Jerson píše:
tak to celkem dobře vysvětluje, proč jsi od začátku hrál jiným stylem než mnoho jiných začátečníků, ne?
Já ale nevím, jestli jsem hrál od začátku jiným stylem než mnoho jiných začátečníků?
možná jsem hrál stejně, ale ne vlivem pravidel, ale vlastní nezkušenosti / hlouposti / ...
Jerson píše:
Nevím, DnD mi nepřijde přitažlivé, ale kouzelník sesílající nějaký bojový trik je pro mě asi pořád lepší než kouzelník vrhající oštěpy. I když spíše jen taková znouzecnost.
Vím, že je hra koncipováná dost "bojově", ale my jsme hráli i tak, že trpaslík kouzelník bez bojových kouzel byl v dvoučlenné partě ok.
Naopak bojové cantripy mi přijdou poměrně nudné a jako designově je to pro mě takový relikt 4E.
Jerson píše:
Btw. napadla mě ještě jedna věc - hraní příběhů s postavami nebyla výsada Dračáku, v roce 1990, ani jindy. Příběhy se hrály předtím a hrajou je děti úplně běžně, včetně dost intenzivního roleplayingu. Dračák a předtím i DnD popsaly styl, který byl už z části zavedený a v chybějících místech do doplnily díky tomu, z jakých her vycházely.
Hele, dneska asi jo, ale za nás to tedy nebylo ... neznal jsem nikoho v okolí, který by něco takového jako "vyprávění příběhů bez pravidel" provozoval.
Takže mluvit o tom, že to bylo zčásti zavedení, podle mě nevystihuje tehdejší realitu.