Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
10.8.2015 12:58 - Bouchi nepřihl.
PetrH píše:
altar ma na sebe exekuci, ne zcela malou, informace se mnozi o dalsich...

O žádných dalších nevím, jen o jedné, způsobené kombinací špatně napsaných zákonů, tristního stavu soudnictví a toho, že na Altar s.r.o. jeden podrazácký lump poštval právnickou hyenu. (Podrobnosti jindy, je to docela výživné.)

Sparkle píše:
Viz ti zoufalci co se snažili dělat novou verzi Drd+. I těmhle to Bouchi posvětil,

Píšeš to jako kdyby to byla jejich iniciativa, se kterou za mnou přišli, ve skutečnosti to ale bylo trochu jinak.
10.8.2015 13:05 - PetrH
Bouchi nepřihl. píše:
O žádných dalších nevím, jen o jedné, způsobené kombinací špatně napsaných zákonů, tristního stavu soudnictví a toho, že na Altar s.r.o. jeden podrazácký lump poštval právnickou hyenu. (Podrobnosti jindy, je to docela výživné.)

no ne žije... podle informací z trhu by snad mělo být něco v telekomunikacích za tímto jménem, ale případně více do pm;)
? jak to případně vidíš s tím pdf od shadowww
10.8.2015 13:08 - Sparkle
Bouchi nepřihl. píše:
Píšeš to jako kdyby to byla jejich iniciativa, se kterou za mnou přišli, ve skutečnosti to ale bylo trochu jinak.


Začátek netuším, já ten projekt zaregistrovala v momentě, kdy už bylo nad slunce jasné, že to jsou patlalové - web s neautorizovanými obrázky, zmatené odpovědi na rpg fóru, velkohubé sliby jak se to rozjede nepodložené ničím...
10.8.2015 13:09 - PetrH
Sparkle píše:
Jestli není jednodušší primárně dokopat Bouchiho k dodělání toho 1.6 pdf, co dostal od ShadoWWa, aby byli spokojení to, co touží po 1.6 - protože o těch víme, že existují a co chtějí.
jen pro presnost, mozna se pletu a jsem neaktualni, tehdy to bylo ppz na test?
10.8.2015 13:17 - ShadoWWW
Ohledně DrD jako deskovky: U D&D se to neosvědčilo. 1) Protože to bylo něco výrazně jiného, než většina očekávala od D&D, 2) Protože hráči stolních RPG, videoher a deskovek mají jiné preference pro hraní na dané platformě. Jinými slovy: je dobré se při tvorbě videohry inspirovat jistými prvky stolního RPG, nebo při tvorbě stolního RPG inspirovat jistými prvky deskovky, ale dělat stolní RPG tak, aby poskytovala podobný zážitek jako videohra nebo deskovka je špatně. Každá platforma má své výhody. Naopak udělat hru tak, aby co nejvíc zvýraznila výhody dané platformy, se ukazuje jako nejlepší.

V ČR to může být jinak, ale osobně si to nemyslím.

Sparkle píše:
(DrD2:) Ta hra se prodává výborně

Ta hra by se imho prodávala výborně, ať by to bylo cokoliv, když se to jmenuje DrD. I když ono je výborně a výborně.
10.8.2015 13:26 - York
ShadoWWW píše:
1) Protože to bylo něco výrazně jiného, než většina očekávala od D&D

S tím souhlasím.


ShadoWWW píše:
2) Protože hráči stolních RPG, videoher a deskovek mají jiné preference pro hraní na dané platformě. Jinými slovy: je dobré se při tvorbě videohry inspirovat jistými prvky stolního RPG, nebo při tvorbě stolního RPG inspirovat jistými prvky deskovky, ale dělat stolní RPG tak, aby poskytovala podobný zážitek jako videohra nebo deskovka je špatně.

Tohe je řečeno dost obecně, ale asi nesouhlasím s tím, co tím myslíš. Hraní rpgček s taktickým soubojákem na hracím plánu není rozhodně nic nového, ostatně DnDčko vzniklo z wargamingu, že. Co přesně si z čeho vzít a jak, je otázka na Delfskou věštírnu. Spousta úspěšných her všech možných typů vznikla tak, že někdo zkusil zkombinovat něco existujícího nějakým novým způsobem, a ono to zrovna fungovalo. Třeba Diablo je předělávka textového Angbandu - co do herních mechanik je prakticky stejné, ale to, že se hraje v izometrickém pohledu a kouzla se odpalují jednoduše tím, že někam klikneš myší, z toho udělalo zakladatele celého nového žándru PC her (action RPG).

Prostě nikdy nevíš, dokud to nezkusíš.

edit:
A DnD 4e coby úplně novou hru rozhodně nepovažuju za neúspěch (ostatně stejně jako Dvojku). Že za to z velké části mohlo zkanibalizování silné značky je velice pravděpodobné, ale to nic nemění na tom, že spoustě hráčů ty hry z nějakého důvodu opravdu sedly.
10.8.2015 13:29 - Sparkle
ShadoWWW píše:
Ta hra by se imho prodávala výborně, ať by to bylo cokoliv, když se to jmenuje DrD. I když ono je výborně a výborně.


Podstatný je, že i ty rozšíření se prodávají výborně. U základní příručky to ještě můžeš okecat tím, že lidi koupili kvůli značce a pak byli zklamaný a zahodili. Ale když se prodávají dobře i Hry mocných, tam už to neokecáš nijak. Lidi to fakt hrajou.
10.8.2015 13:31 - ShadoWWW
Oni to ale zkusili. V podobě D&D 4e.

Diablo využilo výhod počítačů (multiplayer a spoustu různorodých schopností a předmětů, aniž by to hráči museli ručně počítat), čímž zahladilo jejich nedostatek (chybějící osobní konakt a omezenost algoritmů v questech oproti Dungeon Masterovi jako člověkovi).

Sparkle píše:
Ale když se prodávají dobře i Hry mocných, tam už to neokecáš nijak. Lidi to fakt hrajou.

Věřím, že DrD II se hraje víc než jakékoliv jiné RPG nemající název DrD. U Hry mocných ale imho hraje i velkou roli sběratelství.
10.8.2015 13:32 - Naoki
Píše:
Ohledně DrD jako deskovky: U D&D se to neosvědčilo. 1) Protože to bylo něco výrazně jiného, než většina očekávala od D&D,

Což bylo i DrD2 :)
Píše:
2) Protože hráči stolních RPG, videoher a deskovek mají jiné preference pro hraní na dané platformě.

Tak já taky nepřistupují k RPG jako k Diablu nebo k WoW, ale když RPG souboj je srhnutý na "je to tak jak si to popíšeš" tak u toho docela smutně koukám. Soakování dmg, správný positioning, push/pull/slide, zóny kontroly... to vše byly věci které mi strašně bavily a které těžko najdu v jiných hrách. Což neznamená že jsme se vrhali do všech bojů po hlavě, měli jsme několik sezení kde jsme se ze všech bojů vykecali.
Pro moje potřeby RPG musí nabídnout dobrou podporu pro roleplaying a non-combat resolution, ale když už dojde na souboj tak plánek a taktizování.
10.8.2015 13:33 - York
Sparkle: Ono poprvdě snad každé hodně hrané RPGčko začínalo s hodně vachrlatou první edicí (a někdy i s dalšími). Vachrlatá pravidla obecně u RPGčka rozhodně nemusí být důvodem k tomu, aby ta hra ve výsledku nebyla úspěšná*.

* Obzvláště dokud nemá ve své kategorii/žánru žádnou dostatečně známou konkurenci.
10.8.2015 13:36 - ShadoWWW
Naoki píše:
Pro moje potřeby RPG musí nabídnout dobrou podporu pro roleplaying a non-combat resolution, ale když už dojde na souboj tak plánek a taktizování.

Docela dobrý námět na otázku do dotazníku. Jak často lidé používají herní plán pro souboje, respektive jak moc ho vyžadují pro každý souboj. To, že boje se daly odehrát na herním plánu i bez něj je jedno z velkých lákadel old-schoolu.
10.8.2015 13:40 - Vojtěch
Ona ta vachrlatá první edice měla ve své době nějakou konkurenci? Ono je jedna věc totiž přinést něco nového, co nikdo zatím nedělá, pak se tomu leccos odpustí, a něco jiného snažit se prorazit s něčím generickým a dávno známým, co je navíc ještě vachrlaté.
10.8.2015 13:42 - Naoki
Píše:
Docela dobrý námět na otázku do dotazníku.

added
10.8.2015 13:44 - PetrH
Vojtěch píše:
něčím generickým a dávno známým
nekdy to genericke, dobre zname, pokud se vhodne sesumiruje a da prave treba do pdf tak muze udelat zajimavy pocin.
10.8.2015 13:54 - York
Vojtěch: Nějaká forma konkurence existuje skoro vždycky. Situace, kdy je nějaký produkt úspěšný a zcela unikátní, obvykle nevydrží moc dlouho.

Velké rpgčko (tím myslím něco víc než minimalistická pravidla na dvě stránky) navíc obvykle mívá hromadu zajímavého a kvalitního obsahu, řádově mnohem víc, než těch problematických míst. Takže to dost dobře nejde sfouknout jedním rázem a prohlásit to za zcela nepoužitelné. Konkurence zas typicky má slabá místa někde jinde.

A v neposlední řadě nelze zanedbat sílu tradice a zavedené značky. Je to vidět na DnD a jeho klonech, ale stejně tak třeba na World of Warcraft - prakticky všechny onlinovky od vydání WoW dál se snaží WoWko trumfnout, velice často tak, že je ta hra postavená na prakticky stejných herních principech a mechanikách (kupodivu se jim ale říká AAA WoW klony a ne heartbreakery ;-)). Rozhodně se nedá říct, že byly všechny ve všem horší než WoW a při tom stále nikdo "krále" nesesadil (počet aktivních subscriptions WoW sice od dob Burning Crusade stále v průměru postupně klesá, ale pořád je daleko před konkurencí).
10.8.2015 13:57 - Naoki
OT: jak je to se subscriptions ve WoW jsem zjistil dneska: http://www.mmo-champion.com/content/5063-WoW-Down-to-5-6-Million-Subscribers
Takže neplatí že klesá od BC, ale spíš od WotLK :-)
10.8.2015 14:17 - Vojtěch
Ano, konkurence je vždy, ale ne pro ty prvotní vachrlaté počiny. Jakou konkurenci mělo ODnD? Jakou měly WoD? Kdo konkuroval WoWku? Všechny tyhle velké tituly dokázaly přijít s něčím novým a proto nadchly. DrD svého času tak u nás nemělo konkurenci. Dneska už je to trochu jinde. Můžete udělat mix figurek a RPG, ne že ne, ale kam až se to nechá táhnout je otázka.
10.8.2015 14:31 - PetrH
myslim, ze uplne prvni impulz bylo vratit drd 1.6 do hry, pripadne pokud bude prostor pro pdf tak udelat nejake zmeny.....
10.8.2015 14:37 - Vojtěch
Právě. Pokud cheš vracet do hry dračák 1.6, tak ho nemůžeš překopat úplně. Ať si je to klidně Drd2^2, ale pokud to nebude alespoň trochu podobné, tak to 1.6 nenahradí docela. Prostě jiná hra stavící na jméně. Pokud to bude dost podobné, ale lepší a mohlo by to nahradit 1.6 alespoň u většiny, ale jak to bude se těžko předpoví, když mimo názvu není na stole nic.
10.8.2015 14:45 - York
Vojtěch píše:
Kdo konkuroval WoWku? Všechny tyhle velké tituly dokázaly přijít s něčím novým a proto nadchly.


Zrovna WoWko mělo konkurence hromadu, ostatně měsíc před ním vyšel Everquest II, což byla stylem a zpracováním hodně podobná hra a navíc výrazně dotaženější a navazující na přechozí úspěšný titul stejného jména.

WoWko s ničím novým nepřišlo. Jediný rozdíl oproti EQII byl o fous lepší engine co do plynulosti hry a o fous lepší hratelnost prakticky stejného (a mnohem menšího, btw) obsahu.

Vojtěch píše:
Pokud to bude dost podobné, ale lepší a mohlo by to nahradit 1.6 alespoň u většiny, ale jak to bude se těžko předpoví, když mimo názvu není na stole nic.


To bych si dovolil oponovat. Na stole je kompletní příručka PPZ PH napsaná podle konceptu "vyměnit systém, maximálně zachovat fluff (a rasy, povolání a jejich schopnosti a tak). Ta systémová implementace není úplně ideální, je to ostatně první nástřel, ale je plně funkční a je možné si to přečíst a vyzkoušet.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075387001037598 secREMOTE_IP: 54.90.236.179