Kultura

Felouen
11.9.2009 17:03
Žhavé novinky mířící do kin
Tak napadlo mě, že bychom mohli sem postovat různé novinky, které míří do kin a vypadají lákavě, ne totiž každý pravidelně chekuje program kin a tohle je skvělý způsob jak se podělit a upozornit na zajímavé kousky. A nemusí ani mířit do kin k nám, vítané jsou i věci, které k nám nikdy nedorazí, protože jsou na Netu lehce dohledatelné a stažitelné.:)

Nové filmy:

Bacha, kouše!/Jennifer's Body: Středoškolačky. Sex. Příšery. Lesby. Zabíjení. Přál by si snad někdo ještě něco více? :D
Tak ještě jednou. Stačí říct, že „jde o film, ve kterém ta černovlasá kočka z Transformerů souloží s každým, kdo se k ní přiblíží.“ Krásná středoškolačka Megan Fox totiž není člověk a rozhodla se vyvraždit celou svou třídu a zároveň si s každým pořádně užít - i se svojí nejlepší kamarádkou. Takže všichni hurá do kina (datum ještě nebylo určeno, v USA to vyšlo už v září) a nebo na direct download/torrenty. Podívejte se na úžasný trailer zde Vrrrr. Doporučuji nejprve cenzurovaný dole a teprve pak necenz. I když má pocit, že nejspíše ty trailery tam omylem switchly, protože ten necenzurovaný mi příjde lepší a drsnější (a je delší).

Staré:

Tak teď 24. září k nám dorazí Gamer, což potěší všechny všechny milovníky akčních stříleček, multiplayerových her a nových technologií (Augmented Reality příchází!!:D) - je to totiž o budoucnosti, kde hráči hrají multiplayerovou hru Slayers, ve které pomocí svých pohybů a mysli ovládají reálné lidi - vězně, kteří prošli výcvikem(nejspíše) a jako třeba v Counter Striku a jimi podobných hrách běhají kolem se zbraněmi v nebezpečných situacích a snaží se přežít.
Trailer na Gamera

No a druhá lahůdka je Dorian Gray, filmová verze slavné knížky. V Anglii vyšel na krásné datum: 09.09.09., zatímco my si na něj ještě počkáme, pokud tedy u nás někdy vůbec vyjde. Příběh asi není nutno představovat, film se totiž prý docela drží předlohy, takže kdo nezná, stačí shlédnout trailer. Podle kamarádky co to shlédla prý ale vynechali skoro všechnu homosexualitu, která je v knížce, aby byl více "public friendly" a kladli větší důraz na dramatickou lásku, což je podle mě velká škoda. :D
Dorian Gray Trailer

A pak ještě by mohl všechny fanoušky anime zaujmout film na téma slavného Blood: The Last Vampire, který mne ale moc neuchvátil, i když pár věcí se animku hodně podobá. Jo a vyšel v červnu. :D
Trailer
Autorská citace #41
18.9.2009 15:14 - Čindi
Teď s tebou musím Siriene nesouhlasit, já třeba nejsem nijak náročný divák, rozhodně se necítím s filmovou profesí provázaný, ale s filmu mám skutečně stejný pocit jako Noir. (i když s jeho názorem na umění úplně nesouhlasím :)). Postavy se chovají skutečně hloupě.
Jsem schopen přijmout určité dějové předpoklady (žádná karanténa pro mimozemšťany, mimozemštané s lidskou psychologií atd..) Ale vadí mi, že v daném prostředí se postavy chovají neuvěřitelně. Nemyslím si, že žoldácké komando, by bylo výkvět inteligence, ale to co předváděli. To mimozemské dítě mi taky vadilo (rozpor ovládá řízení lodě, neví nic o své planetě ani teoreticky).
Z mé strany, jako příběh na pozadí počítačové hry ano, jako "vážný" scifi film ne.
Autorská citace #42
18.9.2009 15:19 - noir
jERSON:
Abych se vrátil ke věcem pro mě sporným:
1/Artefakt lahvička-je to klasický mcguffin. Předmět za dějem, jeho získání je hlavním cílem postav. Pokud ho nezískají, osud emzáků je zpečetěn - ze dna slumu je už nikdo nedostane. Takhle fungují artefakty skoro vždy - když Frodo nehodí prsten do hory osudu, tak svět bude pokračovat v kauzalitě. Artefakt je však schopen ji narušit-když se použije, může i slabší strana vyhrát válku, nebo ghettizovaní BEMíci vyjít pryč, vstříc nebesům.

2/Kastovní ufoni-Deset let nebyli schopní si ustanovit vedení, jsou to looseři bez schopnosti plánování (supertechnologii mění za žrádlo)-přitom někteří z nich kují dlouhodobé (a sakradlouhodobé plány), kdy shromažďují palivo, mají tajné informace, atd. A přitom nejsou schopní získat na svou stranu ani desítky krajanů? Přitom to jde, jak jsme viděli ve scéně pomsty na konci filmu.

3/Šéf žoldáků-jak správně podotkl sirien, šlo o profiarmádu. Ten důstojník byl pobvěřený jejím vojenským velením-podléhaly mu desítky transportérů, vrtulníky, stovky až tisíce vojáků. A on tam pak osobně nahání blbečka s divnou rukou? A přestože je to profík, tak od začátku odmítá poslouchat rozkazy nadřízeného a chová se jako psychopat, čímž ohrožuje svůj profit? Je to houby profík, ale laciná karikatura rasisty-pravičáka-militaristy. Nemá jinou motivaci, než být nesympatický. Brrrr.
Autorská citace #43
18.9.2009 15:44 - sirien
Max píše:
(mají antigravitaci ale nemají dost silný pancíř proti střelným zbraním a používají stále hydraulické písty

My máme elektromagnety, ale dveře stejně zavíráme na západku.

Max píše:
Proč dávali technologie za jídlo

Protože to byli dělníci, technologie jim byly nanic, některá jídla byla naopak návyková (asi jako čokoláda pro hladovějící děti...)

Max píše:
ustřelení motoru raketou

Bylo naopak naprosto super. Tvoje auto taky nerozdejchá zásah z děla z 30ti letý války - prostě ty technologie byly uvěřitelně udělaný, a ne supernerealisticky přeboostěný.

noir píše:
Má profese s tím opravdu nemá co dělat - už jen proto, že nevíš, čím se živím

Nicméně máš velice shodné reakce jako lidé film přímo studující nebo dělající.

noir píše:
a hlavně mě poněkud míjí teze "pokud chce někdo udělat líbivý film a ne film jen pro úzké publikum, pak je film automaticky špatný, právě protože se snaží, byť úspěšně, být líbivý".

sorry, ale Tvoje argumentace mi tak prostě vyznívá - zejména tady, třeba:
noir píše:
Mě nakrkl právě tím, jak hraje na všechny strany-intelektuálům tam prdnem rasový konflitkt, hríčům scény jako z FPS, scifustům tam narvem uvěřitelnou moderní fyziku ala BSG, cool, trendy, moderně.


Oponuju tomu co v Tvých postech vidím, pokud ne, možná ses měl vyjádřit jasněji.

Čindi píše:
rozpor ovládá řízení lodě, neví nic o své planetě ani teoreticky

Co to je za rozpor proboha? Znám hromadu lidí co umí programovat, dělat webdesign, rozumněj elektrickejm obvodům ale všichni bohové Tě chraňte chtít po nich něco z geologie, biologie, chemie netýkající se vodičů nebo jakékoliv jiné podobné vědní disciplýny.

noir píše:
Pokud ho nezískají, osud emzáků je zpečetěn - ze dna slumu je už nikdo nedostane.

Není nikde řečeno - s jejich planetou očividně nic není, takže není nikde uzavřena možnost toho že se pro ně někdo někdy staví později.

Píše:
2/Kastovní ufoni-Deset let nebyli schopní si ustanovit vedení, jsou to looseři bez schopnosti plánování (supertechnologii mění za žrádlo)-přitom někteří z nich kují dlouhodobé (a sakradlouhodobé plány), kdy shromažďují palivo, mají tajné informace, atd. A přitom nejsou schopní získat na svou stranu ani desítky krajanů? Přitom to jde, jak jsme viděli ve scéně pomsty na konci filmu.

Tak tohle je HODNĚ dobrej nesmysl.
Zaprvé - na konci filmu si pár MZáků nasraně podalo šéfa žoldáků. náhlé davové chování nemá moc společného s dlouhodobou organizací.
Zadruhé - naprosto ignoruješ myšlenku toho, že se Christopher třeba vůbec nechtěl zapojit do nějaké konstruktivní činnosti s krajany - naopak, dokud pracoval sám, byl mnohem nenápadnější. Stejně tak třeba mohl patřit mezi intelektovou elitu, ale nikoliv mezi velitele ke kterým by měli ostatní respekt.
Zatřetí - loď očividně nemohla odletět se všemi, ať už z jakéhokoliv důvodu (live support, zdroje, cokoliv), takže by asi nebylo moc chytré nějak víc upozoreňovat na možnost, že Ty osobně máš v plánu se sebrat a zmizet i s base shipou...

noir píše:
Šéf žoldáků-jak správně podotkl sirien, šlo o profiarmádu.

ccc. Mezi profesionální armádou a žoldáckou armádou je sakra rozdíl.
Nikde nebylo řečeno, že by ten chlap byl nejvyšší velitel. Byl plukovník, pokud se pamatuju dobře. Plukovník je hodnost polního velitele.

noir píše:
A přestože je to profík, tak od začátku odmítá poslouchat rozkazy nadřízeného a chová se jako psychopat

Je to žoldák. Nikde není řečeno, komu se v té organizaci vlastně v důsledku zodpovídá - mnoho firemních struktur přiřazuje lidi pod vedení jiných lidí, kteří ale nemají žádný reálný vliv na jejich plat nebo umístění atp.

S tou nesympatičností - nevim, mě byl v pár věcech sympatičtější než hlavní hrdina, kterej, přiznejme si to, byl svym způsobem poměrně stylově amorální hajzl...
Autorská citace #44
19.9.2009 08:26 - noir
Sirien:
1/Když se nepodaří získat artefakt, sarančata jsou v pytli. Když se získat podaří, mají naději. Je to ultraklasické schéma, jen nedovyprávěné.

2/Sarančata jsou nám ukázána, že neumí táhnout za jeden provaz, nespolupracují, neumí se dohodnout, nezvolí si ani mluvčího - jsou prostě úplně cizí. Přitom se chovají úplně jako my - spolupracují při lovu kořisti, někteří plánují, jsou schopní ovládat kosmické lodě /přestože jsou z jakési dělnicé kasty/. Ježíš (budu tak Christopherovi říkat, ona ta analogie vysloveně bije do očí) přece na získání artefaktu spolupracuje minimálně s jedním dalším ufonem a jeho rodinou - už tam máš skupinu. Intelekt sám o sobě dává respekt.

3/Profesionální armáda je armáda placená. Oni byli placení.

4/Plukovník je pátá nejvyšší hodnost v armádě. Velí až třem tisícům podřízených. A že velí, je řečeno hned na začátku, když se chystají do akce. Přitom se chová jako ťuhýk, neposlouchá šéfa - a je jasně řečeno, že hlavní hrdina má velení akce, proto taky to jásání a oslavy.

A souhlas - Wikus je amorální eseesák, proto mi přijde dost neuvěřitelná ta jeho změna na konci - jo, dá se vysvětlil celkovou změnou charakteru způsobenou změnu biologie. Jaké scénáristická berlička to je ale dost ubohé deus ex machina...
Autorská citace #45
19.9.2009 13:16 - Max
sirien píše:
Tvoje auto taky nerozdejchá zásah z děla z 30ti letý války


Nejde o desítky nebo stovky let. Jiná civilizace se bude od nás lišit spíše v miliardách let. Možná ale i oni znají šetření. "Dáme tam neutroniový pancíř?", "Mám snad klepeto nakřivo? Víš co by to stálo? Na tohle bude stačit trocha železa ... a hlavně nezačínej leptat o automatické obraně. Vesmír je mírurojivé místo.". :)

sirien píše:
My máme elektromagnety, ale dveře stejně zavíráme na západku.

Rozdíl v očekáváních. Já v té oblasti očekávám změnu.

noir píše:
neumí táhnout za jeden provaz, nespolupracují, neumí se dohodnout, nezvolí si ani mluvčího - jsou prostě úplně cizí. Přitom se chovají úplně jako my - spolupracují při lovu kořisti, někteří plánují, jsou schopní ovládat kosmické lodě /přestože jsou z jakési dělnicé kasty/.


V podstatě jsem měl po skouknutí podobnej pocit. Pak sem si to trochu převedl na mraveniště.

1) dělník
- nekouká na to kam se věci ubírají z pohledu celku
- řeší jen pokrytí základních potřeb
- na úrovni indiána dávajícího zlato za zrcátka
- je blíž svým druhům než vetřelcům a v krizových situacích bude kooperovat

2) řídící
- rozhodli se neukázat lidstvu (a jestli chvíli sledovali TV zprávy, tak se není čemu divit)
- byli těmi co ve filmu označovaly za "problematické" a "hledané" organizací
- končili ve výzkumných střediscích


uvažoval jsem chvíli i o roli "voják", náznaky tam byly, ale to by na konci měl být větší šrumec :)

Čindi píše:
To mimozemské dítě mi taky vadilo (rozpor ovládá řízení lodě, neví nic o své planetě ani teoreticky).


Loď může mít učící systém na ovládání. Vzhledem k tomu, že do toho sedl člověk a dostal to do vzduchu to bude zřejmě extrémě jednoduché ovládání.

Ono co to dítě vlastně tak zázračného umělo?

Kontakt s lodí se dá vysvětlit tím, že jim z podzemí nefungovala wifina (navíc si nad lodí postavili bungalov z vlnitýho plechu ... amatéři :)

Po nehodě měla anténka přímej dohled na loď, takže spojení bylo bez problému. :)
Spojit se s lodí
Genetická identifikace nebo obkoukané heslo od tatíka
Vítejte v systému Doors
Start->Ovládací panely->Nástroje pro správu->Služby
Rodičovská kontrola Vypnout
Licencování software Vypnout
- základ by byl

Podpora ovládacího panelu Hlášení a řešení problémů Spustit
- loď se nahazuje do provozuschopného stavu
Doors Defender Spustit :)
- robot útočí kód "klepetnatec v přímém ohrožení"

Inteligentní služba přenosu na pozadí Spustit :)
- zdvihá loď a vynáší jí vzhůru

SSTP (Secure Socket Tunneling Protocol) Spustit
- a letí se dom

Plánovač úloh Spustit
- za tři roky se snad uvidíme

Co na tom vidíte složitého?
Autorská citace #46
19.9.2009 13:29 - sirien
1 - mňo, dejme tomu, nicméně s tímhle přístupem můžu najít něco podobného u véééélké čáti filmů. Je to prostě jedna z forem příběhu. Stejně tak si můžu stěžovat že je vše jen o tom jak se hlavní hrdina rozhodne takže to je vlastně charakter-fest hlavního hrdiny což je stejně trapný.
Prostě a jednoduše - to že je v příběhu použito známé klišé pro mě nijak nesnižuje kvalitu příběhu, pokud je použito dobře. (mimochodem zrovna tuhle Tvoji stížnost tak nějak řadim do kolonky "není to dostatečně úplně jiné = je to špatné", kterou sem Ti částečně vytýkal dříve)

2 - tohle je hádka čistě a jenom o tom co tam kdo chce vidět. Krevety (nikoliv sarančata) nejsou vlastně až tak moc pořádně představeny, aby se tohle dalo rozhodnout s nějakou konečnou platností.
Když chceš tomu filmu něco vytknout, tak ano, můžeš to vidět tak, jak to píšeš. Na druhou stranu, když si ten film chceš spíš užít a možné rozpory z nevysloveného si v hlavě spíš zahladit, tak to lze stejně tak dobře vidět tak, že kreveťáci byli low class která nebyla schopná spolupráce na širší úrovni bez nějakého silného vedení a Christopher patřil k vyšší třídě a věděl co a jak, ale buď neměl zájem (logických důvodů může být hned několik) nebo prostředky k tomu ostatní nějak rozumně zpacifikovat.

Srovnání Christophera a Ježíše je od Tebe hodně samoúčelnej bullshit, protože to bys mohl s Ježíšem srovnat jakéhokoliv hrdinu v libovolném příběhu ve kterém jde o něco většího. Dobře - pokusy o pokračování Matrixu, tam byl Neo takhle udělanej úmyslně (další věc kde to dobře posrali), nicméně paralela Chrise a Ježíše je fakt nulová.

3 - ok, když to bereš takhle... v tomhle pojetí ale potom profesionálnost armády neříká nic o její kvalitě. Stále to nebyli řádní vojáci ale žoldáci. Se žoldáky jsou problémy prakticky vždycky, z principu, proto se používají jenom tam kde jsou okolnosti natolik odlišné že se vyplatí nevýhody nasazení žoldáků překousnout.
A Wikus byl sice velitel, nicméně velitel de facto civilní. Vztah armády k civilnímu velení nebyl nikdy moc žhavý a prakticky vzato fungoval pouze u řádných armád ve stabilní společnosti.

4 - je řečeno že velí nasazeným vojákům v dané operaci. O tom zda je nejvyšším velitelem se ve filmu nikde nemluvilo.

A co se Wikuse týče - změna na konci nijak zvlášť velká nebyla. Byl pořád prakticky vzato sketa, SPOIL: jednou se v něm hnulo svědomí a zachránil Chrise před smrtí... aby ho o pár minut později vzal po hlavě do bezvědomí a odletěl bez něj (...což bylo dost mimo, vezmeme-li v úvahu že ho nutně potřeboval). No a pak mu prostě došlo že je fakt, ale fakt v hajzlu a že po něm dou všichni a že jeho šance na to zachránit si zadek teď jsou o dost menší než jeho šance na to že mu zadek zachrání Chris o tři roky pozdějc. I kdyby tam byla charakterová změna, tak by mi z kontextu filmu nepřipadala nijak zvlášť nerealistická.
Autorská citace #47
19.9.2009 14:02 - Sosáček
Max píše:
Jiná civilizace se bude od nás lišit spíše v miliardách let.

1) proc by mela?
2) kdyz se civilizace hodne muze zmenit za stovky let, jak chces do filmu implementovat civilizaci co se lisi v miliardach let? neznamena to, ze jakekoli scifi je podle tebe spatne?
Autorská citace #48
19.9.2009 14:15 - sirien
Max píše:
Nejde o desítky nebo stovky let. Jiná civilizace se bude od nás lišit spíše v miliardách let.

mňo, milionech, dejme tomu.
Nicméně, pokud se nepletu, nože co mám v kuchyňský lince a kladivo co mám mezi nářadim jsou až na pár kosmetickejch detailů prakticky tytéž nástroje co v pravěku, nebo ne?
A vsadim se že taková pravěká palice nebo sekeromlat nebo jak tomu archeologové nadávaj by na mym autě dokázala zanechat sakra hnusný stopy... a uznávám že dnešní voják s gunou a armorem by si poradil s více takovejma typama s palicí, ale ani jemu by se moc nelíbilo kdyby s ní dostal víckrát...

Max píše:
Rozdíl v očekáváních. Já v té oblasti očekávám změnu.

Já si sem takřka jistej že i za stovky let se bude používat západka, protože tu vždycky bude někdo šťouravej kdo poznamená: "hele, ty elektromagnety sou moc hezký, ale co se s nima stane, když nám tak na týden vypadne proud?" a ostatní se zarazí a někdo jinej poznamená: "no, pravda, ono vlastně nic nezkazíme, když tam ještě navíc přidáme blbou západku, že ne?"

- s tim dítětem to mohlo bejt ještě jednodušší, vezmeš-li v úvahu že taková loď může mít hromady automatických adaptabilních protokolů.
Emergency mode on - loď se aktivuje, analyzuje situaci, spustí systémy které byly ve stand-by, vyhodnotí jejich data, zjistí že se před jedním bojovým robotem nachází jakýsi mutant, vyšle zpět dotaz- chránit: ano/ne, dítě klikne na ANO, loď vyšle povel, power armor aktivuje automatický protection mode...
Autorská citace #49
19.9.2009 14:35 - Max
1)
z čeho vycházím je

země tady je zhruba pět miliard let
život vznikl zhruba před čtyřma miliardama let
beozbratlí před 100 milionama let
savci ~50 milionů
~ 2 miliony let primáti
50 tisíc let člověk využívající, zdokonalující a vyrábějící nástroje
před ~100 lety rozvoj použití elektriky
před ~50 lety polovodiče

vývoj celé moderní vědy je v období stovek let. Vývoj ostatních "technologických" oblastí je otázkou tisíců let. Vývoj nástrojů je otázkou statisíců možná pár milionů let. Co to je vzhledem k počátečním stádiím vývoje, které trvají miliardy let?

Naše slunce je třetí generací hvězd. Pochází z výbuchů jiných hvězd. Děje, kde i miliarda let je pouhým mrknutím oka.

Předpoklad dvou civilizací, které se náhodně potkají a mají technologii pár let od sebe mi zkrátka přijde divný.

2) u některých filmů mi to nevadí ... nevím kde jsem už četl jednu větu (šlo o počítačové hry) ale byla "není cílem stvořit hru, kde by hráč mohl dělat cokoliv, jde o to, aby si myslel že může dělat cokoliv". Podobně mi to přijde u filmů. Situaci, kdy bojového robota (a vzhledem k arzenálu to byl bojový a ne těžební robot) rozstřílí lidské zbraně, vidím jako tank, kterého zničí banda vřískajících a poskakujících opičáků s kamenama.
Autorská citace #50
19.9.2009 14:39 - sirien
hm. Tak ono to máš těžké:
slitiny a materiály mají své hranice. V určitou chvíli se Ti ze supermateriálu fakt stane unobtanium
energetická ochrana v podobě silového pole je hovadina (zejména z hlediska energetických nároků)
jinými slovy bez ohledu na tech level se v určitém okamžiku některé hodnoty prostě zastaví.

A nebo na to můžeš přestat koukat jako na tank a začít na to koukat jako na lehké obrněné vozidlo - uznávám že banda starověkých lidí nezničí moderní tank, ale lehce pancéřovanej jeep s kulometem na střeše si se ztrátami dát nakonec můžou.
Autorská citace #51
19.9.2009 14:49 - Sosáček
To ale predpokladas technologickej vyvoj ala singularita -- ale v realu se v soucasnosti po tom boostu v minulym stoleti technologickej rozvoj spis zpomaluje a je mozny ze lidstvo brzo nazrazi na strop.

EDIT: za coz muze podle myho dusevni vlastnictvi a pokud ten koncept padne, s trochou stesti se to zase rozjede. ale to je na jinou diskusi.

Zaroven, myslis si, ze o civilizaci typu II nebo III odsud: http://en.wikipedia.org/wiki/Kardashev_scale by se dal natocit rozumny film (jinej nez Matrix, teda)?
Autorská citace #52
19.9.2009 14:53 - Max
Sirien: Proboha jaký Unobtanium? Určitěs měl na mysli Xentronium žejo? :)
Autorská citace #53
19.9.2009 15:01 - Sosáček
mysli "Applied Phlebotinum"
Autorská citace #54
19.9.2009 23:02 - noir
sirien: jen ultrakrtátce- alinům se v originále říká "prawn", což jen "náhodou" je to stejné jako Parktown prown, neboli druh sarančete, které už desítky let ohrožuje Jižní Afriku.
Raketa ničící velitelský modul mi přišla blbá proto, že srovnatelné pozemské zbraně měly proti exoskeletonu jen minimální účinky - viz tři výstřely z Barretu, po nichž Mech vesele běhal dál. Nervové centrum lodi přece mělo mít odpovídající ochranu, a ne že ho sejme jedna rachejtle.
Autorská citace #55
19.9.2009 23:04 - noir
Mj. Neo v Matrixu je Ježíšem od prvního dílu. Ve všem. Mluví teď ze mě dva semestry o tomhle filmu na Universitat Greifswald, kde jsme ho analyzovali záběr po záběru :o)
Autorská citace #56
19.9.2009 23:55 - Max
Dopis z Ganymed píše:
o civilizaci typu II nebo III odsud: http://en.wikipedia.org/wiki/Kardashev_scale by se dal natocit rozumny film


Co třeba The Day The Earth Stood Still. Tak do tří čtvrtin filmu. Je tam zakotveno to podstatné. Líbila se mi tam meta za metu. Ke konci to stočili k apokaliptickejm vizím a myšlence archy a potopy, ale do té doby jsem se tím nechal bavit bez výhrad.

Jinak zajímavej by mohl bejt filmík Surrogates
Autorská citace #57
20.9.2009 09:28 - Sosáček
To jsem nevidel. A slysel jsem, ze to nebyl moc dobrej film.

Spis mi slo o to, ze zachytit dobre neco pokrocilejsiho nez jsme my jsme tezko, pac pochopitelne nemame tucha jak takova vec muze fungovat, zejo ;)
Autorská citace #58
20.9.2009 10:04 - Čindi
sirien píše:
energetická ochrana v podobě silového pole je hovadina (zejména z hlediska energetických nároků)


No ona ta jejich loď rozhodně v Lagrangeově bodě 20 let nevisela. Takže energetický nárok na štít u robota mi přijde směšný.
Autorská citace #59
20.9.2009 10:09 - Čindi
No ale doufám, že Avatar bude lepší. Ukázky mě zatím nepřesvědčili.
Autorská citace #60
20.9.2009 16:02 - sirien
noir: Nikde není řečeno že jde o velitelský modul. Proběhlo to jako jakási mediální spekulace, mohl to být prostě jenom nějaký výsadkový modul.

Neo v Matrixu mi moc jako Ježíš nepřijde, ale jsem ochotný uznat že banda pseudointelektuálů pitvající umělecké dílo podle pravidel která si svévolně stanovili jako metodologicky použitelná tam tu paralelu najít mohla - i kdyby tam byla tak ne tolik aby mě to rozptylovalo.
...potom co vyšly pokusy o pokračování je samozřejmě možné domyslet si v jejich kontextu v originálním Matrixu o Neovi takřka cokoliv, nedivil bych se kdyby v něm někdo viděl Aštara Šerana.

Porovnávat efektivitu protileteckých raket vůči létajícímu modulu s efektivitou o třídu nižších zbraní vůči bojovému powerarmoru mi nepřijde moc fér... to že to umělo létat ještě neříká nic o tom jak to bylo chráněné - asi jako srovnávat odolnost raketoplánu s tankem.

Čindi píše:
No ona ta jejich loď rozhodně v Lagrangeově bodě 20 let nevisela. Takže energetický nárok na štít u robota mi přijde směšný.

Ona 20 let nevykazovala aktivitu a neměla zapnuté motory, takže čert ví na jakém základě tam asi tak visela.

Mimochodem - jestli NĚCO vyčítat tomu filmu z logické stránky, tak prozačátek to, že celá ta loď nebyla obsazená mezinárodními tými vědců o součtu stovek tisíc inženýrů, fyziků a dalších, případně že nebyla do deseti let rozebrána na levitující šrot.
Nechápu proč se handrkovat o pár technologií válejících se v ghetu když mi nad hlavou levituje base ship.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.065464019775391 secREMOTE_IP: 18.97.14.90