Kultura

Aegnor
22.4.2009 12:58
Seriály fantastiky
pozn.: moje stránkování je vzestupné (nové posty - vyšší stránky) a mám 20 postů na stránku. Tj. když napíšu "na třetí straně", myslím tím posty 41-60. Ano, stránkování si můžete změnit ve svém osobním nastavení.

pozn. 2: seznam zpracován po str. 147 vč.

Sci-fi - směs
  • StarGate SG-1 (str 43)
  • StarGate Atlantis (str 28)
  • StarGate Universe (str 8, 28, 29-30, 32)
  • Doctor Who (str 16, 19, 35, 38, 40-41, 51-56, 60-62, 78, (83))
  • Rick and Morty (str 79, 83)
  • Altered Carbon (str. 81, 84, 119)
  • War of the Worlds (str. 112)
Sci-fi - space
  • Firefly (str 44, 117)
  • Expanse (str 67, 70, 72-74, 76-77, 82, 96-97, 104-105, 113, 118-119, 128-129, 132-133, 144, 146)
  • Killjoys (str 69-70, 73, 78-79, 104)
  • Dark Matter (str 69-70, 73, 78)
  • Farscape (str 64, 69)
  • Babylon 5 (str 16, 19, 20, 46)
  • Crusade (str 39, 46)
  • Battlestar Galactica (str 32, 52-53, 118, 122-124, 126-127)
  • Star trek (121-122, 130, Sirienův průvodce TNG)
  • Deep Space Nine (str 16, Sirienův průvodce DS9)
  • Star trek Discovery (str 78-79)
  • Star Trek: Lower Decks (str 131)
  • The Orville (str 79, 83, 91, 142-144))
  • Lexx (str 79)
  • Picard (str 95, 118-119)
  • Mandalorian (str 104-105)
  • Foundation (str 121, 131)
Sci-fi - urban
  • Humans (/True Humans) (str 66, 77)
  • Dollhouse (str 8)
  • Krajní meze (str 46)
  • Flashforward (str 8, 11, 29)
  • Person of interest (str 41, 57-58, 62-65)
  • V (str 11)
  • Torchwood (str 16, 19, 38, 41, 43, 55-56)
  • Eureka, město divů
  • Earth-2 (str 49)
  • Sliders (str 10)
  • Warehouse 13 (str 56)
  • Tales from the Loop (str. 119)
Fantasy - hardcore
  • Herkules
  • Xena, princezna bojovnice
  • Legend of the Seeker (cca str. 1-5, 9, 39)
  • Letopisy Narnie
  • Merlin (str 10, 13)
  • Avatar the last Airbender +Korra (51, 52, 55, 59, 61)
  • Dragon Prince (str 120-123)
  • Avatar (N) (str 143)
  • Wakfu (neptejte se; stěžujte si Sethi)
  • Game of Thrones (str 40, 43, 48, 51, 85-93, 100-102, 116)
  • Jonathan Strange & Mr. Norrel (str 65-66)
  • Shannara Chronicles (str 67, 78)
  • Galavant (str. 74)
  • Witcher (N) (str 93-95, 99-117, 128, 135-140, 143)
  • Witcher (Pl) (str 99-100)
  • Carnival Row (str 98-99)
  • Disenchantment (str 83)
  • Wheel of Time (str 130-133)
  • Arcane (str 131, 134-135, 143)
  • DotA: Dragon's Blood (str 130)
  • Rings of Power (str 144-145)
  • Legends of Vox Machina (str 143, 146-147)
  • Dračák: Temné časy (str 134)
Fantasy - urban, bez upířin
  • Constantine (str 67-69)
  • Neverwhere (mimochodem seriál byl dřív, než knížka) (str 16)
  • Death Note (str 16, 42-43, 47)
  • Sanctuary (str 8, 29)
  • Supernatural (str 9, 37, 41, 50-51, 53, 67)
  • Dresden Files (str 56, 67)
  • Lost girl (str 49)
  • Librarians (str 64, 67, 119, 120)
  • Once upon a time (str 49)
  • Grimm (str 53, 64, 66-67)
  • Todd and the Book of Pure Evil (str. 74)
  • American Gods (str 77, 98)
  • Good Omens (str. 83, 93, 97)
  • His Dark Materials (str. 104)
  • Sense8 (str. 83)
Vampires & alike
  • True Blood (str. 6, 39, 42, 58) (plus samostatná diskuse, kdo ví proč...)
  • Buffy (str 8)
  • Moonlight (str 11, 50)
  • Vampire Diaries (str 11, 12, 26-31, 33, 36, 38, 40, 42-45, 48, 61, 64-65, 77)
  • Originals (str 59, 61-62, 65)
  • Teen wolf (str 43, 56)
  • Dracula (str 61)
  • souhrný výběr nějakých upířin
  • V Wars (str. 112)
  • Castlevania (str 132, 147)
  • Discovery of Witches (str 129, 143)
Weird mystery
  • X files (str 37)
  • Fringe (str 9, 22, 29, 33, 36-37, 41, 42, 49-50, 53)
  • Haven (str 50)
  • Lost room (str 16)
  • Sherlock (str 48, 60, 74-76)
  • Jekyll (str 30)
  • Event (str 39)
  • Lost (str 124-126)
Horror & weird
  • Penny Dreadful (str 58-59, 61, 67)
  • Stranger Things (str 75, 79, 81, 96, 119)
  • Black Mirror (str. 82)
  • Lovecraft Country (str 122, 128)
Komiksy a podobné:
  • Heroes
  • Misfits (str 31, 42-43)
  • Arrow (str 56, 68)
  • Gotham (str 68)
  • Clone Wars (SW anime) (str 41)
  • Daredevil (str 80, 83-84)
  • Punisher (str 80)
  • Iron Fist (str 80)
  • Jessica Jones (str 80)
  • Defenders (str 80)
  • The Boys (str. 98-99)
  • Legion (str. 118)
Pseudo-historické a dobrodružné
  • Black Sails (str. 81)
  • Vikings (str. 82)
  • Řím (str. 82)
  • Britannia (str. 82)
Další (???)
  • Walking dead (str 29, 49)
  • Dark Shadows (str 42)
  • Requiem for Phantom (anime) (str 47)
  • Requiem for Darkness (anime) (str 47)
  • Darker than Black (anime) (str 47)
  • Orphan Black (str 58)
  • Dominion (str 59-60)
  • Godless (str. 82)
  • Taboo (str. 82)
  • Mindhunter (str. 82)
  • Happy! (str. 83)
  • Blood Drive (str. 83)
  • Man in the High Castle (str. 98-99, 104)
  • Son of Zorn (str. 99)
  • Squid Game (str 132-133)
  • Final Space (str 129)
  • Shadow and Bone (str 137)
  • Legendy Polskie (str 127)
  • Snowpiercer (str 144)
Různě zmíněné: Alnagův výběr 16 seriálů, Dexter (str 13, 14, 46), Mentalista, Spooks (str 40-41, 56), Deadwood, Reaper, Bleach, Spartacus, Lost (str 23, 25, 46), Lie to me, Castle, House MD, Lucifer (67-68), Archer (69), Last ship (58, 71), Bojack Horseman (83), Adventure Time (83), Gravity Falls (83) a True Detective (85).

Pak taky Gumídci, Letohrátky (TaleSpin), Rychlá rota, Želvy ninja, Kačeří příběhy a My Little Ponny
18.1.2020 20:29 - Aegnor
sirien píše:
a) Viper má už předem dojem, že je lepší a vyhraje

+ (aspoň knižně) pracuje s takovou "nefér" výhodou jedů (čímž je zase proslavné celé Dorne).
18.1.2020 20:52 - sirien
Malkav: občas se dá dobře pracovat i s bojově netrénovanejma hercema, ale musí mít nějakou jinou pohybově-koordinační průpravu (typicky např. tanec) a k tomu trochu talentu a ochoty.

Např. Summer Glau co vim na žádný bojový umění nikdy nešáhla, ale má taneční průpravu a tušim že minimálně základy v baletu a choreografové si pochvalovali, že když jí je pořádně připravili, tak si dokázala dost detailně zapamatovat a provést i velmi dlouhý pohybový-bojový sekvence (což samozřejmě minimalizovalo nutnost střihů - a jak říkají režiséři John Wicka, střih by měla být volba, ne nutnost...) Což pak má docela styl:
- bar fight
- final fight se skoro 20 vteřin nepřerušenym záběrem (Firefly / Serenity spoilers, obviously...)

Ale v tom GoT mi přišlo fakt tristní, že ten seriál točili dlouhý roky a např. u s03 bylo už dost jasný, že ještě pár let pojedou... a některý herci co tam hráli bojovníky se za celou dobu fakt doslova nenamáhali naučit ten meč držet - bylo tam děsivě cítit, ve kterejch story linkách byli herci co měli už předtim aspoň nějakou průpravu nebo talent (a se kterejma šlo něco tvořit a u kterých i ty slabší scény šly aspoň trochu koukat) a ve kterejch byli herci co neměli šajnu která kurva bije. Hodně trapně pak působí výsledky toho když se nětkeré tyto linky sešli (a např. když tam pak Bronn narazí na ty háďata... to je fakt co záběr, to zoufalost).


Btw. z GoT pokud si vůbec neviděl doporučuju zkouknout ještě tohle a tohle. Jsou to sympatické ukázky toho co se stane, když v poctivě středověký kartičkovce někdo cheatuje a zahraje draka z fantasy balíčku.
18.1.2020 22:11 - LokiB
sirien: hele, ten Miranda bar fight ... to ti přijde zajímavý? ten střih a tma, já už to nedávám očima, jak stárnu, tak je to fyzicky nepříjemný, koukat na takový scény. ale i jinak je to ... na mě dost divadelní, že mám pocit, že jsem podobnou trochu béčkovou věc viděl už mockrát. neuráží mě to, není to čínská parodie na hospodskou rvačku, má to styl, jak píšeš, ale že je to dobrý, to bych neřekl.
19.1.2020 00:29 - sirien
Loki: good action is storytelling. Ta bitka v baru nemá být "bojová scéna" pro efekt nebo nějaké dramatické finále (jako je ta finálka) - je to procedurální scéna kdy de spousta věcí k čertu a roste gradace. Proto tam je víc střihů a pozornost neni centrovaná na River demolující podnik, ale průběžně to přeskakuje na Mala, kterej tam měl rozjednanej business s kontaktama (obojí de k čertu), na to jak Mal a Jane zareagujou (Jane prostě někoho sejme cestou k River, Mal to graduje tim že si de rovnou pro zbraň...) atp. - plus to celé běží v návaznosti na předchozí příběh a má to přímý překryv s navazujícím. V tomhle směru to funguje výborně a to co tam Summer fyzicky odehrála je prostě i tak o řád (omlouvám se, tři řády minimálně) jinde, než tohle (ježiš to je ještě horší shit než sem si pamatoval a to sem si to pamatoval jako hroznej shit... čtyři střihy do vteřiny standard, jedinej záběr nemá víc jak dvě vteřiny v celku, co pohyb to debilita... že sem ti to radši neodkázal bez dívání :/ )

Jako samozřejmě to neni Bourne Identity ani John Wick ani nic podobnýho - ale to je to co píšu vejš k tý kritice dobrejch scén v GoT - nemá smysl čekat něco mimo žánr, Firefly má fakt daleko k čistýmu akčňáku, kde by boj byl centrem každé bojové scény (spíš naopak, ve skutečnosti si tam nevybavuju jedinej boj kterej by nebyl narativní - možná až na to výše odkázané finále Serenity u River, kde to byla taková candy-tečka k té postavě na závěr).


EDIT: jinak kvalita té scény jako taková nebyl moje pointa. Moje pointa byla, co zvládne dobrej choreograf dostat z pohybově trénovaný a trochu nadaný herečky, i když tato nikdy nedělala bojový umění a chybí jí tak onen "pohybově typovej základ" - i pokud řekneš, že ta scéna jako taková za moc nestojí (nesouhlasim, ale budiž), tak prostě to co tam Summer odehrála neni vůbec špatný - rozhodně ne na někoho bez bojový průpravy. Střihy tam zjevně nejsou nutnost, ale volba (nemusí se Ti líbit, jak to je sestřihaný, ale je vidět, že to režisér mohl klidně udělat jinak kdyby chtěl) atd. Again - srovnej s GoT - pohybově slabý herci se špatnym choreografem a výsledek je totálně tristní a střihů tam je tolik, že se divim, že jim vůbec zbyl nějakej film a je bolestivě zjevný, že je každej z nich nutnost aby to nevypadalo ještě hůř (což už si na jednu stranu pořádně neumim ani představit, na stranu druhou mám chuť říct, že na kvalitu herců a choreografie by to těch střihů potřebovalo ještě o polovinu víc - pak by ale nejspíš část publika už dostala epileptickej záchvat...)
19.1.2020 00:49 - York
Z těch příkladů, co odkazujete, mi nevadí žádnej. River v Serenity byla super, o tom žádná, a Bourne Identity je taky bojově dost nadupanej film. Ani ten mi teda nepřijde realistickej, ale realističnost od něj neočekávám, takže v pohodě.

Co se týče toho boje se sand snakes - jo, herci jsou dřeva, s tím se nic moc dělat nedá. Ty rychlý střihy to ale pro mě zachraňujou dostatečně na to, aby mi to nepřišlo rušivý. Mnohem víc mi vadí, když herec převádí, jak je pohybově zdatnej, ale přitom to jsou v boji úplně nesmyslný pohyby*. A taky jsem dost alergickej na povinnejch několik vteřin v boji s každou obludou, kdy musí na hrdinu otevírat tlamu a prskat/řičet/whatever.

* Třeba ten kick-up po sražení na zem je super, protože to je efektní trik, kterej fakt nedá každej, a současně je to účinnej manévr v boji. Naproti tomu různý očividně zbytečný otočky, kryty za zády a podobně, by si filmaři klidně mohli odpustit.


edit: Jinak herec zaklínače mě fakt hodně příjemně překvapil tím, jak má v boji ladný a stylový pohyby. Plus choreografové ve většině bojů zvládli minimalizovat parádičky a držet se přesnejch, úspornejch ran - to vypadá fakt dobře.
19.1.2020 01:02 - Aegnor
sirien píše:
omlouvám se, tři řády minimálně) jinde, než tohle (ježiš to je ještě horší shit než sem si pamatoval a to sem si to pamatoval jako hroznej shit... čtyři střihy do vteřiny standard, jedinej záběr nemá víc jak dvě vteřiny v celku, co pohyb to debilita... že sem ti to radši neodkázal bez dívání :/ )

Hej, dokáže mi někdo vysvětlit, jak ten boj jako sakra probíhá? Já to z té scény nechápu.
19.1.2020 01:04 - Log 1=0
sirien píše:
tohle

Tohle je tak blbé, že i já poznám, jak je to blbé, a to o filmovém, neřknu li skutečném boji vím celkem kulové.
Pravda, cíleně jsem se díval, kdybych se víc soustředil na děj, neřknu li někomu z postav fandil, tak by to možná prošlo.
19.1.2020 01:17 - York
Log 1=0 píše:
kdybych se víc soustředil na děj, neřknu li někomu z postav fandil, tak by to možná prošlo.


Tak nějak. Když koukám na seriál tohohle druhu, tak (naštěstí) nemám potřebu pitvat, jak dobře jsou udělaný bojový scény. Prostě to na mě jako celek buď působí dobře nebo ne. A všechny ty uvedený scény jsou pro mě v tomhle ohledu v pohodě.
19.1.2020 01:21 - Log 1=0
York píše:
Když koukám na seriál tohohle druhu, tak (naštěstí) nemám potřebu pitvat, jak dobře jsou udělaný bojový scény.

Souhlas, ale zas beru, že někdo to pitvat nemusí, koukne a vidí, že to je blbě.
19.1.2020 01:31 - York
Log 1=0 píše:
Souhlas, ale zas beru, že někdo to pitvat nemusí, koukne a vidí, že to je blbě.


Úplně mi stačí, že jsem si takhle zkazil požitek z čtení spousty knih - svýho času jsem se celkem vážně pokoušel něco napsat, takže jsem to zkoumal docela dost do hloubky. Seriály ale určitě nikdy točit nebudu, takže u těch to naštěstí dělat nemusím ;-)
19.1.2020 01:45 - LokiB
ty to bereš dost schematicky, jako "jaký účel to má plnit a o co tam mechaniky v rámci storytellingu jde".

mluvil jsem o tom, jak ta scéna na mě jako diváka filmařsky působí. a i jaké problémy s tím mám. tmavá scéna, rychlé střihy, divadelní herečka, (bojově) dobrá mi nepřijde (jo chápu, že je neškolená, nevyčítám jí to, kdyby to byl první podobný seriál, nebo druhý, nebo desátý, tak bych neřekl ani muk ... po sté už mi to zábavné tak nepřijde a ta umělotina tam čouhá, i proto si tak pomáhají střihem a tmou. můj problém, vím).

Ono by mě moc nebavilo koukat po sté ani na bojujícího Bourna. Ovšem tomu filmu všechna čest.
John Wick není můj šálek čaje, nějak se v tom nedokážu zbavit pocitu, že vidím Nea, který je dost odrbaný životem, nikoho nemá rád, odboural emoce a působí jak v Matrix: Reloaded (jo, ten film existuje, nedělejte že ne :P). Choreografie precizní, i tomu všechna čest, ovšem tedy již ne uvěřitelná :)

Dobře, rozumím, že ti to přijde jako zbytečný mrmlání od někoho, kdo vyrostl v době, kdy vrcholem filmových bitek v našich kinech bylo https://www.youtube.com/watch?v=Ne4InFNevVQ nebo https://www.youtube.com/watch?v=IpuRwl3A7zE či https://youtu.be/lLCIBSZwH2Q?t=4986

:D

Pro mě je to stejný mrmlání, jako u scénářů ... to, s čím se setkávám, mě většinou u scénářů a ani u choreografie bojových scén neuspokojuje.
Kdybych třeba sledoval ten seriál, cos posílal, tak by mi ta scéna přišla familiárnější a leccos bych jí odpustil.
I když tmu a střihy asi ne, to prostě nedávám :)

Že je GoT horší, no ano, to je smutný fakt.
19.1.2020 02:32 - sirien
Loki: ne, já to beru jakože na ty věci koukám z nějakejch (různejch) důvodů a čekám podle toho nějakou kvalitu zpracování různejch věcí.

Na Bourna nebo Wicka si du užít akční jízdu, takže ta laťka pro kvalitu akčních scén je vysoko a ty akční scény samotné mají focus a podle toho by mělo vypadat jejich zpracování. U příběhovějších věcí je níž a sem tam tolerantnější, protože ty scény tam nejsou samy o sobě nosné, ale něčemu slouží - to neznamená, že je na zemi a že sem ochotnej překousávat cokoliv. Zvlášť u GoT kde mají herci ztvárňovat rytíře mám prostě fakt problém, když herec co ztvárňuje nejlepšího šermíře kontinentu (nebo minimálně jednoho z pěti nejlepších) nezvládne ani držet meč aby mě z toho nebolelo voko. Nebo když tři ségry co maj bejt obstojný bojovnice ztvárněj herečky s pohybovym rozsahem a projevem (teda, obecně rozsahem a projevem...) křehoučkejch hvězdiček venezuelský telenovely.

Podobně u Zaklínače mi fakt vadí, když tam je striga co všechny pratkicky insta-killuje na první dobrou, ale v boji se Zaklínačem s nim najednou neumí udělat nic jinýho než ho pohazovat a odkopávat okolo. To je fakt monster fight v seriálu o monster slayerovi za všechny prachy, sorry.


LokiB píše:
Kdybych třeba sledoval ten seriál, cos posílal, tak by mi ta scéna přišla familiárnější a leccos bych jí odpustil.

...jakože... si... neviděl Firefly? A je to pro Tebe "ten seriál"? srsly?

To je jako ale... zásadní nedostatek.
19.1.2020 02:37 - Aegnor
sirien píše:
To je jako ale... zásadní nedostatek.

Zásadnější než chybějící Babylon 5?
19.1.2020 02:42 - sirien
Tak už jen vzhledem k tomu že Firefly je 14 dílů kde každý funguje vcelku i sám o sobě a film na závěr, což se dá dát v pohodě za tejden (nebo natvrdo za víkend), zatimco B5 sou minimálně 4 sezony a tak... dva tři filmy? a celé to je provázané a je to potřeba vidět poměrně v návaznosti, aby sis to užil, tak je neznalost B5 o něco pochopitelnější. (O tom, že dost věcí v B5 doceníš až napodruhé ani nemluvě.)

I když nedostatek je to samozřejmě taky - jestli nevíš, kdo je Mr. Bester, tak máš značnou díru ve sbírce ikonických záporáků. Za Mr. Mordena druhou, byť o něco menší.

EDIT: každopádně o co nejdřívější dohnání si samozřejmě říká oboje. Stejně jako případně Farscape - neznat Scorpia s celým jeho antagonist/protagonist arcem...
19.1.2020 11:09 - LokiB
No jo, tyhle seriály jako Firefly, Battlestar Galactica, ... šly v době, kdy jsem měl dost jiných starostí, ale i zábavy. Takže jsem se k nim nedostal. A zpětně, když se tak před 5 lety věci uklidnily, zábavy ubylo, jsem se k nim už nevracel, abych je začínal.
Tak možná časem :)

sirien píše:
Podobně u Zaklínače mi fakt vadí, když tam je striga co všechny pratkicky insta-killuje na první dobrou, ale v boji se Zaklínačem s nim najednou neumí udělat nic jinýho než ho pohazovat a odkopávat okolo. To je fakt monster fight v seriálu o monster slayerovi za všechny prachy, sorry.


No jo, to je častý problém, a velký problém. Že jako monstrum/zloun je über, a vybadá zajímavě, ale aby ho hlavní hrdina dokázal porazit, musí v mojí s ním monstrum zásadně slevit. Bohužel, to se opakuje častěji, než by bylo milo.

Song vtipnej :)
19.1.2020 12:06 - sirien
Ehm... Dávat Firefly na rovinu s BSG... To je skoro provokace.
19.1.2020 12:18 - Quentin
Ten striga fight pro mě zachraňovalo, že měl geralt zbroj. Nemohla ho tak snadno vykuchat jako toho předchozího týpka. Ale jinak je tenhle házecí/plot immunity problém otravnej ve všech filmech.
19.1.2020 12:24 - malkav
Quentin, Sirien: Už jsem viděl u obdobných scén i koment typu: "Jo je to tvrdej týpek, ale ty jeho nezničitelný hadry bych fakt bral."
19.1.2020 12:50 - York
Aegnor píše:
Zásadnější než chybějící Babylon 5?


Babylón 5 je the best.

Firefly a Farscape nejsou úplně vážná scifi (Firefly má silně westernovou stylizaci, která každýmu nemusí sednout a Farscape zas hlavně ze začátku hodně hraničí s komediií/parodií), ale oba ty seriály dokážou hodně příjemně překvapit. Firefly bohužel končí předčasně.

BSG mě vůbec nezaujala, nedokázal jsem dokoukat ani jeden díl. Netuším proč.
19.1.2020 13:05 - Šaman
Co se týče strigy a její schopnosti armor piercing, u nás ji hrajeme podle tohohle obrázku. Tu, kterou jsme potkali, hráči přezdívali Louskáček :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099658012390137 secREMOTE_IP: 3.235.139.122