Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
16.8.2010 18:59 - Bouchi
Gurney píše:
nechápeš že kritizuju čistě tu část Altaru, která se zabývá vydáváním (pnp) rpg, nikoli Altar jako celek.
Hm, a kolik si tak predstavujes, ze ma ALTAR "casti", ktere to jsou a kolik ma podle tebe kazda z nich zamestnancu?
16.8.2010 19:06 - sirien
měl bych takovej dotaz přímo na tvůrce, dotaz zcela praktický a herní a dotaz, na který bych jako stále teoretický zájemce o hru (mechaniky můžou bejt nakonec cool, fluff si stejně vždycky dělám vlastní) rád dostal přímou odpověď:

Chci si zahrát následující postavy a chci vědět, jestli budou takové, jaké napíšu:
Trpasličího paladina - zásadového bijce co stojí v první řadě, dostává rány do své plátové zbroje zatímco rozdává ničivé údery a kreje tam zbytek skupiny, který dělá něco jiného
divokého čaroděje - týpka s vrozenou divokou magií, kterou se naučil zvětšiny ovládat, ale která si u něj stále udržela divokou charakteristiku s rozličnými vedlejšími projevy - někdy vhodnými, jindy problematickými, a který svá kouzla modifikuje dle momentální potřeby
Učeného čaroděje - člověka s vysokými znalostmi i schopnostmi, který vládne magií v hermetickém stylu rituálů, zaříkadel, vzorců a focusů, jehož kouzla jsou daná tak, jak se je naučil, ale má jich dostatek na to, aby si s nimi dokázal poradit v mnoha rozličných situacích
Battle mage - mága bojovníka, člověka který se ohání mečem a sekerou, holí a přitom používá svou magii a to tak, že jsou jeho magické a bojové schopnosti sladěné a fungují v harmonii, ne že jedno kolo bojuje jako bojovník a druhé může čarovat jako kouzelník - ne, chci aby zároveň útočil zbraní a byl kryt magickým štítem, aby jeho rány dostávaly elementární efekty, které v tu chvíli povolá, aby magie dotvářela jeho bojový styl
Jack of all trades koncept, člověka, který umí trochu od všeho, v ničem není mistr, ale rozsah jeho schopností mu umožňuje kombinovat tak, že se mistrům různými triky a netradičními přístupy vyrovná

A odpověď: ano, když to tak popíšeš... nebo "no, když uděláš tohle a tohle tak to tak bude vypadat, pokud to pojmeš" je pro mě "ne" - chci aby mě v takovýchto postavách systém přímo podporoval

Bude to tak?

EDIT: A SAMOZŘEJMĚ chci aby moje postava měla tenhle "fíling" od začátku, nemusí v tom být krutě hustá, ale chci aby byla takováhle od chvíle, co si jí vytvořím, nehodlám čekat deset levelů na to abych hrál koncept který se mi líbí
16.8.2010 21:54 - Geralt
Koukám, že to jde z extrému do extrému. Zatímco hráč hlubinného trpaslíka si užije svoji půlminutu slávy asi tak jednou za kampaň, kdy po chvíli šátrání deníkem vítězoslavně pronese, že ruda pochází z belhavenských dolů, tak elfí plášť soumraku bude naopak v neustálé permanenci noc co noc. Dost nevyvážené, ne?

Druhá poznámka: Mají ti elfové také vůbec nějaké záporné, či aspoň kontroverzní rysy, aby bylo zábavnější za ně hrát? Takhle totiž působí dost suše, mirkodušínovsky a moc by mě tedy nelákali. (A to hrávám elfy a jejich křížence jinak vcelku rád.)
16.8.2010 22:11 - Jerson
Alnag píše:
DrD2 píše:Je to prastaré a ušlechtilé plemeno.

Vznešení chovní hřebci a prvotřídní klisny.

Napadlo mě podobné přirování, jen se psy a fenami.

A to že někdo obchoduje s drahokamy s národem, kterým opovrhuje, nebo naopak ... fakt je to trapné klišé. Tolkienovi elfové byli zabijáci schopní zabíjet i jedince své rasy, proč to nejde jinde? Tedy proč jsou v DrD elfové superhodňáci, kterým magenergie teče z uší, i když pracují jako čističi žump?

Nicméně obrázek je asi upravený, vidím luk u obou postav. Ne že by to zlepšilo můj názor na prvního střelce.
17.8.2010 01:01 - Shako
Dizkuse o Altaru: Kde ja uz jsem jen neco podobneho cetl.. panove, nechteli by jste to vzdycky jen kopirovat? To se vam to porad chce psat znova?:D

Elfove: Prumer, nic me extra nezaujalo, ale ani me nic nelaka, abych si elfa zahral.
Kritizovane veci ala nenavist k trpasliku k tomu patri, protoze to tak stejne vsichni chapou, takze je to nejspis i cool.;-)
Obrazek - prvni strelec je podivne stejny jako vsichni pred nim - takovy usedly, suchy... proste ne akcni, divoky, jak na me pusobilo puvodni DrD - min simulace, na ukor cool efektu (nakopu nekomu zadek svoji obrovskou sekerou....). Znamena to, ze atmosfera se meni?
Druhy obrazek uz vypada v pohode.


Sirien a jeho postavy:
Nejsi tak trosku zamereny na magy?:)
Zatim me pripada, ze z toho, co popsali autori to zatim nevypada na ani jednou z tvych postav, pokud budeme uvazovat, ze chces vytvorit a hrat postavu na 1.lvl.
3xMag - pokud je na zacatku mozne hrat jen "maga", tak tezko pujde az tak vyrazne odlisit, jaky ten mag je.. to spis casem (treba v ramci navazujiciho povolani).
Jack - stejny problem jako u maga. Jak mit na zacatku vice povolani, abys mohl umet vsechno.. pokud tedy neni jedno z povolani "vseumel".;-)
trpaslik - vcem je todle paladin?:) Ale opet si nedovedu predstavit postavu na 1.lvl v platove zbroji a hromadou zivotu...
Tak treba se pletu a vsecno bude mozne uz na zacatku, ale pak to uz nebude mit s DrD moc spolecneho... :-)
17.8.2010 03:51 - sirien
Píše:
Nejsi tak trosku zamereny na magy?:)

Mám magii rád, je to o mě ostatně obecně známo - moje srdcová hra jsou Mage, rok a půl jsem vedl kampaň Pavučiny, což je můj původní svět, kde se příběh odehrával na rozhraní Prahy (kde se dělo pár lehce magických úkazů) a Proganu (což bylo město, kde si magii doslova dýchal a čarovat uměl každý) a tak vůbec.

Ne, ty tři koncepty mága jsou něco, na čem se dobře testuje magickej systém RPGčka, protože jen fakt dobře udělanej systém dokáže podporovat všechny tři koncepty naráz (samozřejmě obecný systém, v setingově specifickém systému by to nemuselo dávat smysl - jenže DrD nemá být setingově specifické, na tom se snad shodneme).
Z těch tří konceptů mě doopravdy láká jen ten battlemage, ty ostatní dva jsem tam přidal jako standardní hráčsky oblíbené archetypy.
Nevidím problém v tom, aby to tak šlo už na prvním levelu - například pokud mi systém dovolí vzít si obecnou dovednost se zbraní stejně jako válečník a k tomu si můžu přibrat kouzla bojového typu s charakteristikou "reflexive" případně "suplemental", tak mám přesně to, co jsem chtěl. Divokej mág je myslim očividně možnej už na prvnim levelu a nemusim víc vysvětlovat a akademickej mág se spoustou kouzel je jen otázka pojetí - např. je-li řečeno "v základu máš 10 kouzel, přiber si 5 za každou obecnou dovednost, které se vzdáš" přičemž kouzel můžu mít kolik chci (...kolik se postava naučí, např. učení se kouzlu: level kouzla*10 dnů) pak je to easy (to že jsem na 1. levelu je pak reflektováno buď silou těch kouzel nebo nepřístupností hustších kouzel případně obojím)

Trpasličí paladin je odkaz na můj oblíbený koncept z DnD 4e, technicky mi jde prostě o bijce co stojí v první řadě, dostává rány které mu nevadí a máchá kolem sebe zbraní, aby kryl ostatní. Klidně může být takhle "hustý" už na prvním levelu, protože to je otázka opozice, která je u něj na prvním levelu předložena. Když budu v DnD 4e hrát trpasličího paladina, tak si to sakra užiju přesně v tomhle duchu, i když samozřejmě s ním nedám nepřítele určenýho pro level 5. Podobně v Exalted si i s novou postavou Dawna užiju, že to je sakra hustej bijec, i když na i jen trochu explýho dragonblooda bych si radši moc nevyskakoval.

Jack of all trades (má to nějakej cs ekvivalent?) - v class systémech se při tvorbě takovýhle charakterů bere obvykle za základ zloděj (případně rogue atp.) a pak se u něj berou rozličné schopnosti a široký záběr dovedností na úkor jejich dotažení do extrému, později se jde do multiclassů. Na 1. levelu je to spíš otázka popisů a tak než schopností na papíře, nicméně podstata je v tom že když mi systém (např. oDrD) řekne "máš classu, v ní vynikáš, ve zbytku si nanic" tak mám celej koncept v pytli.


A nevím, proč by to nemělo mít s DrD moc společného. Většina lidí co znám a co DrD kdy hrála stejně vždycky začínala na lvl 6, protože ty předtim byly o ničem (a fluffově byly popisovány jako "patnáctiletej týpek co se vydal do světa" - fakt cool, to je přesně postava kterou chci hrát v epic fantasy)
17.8.2010 09:08 - Colombo
Sirien: a todle všecko jde v DnD na prvním levlu?
Btw. jack of all trades - všeuměl?

Vzhledem k tomu, jak se v těchhle hrách bere první level (15 let?), tak bych řekl, že tydle specializované chary jsou vůči levlu přestřelené.
17.8.2010 09:19 - noir
Colombo: odpovím za siriena, jestli ti to nevadí:
Trpasličího paladina - dwarf paladin. Má milion léčivých vln, spousty životů a řadu mechanismů, díky nimž půjdou nepřátelé po něm, a ne po jeho přátelích.

divokého čaroděje-sorcerer s wild magic má řadu náhodných efektů, jeho magie je víc než explozivní

Učeného čaroděje - klasický wizzard, který investuje do featů do rozmanitosti svých kouzel

Battle mage - swordmage se kryje magickými poli, když někdo zaútočí na jeho přátele, teleportuje se k němu, případně to kryje magickými štíty. Obalí si meč ohněm, ohání se biči spletenými z blesků...

Jack of all trades - bard
17.8.2010 09:41 - Colombo
Píše:
a todle všecko jde v DnD na prvním levlu?
17.8.2010 09:48 - Geralt
Jo, jde. Akorát ten swordmage je dostupný od 1. úrovně až se 4. edicí, ostatní existovalo už dřív.
17.8.2010 09:49 - noir
Ano, to všechno jsou postavy na první úrovni.
17.8.2010 09:53 - noir
Colombo: A v DnD nikde není zmínka o tom, že by postavy na 1. úrovni měly 15 let. To je myšlenka, která se snad objevila někdy v DrD+. Třeba v naší družině máme postavu starou 5 let...
17.8.2010 10:10 - Night of Triumphatorr
Nezaznělo někde, že nový "dračák" bude spíše "vesnická" fantasy? Tím pádem asi většina Sirienových konceptů padne...
A jestli tam bude Jack of all trades řešený stylem Bohouš z Chalupářů tak potěš koště...
17.8.2010 10:27 - skew
Můj osobní tip ohledně Sirienových postav je:

<hypotéza>
Trpaslík paladin - jo.
Divokej mág - spíš ne (resp. fluffově si to můžeš popsat, ale nečekal bych nějaké mechanické řešení, nějakou schopnost, která by odlišovala divokou a normální magii).
Učenej mág - jo, ale to "hromada kouzel pro každou příležitost" bych asi čekal až na vyšší úrovni, nejlépe asi tou mechanikou pro hráče, kteří chtějí rozvíjet pouze jeden archetyp na úkor multiclassu.
Battlemage - jo. Tipnul bych, že by to mohlo být udělaný zezačátku úrovní kouzelníka s nějakýma "combat trick" kouzlama, mečem v ruce, a střídat ho s válečníkem.
Jack of all trades - jo, jak píšeš, nejspíš zloděj s postupným přibíráním dalších classů.
</hypotéza>

EDIT: jo, a ten zvyk 1.úroveň = 15 let vzniknul myslím už v DrDo. Pokud se nepletu, tak v expertech u PJ to mají nalajnované podrobněji pro víc částí života / úrovní.

EDIT2: co jsem to udělal ?
17.8.2010 10:36 - ShadoWWW
<hypotéza>
Trpaslík paladin - ne. V DrD 2 budou bohové hrát stejně marginální roli jako v DrD 1.x
</hypotéza>
Jinak v původním Dračáku se začínalo na 1. úrovni v 10 letech. Byla o tom tabulka v pravidlech pro pokročilé.
17.8.2010 10:39 - Peekay
Sirien píše:

Trpasličího paladina - zásadového bijce co stojí v první řadě, dostává rány do své plátové zbroje zatímco rozdává ničivé údery a kreje tam zbytek skupiny, který dělá něco jiného


"Byt zasadovy bijec a kryt ostatnych" je koncept, na ktory sme mysleli, ano.

Sirien píše:

divokého čaroděje - týpka s vrozenou divokou magií, kterou se naučil zvětšiny ovládat, ale která si u něj stále udržela divokou charakteristiku s rozličnými vedlejšími projevy - někdy vhodnými, jindy problematickými, a který svá kouzla modifikuje dle momentální potřeby


Moje oblubene hry su (medzi inymi) Mage, Ars Magica a Sorcerer. Magicky system je z velkej casti mojim dielom a co sa tyka vnutornej filozofie aj jej implementacie je konzistentny s tym, ako je ponaty zvysok hry.

(zvysok si iste domyslis)

Sirien píše:

Učeného čaroděje - člověka s vysokými znalostmi i schopnostmi, který vládne magií v hermetickém stylu rituálů, zaříkadel, vzorců a focusů, jehož kouzla jsou daná tak, jak se je naučil, ale má jich dostatek na to, aby si s nimi dokázal poradit v mnoha rozličných situacích


Odpoved tu je vo velkej miere dana odpovedou predoslou.. Mam dojem, ze si sa snazil vyberat koncepty tak, aby sa z principu veci co najviac sporovali. Jeden magicky system (obzvlast v hre, ktora nie je zamerana vylucne na magov, tym padom ma k dispozicii velmi obmedzeny rozsah a nesmie "kradnut show" nemagickym postavam) bude velmi tazko pravidlovo podporovat aj konkretne spell listy (a vynucovat ich rigorozne dodrziavanie), aj volnu improvizacnu magiu - resp. moze sa o to pokusit, ale vysledok je potom casto tazkopadny, nie uplne pouzitelny a nerobi poriadne ani jedno z toho (napada ma napr. Expanded Psionics Handbook k DnD 3.5 a to, ako riesi Wilderov).

System, ktory tvojmu "Ucenemu carodejovi" nezakazuje carovat veci "mimo spell list", ale dava bonusy za to, ked sa ho drzis, si samozrejme predstavit nie je problem. Takto konieckoncov funguje aj Mage... v starom to nebolo az tak vidno, v novom to priamo bije do oci.

Sirien píše:

Battle mage - mága bojovníka, člověka který se ohání mečem a sekerou, holí a přitom používá svou magii a to tak, že jsou jeho magické a bojové schopnosti sladěné a fungují v harmonii, ne že jedno kolo bojuje jako bojovník a druhé může čarovat jako kouzelník - ne, chci aby zároveň útočil zbraní a byl kryt magickým štítem, aby jeho rány dostávaly elementární efekty, které v tu chvíli povolá, aby magie dotvářela jeho bojový styl


Ano.

Sirien píše:

Jack of all trades koncept, člověka, který umí trochu od všeho, v ničem není mistr, ale rozsah jeho schopností mu umožňuje kombinovat tak, že se mistrům různými triky a netradičními přístupy vyrovná


Ano.

Sirien píše:

EDIT: A SAMOZŘEJMĚ chci aby moje postava měla tenhle "fíling" od začátku, nemusí v tom být krutě hustá, ale chci aby byla takováhle od chvíle, co si jí vytvořím, nehodlám čekat deset levelů na to abych hrál koncept který se mi líbí


Zalezi od toho, ci pod "od zacatku" myslis "od momentu, kedy zanho zacnem hrat" alebo "v kazdom momente existencie postavy". Z poslednej vety usudzujem, ze ti ide skor o to prve, tym padom je odpoved "ano".

Na drobne vysvetlenie:

Kedze hra ma byt o "z vidlaka hrdinom", dost evidentne nebude pre uplne zacinajucu postavu udrzatelny koncept, ktory jednoducho vypoveda o niekom v strede tejto cesty. Z tych konceptov, ktore si uviedol mam dojem, ze tomu vidlakovi zodpoveda akurat tak divoky carodej (a do istej miery jack of all trades), ostatni su uz hrdinovia, co daco preskakali.

Hra je ale robena so zretelom na to, aby sa dalo rovnako bezproblemovo zacat aj v tomto bode a tym padom su tie nastrely ok (za predpokladu, ze mas zladene predstavy o hre so spoluhracmi).

noir píše:
Ano, to všechno jsou postavy na první úrovni.


...v koncepcii, ktoru ma urcene DnD 4e. (hovorim explicitne ediciu preto, ze napriklad v tretoedicnej koncepcii toto neplati ani nahodou)

Nakolko je rozlicna koncepcia 4e od koncepcie, ktora je pozadovana od nas prenechavam ako cvicenie pre citatela.
17.8.2010 10:40 - noir
ShadoWWW: fakt jo? To je ale řádně dementní, další věc, kterou všichni ignorovali...
17.8.2010 10:40 - Night of Triumphatorr
A každé dobrodrodužství končilo tím, že děti dostaly "zaracha" - podobně jako u toho WoD kde se hrají dětské postavy :-)
17.8.2010 10:44 - noir
Už zase polezete do Bílého hradu a budete tam pobíjet ohrožené medvědodlaky? No dobře, ale do deseti musíte být doma...
17.8.2010 10:47 - Night of Triumphatorr
"Roztrhl sis košili? Jsi bez večeře!" :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08575701713562 secREMOTE_IP: 18.191.46.36