Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
10.8.2015 15:00 - Vojtěch
On už byl tvůj koncept Altarem/čímkoli nastupujícím přijat, že by se dal uvažovat jako něco víc, než jednu z možých variant?

WoWko možná byl podobný typ hry jako Everquest, ale komixová stylizace grafiky vypadala podstatně lépe, než v té době gumové 3D (screenshoty Everquest II jsou místy jen o málo hezčí než HOMAM 4 IMO) Taky tu bylo přenesení slušného příběhového skillu Blizzardů a populárního světa Warcraftu. Nevím jak byl populární Everquest, ale myslím, že Warcraftu asi nedosahoval. Mechaniky porovnat nedovedu, takže to by se muselo nechat na hrčích.
10.8.2015 15:07 - York
Vojtěch píše:
Nevím jak byl populární Everquest, ale myslím, že Warcraftu asi nedosahoval.


Tak co se týče onlinovek, tak na tom byl rozhodně výrazně lépe. Mám dokonce dojem, že to byla nejhranější MMORPG před WoWkem. Ale jako jo, Blizzardi si udělali dobré jméno na jiných hrách, to bylo pro úspěch WoWka nepochybně dost zásadní. Kdyby tomu tak nebylo, tak bych ostatně ani já nešel zkoušet WoWko a dál bych hrál EQII.

Vojtěch píše:
že by se dal uvažovat jako něco víc, než jednu z možých variant?


Na rozdíl od nich existuje, dá se zahrát a vyzkoušet. To je, podle mého soukromého skromného názoru, poměrně zásadní rozdíl.
10.8.2015 15:17 - Vojtěch
Rozdíl to IMO bude, až se to pokusí přejmout mistrovství vesmíru v DrD atd. protože pokud se na to jim podobní jen podívají a řeknou "Hmm, ale my chceme dračák!", tak to nikam nepovede. Zrovna tak se dá hrát teoreticky instantně dostupný PDF 1.6, nebo kterýkoli z překladů zahraniční konkurence, ale dokud se hrát nezačne, tak sedíme pořád v říši theorycraftu.
10.8.2015 15:18 - Jerson
Když čtu diskusi na RPGF k nové verzi Dračáku, tak si říkám, zda se věci opakují v cyklech náhodou nebo záměrně. Každopádně doporučuju si těch 100 stran přečíst alespoň zběžně, protože se tam řeší dost podobné věci, které v kontextu už vydaného DrD2 zpětné ledacos ukazují.

Sparkle: Prodejní úspěch DrD2 může být v tom, že lidé chtějí "Dračák", na pultě je už jen dvojka a tak si ho koupí. To zdá podle pravidel hrajou nebo je jen založí do poličky už nemá vliv, svůj výtisk si už koupili.
10.8.2015 15:22 - Vojtěch
Jerson: což pořád nevysvětluje ty doplňky.
10.8.2015 15:24 - York
Vojtěch píše:
Rozdíl to IMO bude, až se to pokusí přejmout mistrovství vesmíru v DrD atd. protože pokud se na to jim podobní jen podívají a řeknou "Hmm, ale my chceme dračák!", tak to nikam nepovede. Zrovna tak se dá hrát teoreticky instantně dostupný PDF 1.6, nebo kterýkoli z překladů zahraniční konkurence, ale dokud se hrát nezačne, tak sedíme pořád v říši theorycraftu.


No však jak jsem už napsal, tak jsem prakticky ověřil, že nezáleží ani tak na kvalitě či nekvalitě produktu či věrnosti originálu (když ho ta široká hráčská základna ani nevyzkouší, tak se to beztak nikdy nedozvíme), jako spíš na tom, kdo to vydá.
10.8.2015 15:26 - ShadoWWW
WoW zprvu stavěl hlavně na fanouškovské základně Warcraft 3, která ho okamžitě vzala jako příležitost, jak si zahrát postavu v jejich oblíbeném světě.

Jerson: Sparkle to ale zdůvodňovala úspěchem Hry mocných, dalším dílem DrD II, ne prodejem základní příručky DrD II.

EDIT: Ta frekvence nových příspěvků je jak na chatu. :-)
10.8.2015 15:32 - Vojtěch
Nemyslím, že by to bylo o vydavateli, jako spíš o práci s tou komunitou a organizátory akcí. Pokud se tedy mermomocí nesnažíš udělat přímého náhradníka, kterého všichni uznají za náhradníka a ne jen systém, který prakticky nahradí systém cizí tím, že ho překoná.
10.8.2015 15:43 - Jerson
Ty doplňky mi přijdou úplně stejné. Když jsem se svého času ptal lidí, kteří si koupili Pluska, zda podle nich hrajou, bylo to tak půl na půl. Ale i ti co je nehráli si koupili všechny příručky. Co mě ale překvapilo nejvíc byli lidé, kteří věděli dopředu, že podle Plusem hrát nebudou, ale stejně si koupili příručky - aby z nich načerpali inspiraci. Ostatně já sám jsem si koupil DrD experty pět let poté, co jsem DrD hrál naposledy, prakticky ze stejných důvodů. Koupil jsem si i DRD svet, a to byste mě rozhodně za příznivce DrD označit nemohli, ani tenkrát, ani dnes.
Koupil jsem si i Dvojky, i přes všechny výhrady - protože jsem věřil.
10.8.2015 15:48 - Naoki
Jerson: kterou diskuzi konkrétně myslíš?
10.8.2015 15:49 - York
Vojtěch píše:
Nemyslím, že by to bylo o vydavateli, jako spíš o práci s tou komunitou a organizátory akcí.


No je fakt, že když organizátor Gameconu oznámí, že se další ročník hraje podle těhle pravidel (až už by to byla jakákoliv), tak se to asi taky mezi lidi dostane (ať už to dopadne dobře nebo ne ;-)).
10.8.2015 15:59 - Vojtěch
Právě. Lidi, co mají doma stará pravidla je nezahodí jen tak pro nic. Buď musíš dodat plnohodnotnou náhradu, kterou přijmou, nabo jim dodat alternativu, na kterou je ale něco bude lákat přejít.
10.8.2015 16:57 - Shako
DrDII: Prodej bestiáře bych moc nehodnotil, protože to si určitě kupují i lidi, co nehrajou (nebo ani nemají) základní přiručku. Zajímavá je spíš prodejnost těch dalších rozšíření...

Pokud je to úspěšné, tak bych pořád viděl pozitivum v tom, že značka DrD zatím není mrtvá, takže se třeba časem dočkáme nějaké další hry. :)

Zajímavý je taky poznatek, že každý z těch dračáků si nějakou cílovku našel, která ho povětšinou hraje v nějaké verzi ještě dnes.

Zjišťovat data v dotazníku jen pro zjišťování dat mi přijde dost nesmyslné...
10.8.2015 17:10 - ShadoWWW
Shako: Abys dostal komplexní obrázek o tom, co lidi hrají, musel bys mít i představu, jak se stahují překlady RPGček nebo neoficiální elektronické verze DrD 1.6. Třeba to, že se nehraje mistrovství v DrD II na GameConu nebo žádné pravidelné otevřené hraní může něco značit.

Tím nechci říct, že prodejnost DrD II je marginální ukazatel (ba právě naopak!), ale spíš to, že dotazník (pokud ho vyplní aspoň 100 lidí) může odpovědět i na věci, které lze jinak jen těžko usuzovat.
10.8.2015 18:58 - Jerson
Naoki píše:
kterou diskuzi konkrétně myslíš?

Tu, kterou postoval Shadow, o tom, jak by mělo vypadat nové DrD, z roku 2008
10.8.2015 19:30 - Sparkle
Jen takový nápad, co ty otázky formulovat spíš stylem, že napíšete výrok a pod ním "zásadně nesouhlasím - spíše nesouhlasím - nevím - spíš souhlasím - silně souhlasím"

tento styl dotazování je teď docela populární ve světě, mi připadá. Mohli byste se dostat víc do hloubky cítění těch respondentů.

inspirace: http://www.16personalities.com/free-personality-test (jde mi o ty lišty Agree-disagree, přijdou mi hodně super)
10.8.2015 20:31 - Naoki
Takové dotazy se hodí když už máme přibližnou představu o konkrétních ukazatelích :) Tento "otevřenější" dotazník je takto dělán schválně aby se zachytilo něco, co nám případně může uniknout. Ten který navrhuješ ty by se možná mohl hodit do nějakého round 2.
10.8.2015 20:45 - ShadoWWW
V dotaznících u playtestu D&D Next byl ten Sparklin návrh až u konkrétních návrhů mechanik. Každá z pěti možností měla určitou váhu (přesně 0%-25%-50%-75%-100%). Odpovědí všech x tisíc playtesterů se pak na každé otázce průměrovaly (automaticky skriptem) a mechanika byla tak dlouho laděna, až měla aspoň průměrných 80% procent.

Přičemž otázky nezněly typu: "Máte raději životy, nebo vlivy duše/těla?", nebo nedej bože: "Máte radši TR, nebo CR?", protože to je prací designérů, aby řešili tyto designové podrobnosti. Byly to otázky typu: "Jak se vám líbí mechanika záchran?" "Jak se vým líbí mechanika soustředění?" "Jak se vám líbí jednotlivé bardské koleje?" apod. Případně: "Je podle vás některé povolání očividně slabší než jiné? Které?" apod. Když byla některá mechanika hodnocena špatně, bylo na designérech, aby přišli se změnou. A pak šlo další kolečko.

Nutno dodat, že někdy se designéři neshodli s většinovým názorem, a přesto ustoupili. Např. mechanika "Damage on miss" u útoků zbraní byla hromadně odmítnuta, i když designérům se zdála dobrá.
10.8.2015 21:34 - Colombo
Úspěch WoWka byl v tom, že přišla v době, kdy začal být dostupný rychlý levný internet. Navíc, udělal to Blizzard, který měl za sebou super pověst a tak WoWko zkusilo hromada hráčů, kteří předtím MMORPG ani nehráli.

A po pár měsících na kvalitě hry stejnak nesejde a jde o sociální síť.
11.8.2015 00:10 - York
Colombo píše:
A po pár měsících na kvalitě hry stejnak nesejde a jde o sociální síť.


Neplatí to obecně. Poměrně dost gild/komunit online hráčů společně přechází do jiných her. Tj. jo, je to o té komunitě, ale na kvalitě hry (zejména co se týče dlouhodobé hratelnosti) sejde docela dost.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.27301692962646 secREMOTE_IP: 34.204.179.0