Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
17.9.2010 20:50 - Colombo
jakmile se z povolání nestalo nic jiného, než jen balíčky skillů, jak říkal Sirien, tak o nějakém "multiclassování" se ani vlastně nedá hovořit.
17.9.2010 21:05 - sirien
Bouchi: Nic ve zlym, ale... prostě vedeš nakladatelství, dostal jsi pravidla, nepřečetl jsi je, tečka.
PROČ to tak je - jestli ses na to vybod, jestli si na tom blbě s očima, jestli prostě nestíháš... vlastně ve skutečnosti vůbec nikoho nezajímá. A to komu přiznáváš a nepřiznáváš právo na danou kritiku je také každému docela jedno, dokud vystupuješ za organizaci a ne za sebe jako za jednotlivce, pak na takovéhle výhrady nemáš zrovna postavení...

mrtvolka #1875, 1880: Do siriena se timhle způsobem klidně navážej dál, sirien má z té ubohé typicky české malosti co z těhle příspěvků odkapávaj dobrou náladu kdykoliv na ní narazí. Zvlášť u jedinců kteří při konfrontaci s trochou (velmi trefného) sarkasmu neunesou vlastní ego a nadávaj hned do debilů, velmi průkazné k tvé vlastní duševní kapacitě.

(Gurny ad zombie: Nice one)
17.9.2010 21:16 - Shako
Argonantus: Todle je muj zaver, z toho, co jsem zatim mel moznost videt.. netusim, zda je to i zamer autoru, ale zatim to tak na me pusobilo. Navic se mi, zda ze spousta tech "cizich" dovednosti muze byt relativne uzitecnych. Jde jen o to, jak bohate bude tech 5 zakladnich povolani - zda uz z toho od zacatku pujdou videt nejake nabidky jako pokud chci byt alchymista hodilo by se mi todle, pokud chci byt hranicar bude lepsi asi tady todle... a todle by mohlo byt zajimave pro bojovnika.

Pro hranicar to imho funguje dobre. Ale to jsou jen teoreticke 1 povolani z 10 slibovanych. Ten zbytek zalezi na tom, jak vypada tech zakladnich pet povolani. Pokud si treba vymyslime, ze existuje techle 5 zakladnich povolani jako treba:
- bojovnik (jasny puvodni bojovnik z DrD)
- lovec (oficialne zverejnene povolani, jasny hranicar)
- nejaky magicky zamereny typek (rikejme mu mag, neco mezi alchymistou a kouzelnikem z puvodniho drd nebo taky theurg a carodej z DrD+)
- nejaky socialne zamereny typek (to je ta kecaci cast zlodeje - lhani, zapirani, smlouvani, pretvarovani, prevleky - rikejme mu treba "social", imho kombinace zlodeje z DrD+ a mozna kneze z DrD+)
- nejaky schopny a zrucny typek (to je ta praktictejsi cast zlodeje - zamky, pasti, padelani, lezeni po stenach - rikejme mu treba zlodej, jasny zlodej z DrD/DrD+)

Tak si dovedu predstavit neco jako:
hranicar/chodec (bojovnik + lovec, jasne zname z DrD)
assasin, ninja (bojovnik + zlodej, typicky bojovejsi zlodej)
gladiator, velitel, sermir - takovy ten vic ukecany bojovnik s hromadou fint, kecu o tom, jak je protivnik maslo a nebo naopak opora vlastniho tymu, (bojovnik + social, teoreticky pokud to neni social, ale rovnou knez tak todle je paladin)
zaklinac v Sapkowskeho pojeti (bojovnik + mag, ma to byt inspirovane slovanskou fantasy, tak treba projde polska tvorba:))
druid (lovec + mag, jasna kombinace z puvodniho DrD)
knez (social + mag, pokud neni knez v zakladu, tak si ho dovedu predstavit v advance jako social + mag, zhruba takhle to fungovalo v DrD+)
zlodej vseumel z DrD/DrD+ (social + zlodej, umi pres smlouvani az po zamky...)

To jenom tak strilim, jak by se dalo postavit neco, co uz zname z DrD/DrD+... Nektere kombinace jsou mi zahadou, jak by mohli fungovat dohromady. Ale verim, ze da najit 5 zakladnich prvku, na kterych budes stavet. A tech 10 pokrocilych povolani bude to, kam celou dobu smerujes. Naopak to mozna bude davat vetsi smysl nez kdyz se ve starem DrD, kde na 6. lvl hranicar prestal cestovat a stal se druidem, ktery nevyleza ze sveho hvozdu nebo kdyz zlodej nejedou prestal vykradat zamky sam, ale poridil si na to partu typku a rikal si sicco, pripadne alchymista pri vyrobe predmetu najednou zjistil, ze umi i komunikovat s demony a stal se theurgem.


EDIT:

Colombo píše:
jakmile se z povolání nestalo nic jiného, než jen balíčky skillů, jak říkal Sirien, tak o nějakém "multiclassování" se ani vlastně nedá hovořit.


Tak nejak mi to pripada... ale rikej tomu, jak chces... jestli tomu v DrDII rikaji 5 pocatecnich povolani a pak 10 navazujicich, tak mi to asi nevadi. Svym zpusobem je to jen nejaky "tech tree".
Balicky skillu to musi byt, jinak by slo tezko splnit podminku o to, ze vsichni hranicari nebudou stejni, coz mam za to, ze padlo v nejake diskuzi nebo clanku.
17.9.2010 21:37 - Bouchi
sirien píše:
prostě vedeš nakladatelství, dostal jsi pravidla, nepřečetl jsi je, tečka.
PROČ to tak je - jestli ses na to vybod, jestli si na tom blbě s očima, jestli prostě nestíháš... vlastně ve skutečnosti vůbec nikoho nezajímá.

Pravda, taky to muzeme postavit jinak:
- vedu nakladatelstvi, takze rozhoduju o tom, co a kdy si prectu
- jak dlouho mi to bude trvat je dulezite akorat pro toho, kdo mi ten text poslal; komukoliv jinymu je po tom velky kulovy a vubec se s nim o tom nemusim bavit
(koneckoncu proc by tu meli mit patent na aroganci jenom nekteri, ze?)
17.9.2010 22:08 - ShadoWWW
Musím se Bouchiho zastat. Jednu dobu ve svém životě jsem sám viděl špatně a vím, že v takovém případě se lidské oči unavují mnohem rychleji než zdravé a brzo začnou ze čtení z monitoru pálit.

Co je pro špatně vidící skvělé, že existují čtečky s elektronickým inkoustem a na těch se čte výborně, jak z papíru. Sám jednu vlastním. Navíc Amazon Kindle teď stojí už jen 139 dolarů, tak to je velmi slušná cena, která šetří zrak při čtení el. textu.

A Bouchi má u mě ještě jedno velké plus. Že se pokouší získat licenci na překlad Pathfinderu.
17.9.2010 22:19 - sirien
Bouchi: Takto to postavit samozřejmě můžeš, ale nesmíš při tom přehlížet pár důležitých věcí:
a) to není důležité jen pro Tebe a dotyčného, ale teoreticky to je hodnotná informace (nebo prostě jen informace) i pro každého, kdo Ti bude chtít něco poslat/s Tebou na něčem spolupracovat
b) V okamžiku kdy jedna ze stran poslala tuto informaci otevřeným éterem veřejné internetové diskuse jde nadále o něco, co prostě může být libovolně diskutováno
c) To zde padlo v určitém kontextu pokud se nepletu jako argument, což z věci činí korektní objekt diskuse (teda, myslim že to tak bylo, co se pamatuju, hledat to už fakt nebudu)

EDIT: ...pro ujasnění - nic z toho Ti samozřejně neubírá právo říct "fuck ya all, můj píseček, moje rozhodnutí" (jak Tě znám tak nejspíše trochu... korektnějším způsobem) a ukončit tak diskusi ze své strany. Jen poukazuju na skutečnost, že je nanic vztekat se že to i přes takovýto postoj dále běží jako diskusní téma...
18.9.2010 08:11 - Argonantus
Shako:

Já jsem narážel na problém, který nadhodil zřejmě Alnag (schválně, kdo nebude líný si to najít?); totiž, že existují specializované postavy až k zešílení.

Bojovník v původním DrD mlátí mečem... pak líp mlátí mečem... pak si vybere ze dvou "specializací", které přinášejí to, že ještě líp mlátí mečem...atd.

Noir (v jiné části debaty) nadhodil teorii, že hraje bojovníka rád proto, že nemá žádné další zvláštní schopnosti, a musí řešení problému vymyslet s tím, co má.

Nechám stranou, že Noirův názor je diskutabilní a asi menšinový - zřejmé je, že se lze na to takto dívat a lze si budovat úděsně specializovanou postavu (theurg, který dlabe na svět, a zkoumá sféry... vyšší sféry... ještě vyšší sféry...)

Nabyl jsem dojmu, že tenhle systém toto neumožňuje. Po 5 levelu specializace řekne - well, chlapče, jsi dokonalý.. a teď koukej dělat něco jiného. Kašli na sféry nebo mlácení mečem, půjdeš otevírat pasti.

Sirien: Já nevím, jak ty, já jsem se dozvěděl, co jsem vědět potřeboval, a nechal bych tuhle velmi nešťastnou odbočku plavat. Bouchiho názor je možná shocking, ale není možné mu ho vyvrátit.
18.9.2010 12:06 - tuleník
ad sirien: no... v NORMÁLNYCH vydavateľstvách (kde je povedzme viac redaktorov) sa prichádzajúce rukopisy rozhadzujú na prečítanie jednotlivým redaktorom (spravidla neznáme mená začínajúcim redaktorom, známe mená spravidla dostáva konkrétny redaktor - "Joža Mrkvičku stabilne rieši Fero Hruška"), ktorí majú na reading obmedzený čas (a to aj ak uvážime, že 80 aj viac % matrošu končí zamietnutím), počas ktorého musia a) vylúčiť čo najrýchlejšie tých 80+ % shitu a b) vytiahnuť z tej kopy hovien pokiaľ možno všetko to, z čoho môže niečo byť, a s tým normálne pracovať.
90 % shitu spoznáš po prvej stránke.
Aby nekončilo všetko v koši, na to má vplyv taká motivácia, že redaktor síce nechce poslať do publikačného procesu niečo, čo vyprodukuje stratu, ale na druhej strane chce byť ten, čo objavil Julesa Vernea a zaviazal ho vydavateľstvu doživotnou zmluvou.
Všetko toto funguje hlavne ak je to väčší podnik celkom dobre. V okamihu, keď to je "podnik jedného muža" (napr. je tam na incoming reading 1 človek a navyše nemá na krku nôž, ale je to vlastník/spoluvlastník), tak to skôr nefunguje, ako funguje, asi si vieme sami odpovedať, prečo (prečo skôr funguje Siemens ako Jožo Mrkvička, s.r.o., hoci Jožo Mrkvička má len 6 ľudí pod sebou a platovo ich drží na minimálke?)
Na druhej strane sa v tom skrýva aj odpoveď na otázku, prečo väčšie vydavateľské domy majú problém s fantasy, sci-fi a pod. ... štandardný redaktor je vycepovaný na literárnovednom, kulturologickom, žurnalistickom alebo jazykovom departmente akadémie, kde "nízke" žánre ešte stále neprešli k bazálnym gangliám senilných garantov, ktorých len Morena zbaví vplyvu.
Faktom je, že ak sa incoming manuscripts neriešia v dohľadnom čase a neuzatvoria slušnou formou, tak to vydavateľstvu poškodzuje. Pre info, na úrovni vedeckej publikácie je redaktor v podstate povinný okamžite konať - t.j. obratom preposlať manuskript voľným reviewerom a tých v dobe, ktorá je uvedená v inštrukciách pre autorov aj pre reviewerov, dokopať v vyjadreniu, po obdržaní vyjadrenia obratom urobiť decision a odoslať autorovi s redaktorskými pripomienkami (upravte angličtinu, upravte rozsah, ...) a odporúčaniami. Zároveň opäť dostávame limitovaný čas na našu akciu a po nej je ešte obratom povinný konať opäť redaktor a následne už ide vec do produkcie, kde ešte môže/nemusí prísť ku kontaktu od technického redaktora (upravte obrázky a pod.), opäť v nejakom danom čase, napr. na záverečnú korektúru býva 48 h. Výsledkom je, že tak do mesiaca viete, či článok prešiel/neprešiel, ak neprešiel, môžete s ním pracovať ďalej (a toto je dôležité! proste autor má mať spätnú väzbu!), často vám priamo reviewer alebo redaktor poradia iný časopis, kde váš článok môžete poslať, často spôsobom "vykopneme to vyššie"! A do povedzme 3-6 mesiacov je článok často vonku (a z toho už tak polovicu času niekde visí PDF s prideleným DOI, takže sa dá normálne citovať a citácie nabehnú v databázach). Pokiaľ by som bol nútený redaktorov urgovať, tak na ďalší raz sa na daný časopis vykašlem, ja sa potrebujem vecí zbavovať, dozvedať sa, čo si o nich redaktori myslia, a na základe toho konať, a nie čakať na Godota.
Ak sa správa vydavateľ ako čierna diera, tak po čase ľudí prestane baviť ju kŕmiť bez odozvy.
18.9.2010 12:49 - Shako
Argonantus: Noirovu poznamku si pamatuju, Alnagovu jsem liny hledat.:)
Noiruv nazor je zajimavy, znas spis ten opacny (vsichni chteji hrat magy, zlodeje, tak nekdo musel hrat toho valecnika, at se drzime terminologie DrD:))

Argonantus píše:
Nabyl jsem dojmu, že tenhle systém toto neumožňuje. Po 5 levelu specializace řekne - well, chlapče, jsi dokonalý.. a teď koukej dělat něco jiného. Kašli na sféry nebo mlácení mečem, půjdeš otevírat pasti.


Jo v tomhle mas asi pravdu, jen tech 5 lvl specializace (za specializaci povazuju az tech 10 advance povolani) predchazi 6-10 lvl obecnejsich a min specializovanych povolani.
Zrovna otevirani zamku, mlaceni mecem bych hodnotil, ze spada do tech min specializovanych veci, tedy tech prvnich 6-10 lvl. Zkoumani sver vypada jako specializace tj. tech poslednich 5 lvl.
Na zacatku to mas druzinu takovych vidlaku, kteri jeste moc nevi, co by presne chteli delat za hrdinskou karieru.... Jo, mame takovou partu. Ten prvni, tak ten je fakt dobry s mecem. Mozna z nej casem vyroste opravdovy bojovnik nebo taky mozna hranicar, mozna zlodej... se uvidi. A v parte ma druheho takoveho, kteremu to naopak s mecem moc nejde, je to spis takovy intelektual.. ale kdo vi, zda skonci v magicke skole, v knihovne nebo v alchymisticke laboratori. A pak tam mame tretiho - tak tomu to nejde ani s mecem, ani moc chytry neni, ale je docela mazany a kdyz je potreba se z neceho vylhat, nekoho ukecat - jo, tak to je ten spravny typek. Proto ho taky tahame sebou... No a co z nej bude. No, kdo vi.. mozna to bude mafian, mozna diplomat, mozna knez. Vsak se uvidi, az vypadnem z te nasi vesnicke diry a dojdeme do mesta.
Aspon takhle nejak bych si predstavoval koncept "z vidlaka hrdinou".
18.9.2010 13:14 - Argonantus
Tuleník:

Čím víc se v tom babráš, tím je to horší. Tvůj výklad redaktorské práce v daném případě neplatí; nejde o žádný "rukopis" k vydání. Jde o součást něčeho, co se pokouší tým pracně vyrobit.

jde o situaci, kdy oddělení BMW vyvíjí nový model auta. Počítá, že je málo peněz, lidí, času a vůbec všeho )to je vpodstatě vždycky). Načež přijde kompletní návrh motoru od konkurence. Bez špionáže, jen tak, zadarmo; vývoj této části je zrovna dost drahý a složitý.
A ředitel vysvětlí, že to ještě neprohlédl, protože... to už je jedno, proč. Žádné vysvětlení neexistuje. Jako člen správní rady okamžitě propouštím ředitele, další výklady mne nezajímají.

A ježto nejsem člen správní rady, nic mi do toho není, klidně ať si do toho narve BMW miliardy a spousty člověkodní, když mu to vyhovuje.

Shako:
Jasně. Já myslím, že to tak asi bude ve většině případů. Noirové, kteří od první chvíle ví, že budou šermíři, jakým není ve světě rovno, nejsou asi převážná většina. Nicméně jich zase není tak úplně málo, aby se nad tím člověk trošičku nezamyslel.
18.9.2010 13:46 - Shako
Argonantus píše:
Čím víc se v tom babráš, tím je to horší. T


No, sice je to na Tulenika, ale tak muzu byt na tom podobne ohledne spekulaci, jak asi vypadaji povolani v DrDII. :-)

Argonantus píše:
Noirové, kteří od první chvíle ví, že budou šermíři, jakým není ve světě rovno, nejsou asi převážná většina. Nicméně jich zase není tak úplně málo, aby se nad tím člověk trošičku nezamyslel.

No, jestli to bude spis vesnicky vidlak nebo Noiruv sermir tak to se asi budeme muset nechat prekvapit, co s tim autori vymysleli. Na me to zatim pusobi, ze Noiruv sermir by mohl mit mirny problem... Sice to ma jasnou linii v techtree, ale po ceste skutecne bude mozna muset pribrat nejake podivne skilly.
Tusim, ze uz to tu nekdo vzpominal ohledne DrD+ a archetypovych rozvoju povolani, ze to melo sve mouchy...tak to snad nemusime pitvat dale.
18.9.2010 13:54 - Sosáček
Argonantus píše:
Načež přijde kompletní návrh motoru od konkurence. Bez špionáže, jen tak, zadarmo; vývoj této části je zrovna dost drahý a složitý.

Ty nejak automaticky predpokladas ze altaru chodi mailem kvalini produkty. Kde to beres?
18.9.2010 14:00 - noir
Já se omlouvám, ale nějak jsem se ztratil. Prosím co je to Noirův šermíř?
18.9.2010 14:10 - Shako
noir píše:
Prosím co je to Noirův šermíř?

To je novy pojem znamena to sermir v tvem podani, ktery zmutoval vyvojem cca 500 prispevku nez ho nekde Argonantus nekde vytahnul.:) Takze uz je to zcela jiste neco jineho nez si puvodne zamyslel.

Takze objasnis nam, jak si to myslel puvodne? :-)
18.9.2010 14:12 - Argonantus
Někde na počátku jsi popisoval, že tě baví hrát postavu válečníka paradoxně proto, že má málo schopností - musí všechno řešit vlastním důmyslem.

Takže z toho vzešel umělý týpek, co nechce jiné schopnosti, než perfektně bojoat, fur t líp a líp. A cokoli jiného ho vlastně otravuje.

Sosáček:
Mluvím o konkrétním Jersonovi, ne o žádných no name produktech mailem. Nemá cenu zkoušet táhnout věc do nějakých hypotetických příkladů, protože jde o zcela konkrétní událost. Takže nic takového nepředpokládám a není to podstatné.
18.9.2010 14:20 - Sosáček
Argonantus píše:
Mluvím o konkrétním Jersonovi, ne o žádných no name produktech mailem. Nemá cenu zkoušet táhnout věc do nějakých hypotetických příkladů, protože jde o zcela konkrétní událost. Takže nic takového nepředpokládám a není to podstatné.

Porad predokladas, ze jersonuv system neni odpad. A ze je pouzitelny na to ceho chteji dosahnout.

Coz je nesmyslne, protoze i bez velkeho zkoumani jeho systemu a drd2 je jasne videt, ze jim, abych pouzil tvoji analogii, bude motor z dieslove lokomotivy (tj. kombinace agregat + elektromotor, pac mnohatunova vec se tezko prevoduje a spojkuje, ale neztratme se v detailech) dost k nicemu pokud pracuji na motoru pro motorku.
18.9.2010 14:53 - Argonantus
Sosáček:

Hm, pokud je to motor z dieselové lokomotivy, dá se to zjistit jedině čtením. Smysl tvého okecávání evidentní chyby mi není jasný.
Máš něco k tématu?
18.9.2010 14:57 - sirien
Fink Ployd píše:
Porad predokladas, ze jersonuv system neni odpad. A ze je pouzitelny na to ceho chteji dosahnout.

není (četl jsem, hrál jsem, mluvil jsem s lidmi co hráli...)
A vůbec nebyla řeč o tom že by měl být substitucí k DrD, takže "použitelný na to čeho chtějí dosáhnout" je trochu irelevantní.
18.9.2010 15:00 - Sosáček
sirien píše:
A vůbec nebyla řeč o tom že by měl být substitucí k DrD, takže "použitelný na to čeho chtějí dosáhnout" je trochu irelevantní.

Ah, tak proc se potom argonantus tvari ze ano?

EDIT: on se tak najednou zase netvari. Naznacoval to, ale ted rika ze to nikdy nedelal. Klasika.

Also, to ze to neni odpad je tvuj nazor. To je dobre vedet, ale nevim proc by na tom co si myslis melo komukoli zalezet.

Argonantus píše:
Hm, pokud je to motor z dieselové lokomotivy, dá se to zjistit jedině čtením.

Coz bouchi psal ze udelal, takze nevim co je tvuj problem.

EDIT: typl bych, ze co jsi s velkou slavou opustil tech par blogu, tak jsi sel sem. Z toho bych dale vyvozoval, ze at ti kdokoli odpovi cokoli, najdes si novou vec do ktere prudit. No co se da delat.
18.9.2010 15:00 - Bouchi
sirien: Jen par kratsich poznamek, protoze IMHO ani moc nejsme ve sporu.
a) Ano, ovsem jedine, co si z toho konkretniho pripadu muze jiny potencialni autor odvodit bez nejake dodatecne fabulace je, ze v nekterych pripadech muze cekani na odezvu byt docela dlouhe.
b) A jelikoz vysvetlovani nikoho nezajima, je v podstate zbytecne, abych se do takovych diskusi zapojoval ... akorat ze se pak zacinaji v tech diskusich fakta misit s dojmy a vypadavaji z toho takove generalizace jako "Altar nikdy nikomu na nic neodpovida", coz uz neni dobre nechat bez reakce.
c) Ode me hlavne byla blbost reagovat tak jak jsem reagoval, daleko zajimavejsi by bylo (pokud tedy mame na mysli tutez situaci) nechat dotycneho, at se pokusi dokazat pravdivost onoho kontextu.

tuleník píše:
musia a) vylúčiť čo najrýchlejšie tých 80+ % shitu a b) vytiahnuť z tej kopy hovien pokiaľ možno všetko to, z čoho môže niečo byť, a s tým normálne pracovať.
90 % shitu spoznáš po prvej stránke.
Tady se ovsem bavime o veci, ktera nespada mezi tech 90 % (a kterou je, pokud se s ni ma dal pracovat, nejen nutne precist celou, ale navic je potreba si ji bud pri cteni udrzovat celou v hlave, nebo se pri cteni vracet k jiz prectenemu, pripadne to kombinovat s prubezne vytvarenymi poznamkami).

Argonantus: Nejak ti ta paralela nesedi. Je-li rec o CPH, tak mi ho Jerson AFAIK nenabizel jako "'motor' pro DrD II". Ale proste jako "system k vydani" (kteryzto by pak paralelne existoval - respektive paralelne existuje uz ted, pak by akorat byl v tistene podobe, pripadne nejak upraveny, pokud by z me strany byly pozadavky na upravu a z jeho strany ochota k upravam - vedle DrD, DrD+, Strepu snu a dalsich dostupnych systemu).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094504833221436 secREMOTE_IP: 52.90.235.91