Kultura

Alnag
15.6.2009 09:03
Technická diskuse...

problémy, bugy, přání, stížnosti atp.

informace o webu
Pravidla (OT, moderování, chování atp.)

Přehled ročníkových článkových "auditů"

V případě problému s něčím prosím rovnou pište i přístroj, OS a prohlížeč (např. PC, Win 8, Chrome 39 nebo Samsung Galaxy S2, Android KitKat 4.1, Opera)
21.9.2015 10:05 - Soska
Je tu duvod, proc nepouzivate existujici engine? Treba http://story-games.com/forums/ vypada moc pekne a staci to nainstalovat a premigrovat, nemusi se nic programovat.

I kdyz by bylo cool videt moderni d20 napsanou v modernich technologiich.
21.9.2015 10:13 -
hlavne clanky su problem, nie?
21.9.2015 10:20 - ShadoWWW
Babaj: Vyplo se to kvůli enormnímu množství spamu, co tam poslední dobou chodil (a z toho plynoucímu zatěžování databáze), stejně jako místní DDI. Jestli jen dočasně, je dotaz na Dukolma.

Soska: Kostka nejsou jen diskuze. Jstou tu navíc články, komunita, Wiki stránky, silverlightové DDI (i když to je teď vyplé), spousta překladů, mimo jiné html překlad D&D 3e... Navíc tu chceme jisté funkcionality, co tebou odkazovaný engine neumí, ale Nightfall by je už měl umět.
21.9.2015 10:55 -
tu su nejake wiki stranky?
21.9.2015 11:13 - ShadoWWW
Byl tu celý překlad SRD ve wiki a taky částečný překlad 4e (než se to začalo překlápět do PDF). Co je z toho funkční v tuto chvíli nevím.
21.9.2015 11:27 - sirien
Merlin, Babaj: bohužel, v Kronikách nás zle dohnala historičnost zdrojáku a hrozilo to výhledově narušit běh Kostky jako takové, což vedlo k jejich nehlášenému odpojení. Podrobnosti dodám později z počítače, nicméně nemusíte se bát katastrof, k nápravě se směřuje jak to jen jde.
21.9.2015 11:55 - sirien
Add: plus jedna info ještě v rychlosti: Problémy které se u nich objevily při namátkové diagnostice některých modulů Kostky bohužel hrozily udělat velmi závažné problémy Kostce v řádu týdnů a už teď celou Kostku citelně zpomalovaly. Podle všeho se zdálo, že navíc nejsou aktivně využívané. Kroniky bohužel (opět historicky z toho, jak vznikly a jak ne/byly spravované) jsou z admin pohledu poněkud nepřehledné a zjevně byl tento úsudek chybný.

Pokud někdo máte na Kronikách něco, co potřebujete ASAP, dejte vědět a zkusíme najít řešení které vám pomůže - jinak se věc obecně vyřeší v řádu dní.

Totéž platí pro DDI.

Podle všeho se zdá, že nás začíná dohánět přesluhování Sunrise, který jede už o 4 roky déle, než se zamýšlelo (pár let z toho prakticky bez údržby. Doufali jsme, že nám dá ještě jeden rok, ale popravdě bysme asi měli být vděční, že s námi byl bez horších problémů doteď :/
21.9.2015 19:24 - sirien
Ok, obšírnější vysvětlení dění...

...jak už bylo mnohkrát zmíněno, současná verze Kostky - Sunrise - vznikla před více než šesti lety a byla zamýšlená na cca 4 letou existenci. Tzn. už cca 2 roky funguje přesčas a navíc k tomu běžela asi 2 roky s naprosto minimální až žádnou údržbou. Tento stav se nedávno změnil, když technickou stránku věci převzal Dukolm, bohužel zdroják a DB Kostky nejsou vůbec triviální - právě naopak obsahuje hromady vzájemně různě provázaných modulů, které mnohdy nemají nijak strandardní podobu.

Naší prioritou je už nějakou dobu Nightfall, tedy nová verze, kterou chceme Sunrise nahradit, takže Sunrise dál pokračuje na pokud možno co nejnižší údržbě (čas daný Sunrise je čas, kterého se nedostává pro Nightfall). Přesto je pozornost, kterou Sunrise dostává značně vyšší, než byla předtím.


A teď, co se vlastně stalo.

Při analýze systému Dukolm najednou narazil na to, že Kostka začíná být nějak podezřele moc vytížená a že máme v DB ohromné datové objemy, které tam nemají moc co dělat. Dopátral se toho, že dva moduly Kostky - DDI a Kroniky - jedou na těžce "přehřátý" výkon a to zejména kvůli tomu, že se z nějakého důvodu staly obětí miloučké ruské spam-aktivity. Protože jde o moduly s minimálním vytížením a minimální sledovaností, tak nám to dlouho unikalo.

Zatížení, které tyto dva moduly generovaly, hrozilo v nepříjemně dohledné době přetížit Kostku jako celek.

Bohužel, takřka v ten samý moment přišel Alef0 s tím, že v systému Kostky objevil velmi nepříjemnou bezpečnostní díru - a hned na to zjistil, že tato díra není úzká, ale je to spíš taková prasklina jdoucí napříč celým diskusním (a PMkovým) modulem.

Pro vaše uklidnění - podle všeho byl Alef0 první, kdo věc objevil a prozkoumal a navíc nešlo o úplně triviální nedostatek - resp. nešlo o nic, co by šlo provést čistě mechanicky strojově, věc vyžadovala určitý "osobní dotek" - možná ne příliš složitý, ale přesto.

I protože bylo nutné věnovat pozornost zejména Alef0em objevené díře v bezpečnosti, tak jsme se rozhodli celý dříve zjištěný problém s Kronikami a DDI vyřešit nejrychlejším a nejefektivnějším - i když bohužel ne nejšetrnějším - způsobem a to tak, že jsme oba zmíněné moduly prostě odsekli.


Bezpečnostní nedostatky se zdají být napravené (pokud jste paranoidní, odhlašte se a přihlašte se znovu. Pokud jste extra paranoidní, změňte si heslo atp. - to druhé se mi už zdá poněkud zbytečné, hesla podle všeho nebyla nijak přímo "tiše" napadnutelná), takže jsme se vrátili zpátky a přemýšlíme, co udělat s těmi Kronikami a DDI.


DDI bylo zahrabané hodně hluboko v Kostce a podle všeho nebylo nikým nějak moc využívané, takže ho nejspíš prostě už vracet nebudeme. Je škoda vší té práce, co do toho Max dal, ale živit problémový modul který nikdo nevyužívá nám také nepřijde zrovna hodnotné.

Kroniky jsou větší problém - do budoucna (pro Nightfall) jsme je plánovali zrušit a jejich funkcionality převést do standardních skupin a protože jsme měli dojem, že je nikdo moc nepoužívá, tak jsme se na ně moc nebáli šáhnout "o něco dřív". Zjevně jsme se poněkud spletli - kromě čehož tam beztak jsou hromady postů od mnohých z vás, které jsme určitě nechtěli zazdít - takže momentálně hledáme nějaké řešení, které by Kroniky vrátilo, ať už zabezpečené před opětovným přetížením nebo v nějakém provizorním módu. To možná pár dní potrvá - jak jsem psal, pokud potřebujete Kroniky teď, tak prosím dejte vědět a zkusíme pro vás najít co možná nejlepší řešení.



Nemusím asi moc zdůrazňovat, že z toho sami nejsme moc happy. Tiše jsme věřili, že Sunrise se udrží bez další větší intervence až do Nightfall. Doufáme, že se podobná situace nebude opakovat a že tuhle vyřešíme nějak aspoň trochu elegantně co nejdřív.


Sosáček: Kostka není jen fórum a nejsou to jen články. Koskta má hromadu funkcí, které se nedají moc nebo vůbec duplikovat na nějaké "standardní" platformě a má spoustu věcí řešených způsobem, který nám vyhovuje, ale museli bysme se ho při takovém přechodu vzdát.

Pro Nightfall sice plánujeme určitý "streamlining" s osekáním některých věcí, co se nabalily v čase a chceme Kostku víc sjednotit aby nám tu nevznikaly různé současné specifické prostory s odlišným fungováním, ale popravdě se celkově chceme standardním řešením vzdálit ještě více, abysme vyšli vstříc hromadě různých velkých i malých požadavků, které tu za poslední půlrok padly i těch co jsme si vznesli sami.
22.9.2015 09:56 - Sos
Spoustu funkci, ale vetsina je vupnuta, nebo nefunguje :)

Me je trochu lito dukolma, ze se s tim bude mesice po vecerech delat - myslim, ze jsou lepsi zpusoby jak prozit mladi.
22.9.2015 12:50 - Arten CZ
Bylo by do budoucna možné přidat nějaký styl, kde bude černé pozadí a světlé písmo? Amoled display by vám byl vděčný :-)
22.9.2015 14:24 - sirien
Měl být už tady, ale Max ho nikdy nedodělal. Tady už nebude, na Nightfall určitě. Vzhledem ke jménu verze dost možná jako native :)
22.9.2015 14:33 - sirien
Sos: a spoustu co funguje ale skoro nikdo o nich neví a spoustu které zrušíme a další co nahradíme jinými a spoustu úplně nových.

Samozřejmě, že je spousta jiných věcí, jimž lze věnovat čas, než Kostka, články, diskuse a organizování dalších věcí kolem, ale kdyby se všichni řídili tvým příkladem, pak by nikde nebylo vůbec nic, zato bysme potřebovali víc hospod (které by ale neměl kdo provozovat) a dost lidí by asi spáchalo sebevraždu kvůli pomluvám, takže s dovolením nebudeme zrovna tvým životním radám dávat moc váhy.

Also, pořád si ten exces pamatuju, i když to už je víc, jak půl roku, takže pokud nemáš něco konstruktivního, zkus jít zase trollovat někam, kde je nálada té trpět - Quentinova schopnost se tě zastávat není neomezená.
22.9.2015 15:14 - York
sirien píše:
Vzhledem ke jménu verze dost možná jako native :)


Nestraš. Současný skin je fajn, doufám, že ho nesemelou kola revoluce.
22.9.2015 16:22 -
sirien píše:
Samozřejmě, že je spousta jiných věcí, jimž lze věnovat čas, než Kostka, články, diskuse a organizování dalších věcí kolem, ale kdyby se všichni řídili tvým příkladem, pak by nikde nebylo vůbec nic, zato bysme potřebovali víc hospod (které by ale neměl kdo provozovat) a dost lidí by asi spáchalo sebevraždu kvůli pomluvám, takže s dovolením nebudeme zrovna tvým životním radám dávat moc váhy.

To bezpochyby. Smula je, ze te typek asi obdivuje, takze se necha exploitovat.

sirien píše:
Also, pořád si ten exces pamatuju, i když to už je víc, jak půl roku, takže pokud nemáš něco konstruktivního, zkus jít zase trollovat někam, kde je nálada té trpět - Quentinova schopnost se tě zastávat není neomezená.

Legracni.
22.9.2015 16:26 -
Krom toho, nejses ty ten typek co bydli u mamy a nikdy v zivote nepracoval? Jsi fakt ten pravej, abys nekomu vypravel o zasluhach a tom, jak ma zit?
22.9.2015 20:11 - Dukolm
Soska píše:
Je tu duvod, proc nepouzivate existujici engine? Treba http://story-games.com/forums/ vypada moc pekne a staci to nainstalovat a premigrovat, nemusi se nic programovat.

I kdyz by bylo cool videt moderni d20 napsanou v modernich technologiich.


No žádný engine neobsáhne všechny data z kostky nějak rozumě. Tak sem zvolil cestu s použitím Frameworku. A integrace databáze do nového systému bych se nevyhnul ani při tvém řešení.

Sos píše:
Me je trochu lito dukolma, ze se s tim bude mesice po vecerech delat - myslim, ze jsou lepsi zpusoby jak prozit mladi.


Tak jsou ale i tak se dá najít občas chvilka na kostku, stejně jako jiní píšou články, na které já nemám vlohy, tak můžu přispět něčím co ty články zpřehlední a vylepší. Asi nenapíšu knihu ale knihovnu bych dovedl postavit :-D
23.9.2015 07:05 - Babaj
ja bych jen z kronik.. pokud se to potahne dele potreboval vytahnout vybaveni a poznamky.. Z hlavy to dohromady nedam a na hru to potrebuju.. pokud by to slo aspon tohle hodit nekam treba do worldu tak bych to uvital... jde o postavu ktera je tam pod nickem Flint.
24.9.2015 19:51 - Dukolm
Babaj: doufám že o víkendu padne rozhodnutí co dále dřív ti ale asi nezvládnu z časových důvodů poskytnout žádná data ani omezený přístup. Můžeš mi napsat jestli si to měl v diskuzi nebo formou nějakého článku, knihovny nebo v tom modulu pro předměty že bych zítra cestou z práce zkusil vypsat tvoje data z db nějak organizovaně. Stačí se ozvat přes PM popřípadě jiný kanál FB chat (jsem dohledatelný pod dukolmem), Gmail hangout (přezdívka a klasická gmail koncovka).
24.9.2015 20:49 - Gurney
Co se Dukolmovi oběti týká, hodláme samozřejmě svolat První Dálavský koncil a na základě obskurních výpočtů a se zohledněním fází měsíce vyhlásit některou neděli po jeho narozeninách největším svátkem roku a na věčné časy v tento svatý den cpát na jeho počest děti sladkostmi. A taky má u nás velkou flašku (můžete mu při nejbližší příležitosti taky nějakou přispět). Není to moc, ale ten poslední chlápek nedostal ani tu flašku :)
7.10.2015 03:00 - sirien
lol, dozvěděl jsem se, že prý máme povinnost vás informovat o tom, že používáme cookies. Resp. dokonce z toho udělat opt-in. Kvůli EU či co. Což pokud vím používáme. Netuším proč, nejspíš někdo toužil někoho zas před něčím chránit a nenapadlo ho udělat výjimku pro normální weby bez reklam nebo zas nerozuměl věci kterou se rozhodl ošetřovat zákonem nebo jiná obvyklá situace.

Takže, pro vaší informaci, používáme cookies.

K něčemu, nevim čemu, nejspíš k loginu a některejm osobním preferencím v settings nebo tak něco, whatever.

S opt-inem se fakt patlat nebudeme (ani teď a asi ani v budoucnu). Za opt-in považujeme to, že tu jste (právě jsem vás informoval) popř. že tu máte account (netuším, jestli sou sušenky i pro anonymní usery, asi ne, ale tak...) Ve volné chvíli to ještě dopíšu někam do pravidel, aby se neřeklo.

Pokud se vám to nelíbí, tak nevím - řekl bych přestaňte sem chodit, ale přesnější by asi bylo říct přestaňte existovat v 21. století.

Kromě toho (kdyby to náhodou někomu z vás nedošlo, ale tak byrokrati sou občas tak tupí, že to tu radši napíšu) uchováváme ty vaše osobní informace, které sem dáte (mail atp.) Jak je uvedeno v pravidlech, tyto slouží čistě a jenom pro vaše pohodlí a nám jsou tak ukradené, že nejenže je nebudeme dávat třetí straně, ale ani se o ně sami nezajímáme. Dávat nám je nemusíte. Až ztratíte svoje heslo, budete to vy kdo bude muset vymyslet, jak nás důvěryhodně přesvědčit, že se to skutečně stalo, protože vám nebude fungovat automatická obnova a my nebudeme mít důvod věřit tomu, že náhodný anonym co to sem napsal jste skutečně vy. (Ano, někteří z vás mají naše telefonní čísla, IM kontakty atp., tak by to přežili, vy ostatní byste se museli modlit že uvěříme IP cross-checku nebo si sehnat nějakého důvěryhodného svědka. Podle šesti stupňů odloučení by to nemělo být nemožné, takže to je jen a jen na vás.)

Jo, možná jedna méně obvious záležitost - taky byste možná měli vědět, že PM nejsou nijak šifrované a ukládají se do databáze stejně, jako cokoliv jiného, takže čistě hypoteticky si je můžeme v databázi číst. Teda, Dukolm může, abych byl přesnej. Což je ale něco, co nejspíš platí o všech adminech na 99% webů s PMkama všude možně okolo. Asi by to bylo porušení nějakého implicitního příslibu listovního tajemství nebo tak něco, ale to byste museli dokázat... Každopádně píšu hypoteticky a nepíšu to pro nic za nic, protože mám velmi závažnou pochybnost o tom, že by Dukolm neměl lepší věci na práci než se vám šťourat v poště nebo tak něco. Nicméně pokud plánujete teroristický útok, zpronevěru nebo bankovní loupež a chcete k plánování použít Kostku, tak si nejdřív dohodněte RSA klíče a své zprávy šifrujte předtím, než je pošlete, protože my to za vás neděláme.

Prostě za nás všechny slibuju, že vaše PMky číst nebudeme, protože nám je dost jedno, co si tu mezi sebou soukromě píšete. Kdo s kym za kolik a za číma zádama se stejně dozvíme, protože nám to někdo řekne v hospodě - československá RPG komunita je neuvěřitelně ukecaná, tak proč se namáhat.


Tak, tím bylo doufám byrokracii učiněno za dost a já můžu jít spát s čistým svědomím že jsem kvůli nějakému legislativnímu krativci zahodil několik minut psanim textu, kterej nikoho nezajímá.



EDIT: PS - v minulosti jsem uvažoval, že bych navhrl šifrování PM pro Nightfall, ale pak jsem si řekl, že by to stejně bylo jen zbytečné prázdné gesto, se kterým by se musel Dukolm bezúčelně programovat, protože jako admini bysme se k těm PM stejně mohli dostat třeba tak že bysme si převzali váš účet. Což popravdě nevím, jestli nějak jde popř. jak těžké by to bylo, ale řekl bych, že by to určitě šlo a i kdyby to bylo sebetěžší, tak by to pro paranoiky nebylo dost těžké...
...nicméně to platí v podstatě pro jakékoliv PM na jakémkoliv webu, takže asi tak.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095255851745605 secREMOTE_IP: 54.87.90.21