Kultura

Magus
10.11.2009 12:21
Jak vytvořit hru?
Zajímavé by mohlo být zjistit jaká by měla být ta nejlepší hra.
11.11.2009 20:13 - sirien
Magus: Ne, neni, ne, nebylo.

Dvorin: Promiň, ale tohle může pronést jen někdo, kdo nemá zkušenost. Systém musí tvořit lidé, kteří mají podobnou vizi toho, co dělají, musí mít motivaci, musí být kompatibilní. Navíc jakákoliv taková činnost ve více než třech lidech, není-li zaštítěna penězi, je takřka neproveditelná z různých důvodů souvisejících s fungováním tvůrčího týmu.

Dvorin369 píše:
Jak ste sami psali dobrou hru nemůže vytvořit jedinec, ale dostatečně kvalifikovaný kolektiv.

Tohle mi muselo ujít, můžu se zeptat kdo to kde psal?
Protože já s tímhle zásadně nesouhlasím...

Dvorin369 píše:
ale zkoušel to snad někdy někdo?

takhle přímo ne, zkoušelo se to v menším měřítku a dopadlo to relativně špatně, v takovémhle rozsahu by to bylo skutečně zlo.
A zkoušela se kolektivní tvorba jiných věcí, a dort pejska a kočičky nebyl tak zlá varianta - protože z rovnocenné kvantity vychází silná průměrnost.

Víšco, já myslim že mnohem zajímavější by bylo, kdyby si ti z nás, co mají něco rozdělaného, mohli konečně najít pár desítek hodin času a někam s tim pohnuli, jenže to samo o sobě je dost masakr.
11.11.2009 20:54 - Jerson
Dvorine, otázkou je, k čemu by takový výtvor byl. Každý máme nějaký oblíbený systém (nebo víc takových), někteří si ho koupili, jiní vytvořili, a nemáme moc potřebu to měnit.
Alnag udělal svou O Fortunu, ve které nakonec použil mechaniku příběhových zvratů, kterou jsem vymyslel já (s dalšími dodatky).
Já zase některé jeho myšlenky převzal do CPH.

Použitelnost vidím podobně jako Sirien, ještě s tím dodatkem, že se tu lišíme jednak systémově, ale i settingově. Výsledkem společné tvorby by tedy musel být nějaký univerzální nebo všeobjímající setting a už to není úplně jednoduché.

Dobrou hru nemůže vytvořit izolovaný jedinec

Dvorin369 píše:
Pěkný podvečer přeju. Tak napadlo mě, že místo, toho hádání by se lidé pusobící zde na D20 mohli pokusim, sami kolektivne vytvorit nejaký systém, na kterém by se aspon z části všichni schodli. Ano vim, že by zde byly velké nazorové rozdíly a také časové. Ale kdyby si každý přidal svoji trošku a svoje dobré nápady. tak by mohlo vzniknout neco pouzitelného. Jak ste sami psali dobrou hru nemůže vytvořit jedinec, ale dostatečně kvalifikovaný kolektiv. A kdo je víc znalý RPG žánru než místní Alnagové, Jersonové a všichni ostatní. Samozřejmě hned namítnete že takový postup nemůže fugovat, a že to dopadne jako když pejsek a kočička..., ale zkoušel to snad někdy někdo?
11.11.2009 22:08 - Dvorin369
ok,čekal sem tyhle reakce :) nevadí...a vůbec. Tohle forum čtu už delší dobu a dají se zde najít cenné informace i zajímavé myšlenky, ale nelíbí se mi, že tyhle "poklady" jeden musí hledat v hromadě hašteření, který bych čekal spíš na chatu rozhádané třídy, než u inteligentních dospělých (většinou) lidí. Vim že to sem nepatří. Omlouvám se, ale rád bych se zde představil. Můj první článek byl dost naiivní uznávám :D "
Sem teď ve věku, kdy dokážu být plně zodpovědný za svoje názory, ale ještě sem neztratil iluze o tom, že svět může být lepší místo" :D
11.11.2009 22:15 - Jerson
Když tyhle hádky nepřekročí určitou mez, tak se z nich dá ledacos vytěžit. Ostatně i když ji překročí, tak můžou být k něčemu dobré.
12.11.2009 00:20 - sirien
Dvorin369 Tak ono technicky by ty cené informace měly být destilovány do článků, které jsou o dost přehlednější - osobně když jsem koukal na to co jsem tu psal na začátku jsem se rozhodl že na tohle téma článek sepíšu, jen musím projít pár dalších materiálů a udělat to obecnější...

co se týče vyhledávání v diskusích - viděl sem víc fór a věř mi, že vyhledávat něco v diskusi je zlo na jakémkoliv webu - buď je to čistě věcný web bez "komunity" a potom jsou diskuse hrozně suché a málokdy tam jsou nějaké bonusové věci, nebo to je web s "komunitou" a v tom případě tam vždycky ty informace jsou zahrabané mezi hádkami, offtopipicy, dohadováním se o tom nebo onom a tak, to je něco co tady pro Kostku neni nijak zvlášť specifický.
12.11.2009 08:37 - Quentin
sirien píše:
Magus: Ne, neni, ne, nebylo.

skoda, ze jste je tak odpalkovaly. Mozna by to nebylo uspesne, ale urcite by to bylo zabavne a pri trose stesti by to vyprodukovalo hromadu diskuzi. Hned bych se pohandrkoval treba o c&l vs skill system, hpckach, TR vs CR ... takove klasiky :)
12.11.2009 08:53 - Jerson
Quentine, o C&L vs. skill system, HP, TR vs CR (sakra to zní jako šifra) se můžeme pobavit i tak, v tom nám nic nebrání. Jen mám dojem, že už jsme to probrali mockrát, takže stačí napsat výchozí teze, pak se můžeme tvářit, jako že jsme vedli dlouhou debatu na různá témata a napsat závěrěr postupem označ výchozí tezi - CTRL+C najeď pod nadpis záveřečná teze - CTRL+V

Já třeba stojím na straně skill systému, HP nejsou potřeba a TR vs CR je umělá debata, stačí pravidla která opravdu zohledňují vliv činností a nechávají rozhodnutí na hráči.
Beat this (: )
12.11.2009 09:03 - Quentin
Já to vím taky, ale pak tu běhají šikulové jako gediman, magus, dracain, pipux a urcite i další, kterým by tyhle diskuze prospěly ... sám si řekl, že to zní jako šifra :)

Navíc opakování je matka moudrosti a dycky můžem dojít k něčemu zajímavému.
12.11.2009 09:12 - Nachtrose
Osobne jsem z te sifry nepobral jenom TR. CR je conflict/combat resolutian, pokud vim a ostatni znam :-)
12.11.2009 09:27 - Jerson
TR je Task Resolution.
Obvykle se rozdíl vysvětluje tak, že zatímco v TR chceš třeba otevřít trezor, tak si hážeš na otevření trezoru, ale GM ti může říct, že trezor je prázdný, i když ti padl úspěch.
Zatímco CR (ve významu Conflict resolution) je o tom, že když si dobře hodíš, je jedno zda jsi otvíral trezor nebo jen bloumal po místnosti, protože tvým záměrem bylo najít usvědčující materiály, takže je najdeš buď v trezoru, nebo v koši u stolu.

A druhý rozdíl má být v tom, že u TR při neúspěchu se situace nezmění - neotevřel jsio trezor, ale nic moc se nestalo, zatímco při CR buď najdeš ty materiály, nebo tě někdo přistihne.

Ale to už je možná jen obvyklá aplikace, nebo spíše přiklady "obvyklých" aplikací. Osobně nevím, co používám, pořád to beru jako TR, ale hráči mají pravomoc popisu a pravidla mi říkají, že každý hozený úspěch musím započítat. Můžu říct, že trezor je prázdný, ale stejně to postavám musí pomoct, pokud si hodily úspěch.
12.11.2009 12:18 - sirien
QuentinW píše:
Mozna by to nebylo uspesne, ale urcite by to bylo zabavne

Nevím, zkoušet něco tvořit a přitom se hádat o všem tom, na co by měli mít autoři shodný názor, diskutovat o tom celou věčnost a nakonec se nikam nedostat mi nepřijde jako moc zábavné trávení času
12.11.2009 13:29 - Sosáček
Premyslim jak moc se da pouzivat CR u neceho co nema diskretni sceny. Ja to zkousim, ale moc mi to nejde.
12.11.2009 13:29 - Quentin
hm. me jo. :)
12.11.2009 18:53 - Erric
Jak uz me citoval sirien, je imho zasadni zacit pri tvorbe her s necim malym. Docela dobra na to je RPG kuchyne.

Docela fajn shrnuti zkusenosti je i od tvurcu Pribehu imperia.
12.11.2009 19:53 - sirien
Tvoje shrnutí mi přijde dost lepší, s tím co píšou Ecthelioni mnohde dost nesouhlasím.

EDIT: i když zase místy mluví více než rozumně
12.11.2009 23:00 - ilgir
Píše:
s tím co píšou Ecthelioni mnohde dost nesouhlasím.

Hej, Sïriene, nedělej těm Ecthelionům zas takovou reklamu ;-)
29.5.2011 15:27 -
Skoušel jsem si vytvořit Svou vlastní hru přes hodně programů stáhnul jsem si Game Maker 8,Uneral Engine 3 atd. a vše mi jde spustit ale vůbec s tím neumím zacházet poradíte mi někdo pleas.
29.5.2011 15:51 - Assassin
Píše:
ale vůbec s tím neumím zacházet

1) Jsi na špatné webové stránce na takové téma Bezejmenný.
2) Umíš alespoň základy programování? Jestli ne...zahoď to a užívej si života :)
29.5.2011 19:23 - pipux
Bezejmenný,

Pro UDK (Unreal Engine 3) zkus UDN, wiki.beyondunreal.com a příp. ještě hledej - návodů je spousta.

V době uvedení Unreal Tournament 3 (vlajkové lodi enginu) vyšla na bonusovém DVD docela dobrá dokumentace k editoru od 3DBuzz - http://udn.epicgames.com/Three/VideoTutorials.html (a je to dokonce legálně).

Hru s tím asi jen tak nestvoříš, ale nějakou inspirativní scénu bys mohl.
11.7.2014 00:05 - ShadoWWW
Zajímavý rozhovor s Martinem Klímou.

Toto podlě mě platí i pro stolní hry na hrdiny, možná ještě víc než pro počítačové hry:
Martin Klíma jako odpovídající píše:

Když má někdo geniální nápad s možným komerčním úspěchem a nikdo ho nezná, tak vydavatele nesežene?

Ani náhodou. Pro člověka, který chce dělat AAA hry, existuje jediná možnost, a to vstup do velkého studia, kde se během deseti let vypracuje na „cizích hrách“. Pak bude mít blíž k šanci pracovat na hře s větším osobním vkladem. Ať už tak, že se stane v rámci studia důležitým návrhářem anebo že se odtrhne a udělá se sám pro sebe, jako to byl náš případ.

To pro člověka, který chce do průmyslu vstoupit, není moc atraktivní.

Je to realita. Před patnácti lety nás bylo pár kluků, co jsme byli po škole, sedli si do jedné místnosti a řekli si, že budeme dělat hry, budeme se jmenovat Altar a bude to prima. To dneska nejde.

Dneska je Kickstarter...

Jasně, ale běž na Kickstarter a řekni, že se jmenuješ Franta Novák, je ti 25 a vystudoval jsi game design na univerzitě a na svojí hru potřebuješ deset miliónů dolarů. Nikdo ti nic nedá. Dělat tříáčkové hry za dvacet miliónů dolarů a indie věci za sto tisíc, to se nedá srovnávat

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.098718881607056 secREMOTE_IP: 34.205.246.61