Kultura

Colombo
16.8.2009 13:17
Nejhorší filmy fantastiky
Všecko je to subjektivní. Neexistuje špatný film. Vždycky se totiž někomu bude líbit. A ti, co si myslí, že je špatný, prostě to neberou s dostatečným nadhledem.
Autorská citace #41
16.8.2009 19:30 - noir
Jerson:
Equilirium byla scifárna. Záměr tvůrců vymyslet jako vlastnost jejich světa super-akční bojové umění jsem přijal jako sice nemožné, ale rozhodně zajímavé. Stejně jako Seldonovu psychohistorii, koření v Duně a laserové meče v hvězdných válkách. Je mi pak úplně jedno, že to "nejde"- no a co? Jsou to prostě propriety autorského vesmíru, jejichž věrohodnost v parametrech našeho univerza prostě pro ten příběh není důležitá.

Skoro mi to připadá, jako by se kamarádka lékárnice rozčilovala, že prozium na kontrolu emocí je kravina, protože reálně se tahle přápravky na zklidňování nechovají.


Mj. oni tam s katanami (a bokeny?) bojovali taky. Používali s nimi stejné katy jako s pistolemi. Von Musaši taky aplikoval to, co naštudoval na meči, na jiné zbraně, třeba na jeho proslavené pádlo :o)

A zbraně? Rozhodně nestřílím. O zbraně se zajímám čistě teoreticky, ale reálně se jich odmítám dotknout. Jsem takovej Batman - judo jsem dělal asi 6 let, takže fyzické násilí mě nijak neodpuzuje, má-li smysl.
Autorská citace #42
16.8.2009 19:33 - Jerson
noir píše:
Používali s nimi stejné katy jako s pistolemi. Von Musaši taky aplikoval to, co naštudoval na meči, na jiné zbraně, třeba na jeho proslavené pádlo :o)

To je právě ono. Měl jsem dojem, že režiséř by nepoznal rozdíl mezi katanou, pistolí a kladivem, ani kdybych mu jednu z těch věcí zarazil do hlavy.
Ale už toho nechám, jen tu prosím nikdo neuvádějte důvody, proč bych měl tomuto filmu dát šanci :-)
Autorská citace #43
16.8.2009 19:36 - Colombo
Jerson: každý máme své preference, já ti to neberu, já si třeba myslím, že 300 byla naprostá ptákovina, srovnatelná s Bollovými filmy (i když lépe natočená), srovnatelná s Apocalyptem... nikdo mi to nevyvrátí, ale vy můžete mít jiný názor. A co? Nic.
Autorská citace #44
16.8.2009 19:42 - noir
Jerson: Mimo jiné, v krav maga se boj s pažbou pistole učí jako úplně normální bojový prvek. A tohle mám z úst nejpovolanějších - od jednoho lubavičského rabína.

"Měl jsem dojem, že režiséř by nepoznal rozdíl mezi katanou, pistolí a kladivem, ani kdybych mu jednu z těch věcí zarazil do hlavy."
Vidíš to a já si zase myslím, ale jen z teoretických zdrojů, jako jsou paměti šermířů, že základy pro boj s různými zbraněmi jsou stejné. Věci jako dynamika pohybu, udržování těžiště a intuitivní reakce "přepisující" přirozené pohyby. A hlavně-fakt to vypadalo moc pěkně. A to v tom filmu přece bylo důležité - ne nějaká věrohodnost nebo realita nefilmového světa.
Autorská citace #45
16.8.2009 19:46 - Sethi
noir píše:
základy pro boj s různými zbraněmi jsou stejné


Tohle můžu odkývnout, kdysi dávno, když se Sethi mlátili o zem, ji mimo jiné učili, že je úplně jedno, co člověk drží v ruce, že základy pohybů jsou stejné.
Autorská citace #46
16.8.2009 19:46 - Lokken
No mě se Equilibrium líbilo a to mám zbrojní pas :-) Gunkata je sice nereálná, ale opticky hezká, hudba skvělá a celkový dojem ze zpracování filmu byl pozitivní.
A myslím, že Bradbury by převzetí jeho námětu spíš zatleskal...
Autorská citace #47
16.8.2009 21:04 - sirien
Píše:
V moderním umění, což film je, se originalita cení jako jedna ze tří nejdůležitějších vlastností dílo.

By mě zajímalo, kdo to jako deklaroval, a hlavně, spíš, kdo že jsou ti co si to cení.
Protože jestli to je (opět) jen nějaká banda rádoby-expertů jejichž vkus je jejich profesí zmutovanej do nechutnosti a zcela se míjí se zájmem normálního diváka, pak je výpovědní hodnota 0.

A vzhledem k tomu, že za další "hodnotu" označuješ "pravdivost", tak to na mě působí extra pochybně.

Tilliana píše:
Na Max Payne jsem slyšela rozporuplné názory, sama jsem neviděla.

hůůůůůůůstě sračkoidní. Nehoráznej paskvil.
Film podle akční hry, ve kterém je akce až v poslední čtvrtině.
Všechny scény jsou dva až dvaapůlkrát delší, než by bylo potřeba, je to roztahané, rozvleklé, uměle natažené...
Trpí to hodně špatně použitejma klišé.
Aby ukázali, že stejně jako jiní filmaři, i oni umí bullet-time, tak ho použili v jedné scéně. Naprosto nevhodně, tu scénu, už tak chatrnou, zkazili. Tam kde by se hodil ho nepoužili.
...

Jediný co na něm bylo dobrý bylo vizuální zpracování vlivu té drogy.

Píše:
Když Boll při honičce použije couvání kamery se současnou refokusací, aby dosáhl stejné atmosféry jako Jackson v Pánovi Prstenů, je to krádež. Když tohle udělá osmkrát za sebou, je ten film vykrádačka a trapas.

Je to... neoriginální. Rozhodně to neni krádež.
a) Jackson to nemá patentované
b) představa toho že by podobné věci mohl používat jen ten kdo na ně shodou náhod přišel první je dost ujetá
c) v poslední době je celá otázka duševního vlastnictví těžce zpochybněná. Ostatně jsem tuhle četl exelentní článek který ukazuje že celý koncept autorského práva nebo duševního vlastnictví nedává vůbec žádný smysl.

Píše:
škoda některých částí scénáře, které to zkýčovatěly k nesnesení - a teď myslím třeba pasáž s ochranou štěňátka.

Nesmysl, ta scéna se štěnětem v kufru je naprosto exelentní. Mimochodem to je jedna ze scén kde jde vidět nádherný paradox, kdy mu prostě bylo líto štěněte, ale nijak nelitoval toho že vystřílel několik lidí.

Jerson: Smiř se s tim. Gunkata JE cool. Je stylová. Je dobře natočená. Je to jedna z výbornejch věcí na Equilibriu.
A to že patříš k pár procentům kterým se to nelíbí? Vždycky se těhle pár procent najde. Což nic nemění na tom, že to prostě je super :P

Píše:
(Dělám si soukromý výzkum, jestli se Equilibrium líbí lidem, kteří s pistolemi zacházejí.)

Baví mě airsoft. Vážně uvažuju že si výhledově udělám zbroják.
Líbí se mi Equilibrium :)

Abych Ti to přirovnal - existuje spousta archeologů, kterým se líbí Indiana Jones. Vím že Tobě se líbí Indiana Jones. Chceš popovídat o tom, jakej to je děsivej shit, protože ten chlap nemá absolutně nic společnýho se skutečnou archeologií a jeho postupy by pro opravdové archeology byly noční můrou?
To je totiž naprosto totéž...
Autorská citace #48
16.8.2009 21:13 - noir
sirien:Nemám čas, tak jen rychle, zbytek zítra:

"By mě zajímalo, kdo to jako deklaroval, a hlavně, spíš, kdo že jsou ti co si to cení."
V českém prosředí takovej nýmand, nějak jako F.X. Šalda mu nadávali. Prd tomu rozuměl, tak kafral a vymejšlel nesmysly.
Autorská citace #49
16.8.2009 21:32 - sirien
Hm. Můj náhled na "odborníky" umění je veskrze dost přezíravý, abych řekl pravdu, protože stejně jen okecávají vlastní estetický vkus jako kdokoliv jiný, jen cizími slovíčky a tvářej se přitom povýšeně nad "konzumenty".

Netušim kdo byl Šalda a popravdě řečeno jsem k jakýmkoliv snahám deklarovat nějaká konkrétní pravidla nebo hodnocení v "umění" dost skeptický. Zvlášť potom co jsem nějaké to "uznávané umění" viděl.
Autorská citace #50
16.8.2009 21:49 - Faire
noir píše:
Vidíš to a já si zase myslím, ale jen z teoretických zdrojů, jako jsou paměti šermířů, že základy pro boj s různými zbraněmi jsou stejné.


Jen do určité míry. Když máš naučený šerm s naginatou a dají Ti do ruky dýku, tak se nechytneš. Když máš naučený boj s mečem a postaví tě s obuškem proti chlápku, který má dobře nastudovaný boj s obuškem, nevyhraješ, pokud nejsi o hodně, HODNĚ lepší (jako byl již zmiňovaný Musaši). Stejně tak šerm Tě nepřipraví na bitku pěstmi - to Ti můžu dosvědčit na vlastním příkladu :D¨

sirien píše:
Mimochodem to je jedna ze scén kde jde vidět nádherný paradox, kdy mu prostě bylo líto štěněte, ale nijak nelitoval toho že vystřílel několik lidí.


V čem vidíš nádherný paradox? Já si vždycky myslel, že to byla nelogická blbost :) (otázku myslím vážně)

Equilibrium se mi líbilo (mimo scény se štěnetem a závěru), gun-kata je nehorázná pitomost, ale ve filmu mi moc nevadila (nebyla tam pro mě tak podstatná). Hraju air-soft, uvažuju o zbrojáku.
Autorská citace #51
16.8.2009 22:18 - Lotrando
Jerson: ty děláš jakoby ve filmu někdy bylo vidět, jak se reálně bojuje. Ať už jde o šerm, nebo přestřelku.
Autorská citace #52
16.8.2009 22:52 - Jerson
Tak občas to ve filmech vidět je - to je jeden typ filmů. A další se od jakés takés reality odchylují víc a víc, až skončí na druhém konci pomyslné osy, která nemá s realitou prakticky nic společného, ať jde o střelbu z ručních zbraní nebo souboje kosmických lodí.
Dávám přednost těm prvním - scény, ve kterých se střelám uhýbá, nebo se odráží mečem a podobně mi prostě kazí celkový dojem.
A jak o zbraní vím víc než před pár lety, začínám si všímat stále více "detailů", které nedávají smysl.
Prostě stojím na straně větší uvěřitelnosti a menší coolovosti, pokud tedy u filmu nevypnu myšlení (jako u Transformerů), a myslím že už je to o mě docela známo :-)
Autorská citace #53
16.8.2009 23:22 - Lotrando
Teď jde jen o to, kdy se na filmy přestaneš dívat úplně.
Autorská citace #54
16.8.2009 23:43 - Jerson
Kdybych se přestal dívat, tak bych je asi začal točit.

Naštěstí je stále dost filů, co se mi líbí, a hlavně je dost nefantastických filmů a seriálů, takže nemusíš mít obavy.
Autorská citace #55
17.8.2009 00:20 - sirien
Faire píše:
V čem vidíš nádherný paradox? Já si vždycky myslel, že to byla nelogická blbost :) (otázku myslím vážně)

Většina lidí jasně preferuje život člověka před životem zvířete. Je to zakořeněná hodnota. Pominu teď skutečnost, že nemusí být pravdivá, prostě ji vezměme jako axiom.
Jenže - jsou lidé neschopní cítit emoce významnější, než pes? Na úplně totéž je pak ve filmu odkaz ještě jednou, mnohem jasněji, na konci - když míří na záporáka a ten říká "Jsem člověk, skutečný člověk, cítím emoce, přece by jsi mě nezastřelil" (nebo tak nějak).
Stejně tak to ukazuje svým způsobem kontrast nějaké obecné hodnoty (našeho axiomu), který je v té společnosti bez emocí definitivní, a najednou jeho vlastní, osobní hodnoty.

Mimochodem už jen to že si to štěně veme je ve své podstatě velmi hezká scéna. On prožil celý život totálně bez emocí. To mimo jiné znamená, že se s nimi nenaužil pracovat. Nevím jestli jsi to v průběhu svého života zaregistroval, ale první styk s nějakým dojmem je prostě silnější. V koloritu je zažitý třeba stereotyp "první láska", ale ono to je velmi podobně s "první úmrtí v rodině", "první rozchod" atp.
No, a on najednou začal cítit emoce... a naprosto proti jakékoliv logice, i s šíleným rizikem které se k tomu pojilo, zachránil štěně kokra.

Když nad tím uvažuju, možná to není něco co by v tom filmu uměl ocenit každý, ale mě to třeba oslovilo. Ne nějak hluboce, to zas ne, ale to podání se mi prostě líbilo.
Autorská citace #56
17.8.2009 07:29 - Bouchi
sirien píše:
Netušim kdo byl Šalda
Nejak se mi nechce verit, ze by se uz v soucasnosti na gymplu Salda vubec nevyskytoval v osnovach. (Ale treba jsi ho po mature proste vypustil z pameti.)
Autorská citace #57
17.8.2009 08:17 - Fibriso
vykradeš li scénu z filmu, je to trapné. vykradeě li scénu z filmu a uděláš ji tak, že to nebude hned poznat, je to originální.
Autorská citace #58
17.8.2009 08:31 - noir
sirien: Pokud někdo napíše "Můj náhled na "odborníky" umění je veskrze dost přezíravý" a současně se pochlubí, že nezná ani jméno F.X. Šalda (natož aby ho četl), zdá se mi, že mluví o něčem, o čem neví vůbec nic. Myslím, že vytvářet si názor na skupinu lidí, aniž byť jen jednoho z nich znáš, je velmi komické. No nic, vrátím se k tomu včerejšku:

Zcela zmateně spojuješ dohromady dvě věci: líbivost a kvalitu. Umělecká kritika řeší oba ty body-jak to, jakými způsoby se dosahuje účinku, tak jak ten výsledek dopadl. A taky jistou "etičnost" daných postupů. Ale abys něco kritizoval, musíš o dané věci něco vědět. Tenhle obor existuje pěkných pár tisíc let, má stovky směrů. Ty sice neznáš ani jméno největšího českého kritika, ale jednou větou ho smeteš ze stolu. Bezva, zítra bys mohl podobně arogantně mávnout rukou nad kvantovou teorií. I když té možné rozumíš o trošku víc než umění...

Napsals:
"Je to... neoriginální. Rozhodně to neni krádež.
a) Jackson to nemá patentované
b) představa toho že by podobné věci mohl používat jen ten kdo na ně shodou náhod přišel první je dost ujetá
c) v poslední době je celá otázka duševního vlastnictví těžce zpochybněná. Ostatně jsem tuhle četl exelentní článek který ukazuje že celý koncept autorského práva nebo duševního vlastnictví nedává vůbec žádný smysl."

-Wow. Tak zřejmě jsi to pochopil zcela jinak, než to bylo myšleno. Opravdu jsem neměl na mysli právní stránku věci, ostatně, možná sis toho i všiml, filmaři se kvůli "krádežím" navzájem nežalují. Že to krádež, a to smyslu etickém, ne právním, je, je však zcela zjevné. Kor když před ni položí scénu s nájezdem kamerou umístěnou na vrtulníku, kdy grupa jde po horském hřebeni a zakončí to choreografií, která LOTRu jako by z oka vypadla. A když pak Boll drze v rozhovorech tvrdí, že je v jeho filmu vše původní, smrdí to úplně.

A opravdu tím "kopírování" nápadů nehodlám odsuzovat, ať si každý režisér dělá co chce, jen tím upadá kvalita toho díla. Ztrácí tím nejen na originalitě, ale i na pravdivosti. A především se stává zbytečným - proč sledovat horší kopii něčeho, co jsem už viděl?
Autorská citace #59
17.8.2009 08:35 - Argonantus
Noir/Felouen:

Ty jsem chtěl právě použít jako příklad, jak se to nepovedlo - Lara Croft a Silent Hill. Proti hře je to úplný hadr.

Colombo:
Ty zlobíš. Podstatou myšlení je, že žádná myšlenka není úplně původní. Všichni vykrádáme nějakého homo habilise, nebo ještě někoho předtím.
U každého díla najdete něco, co původní není; a samozřejmě jde o míru.

Sedm statečných není původní vůbec, protože je to remake - skoro doslovný - Sedmi samurajů.
Matrix nemá původní slovo, nemá původní tmavé brýle a další cyberpunkereské vychytávky (Neuromancer, zejména), nicméně má jinou zápletku, příběh, zkrátka je o něčem jiném, než Neuromancer.

Má cenu rozkecávat rozdíl v té zcela odlišné míře výpůjček?
Autorská citace #60
17.8.2009 08:37 - noir
A ještě jedna drobnost: Sirienovo hodnocení scény se psem v Equilibriu je založené na jednom jediném drobném problému - že si už moc nepamatuje děj toho filmu. Ne že by bylo důležité, že ten pes nebyl kokr, jak tvrdí (jednalo se o bernského slašnického psa), ale spíš o tom, na jaké scény to ve filmu navazovalo a hlavně s tím, co Klerik četl. Promiň, ale někdo, kdo pláče nad něžností a zranitelností lidské duše prostě nepozabíjí deset lidí kvůli zvířeti.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09315299987793 secREMOTE_IP: 100.26.140.179