Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
28.12.2018 21:25 - Boldrick
Zkusím to vzít od začátku, za případný zmatek se omlouvám :-)

to Gurney: zrovna to nemám u sebe, ale ta rada je zhruba takto - Postavy uvíznout ve vězení a když nevíte kudy kam, pak přiřaďte všem možným událostem nějakou % hodnotu a pak si hoďte. Ty tři jsem si teď vymyslel, ale jsou v tomhle duchu a poslední tam opravdu je.
Strážce zapomene klíče 1-20%
Vezmou postavy na výslech 21-70%
Najdou pilník ve slamníku 71-99%
Zemětřesení poničí zdi vězení 100%

Necituji "Těchto případů si můžete vymyslet víc, čím více tím lépe."

Určitě v tom najdete nějaké nesrovnalosti, ale stále trvám na tom, že jako konkrétní dobrodružství, je to super. Tarii a Asterion jsem kdysi prohlížel, vůbec si to nepamatuji, ale mám pocit, že jsem tam právě na takto vytvořené dobrodružství nenarazil.

to sirien:viz. odstavec výše :-)
Ardanský rituál viz chrochta :-)

Druhá rada - to máš asi pravdu, ale už v té době (1998) jsem to vyzkoušel a zavrhl, pravda již pokřiven WFRP :-) Proto ta kritika.

Sociální mechaniky - další z toho proč DxD nemusím. Za tohle jsi ode mě čepicí nedostal :-)

S tím finále máš v podstatě taky pravdu, nicméně jak jsem psal jedné skupince to kupodivu vyhovovalo.
28.12.2018 21:49 - exi
A taky dodám, našel jsem skladem (pokud se tomu teda dá věřit) a objednal.
28.12.2018 22:27 - Kosťa
Ardanský rituál je podle mě dosti nepovedené dobrodružství kde má jít o závod s časem. Temený pán unese do své temné tvrze krásnou pannu a dobordruzi se ji za mizerný peníz pokusí zachránit (300 zlatých pro celou družinu na 6-8úrovni).Hrdinové se ženou k Ardanu jako smyslů zbavení načež vletí dovnitř a pokosí cestou co se kde pohne v celým Ardanu není nikde uvedena žádná interakce žádný rozhovory žádný NPC, prostě nic, tvrz je plná skřetů a jiné havěti nějaké pasti ale jinak nic moc, nikde není řešeno jak budou reagovat skřeti v hospodě (mají ji tam) nebo třeba stráže když se někdo snaží prokecat si přístup do tvrze. navíc je řečeno že se má spěchat ale nevybavuju se, že by někde bylo řečeno za jak dlouho rituál proběhne nebo jak daleko je to k tvrzi (tady ale uznávám že je to roky co sme to četl takže se můžu mýlit). U Ardanu je přihozeno minidobordužstvíčko s nějakou jeskyní s pokladem kde je tak trochu naznačeno jak funguje rituální magie. Jinak síly kterým temný pán slouží ztělesňuje démon (je tam řeč o čtyřrukém obrovském démonovi) což naprosto neodpovídá démonům v DrD kde jsou to netělesné entity jež bez cizího těa(živého či neživého) nemohou obývat náš svět.
4.1.2019 15:01 - exi
Tak to dneska vážně přišlo, včetně epesních handoutů

25.3.2019 15:36 - Log 1=0
Tak mám za sebou dvě dobrodružství v tomto úžasném systému.
1) Není to tak příšerné, jak jsem se původně obával.
2) Bod 1) ale plyne z toho, že se ty skutečně debilní pravidla nedostanou moc do hry. Pro obyčejného hráče to je bezproblémový důvod, ale jako vizitka pro tvůrce nic moc.
3) Taktizování s magy mi sedí méně, než taktizování s pozicemi, ale možná to je spíš o zvyku. Konkrétní implementace jednoho hodu u podpůrných a dvou u bojových mi přišla ale až moc random a dost oslabující kouzelníky.
4) Bez zbytečných oserů typu kouzlo při neúspěchu zabije kouzelníka bych se taky obešel. A zřejmě nejsem sám, spoluhráčka, která tu radůstku seslala, se o tom dozvěděla až po seslání (a to je zkušená hráčka tohohle systému).
5) Nevšiml jsem si, že by měly postavy bojovníků nějaké schopnosti, krom obrovských útočných čísel.
6) Hod na obranu dodával nepředvídatelnost, je to docela fajn věc.
7) Zbytek soubojáku byl především otravná matematika, která štvala i PJe (bylo to conové "soutěžní" hraní).
8) Pravděpodobnosti u ověření vlastností jsou tak malé, že nemá cenu, aby někdo někam lezl nebo něco hledal. Krom zloděje, celkem by mne zajímalo, jak to funguje družinkám, kde není.
9) To jsou dojmy z mírně houseruleované verze, kde bylo několik možná dost zásadních změn (zrušen hraničářův pes, zrušen systém dovedností, vlastnosti byly dány předem a zjevně ne náhodně, na šplh se házelo jednou za celou vzdálenost).
10) Celkový dojem? Vlastně se v tom dá s trochou vstřícnosti hrát. Ale nevím proč bych to dělal, když mi prakticky každý systém, co jsem zatím hrál, přišel lepší.
25.3.2019 15:44 - Jerson
To byla tvoje první hra v Dračáku, jako DrD 1.6 či tak nějak?
25.3.2019 15:50 - Šaman
Log 1=0 píše:
Celkový dojem? Vlastně se v tom dá s trochou vstřícnosti hrát. Ale nevím proč bych to dělal, když mi prakticky každý systém, co jsem zatím hrál, přišel lepší.

Jestli se bavíme o DrD 1.3 - 1.6, tak dneska v něm opravdu není důvod hrát. Ten systém je zcela objektivně zastaralý. Však taky pamatuje dobu černobílých televizí a kazeťáků. To si dneska taky nikdo nekoupí. :D

Leda z nostalgie. Mohl bych ti popsat, jak jsme se s výš uvedenými problémy poprali u nás, ale předpokládám, že je to zbytečné.
25.3.2019 15:52 - sirien
1 - ...
2 - ...člověk se pak má chuť jízlivě ptát, k čemu je pak takovej systém dobrej
3 - pozice sou o něco takticky bohatší, magy sou prostě baterka
4 - přehlídli ste vykřičníček, co? :)
5 - nemají (později maličko, ale v podstatě nic extra)
6 - po čase vcelku omrzí (nic proti hodům na obranu obecně, ale v DrD nejsou nic extra)
7 - yup
8 - jako ten zloděj co má až někam po 16. úroveň míň jak 50% na všechno?
9 - to zní spíš jako drobnosti (nejspíš ale hodně moc drobností)
10 - jo no. Jen osobně nechápu jakej to má přínos oproti libovolnému lite systému.

Log 1=0 píše:
(bylo to conové "soutěžní" hraní)

ale? Kde a kdy?
25.3.2019 16:31 - Log 1=0
Jerson píše:
To byla tvoje první hra v Dračáku, jako DrD 1.6 či tak nějak?

Ano.
sirien píše:
jako ten zloděj co má až někam po 16. úroveň míň jak 50% na všechno?

U šplhání ne, sice mu to normálně sežere řetězení hodů, ale to bylo zhouseruleované. A na hledání má sice tak 40% ale pořád je to dvakrát větší šance, než mají ostatní.
sirien píše:
ale? Kde a kdy?

http://linel.mysteria.cz/usvitcon/usvitcon.html
25.3.2019 16:32 - LokiB
ad 3) proto taky tolik lidí v DnD vždy hledalo alternativy, jak se pozic zbavit a jet na magy. že to i autoři v jednotlivých edicích pochopili a v různých doplňcích do hry přidávali :)

ad 4) válečníci mají od 6. úrovně dál nějaké schopnosti, na vyšších pak ještě "bohatších" ... ale tak zrovna Odhad zbraně a Odhad protivníka skutečně bavil jen fajnšmekry :)
Je to prostě jednoduché povolání, které mají rádi hráči, kteří se nechtějí starat o to, jestli raději sešlou Oheň nebo Světlo, nebo nic a počkají až na konec jeskyně. takže válečník prostě útočí a brání se a je happy

ad 6) omrzí. ale kdo si zvyknul, tomu pak zas v některých jiných systémech (DnD) chybí a připadá si při obraně děsně pasivní. Ovšem řešení z DSA je ještě otravnější než hod na obranu v drD

ad 8) to si, siriene, dost špatně pamatuješ ... pleteš si 6. a 16. úroveň ;)
25.3.2019 17:23 - sirien
Log 1=0 píše:
A na hledání má sice tak 40% ale pořád je to dvakrát větší šance, než mají ostatní.

Pokud se dobře pamatuju tak tohle funguje jinak.

Nějaká věc má svojí základní šanci na objevení (např. 20%) a k tomu se pak přičte tahle zlodějova oprava (a bonus za inteligenci, tušim?)

Tzn. pokud máš zloděje co má tuhle schopnost na 40% a máš tajné dveře s % nalezení 5%, tak všichni mají 5%, ale zloděj má 45%.


Loki: no, ono taky nejsou pozice jako pozice. Pozice z 1-3.5e a pozice z 5e sou dost rozdílná záležitost. A ono si přiznejme že v tom 5e poněkud zmanovatěly. Což se nakonec ukázalo být dost ku prospěchu věci.

Tj. zatímco u ADnD a 3.5e s jejich pozicemi které byly tvrdě vázané na přípravu kouzel kdekdo hledal způsob jak to převést na manu, tak u 5e které rozděluje pozice od přípravy kouzel převedení na manu co sem si všim nepoužívá prakticky nikdo (a to i když to převedení máš ofiko předpřipravené rovnou v DMG).

Od 6. úrovně dál válečníci nic moc nemaj (vícenásobné útoky a zraňování při obraně a další tupé bonusy). Těch pár "schopností" je co pamatuju spíš neužitečných.


Ohledně obrany - hele, já byl kdysi zvyklej, když sem přešel na systémy s pasivní obranou tak mi to přišlo divný a trochu možná i nepříjemný. Pak sem si zvyknul na pasivní obranu a když sem někde potkal hod na obranu tak mi to přišlo otravný a zdlouhavý. A pak sem zjistil že místy je aktivní hod na obranu cool a fun, ale musí to mít nějaký specifický význam nebo přidanou hodnotu. Což v DrD bohužel nemá. Ale jako zrovna tohle je spíš designovej detail a víc otázka "elegance" než něco, co bych označil přímo za chybu.

(A DSA je... v mnoha směrech padlý na hlavu :D )


Ad 6. a 16. úroveň - to je jedno, stejně až někam do 20. nebo kolikátý neuměl vybírat kapsy dost dobře na to aby se tim uživil na ulici :D
25.3.2019 17:31 - Log 1=0
sirien píše:
Nějaká věc má svojí základní šanci na objevení (např. 20%) a k tomu se pak přičte tahle zlodějova oprava (a bonus za inteligenci, tušim?)

Tak to nevím, já ho nehrál. Pravda, že jsme záporné výsledky hlásili, a PJ to asi nějak posuzoval. Ale na všechny záporné výsledky se věc našla (možná to byla jen náhoda). A určitě jsme měli v deníku číslo, co jsme si odečítali od hodu všichni.
25.3.2019 18:03 - LokiB
je to tak, že každý "objekt/předmět" má nějakou Nápadnost (třeba 15%).
Postava má odvozenou vlastnost Postřeh.
Při hledání hodí %, odečte Postřeh ... najde vše, co má Nápadnost větší než výsledek.

Postřeh je pro jeden typ = stupni inteligence, pro druhý typ stupni inteligence/2.

Takže za 1 směnu prohledáš 2x2 metry. šance na nalezení bude tak třeba 20-30% ... ale hod můžeš opakovat jak často chceš (to v prvních verzích nebylo, tak opakovat šlo až po odpočinku, nebo vůbec, už nevím). Takže časem najdeš všechno, jde jen o to, jak rychle.
Což je v mnoha systémech běžné ... resp. ten čas určují jinak, ale princip je obdobný, že najít se dá vše, když máš dost času.

Spellsloty z 2E a 3.E jsem měl a neměl rád ... jako kouzelník z Drd mi přišel daleko versatilnější, i když kouzla v DnD byla zajímavější.

Jj, já už si na pasivní obranu taky zvyknul, protože to házení mě nebavilo nikdy :)
jen ať si připadně ten smrtící útok proti mě vyžere GM a ne že se budu obviňovat sám, že jsem blbě hodil ;)

25.3.2019 18:28 - LokiB
Porovnání s ADND. To si bez tabulek málokdo pamatoval :)
Každou úroveň dostal 30 bodů na rozdělení mezi jednotlivé schopnosti, do žádné nemohl dát víc jak 15.

26.3.2019 08:46 - Tarfill
LokiB píše:
Ovšem řešení z DSA je ještě otravnější než hod na obranu v drD

sirien píše:
(A DSA je... v mnoha směrech padlý na hlavu :D )

S tím s Vámi souhlasím... ;-)
26.3.2019 09:14 - LokiB
Tarfill: tak zas jako je to systém pro hráče, kteří rádi hodně házejí kostkami :)
26.3.2019 11:41 - malkav
LokiB: Chrastění kostek v dlaních a sledování, jak poskakují po stole, je krásně uklidňující a adrenalinové zároveň :D

Asi ani dnes by mě vysloveně neiritovalo hraní pod DrD 1.6 (tak jak ho znám z her v naší skupině), i když bych volil raději jiný než levelový class systém.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.25831890106201 secREMOTE_IP: 34.204.0.181