Kultura

Colombo
16.8.2009 13:17
Nejhorší filmy fantastiky
Všecko je to subjektivní. Neexistuje špatný film. Vždycky se totiž někomu bude líbit. A ti, co si myslí, že je špatný, prostě to neberou s dostatečným nadhledem.
20.12.2019 12:44 - sirien
Jen tak mimochodem kamarád co pracoval kdysi v kině mi říkal, že to reklamovat lze, ale do nějaké části filmu (polovina?)

Nejsem si teď ale jistej jestli to platí obecně nebo jen pro 3D (popisoval ji jak mají často rozhozenou techniku a promítá se to špatně, ale že to prakticky nikdy nikdo nereklamuje) nebo jen pro nějaké uvedené důvody ani jestli to je obecný pravidlo nebo jen politika toho konkrétního kina a ani jestli to vlastně pořád ještě platí, ale jen jako že úplně mimo ta idea není.
20.12.2019 12:53 - Jerson
obbivan píše:
Můžeš si dopředu zjistit vše potřebné o tom daném filmu.

A jak konkrétně to mám udělat? Mám si přečíst recenze podobně založených lidí (kde úspěšnost předpovědí dosahuje asi 65 %)? Mám si stáhnout upirátěnou verzi? Mám věřit trailerům? Mám si přečíst spoilery?

V čem je film tak jiný než jídlo v restauraci - tedy kromě toho, že v restauraci mám možnost si k jídlu napřed přičichnout, podívat se na něj, ochutnat různé kousky a platím až potom, zatímco u filmu zaplatím dopředu, a pokud si mám film opravdu plně užít, tak by bylo v mém zájmu nezjišťovat si o něm vůbec nic dopředu.

A hlavně proč je ti z takových lidí smutno - omezujeme tě nějak, nebo obtěžujeme?

sirien píše:
Jen tak mimochodem kamarád co pracoval kdysi v kině mi říkal, že to reklamovat lze, ale do nějaké části filmu (polovina?)

Ani dřív, ani teď jsem nic takového nenašel. Reklamace z důvodu špatné technické kvality promítání lze podat, ale z důvodu špatné kvality obsahu filmu nikoliv.
20.12.2019 13:34 - obbivan
Jersone je to asi již pracovní defekt. Vzhledem k tomu, že se víc jak 20 let pohybuji v obchodní zóně. Divil by ses co vše jsou lidé schopní reklamovat na tom či onom produktu. A opravdu nelze reklamovat a požadovat vrácení peněz u čehokoliv co tě napadne.
Všeobecně je trh pro zákaznický a výrobci i obchodní společnosti jsou tlačeni jak konkurencí tak legislativou být více vstřícní k této problematice.

Je rozdíl, pokud se jedná o špatnou promítací kvalitu. Tam je to pochopitelné a adekvátní vrácení peněz. U obsahu nikoliv.

Na druhou stranu dnešní divák ve střením proudu není tak náročný a je to vidět i na kvalitě dnešní AA produkce.
20.12.2019 14:00 - Jerson
obbivan píše:
A opravdu nelze reklamovat a požadovat vrácení peněz u čehokoliv co tě napadne.

U čehokoliv? To by mě nenapadlo - ale u filmů ano a podle občasných otázek na netu asi nejsem jediný.
Trh je sice pro-zákaznický, ale zrovna u filmů mám dojem, že je to jinak. Ale zase máme výhodu v tom, že stačí pár týdnů počkat a pak se na film můžu podívat taky a zadarmo. Jen je blbé, že když by se mi líbil, tak pak zase nemám možnost jít na něj do kina a zaplatit tak autorům za kvalitní zážitek, protože se už v kině nevysílá.
20.12.2019 14:27 - Chyba
Rozdíl je v tom že film je stejný bez ohledu na tom kdo ho promítá a pokolikáté, kdežto špatné jídlo je chybný kus (Příklady z mého života: Spálené brambory, řízek co je jedna velká šlacha a smažený sír, který byl jen dutá strouhanka a ten sýr asi utekl). V těchto případech mi dali něco jiného, než bylo objednáno, v kině si platíš konkrétní film a ten taky dostaneš. Pro porovnání se špatným jídle by se spíše hodilo, když začnou promítat jiný film, nebo jim v průběhu odejde promítačka a nemají náhradní (také příklad z mého život) a to peníze můžeš získat zpět.
20.12.2019 14:28 - LokiB
Popravdě, ono můžeš reklamovat jídlo jen proto, že ti nechutná?
Třeba si objednám kuře na kari, a pak ho budu reklamanovat, že je moc pálivé, že jsem si myslel, že pa papričky u toho v jídelním lístku není až tak hrozivá.

No nevím.
20.12.2019 14:38 - obbivan
Jersone a nejsi někdy zbytečně moc opatrný?
V letošním roce co bys vyzdvihnul za filmy, které jsi viděl?
U mě je to následovné. Koukám v horizontu měsíců/ roku co půjde do kin. Vyberu si co mě zajímá (cca 1 film měsíčně) zjistím si o něm vše dostupné a na ten jdu. Na ostatní si počkám na DVD. Neříkám, že vždy odcházím z kina 100% spokojený.
20.12.2019 14:52 - Jerson
obbivan píše:
Jersone a nejsi někdy zbytečně moc opatrný?
V letošním roce co bys vyzdvihnul za filmy, které jsi viděl?

Zbytečně? Ani mi nepřijde.

Letos jsem byl na čtyřech filmech. Avengers: Endgame, který za to moc nestál, ale nereklamoval bych ho. Velké dobrodružství Čtyřlístku, což byla naprosto nudná stračka jak pro mě, tak pro čtyřletého syna, který se už po dvaceti minutách nahlas ptal, kdy to už skončí a budeme moct jít domů - jasný kandidát (šli jsme na to s kamarády, neměl jsem moc čas hledat recenze). Ledové království 2, sám bych na něj nešel, ale synovi se to líbilo. A chtěl jsem jít na Příběh hraček 4, který jsem ale nestihli, takže jsem ho musel stáhnout - a na to bych do kina šel i teď.

To jsou čtyři (vlastně tři) návštěvy kina, na které jsem měl letos čas a příležitost, víc jich nebylo - takže se mi nediv, že jsem dost vybíravý.
20.12.2019 14:53 - sirien
LokiB píše:
Popravdě, ono můžeš reklamovat jídlo jen proto, že ti nechutná?

V podstatě ano.

Technicky ho reklamuješ z titulu špatné přípravy, jenže to je věc tak hrozně subjektivní, že se o ní reálně nelze hádat a legislativa (resp. obchodní zvyklosti) tu jsou na straně spotřebitele.

Např. naposled co sem vracel jídlo to bylo, protože bylo děsivě přesolený. A jako fakt bylo - z mého pohledu, minimálně. Ale kdyby nebylo, tak restaurace (číšnice, kuchař...) v podstatě nemá žádnej způsob, jak mi to rozporovat. (Samozřejmě, občas nastanou "zábavné" extrémy, kde moc subjektivity neni - jednou sem jen kvůli společenskému kontextu nehodil dopáleně zpátky steak, protože když si ho objednám (ještě navíc po proaktivní otázce servírky) medium rare, tak fakt nasere dostat ho well done (oblíbenej nešvar mnoha restaurací, mimochodem - i u burgerů); nebo třeba když sem v jedný "luxusní" (a luxusně drahý a "nafrněný") restauraci vrátil postupně tři jídla v řadě - to je ale kvalitní storka spíš někdy na sraz než takhle do diskuse :D )


Samozřejmě, tahle paralela u filmu selhává - jediná takhle "subjektivní" věc co mě napadá by byla úroveň hlasitosti projekce (reálně se mi asi dvakrát stalo, že sem musel nějakej film místy fakt přetrpět - ale já sem na hlasitost citlivější), popř. vizuální citlivosti (blikání popř. nevolnost ze 3D) - všechno ostatní (nastavení projektoru, kvalita zvuku...) je ze strany kina spíš obhajitelný.

A kvalitu scénáře, kamery, režije, střihu nebo hereckejch výkonů - což je přesně to, co by Jerson s chutí reklamoval - reklamovat fakt nejde. Kdysi sem žertoval, že by bylo fér kdybych měl možnost jít po projekci na kasu a po vyplnění nějakého formuláře třeba na 5 minut dostat 50% ceny zpátky - shit filmy by to z projekcí odstranilo dost rychlejc a byl by to fun způsob jak dát feedback o tom, co si o filmu myslim (a zajímavá kvalitativní metrika) - nicméně je mi jasný, že tenhle model by fungoval dost těžko :)


Jerson: Aha. Myslel sem, že mluvíš o nějaké reálné odpovědnost - s fan hate v tomhle smyslu sice soucítim, ale je to jen takovej výkřik v diskusi, že.
20.12.2019 15:09 - LokiB
sirien píše:
jediná takhle "subjektivní" věc co mě napadá by byla úroveň hlasitosti projekce (reálně se mi asi dvakrát stalo, že sem musel nějakej film místy fakt přetrpět - ale já sem na hlasitost citlivější), popř. vizuální citlivosti


Tak na hlasitost trpím vždy a při blikání a rychlém střihu zavírám oči, páč je mi z toho nevolno :)
ale tak chápu, že někomu se to zas třeba líbí.

Jerson: hele a možná by šlo taky reklamovat třeba autobus, že jede jinam, než já chci. jako v jízdním řádu něco psali, ale já neměl čas to studovat ;)

já jsem v tomhle extrém a nereklamuju v podstatě nikdy nic, ale to je jako muj osobní přístup, to nikomu nenutím.
jak ale chceš reklamanovat film, kde se půlka kina výborně baví a půlka ne?
20.12.2019 15:11 - Jerson
sirien píše:
Myslel sem, že mluvíš o nějaké reálné odpovědnost - s fan hate v tomhle smyslu sice soucítim, ale je to jen takovej výkřik v diskusi, že.

Já si myslel, že to funguje tak, že pokud někdo natočí špatný film, který diváci nechtějí, tak investoři (pokud jím není zrovna sám režisér) si rozmyslí, zda dotyčnému člověku dají nějaké peníze příště. Nicméně taky si myslím, že u Disneyho to může fugnovat úplně jinak - totiž že přijde banda rádobyodborníků se scénářem a říká "tohle tam nesmí být, protože děti, a tohle tam musí být, protože multikulturalismus, a tohle ano, a tohle ne..." a pak do toho kecají ještě tihle nebo další v průběhu natáčení a stříhání, nicméně jak je jich hodně, tak reálnou odpovědnost nemá nikdo z nich a nikdo ani nemůže být přímo postižen.

Přitom by to (podle mého idealistického pohledu) mohlo fungovat tak, že každý z lidí, který kecá do podoby filmu, by měl určenou odměnu jako určitý podíl ze zisku, takže by mu mělo záležet na tom, aby výsledek byl dobrý - nebo alespoň divácky úspěšný. Takže film by si nevydělal ani na to, aby pokryl náklady na lidi, kteří do podoby nemohli kecat, jen odvedli dvou práci? Smolík, tihle pánové a dámy by nedostali ani dolar.

Nicméně pochybuju, že by to tak reálně mohlo fungovat. A to nemluvím o takových lidech jako Uwe Bolt, který točí naprosté shity a ždíme na to fond německé kinematografie či jak to přesně dělá.

Na druhou stranu každý si může točit filmy jak chce, že. A já mám alespoň inspiraci, až budu příště hrát Shadowun, tak evilcorp se bude jmenovat Disney a zápletka pro Shadowrunnery bude zjistit, kdo všechno je odpovědný za výsledek nějaké filmu, a zajistit, aby dotyční svou chybu už neopakovali. Nikdy.
20.12.2019 15:16 - LokiB
Jen bych připomněl, že Disney má ve filmech letos velmi dobrou finanční sezónu :)
20.12.2019 15:19 - Jerson
LokiB píše:
hele a možná by šlo taky reklamovat třeba autobus, že jede jinam, než já chci. jako v jízdním řádu něco psali, ale já neměl čas to studovat ;)

A nemyslíš třeba autobus, který měl v traileru - tedy prospektu - pohodlné sedačky, WC a jídlo zdarma, a ve skutečnosti jsi musel celou cestu stát, a WC nebylo, takže bylo vlastně dobře, že se jídlo nedalo pozřít - a to všechno jen proto, že jsi neměl čšas surfovat po internetu a hledat názory lidí, kteří někdy někam napsali, že reklamní prospekty téhle společnosti jsou lživé. Tak nějak?

LokiB píše:
jak ale chceš reklamanovat film, kde se půlka kina výborně baví a půlka ne?

Už jsem napsal - když se zvednu po dvaceti minutách nebo třetině filmu, protože fakt nechci ztrácet čas, tak je mi jedno, že ostatní zůstanou sedět. A pokud by se zvedla polovina kina, tak už mi to přijde jako sakra vážný důvod.

A já reklamuju všechno, co nesplňuje deklarovanou kvalitu. Filmy ne, ale teď třeba hodlám reklamovat dětskou kytaru, kterou nelze udržet naladěnou, protože "kytara" je pro mě hudební nástroj s určitými parametry, i když je určená pro děti. Pokud na ní nemá jít hrát, ať tam napíšou "dětská hračka tvaru kytary".
20.12.2019 15:36 - LokiB
Jerson píše:
A nemyslíš třeba autobus, který měl v traileru - tedy prospektu - pohodlné sedačky, WC a jídlo zdarma, a ve skutečnosti jsi musel celou cestu stát, a WC nebylo, takže bylo vlastně dobře, že se jídlo nedalo pozřít


nemyslím.
protože absence WC je objektivní fakt. stejně jako slibované WC.
ale jestli jsi z traileru měl pocit, že se budeš bavit, a pak se nebavil, tak to prostě srovnatelné není.

Mám pro tebe radu ... nechoď na filmy nablind, vždy si přečti několik nezávislých recenzí od lidí, kterým důvěřuješ, a podle toho se zařiď.

Chápu, že bys rád reklamoval i fotbalový zápas, který tě nepobavil, i když hrála Barcelona, jenže zrovna mizerně a nudně.

Máš na to právo a zkus to.
jen bych byl velmi nerad, kdyby tvoje snahy poškodili v důsledku i nějak mě, když o tyto reklamace zájem nemám. Ale mohlo by mi to přinést nepohodlí, že bych před každou návštěvou kina musel třeba vyplnit 10 stránkový dotazník, z kterého by provozovatel kina usuzoval, jestli se mi asi film bude líbit, podle toho mi dával cenu nebo mě případně přímo odmítl.

Protože práva by měl mít nejen kupující, ale i prodávající, aby se před remcali chránil a oni ho nepoškozovali.

Případně si založ síť kin "pay as you go", kde se bude platit v průběhu filmu po sekundě, jako třeba u některých operátorů při telefonování. Kdo kolik shlédne, tolik zaplatí.
20.12.2019 15:37 - obbivan
Jersone jen pro zajímavost kde jsi tu kytaru koupil? Nebo jí najdi na netu pro odkaz. Děkuji.


Jinak já byl také na Ledovém Královsví 2. A byl to ten nejlepší zážitek z celého roku. Proč? Protože tam byla moje 3 letá dcera a ta jen koukala a komentovala atd.. Prostě úžasný a mě bylo v některých chvílích úplně jedno co zrovna promítají na plátně hlavně že jí se to líbilo.
20.12.2019 15:57 - Jerson
LokiB píše:
Mám pro tebe radu ... nechoď na filmy nablind, vždy si přečti několik nezávislých recenzí od lidí, kterým důvěřuješ, a podle toho se zařiď.

To se snažím dělat, ale ne vždy jsou tyhle recenze k dispozici v době, kdy jdu na film, a hlavně dlouhodobě se ukazuje, že předvídat zda se někomu bude líbit jde prý tak na 65%. Zlepšení o dalších 5% vyžadovalo spojit úsilí 200 týmů.

Na fotbal ani jiné sporty nechodím, takže tyhle problémy nemám.

LokiB píše:
Máš na to právo a zkus to.

Podle zákoníku na to právo nemám a nevím, proč bych to zkoušel. Navíc mi nejde o to někoho poškodit, právě naopak se snažím dosáhnout toho, že se nebudou prodávat šmejdy se zavádějícím popisem. Ale to se filmů vůbec netýká, takže tvůj strach, že by kvůli mě došlo k nějakému zavádění dotazníků v kinech je celkem zbytečný :-)

LokiB píše:
Případně si založ síť kin "pay as you go", kde se bude platit v průběhu filmu po sekundě, jako třeba u některých operátorů při telefonování. Kdo kolik shlédne, tolik zaplatí.

Takové sítě už jsou - ne tedy u filmů, ale u některých knih a případně divadel, kdy platíš až poté, podle toho, jak jsi spokojen. Sice jsem to sám nezažil více než jednou, ale četl jsem, že to celkem funguje. Někteří tvůrci se prostě nebojí.

obbivan píše:
kde jsi tu kytaru koupil? Nebo jí najdi na netu pro odkaz.

Najdu, pošlu ti to do PM, tady už nechci plevelit.

A syn se u Ledového království 2 taky celkem bavil, nicméně jak moc se mu líbilo se ukáže až podle počtu následných shlédnutí. Nicméně jak jsem uvedl, skutečně znechucen jsem byl jen tím Čtyřlístkem, a nebyli jsme sami.
20.12.2019 16:06 - LokiB
Jerson píše:
naopak se snažím dosáhnout toho, že se nebudou prodávat šmejdy se zavádějícím popisem


podle mě, když na každé kino napíší "pozor, vstupujete na vlastní riziko, když se vám nebude film líbit, peníze nevracíme, dobře si rozmyslete, jestli vejdete" ... tak je to zcela fér postup.

Tím nerozporuju, že jsou i podle mě některý filmy zcela pitomý, i knihy, i divadelní představení.
Já to řeším tak, že když se mi to nelíbí, tak tam / na to nejdu příště. Jsem pak celkově spokojenější člověk :)
20.12.2019 16:24 - Jerson
To zní, jako bych snad já na pitomé filmy opakovaně chodil. Na některé filmy se dívám (v televizi), abych si pak třeba užil Honest trailer, a na řadu dalších jsem se podíval prostě proto, aby mi v diskusi nikdo nemohl říct "ani jsi to neviděl tak nemáš právo se k tomu vyjadřovat."

A taky jsem spokojený. Nicméně to mi nebrání vyjádřit svou nespokojenost s některými díly nebo celým systémem. Omezuje tě to nějak? (Jako vážně, pokud ano, tak se podle toho zkusím zařídit.)
20.12.2019 16:31 - sirien
LokiB píše:
Jerson: hele a možná by šlo taky reklamovat třeba autobus, že jede jinam, než já chci. jako v jízdním řádu něco psali, ale já neměl čas to studovat ;)

Jízdní řád odpovídá popisku filmu a jeho traileru - obojí bývá brutálně zavádějící. Typický příklad: Batman v. Superman je v tomhle směru jako koupit si jízdenku do Barcelony a skončit v Madridu. Že sem se moh někde v recenzích dočíst, o čem ten film fakt je - ano, na nějakém fóru fanoušků autobusové dopravy sem si moh přečíst, že DCBus občas jede do jinýho města ve stejnym státě - ale od cestujícího nemůžeš čekat studium fóra autobusových fanoušků jen protože se chce dostat do Barcelony.


Jerson píše:
Já si myslel, že to funguje tak, že pokud někdo natočí špatný film, který diváci nechtějí, tak investoři ... si rozmyslí ...

Jak poznáš film, který diváci nechtějí?

Dost filmů vydělá prachy prostě kvůli svýmu marketingu. Lidem se ve skutečnosti moc nelíběj (a v budoucnu ho už nebudou chtít vidět znovu etc.), ale v tu danou chvíli film vydělá.

(A naopak dost filmů prachy nevydělá, i když si je lidi zamilujou a stanou se z nich klasiky co se pouští ještě roky potom, i v artových kinech a dokáží vygenerovat nějaké pokraočování - Blade Runner...)

Filmy co jsou v sérii mají často ohromný setrvačný efekt. Jeden režisér Marvelu (nevim teď kterej) se v odpovědi nějakýmu novináři ušklíb, že návštěvnost jeho filmu není daná jeho filmem, ale spokojeností diváků s předchozím Marvel filmem (a naopak "úspěch" jeho filmu se promítne až do návštěvnosti toho příštího Marvel filmu). Last Jedi byl vyhateovanej shit - ale vydělal takový love, že si Disney moh nalhávat cosi o "hlasitých minoritách"; teprve když mu to fanoušci dali sežrat odmítnutím Sola, tak to zabolelo. Jenže to už byl Solo a "hrálo" se to na to, proč neuspěl zrovna Solo (poslední ofiko Disney výmluvu co sem slyšel bylo že "je na trhu moc Star Wars a lidi sou přesycený" - ironicky Marvel ten půlrok poslal ven asi 5 svejch filmů a všechny uspěly) Na druhou stranu nemůžeš vylučit, že by film propad sám o sobě bez vztahu ke svému (dost možná dobrému) předchůdci.

Některé filmy propadly kvůli fakt špatnému načasování. Např. náhodou se danou sezónu (nebo dokonce stejný měsíc sešly dva hodně podobné filmy a jeden z nich ten druhý převálcoval (nejspíš marketingem). Jeden měsíc většina diváků půjde jen na jeden film kde je Země zničená pádem asteroidu - a síťovej efekt způsobí, že většina diváků si vybere právě ten jeden z těch dvou. (Tuším že tohle byl zrovna Drtivý dopad a... a fakt, že nevim, co byl ten druhej, ilustruje pointu.)

Některý filmy sou ve skutečnosti dobrý, ale publikum je nepřijalo, protože od nich čekalo něco úplně jiného - ať už kvůli chybné komunikaci distributorů nebo kvůli nějakému plošnému bias. Šakal s Willisem je ve skutečnosti výborná adaptace knižní předlohy - a ano, já jí četl - jenže publikum (který knížku z většiny nečetlo) film brutálně srovnalo s původním Dnem pro Šakala, kterej je natočenej v úplně jinym, dobově "klasickym" a "artovějšim" duchu (a co se mě týče, tak je horší, jak jako film, tak jako adaptace). Jenže Šakal nebyl zamejšlenej jako remake původní adaptace, ale jako nová adaptace. Podobně steampunkový Tři mušketýři s Bloomem a Jovovich, stejná story - lidi (co nečetli knížku) vyhejtili, že to "neni klasika" - že je film místy klasice věrnější, než lidem známé původní filmové zpracování, popř. že se film nesnaží dělat remake něčeho, co remake nepotřebuje, ale dělá novou odlišnou adaptaci, všichni odignorovali a prostě tomu "nasypali" za to že to "neni klasika".


...a takhle by šlo pokračovat.

Co chci ukázat je, že pro neúspěch filmu existuje hromada vysvětlení nebo důvodů a často nejde říct snadno, jestli film je fakt špatnej popř. pokud ano tak čí vinou přesně nebo jestli tam zafungovalo něco jinýho. To dává samozřejmě špatnejm tvůrcům prostor k manévrování.

Tvůrčí kariéru obvykle mnohem snáz zabijí rozpory se studiem (např. ten týpek co dělal poslední Fantastic four...) než samotný neúspěch. I když samozřejmě u některých tvůrců je smrtící i onen neúspěch - jenže často i nezaslouženě.


Jerson píše:
totiž že přijde banda rádobyodborníků se scénářem a říká

To se s výjimkou indie-artovejch filmů děje úplně všude.

Ono skill-set úspěšného režiséra neni jen samotná řemeslná režije, ale právě i schopnost obhájit svoje nápady investorům, vyjednávat se studiem atp.

A mimochodem - mnohdy dojde na to, že když tvůrce ztratí tuhle protiváhu a stane se tak slavnym, že jeho slovo začne mít až moc síly, tak to je ke škodě - můžeš to vidět na Tarantinovi, Nolanovi, Moffatovi... ti všichni a další v určíté části svojí kariéry začali mít až příliš volnou ruku a jejich tvorba šla dost dolu. Jackson, taky, samozřejmě. Takže jako ne, že by ponechání všeho na úsudku viditelného tvůrce (režiséra, scénáristy...) bez jakékoliv protistrany a kritiky v tvůrčím procesu bylo nutně dobře.
20.12.2019 16:32 - LokiB
Jerson píše:
A taky jsem spokojený. Nicméně to mi nebrání vyjádřit svou nespokojenost s některými díly nebo celým systémem. Omezuje tě to nějak? (Jako vážně, pokud ano, tak se podle toho zkusím zařídit.)


Ale neblázni :) Pochopitelně, že neomezuje.
Snažím se jen dát argumenty pro to, proč si myslím, že tebou navrhovaný přístup k řešení není z mého pohledu vhodný.
Omezovalo by mě to v případě, kdyby tvoje iniciativa vedla ke změnám legislativním, nebo ke změnám v chování kin, které by mě nějak omezilo, to pak ano :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20436000823975 secREMOTE_IP: 3.227.252.191