Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
7.8.2015 11:28 - PetrH
No tak to jdu napsat tomu insolvencnimu spravci, ze znacku drd a prava k 1.6 koupime:)
7.8.2015 11:30 - York
Na druhou stranu díky tomu, že je DrD mrtvé, proti němu nové tituly nemusí bojovat.
7.8.2015 11:33 - PetrH
Tak spatna zprava: podle meho ins. Spravce neni v konkurzu, ekonomicke problemy ocividne ma, ale zatim to neni nikde v registru viditelne. Kazdopadne. Dam si do hledacku.
7.8.2015 11:34 - PetrH
Dukolm píše:

Kez by to byla pravda, budu muset nekdy vyrazit na gc, v pradubicich jsme jak doma, ale na tuto akci ne a ne zabloudit.
7.8.2015 11:37 - PetrH
Pojdme si seriozne rici a odpovedet na nekolik otazek:
- je drd schopnoz zit tistene
- je komunita dostatecne silna na reinkarnaci
- je tu ochotny do toho nekdo jit
- je tu sanne na verzi 1.6 ci uz musime udelat upgrade
- pokud to pustime ven, musi byt sit heren, pj a musi se masivne dat do propagace
7.8.2015 11:44 - Vojtěch
Ono i kdyby se jádro nějak přičíslo a vydalo třeba jako 1.7, tak by to udělalo službu komunitě kolem hry. Možná by v dnešní době taky šlo vydávat to jako print-on-demand a byl by pokoj. Případně si nechat pokrýt náklady nějakým kickstarterem.
7.8.2015 11:51 - Colombo
Jak úspěšné byly Příběhy Impéria?

Open, free, vydávat zdarma + nějaké menší vydání papírově placené a nějaká slušná podpora ("ofiko" příběhová linie atp.)
7.8.2015 11:56 - York
Colombo píše:
Jak úspěšné byly Příběhy Impéria?


První náklad už je téměř vyprodaný, prodalo se přes 500 kusů (zdroj).
7.8.2015 11:59 - PetrH
Protoze pokud se to udela community supported tak je treba mit tahouna, co to nevzda, pokud jako kickstarter a pod uz to musi byt business.
Pokud zacneme s 1.7 hrou uz se vyroji navrhy na prevzeti yorka apod.
Navic diky registraci ochranne znamky drd apod to nejde tak snadno. Takze cesta musi byt trosku jako hra jrskyne a draci...
7.8.2015 12:01 - PetrH
A jak dlouho se to prodavali? Marze obchodnika je az 60 z kusu takze z kazde 100 ti sezere distribuce a naklafy musis vmrstnat do 40 kc nepocitam hratky z dph
7.8.2015 12:06 - ShadoWWW
Podle mě:
Píše:
- je tu sacne na verzi 1.6 ci uz musime udelat upgrade

Aktuálně to má spíš nostalgickou/tradicionalistickou hodnotu, než hodnotu úspěšné konkurenceschopné hry. Tedy jako PDF, které si může někdo za malý poplatek koupit to určitě smysl má. Z nostalgie pro jeho bývalé fanoušky a pro novou generaci, aby měla představu, jak se tenkrát hrálo a jaké byly kořeny RPG v ČR. Není to imho malá hodnota.

Upgrade DrD ale má větší šanci na úspěch než úplně nová hra (York by mohl vyprávět...)

Píše:
- je komunita dostatecne silna na reinkarnaci
- je tu ochotny do toho nekdo jit
- pokud to pustime ven, musi byt sit heren, pj a musi se masivne dat do propagace

Toto spolu souvisí. Komunita jako celek nic pořádného nevivine. To jsme viděli na projektu DraciDoupe.cz, jak se snažili komunitně bez vedoucí síly vylepšovat DrD, až to úplně umřelo. Nebo projekt "pojďme komunitně přeložit Apocalypse World" a jiné. Všechny úspěšné velké projekty (překlad D&D 4e, 5e, Forgotten Realms, Fate Core, FAE, KaM, Střepy snů, Fate: Rozcestí i Yorkova Dakkara a DrD 1.9) vždy stály na pár jednotlivcích, kteří hnali projekt dál do úspěšného konce.

DrD se ale vůči jmenovaným projektům liší svou unikátností v tom, že má u nás obrovskou tradici. Podobně jako D&D ve světě je třeba brát velký zřetel na jeho bývalé i současné fanoušky, aby ten projekt měl úspěch. Aby zkrátka nové DrD mělo ducha tradičního DrD. Jistě, musí být určitá oficiální autorita, která rozhodne, kam až je možné zajít, aby se projekt zcela nerozpadl, protože současná komunita DrD je imho dost roztříštěná a má různorodé představy o nové verzi DrD. Přece jen má Dračí doupě tři zcela odlišné inkarnace (D&D jen dvě: 4E a "ty ostatní"), což je další úskalí. Z popularity lze ale usoudit, že pod pojmem Dračí doupě si lidé stále nejvíc představují a mají v oblibě DrD 1.6.

Imho ideální by byl extrémní veřejný playtest (ne ta parodie veřejného playtestu, co byla u DrD II), založená na domácích i veřejných hraních. Uzavřenost vývoje pravidel je v dnešní době cesta do pekel. Na netu existují stovky RPGček, mnoho z nich zcela volně dostupných. D&D 5e i Fate Core ale ukazuje, že když jsou pravidla hodně dobře udělaná, tak si lidé rádi zaplatí za kvalitní tištěnou verzi. Čili nemá smysl stavět obchodní model na "neznámém obsahu", ale na přidané hodnotě tištěné verze vůči PDF zdarma či za směšnou cenu.

Podpora heren a obchodů je důležitá i v tom směru, že jedině skrz ně lze prosadit mainstreamově hranou hru.
7.8.2015 12:10 - PetrH
Shadowww: tak jsme to myslel, mas v mnohem pravdu, pokud bude sance, do tohoto bych sel.
7.8.2015 12:17 - ShadoWWW
Píše:
A jak dlouho se to prodavali? Marze obchodnika je az 60 z kusu takze z kazde 100 ti sezere distribuce a naklafy musis vmrstnat do 40 kc nepocitam hratky z dph

Obchodník má sice velkou marži, ale tištěná verze na krámu je tak velká propagace, že to nemá vůbec smysl řešit.

KaM se prodávalo dlouho, protože:
1) Ta hra nemá tradici
2) Byla to malá nenápadná krabička

Klíčové pro úspěch je imho sehnat od Altaru oficální značku. Bez té značky a nálepky "oficiálního nástupce legendárního DrD 1.6" by to mělo jen mizivou šanci na úspěch (ne větší, než KaM).

Co se týče verze, nejspíš by to bylo nejlepší označit jen jako Drači doupě (možná s podtitulem 3 nekde v tiráži, ale ne na přední straně). Ideálně s logem původního Dračího doupěte, nebo velmi pododným logem.
7.8.2015 12:18 - York
ShadoWWW píše:
Uzavřenost vývoje pravidel je v dnešní době cesta do pekel.


To jsem si dlouho myslel taky, praxe ale tohle moje přesvědčení dost silně nabourala.
7.8.2015 12:19 - ShadoWWW
York píše:
To jsem si dlouho myslel taky, praxe ale tohle moje přesvědčení dost silně nabourala.

Příklad?
7.8.2015 12:51 - Colombo
York: Uh, piš
7.8.2015 13:34 - York
ShadoWWW: Vývoj hry je plnohodnotná práce a té má každý dost ve vlastním zaměstnání, takže v podstatě z principu věci nelze vyvíjet zcela otevřeně, aniž by to zároveň potenciální zájemce spolehlivě znechutilo. Lze dělat nějaké kompromisy, ale je třeba k tomu přistupovat maximálně opatrně. Cokoliv, co otevřeně napíšeš a týká se to projektu, je součástí celkového PR. Bombardovat veřejnost tunami informací sice může být potenciálně přínosné pro vývoj, ale současně to taky může mít dost negativní dopad na marketing.

Podrobněji v PM.
7.8.2015 13:37 - Colombo
To platí pro jakoukoliv otevřenou tvorbu, vedení fanouškovské organizace přes psaní blogu. Do jisté míry to platí i pro přispívání na fóru.
7.8.2015 13:48 - York
Colombo píše:
To platí pro jakoukoliv otevřenou tvorbu, vedení fanouškovské organizace přes psaní blogu. Do jisté míry to platí i pro přispívání na fóru.


Je to tak. Kritický nedostatek jednočlenného tvůrčího týmu navíc je, že máš obrovskou potřebu své nápady konzultovat, ale prostě nemáš s kým. Ecthellioni mají například v tomhle ohledu nesmírnou výhodu (a druhou v tom, že mají tým kompletní z hlediska profesního zastoupení).
7.8.2015 13:57 - ShadoWWW
O nezájem diskuze o nové, oficiální verzi DrD bych strach neměl. Minule - před vydáním Dvojky - diskuze Jak byste si představovali nové DrD na RPG F během krátké doby vygenerovala 114 stran.

Problém vývoje DrD II byl spíš jeho uzavřenost. Pamětníci si si jistě vzpomenou na hlášky typu: "Nediskutujte o DrD II, počtejte, až bude hotové." apod.

Nicméně srovnat očekávání hráčů z té diskuze na RPG F s výsledkem v podobě DrD II je docela zajímavé a určitě memento pro případnou další verzi.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10466599464417 secREMOTE_IP: 3.93.173.205