Kultura

Alnag
15.6.2009 09:03
Technická diskuse...

problémy, bugy, přání, stížnosti atp.

informace o webu
Pravidla (OT, moderování, chování atp.)

Přehled ročníkových článkových "auditů"

V případě problému s něčím prosím rovnou pište i přístroj, OS a prohlížeč (např. PC, Win 8, Chrome 39 nebo Samsung Galaxy S2, Android KitKat 4.1, Opera)
12.9.2017 10:18 - Ebon Hand
nepadal vám včera web? Několikrát za odpoledne mi to dělalo
12.9.2017 13:17 - Dukolm
Evidentně nešla databáze. V minulosti už to tu párkrát bylo a je to obvykle chvilkové.
A jednu chvíli to dělalo když jsme byly cílem DDOS útoku z brazílie.
Prověřím.
10.10.2017 13:30 - York
Nevim už, jestli náměty k novému enginu patří sem.

Každopádně: Pokud budou zachovány náhodně generované odkazy do archivu na nové stránce, tak by bylo fajn, kdyby to buď zůstávalo v historii browseru (tj. když dám "back", tak se nevygeneruje nový odkaz), nebo kdyby se to měnilo až po nějaké době. Teď se mi totiž dost často stává, že tam zahlídnu něco zajímavého, ale automatiky kliknu na nějakou diskusi a už se k tomu nemůžu vrátit.
10.10.2017 14:53 - sirien
York píše:
Teď se mi totiž dost často stává, že tam zahlídnu něco zajímavého, ale automatiky kliknu na nějakou diskusi a už se k tomu nemůžu vrátit.

Dost otravný, co? Fakt to drásá nervy, jak si jen o dvě kliknutí a jednu vteřinu pozdějc pamatuješ že tam bylo něco co fakt vypadalo zajímavě, ale už nejsi schopnej dát dohromady ani jak se to menovalo, aby sis to případně dohledal manuálně, člověk v ten moment fakt skřípe zubama :D
10.10.2017 15:03 - Aegnor
sirien píše:
ale už nejsi schopnej dát dohromady ani jak se to menovalo, aby sis to případně dohledal manuálně

Jako už se mi párkrát stalo, že jsem si takhle musel vzpomínat, jak přesně ten název byl, abych to našel. :-)
10.10.2017 15:10 - York
Jo, to jsou přesně ty pocity ;-)
10.10.2017 16:43 - Šaman
S tímhle souhlasím, taky mi to občas drásá nervy.

Další věc je nezobrazovat všechno (třeba diskuze k nějaké plánované události - typicky herní one-shot, přestane být po odehrání platná).
A možná prioritizovat (zobrazovat častěji) naučné články nad těmi "průpovídky ze hry", nebo "poslední slova" a "co by váš barbar neměl říkat", u kterých mám pocit, že každý jednotlivý příspěvek má vlastní pravděpodobnost, takže tahle témata se mi zobrazují nejčastěji.
10.10.2017 17:46 - York
Na tohle by možná nebylo od věci nějaké uživatelské hodnocení příspěvků. Určitě bych to nezobrazoval v diskusích, aby se tu z toho nestala Xichtokniha, ale interně by to určitě šlo použít na filtrování zajímavých diskusí/článků/příspěvků na tyhle náhodné odkazy, nebo třeba na "výběr nejzajímavějšího obsahu".
10.10.2017 18:24 - sirien
Hodnocení tu kdysi dávno bývalo.

Pak se při přechodu na Sunrise zrušilo, protože jsem na jednom dávném admin srazu prskal na všechny strany a podařilo se mi Alnaga, Maxe a Rytíře přesvědčit, že to je nanic - i když teda nebyli moc nadšení.

Při designu Midday mé dřívější argumenty prolomili a do Midday různá hodnocení vrátili ve velkém (spolu s levelováním uživatelů, hodnocením článků, hodnocením postů...) s tím, že to je právě naopak super věc.

Midday se neuskutečnil a při designu Nightfall sem přesvědčil současný admin tým, že hodnocení je kontraproduktivní blbost a u Midday slepá ulička a experiment který se naštěstí neodehrál a že žádné hodnocení nechceme.

...a stojím si za tím, protože Kostka je v mých očích především knihovna s přilehlým fórem a ne průběžná soutěž v popularitě.

Možná bych byl ochotný vyjít vstříc nějakému adacemic-papers hodnocení kdy by články dostávaly kredit v návaznosti na to kolik jiných článků je odlinkuje jako zdroj (interně tady a třeba i externě zvenku) a kolik lidí u nich klikne na tlačítko "tento článek pomohl mé hře" (tj. ne "líbí se mi" ale "byl užitečný") - nicméně implementace takového systému je dost nerealistická z mnoha důvodů, takže...


EDIT: čímž neříkám, že by Archiv nemohl mít nějaké filtrování v návaznosti např. na nějaký interní tag data užitečnosti atp.
10.10.2017 18:52 - York
sirien píše:
čímž neříkám, že by Archiv nemohl mít nějaké filtrování v návaznosti např. na nějaký interní tag data užitečnosti


Však jo, tak jsem to myslel. Ten iterní tag (nebo hodnocení) musíš ale nějak nastavovat - buď to můžeš sám všechno projít ručně a dělat to i u všech dalších příspěvků, které kdo kdy nepíše, nebo si můžeš nechat pomoct od uživatelů. Pokud výsledky nebudou veřejně viditelné, tak se z toho soutěž v popularitě nestane (ostatně to bych taky nerad a taky jsem to už řekl).


sirien píše:
nicméně implementace takového systému je dost nerealistická z mnoha důvodů


Proč? Je to jedno pole v databázi v záznamu příspěvku a jedno tlačíko navíc. Dokonce tím ani nemusíš otravovat všechny uživatele, mohou to tam mít jen ti, kdo se sami nabídnou, že s tím chtějí pomáhat.
10.10.2017 19:00 - sirien
York píše:
Proč?

Protože ne každej link je relevantní a je rozdíl mezi populárním, užitečným a kontroverzním. Protože "bylo to užitečné" je tlačítko které má smysl jen pokud se k němu vrátíš zpětně, což většina lidí neudělá. Protože i akademická sféra nebo Google maj problém vytvořit rozumnej systém podobného hodnocení a ti jsou na tom existenčně závislí, zatímco u nás je benefit věci spíš diskutabilní a jsou jiné wish-list funkce, které bych viděl mnohem radši.
10.10.2017 19:20 - Šaman
Zas tak jemné hodnocení ani není potřeba. Řekl bych, že by stačily tagy od autora - naučný článek, zajímavost, diskuze a událost. Možná ještě pár, ale určitě nic rozsáhlého.
Uživatel by si pak mohl i naklikat, které kategorie chce v archivu vidět.
10.10.2017 19:23 - Aegnor
Šaman píše:
Řekl bych, že by stačily tagy od autora - naučný článek, zajímavost, diskuze a událost.

Tagy jsou už teď.

Šaman píše:
Uživatel by si pak mohl i naklikat, které kategorie chce v archivu vidět.

+1
11.10.2017 17:11 - Šaman
Právě jsem si přečetl srdceryvný shitstorm "Cenzura na d20" od Fritzse z roku 2009.
Nemám rád archiv… :)
11.10.2017 17:19 - sirien
Hm. Ta diskuse je osm let stará a měla nějaký další kontext v dalších tehdejších diskusích který byl navíc hodně dán dobou a dalším předchozím kontextem z jiného webu který měl opět nějaká další dobový kontext. Navíc Fritzs tu není aby se k tomu mohl případně nějak s odstupem vyjádřit (dostal kdysi dávno ban za něco ještě dalšího, co trochu souviselo a trochu ne).

Tzn. asi bych byl docela rád, kdybysme se k tomuhle nevraceli. Pokud máš zájem to nějak probrat s Fritzsem, najdeš ho stále aktivního na RPG Fóru a tím bych věc rád s dovolením opět uzavřel.
11.10.2017 17:30 - Šaman
Ne, nemám potřebu s kýmkoliv probírat bany z dob první republiky. :D
Jen jsem si chtěl postěžovat na okénko "archiv", že opravdu tahá na svět i věci, které měly zůstat pohřbené "tak hluboko, aby již nikdy nespatřili světlo".

(Lidé z lesa mu říkají Nekromancer a nikdy se k tomu okénku nepřibližují.)
30.10.2017 14:27 - Mirkul
Zdravím kostku. Pokouším se přidat článek "Stíny nad Obornou" s dobrodružstvím do sekce prostředí a už je to několik dní co mi článek visí v knihovně. Snažil jsem se postupovat při zakládání článku podle postupu pro publikování článku, co jsem tu někde našel. Ale tak nějak tedy netuším, jestli jsem udělal vše správně a článek jen čeká na schválení nebo jsem někde udělal něco špatně a článek není vidět nebo mu chybí něco co brání schválení. Díky za info a pomoc.
30.10.2017 15:16 - sirien
Mrknu na to
6.4.2018 12:52 - York
Nevím, jestli to tu už padlo - bylo by fajn, kdyby nový engine podporoval přihlášení přes facebook account nebo google account.
6.4.2018 13:29 - York
Taky by mohl být zajímavý nějaký (nejspíš RSS) agregátor externích článkových zdrojů.

Třeba tady, má autor příspěvky ve formě článků a má tam i možnost odběru RSS. Obdobně by v tom mohly být například odkazy na články z Drakkaru a možnost pro kohokoliv si tam vložit odkaz ručně (s tím, že to pak třeba moderátoři Kostky musí schválit, aby tam nebyly úplný blbosti).

Představoval bych si to nějak tak, že jak jsou teď na Kostce "Novinky", tak by tam byla pod čarou kategorie "Z externích zdrojů" (kterou by si mohl uživatel celou vypnout, pokud ho to nezajímá). A stejně jako u článků na Kostce by se u každého odkazu šlo prokliknout do související diskuse tady na Kostce.

Paralelně k tomu by bylo fajn zařazovat ty odkazy do stromu kategorií (který teď na Kostce chybí úplně), aby v nich šlo rozumně vyhledávat i poté, co je z feedu vytlačí novější odkazy.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10339283943176 secREMOTE_IP: 3.80.211.101