Guff píše:
Očekával jsem od vás spíš diskuzi, co nám ty data říkají a ne, jaký graf je lepší použít či snad který software.
Ale neboj, diskuse zajisté přijde, tohle byla jen notička po straně :)
PetrH píše:
neneche se odradit, zde i vedle je to posleni dobou dost prudici.
Nevím jak moc "nejásáme nad vším, co kdo přinese" znamená prudící, ale pokud ano, tak ta "poslední doba" bude mít už skoro deset let. Sedm, ať nežeru, diskuse tu zpočátku nebývaly...
PetrH, York, Naoki: asi se hodí dodat trochu kontextu.
Zaprvé GameCon je vnitřně komunitně fragmentovaný. Dělící linie nejsou ostré, přesto existují. Různé linie táhnou primárně různé jedince a ti mají různé "herní profily".
mDrD je naše nejstarší, nejtradičnější a "nejkonzervativnější" sekce. Zatímco ty nejstarší z těch zbylých existují... neformálně něco kolem deseti, formálně cca šest nebo sedm let a většina zbylých cca 5-7 let (nejmladší má 3 roky, ale jedna z těch starších se naplno rozjela až letos), tak mDrD
bylo GameCon od samého začátku až do "relativně" nedávna a existuje 4x - 5x dýl než všechno ostatní - a pořád existují lidé ze "staré gardy" co jezdí na GC primárně kvůli mDrD. Postupně jich ubývá (víc relativně s nárůstem GC než absolutně co do faktického úbytku), ale pořád jich není málo (a nejspíš ještě chvíli nebude)
Odtud relativní "nerůznorodost" která z toho grafu vypadla (dotazník byl směřován jen na hráče mDrD, nikoliv na všechny návštěvníky GC - a návštěvníci od mDrD mají dost specifik, což ukazuje mimo jiné i relativně velmi vysoká návratnost, kterou Guff s dotazníkem měl).
To, že nechali otázku o nahrazení systému často bez odpovědi vyplývá právě z tohodle a IMO se to váže k vysokému počtu těch, co by na Mistrovství nejeli, kdyby to už nebylo v DrD. Ze stejného soudku pak vyplývá vysoký podíl "DrdII" odovědí, u kterých ale podle mě hraje velkou roli to, že dost těch hráčů zná tu hru spíš po jménu než že by jí fakticky hrálo.
Mám docela nutkání předat
Colombovi jednu starší sadu dotazníků z OG RPG linie se čtyřmi ročníky vývoje (i když jen třemi datasety), kterou jsme letos už opustili, ale ta původní data samozřejmě pořád máme... původně sem si jí chtěl zpracovat sám, ale Colombo má v tomhle mnohem lepší skill a pokud se mu hodí nějaká real data aby si něco potrénoval, tak tohle může být i užitečné. Hodim řeč bokem s dalšími zainteresovanými.
EDIT: mimochodem, z této specifičnosti také vychází má poměrně značná skepse ohledně toho, jak moc jsou ty dotazníky užitečné komukoliv mimo GC - ty dotazníky jsou designované pro potřeby GC a jsou tudíž validní pro GC, jakékoliv generalizace mi připadají dost... nebezpečné /EDIT
York: Organizátoři GC koketují každý rok s hromadou myšlenek :D Některé se zahodí, jiné se odloží, další se přetvoří a zbylé se implementují. That's how it goes. A často při tom zlehka našlapujeme okolo abysme si prověřili půdu předtím, než na ní přeneseme váhu... a občas se prozkoumávají i palety možností - to ještě nutně neznamená, že se některá z nich zvolí (ani to případně neříká nic o tom která).
Tj. hráčů jsme schopní ptát se na kdeco (a už jsme se i ptali na kdeco), ale občas to je prostě jen takový "ping" abysme si ověřili profil okolního terénu.
Jinak Tvé přesvědčení i turnajích v RPG je poměrně zcestné. Sám jsem ho kdysi sdílel, ale kombinované know-how z mDrD a
LKD (nebo spíš
LKD) mě přesvědčilo, že nejenže se to dá, ale dokonce existuje i velmi široká paleta možností toho jak to lze udělat. Hm. Bych o tom mohl i napsat článek co? To know-how ostatně není moc cené vzhledem k faktu, že nám tu těžko vyroste nějaká konkurence... a i kdyby tak by to asi ani nebylo na škodu.
(btw. kdyby Tvé tvrzení o PJích bylo pravdivé, tak by pořadí žebříčků mDrD nemělo tak relativně stabilní profily. Neříkám, že tam není žádná subjektivita, ale dokonalou objektivitu nemáš ani v taneční soutěži a přesto nebudeš tvrdit, že olympiáda v krasobruslení je jen o porotě a ne o skillu soutěžících, že ne...)
Jo a ohledně toho, že GC funguje i po všech těch letech... GC měl svá cca co já pamatuju dvě temná období, kdy to bylo zlé a s GC to bylo dost nahnuté, nicméně obě tyto krizové periody byly v dobách úsvitu "současného" org týmu (uvozovky, protože tam za ty roky od převzetí GC od Altaru už bylo nemálo průběžných obměn) a tomu se je podařilo vcelku velmi úspěšně překonat a GC je už dlouhou dobu ve veselém uptrendu, going where nobody was ever before. Roste počet účastníků, roste počet linií i jejich rozsah, rozšiřují se poskytované služby a vůbec. Nechci nás nějak moc chválit, ale myslím, že nám to jde výborně :D (a naši účastníci v tom hrají velkou roli mimo jiné i díky jejich neuvěřitelné ochotě vyplňovat nám ten zával dotazníků, kterými je zavalujeme - ten feedback je nedocenitelný a umožňuje spoustu věcí řešit dřív než se z nich stane problém nebo naopak velmi efektivně trackovat, zda se známý problém už podařilo odstranit)