepřekvapilo a zvyknul bych si.

Následovalo nadšení z toho, že po 20x4 hodinách konečně došlo na kouzlo od Mrkwe ... :)
Tam jsem twitch vypnul :).
A vrátil se k tomu na youtube po nějaký době. Kde jsem to už hlavně proklikal. Zejména tam, kde se nehrálo v postavách (obecně ponoření do postav není moc velké).

Co se hry týče, bylo to takové klasické moderní DnD. Chodí se, neví se, bojuje se s drakem (tam je to vinou mého proklikávání trochu zmatečné, protože v jednu chvíli jsou postavy po dračím dýchnutí skoro mrtvé, ale pak zas ne ... :) ale ani v tom boji mi moc nepřišlo, že by hráči byli nějak moc za postavy. Působí to tak trochu bez RP. Hráči jsou většinu času poměrně ztuhlí. Jestli je to tím, že jsou na kameru, nebo prostě to tak mají při hraní obecně, nevím. Většina emocí, které jsem viděl, byly mimoherní (vtípky, veselí, atd.), za postavy ne.

Mě by vlastně hlavně zajímalo od jiných diváků, co je u toho drží a co jim se na tom líbí. By mi to trochu přiblížilo tenhle fenomén doby, který mi trochu uniká, to přiznávám.
14.5.2020 08:07 - Jerson
14.5.2020 09:01 - mrkew
LokiB: hele to byl snad jeden z mála dílu kdy nám zlobila technika, jinak vždy bylo vše v pohodě, jen bylo blbý že zrovna na finále.

Mě by vlastně hlavně zajímalo od jiných diváků, co je u toho drží
Sám nevím :D, jsou u nás lidi co nás sleduji i přes 4 roky (ještě mimo DnD), předplácí přes dva roky a kdyby jsme hráli piškvorky pořád se jim to bude líbit a fandit tomu. Proto jsme rádi za feedbeck od lidí zvenčí jak to na ně působí.

Přepošlu skupině a zareagujeme. Díky :)
14.5.2020 13:24 - York
mrkew píše:
Mě by vlastně hlavně zajímalo od jiných diváků, co je u toho drží


Asi částečně z podobných důvodů, z jakých se RPGčka hrajou - tedy kvůli pocitu sounáležitosti s nějakou partou. Zvlášť pro lidi, co žijou sami, je to dost důležitý.

Další body určitě dostanete, pokud dotyčný zná někoho, kdo na vás kouká taky. To je zas jako u koukání na filmy - jít na film, protože se pak o něm pak můžu s někým bavit, nebo protože se o něm baví kamarádi a já jsem ho ještě něvidě, je velmi silná motivace.


Jinak já třeba poslouchám Matta Colvilla a Jima Murphyho, protože oba mě nabíjí energií k další tvorbě. V tomhle směru je mi celkem jendo, o čem mluví, pokud se to aspoň trochu týká RPGček.

Například tohle video je pro mě neskutečně nakopávací. Vždycky si řeknu - what the heck, taky už nejsem nejmladší, ale když se do toho pustil Jim, tak já můžu taky ;-)
18.5.2020 22:10 - exi
Z Discordu Na tahu:

Perotindnes v 21:51
@everyone Měli byste někdo zájem o hromadný online workshop na roll20? Naučil bych vás základní mechaniky, jak vytvořit a spravovat deníky, mapy, audio+video, scény a další funkce. Kdo byste měl zájem, reagujte na tento text emotikonem.
19.5.2020 11:40 - LokiB
19.5.2020 12:28 - mrkew
Jo to rozšíření je super, bez něho si to nedokážu představit. Aktuálně ale pomalu opouštíme roll20 a vrháme se na Foundry. Včera jsme začali překládat do češtiny, jádro je asi na 30% a DnD modul aktuálně na 1%. Využije se zdejší překladový klíč, tak jsme zvědavi jak to půjde :)
19.5.2020 12:54 - pilchowski
mrkew píše:
vrháme se na Foundry

je to proto, že 5e.tools už nebude dál s roll20 pracovat a soustředí se taky na Foundry? jak moc se to liší od Roll20?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11820411682129 secREMOTE_IP: 34.236.152.203