Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
21.9.2010 00:02 - Peekay
(inak este na temu Jersonovych systemov: hral som oboje, myslim si ze povodne CPH je funkcnejsie - z Omegy by sa tiez dala spravit dobra a plne funkcna hra, akurat na to su potrebne upravy, ktore Jerson kategoricky odmieta)
21.9.2010 00:05 - sirien
nechceš je jen stručně vypsat? docela by mě zajímal Tvůj názor na Omegu.

Nerhinn: Řeč je o Altaru a původních CPH pravidlech, ne o Omeze, ve které Jers hraje teď
21.9.2010 00:32 - Peekay
V kocke (heh... pun intended):

Treba to orezat o nadbytocne mechanizmy (napriklad dva druhy "bezkockoveho vyhodnotenia") a postarat sa, aby ukoncenie misie fungovalo aj na mechanickej urovni. Tak ako je to teraz je to jednoducho prilis nachylne na rozidenie sa fikcie a mechaniky, jednym aj druhym smerom. Jersonovi to pri hre podla mna funguje iba vdaka kombinacii osobneho kocirovania (a ohybania pravidiel v pripade potreby) a istych specifik svojich stabilnych hracov.

Dva modelove priklady spravania hraca, ktore to rozbiju:

  • ohlasujem akcie, ktore evidentne posuvaju hernu realitu riesenia misie dopredu, ale nezarabam zelene zetoniky (bud mi padaju same neuspechy, alebo si na tie veci nehadzem)
  • zarabam zelene zetoniky akciami, ktore misiu naopak vobec dopredu neposuvaju
Nejake riesenia som aj Jersonovi navrhoval, akurat ich neakceptoval s odovodnenim ze "mu to takto funguje".

Potom tam boli este dalsie problemy, suvisiace s inymi zetonikovymi mechanikami (setrenie si uspechov a neuspechov pre seba, vykupovanie jednych druhymi, kriticke uspechy/neuspechy), to by som si ale musel osviezit pamat (mozno mam nahravku z tej hry, nepamatam sa) a boli to lahsie fixnutelne problemy.

V niektorych veciach inak Jerson nehral podla pravidiel, ktore sam hovoril - uz ti zial presne nepoviem ktore to boli (Omegu som hral na jarnej Slezine, teda v mojom svete tri a pol vecnosti dozadu), kazdopadne to ale boli veci kvoli ktorym by ta hra inemu GMovi nefungovala, keby to hral "podla textu" (teda podla toho, ako nam to Jerson pred hrou vysvetlil). Spominam si, ze moj celkovy dojem vtedy bol "Omege by hodne prospelo, keby sa Jerson nahral na diktafon ako to presne hra a potom podla toho zoskrtal pravidla, ktore si mysli ze pouziva" :D

Po hre sme aj s Bajom do Jersona asi styri hodiny hustili (v poriadnej zime pred chatou, ja obleceny iba v tricku Strepy Snu :P ), bola to ale rozsiahla debata s velkym mnozstvom odbociek kade-tade, plus Jerson si velmi velmi zaklada na osobnej skusenosti s hracmi (resp. svojej interpretacii danych skusenosti bez zohladnenia vsetkych faktorov, ktore dane skusenosti ovplyvnuju), takze nebola az taka konstruktivna ako by mozno mohla byt.

p.s. Jerson dufam prepaci znizenu mieru diplomatickosti.
21.9.2010 00:47 - Nerhinn
sirien píše:
Řeč je o Altaru a původních CPH pravidlech, ne o Omeze, ve které Jers hraje teď

Mám dojem, že se mi nelíbila ani jedna (u Omegy jsem si tím jistá), ale to je jedno. Na faktu, že mě zajímá, jak to tehdy bylo, když se pravidla dostala do Altaru a bůhvíjak dlouho tam ležela ladem a skladem, to nic nemění.
21.9.2010 06:49 - Jarik
kdyz uz se tu tolik spamuje, tak ja taky... trochu do mlyna

Mne se libilo puvodni CPH - co se pravidla vesla na 2str. A4 :D
Pro mne to bylo tehdy prvni osahani skill/class systemu. :)
Jersone - diky.
21.9.2010 06:53 - Sosáček
No, CPH je (bylo) takovy zjednoduseny GURPS, Omega je takovy zjednoduseny MLwM, no.

Premyslim jestli by se na ten druh misi co hraje jerson nedala udelat nejaka vec fungujici jako 3:16 :) Ty flashbacky tech agentu by byly cool.
21.9.2010 09:12 - Argonantus
No, a co to nekromantování?

I v původním DrD se tajemně naznačovalo, že kostlivce a vůbec všechny nemrtvé vyrábějí nekromanti, tedy zlí čarodějové. Kouzlo bylo popsáno (a ne moc propracováno; vznikly kolem toho zajímavé houserules).

Vedle toho bylo povolávání bytosti (vždy strašně vysokého levelu, takového umělého golema).
Nic jiného summonovat nešlo, pokud se nepletu.

Je to dnes nějak jinak? Mohu seslat červeného draka?
21.9.2010 12:48 - Merlin
Nebo hrocha? Já bych chtěl například hrocha
21.9.2010 12:59 - Charles
Argonantus: Pokud jde o nekromanta, není mezi povoláními plánovanými do příručky. Naším cílem je namodelovat v ní hlavně klasické typy fantasy hrdinů. Nekromant obvykle v literatuře i filmech stojí na druhé straně barikády, je to klasický protivník, představitel zla.

Tím neříkám, že nekromant by snad NEMOHL být povolání hráčské postavy (konec konců můj dobrý kamarád jednoho hraje pod GURPS). Ale je to spíš specialita - téma pro dodatky na stránkách, další příručku, rozšiřující modul ... whatever.

Proto v hlavě pečlivě eviduju fakt, že máš v šuplíku nějakou zajímavou koncepci Nekromanta/Povolávače a jakmile skončí šílenství okolo tvorby základní příručky, slibuju, že se ozveme. I pro Tebe bude pak jednání lehčí, protože s pravidly v ruce už budeš vědět, jestli Ti tenhle systém sedí, jestli pro něj chceš svoji koncepci přepracovat atd.
21.9.2010 13:10 - Argonantus
Charles.

Měl jsem jednoho rozpracovaného záporáka; ale tady jde spíše o zásadní koncepční věc, protože summoning dělá docela velký chaos v rovnováze. Jinak se omlouvám za nejednoznačnost výrazu:

1) nekromant - maník, který věští z mrtvol; klasické pojetí
2) nekromant - maník, který mrtvoly oživuje (většinou coby soukromou armádu a typicky záporák)
3) nekromant - maník, který povolává na pomoc bestie; i zcela normální, živé (Morrowind). I zde to má odér něčeho zakázaného; a vlastně nevím, proč.

Možnost 2) ve starém DrD prostě byla, a šlo ji prostě jen dopracovat (a při spolupráci s družinou by došlo k zajímavému morálnímu pnutí; možnost užívat oživování kostlivců nebyla nijak řešena a dělo se tak bez postihu).

Možnost 3) ve starém DrD byla jen lehce naťuknuta jediným kouzlem; a já se ptám; existuje v DrD 2?
Umím si představit třeba druidskou verzi, zcela kladnou, kde dotyčný povolává různé psy, medvědy a tak (a vývojem by došel k hrochovi a červenému drakovi).
21.9.2010 13:22 - Colombo
Argonantus: že ty jsi moc morrowind nesledoval:D V Morrowindu je zakázáno jen nakládat nevhodně s ostatky mrtvých, tedy získávání materiálu, ale samotná nekromancie ne. Osatně v Dummeři používají nemrtvé k strážení kobek.
21.9.2010 13:31 - Lotrando
Argo: nějak se ti tam míchají různé oblasti vyvolávaní bytostí. Nekromancie by se dala obecně definovat jako schopnost manipulovat s duší jako takovou/popřípadně s životní silou - dle settingu. Jako taková je asi za hranou.

Vyvolávač pak může být mág, který si volá na pomoc bytosti z míst "za oponou", nebo jen duchy (spirity existující v přírodě). Tam pak jde o to, zda je nutí nebo žádá. Alespoň z pohledu dělení na povolené/zakázané.

V tomto směru se mi jeví jako velmi pěkné rozdělení známé z Dresdnových povídek. Kde černá magie je taková, která porušuje zákony magie. Tím úplně prvním je, že nesmíš zabít člověka (inteligentní bytost z našeho světa) magií. Důvod je ten, že magie je dárce života a její použití k odebrání téhož je naprosté obrácení jejího smyslu a významu. Je k tomu zapotřebí kromě jiného množství negativních emocí, které mága vnitřně konzumují úměrně tomu, jak moc se jim poddává. A na pořádně vražednou thaumaturgii potřebuješ hodně negativních emocí. Podobně špatné je podřizování si jiných bytostí své vůli, i když zde lze najít různé výjimky a omluvy.
21.9.2010 13:44 - Bouchi
Nerhinn píše:
že mě zajímá, jak to tehdy bylo, když se pravidla dostala do Altaru a bůhvíjak dlouho tam ležela ladem a skladem
Sice zni trochu zvlastne, kdyz se takhle mluvi o necem, co se "dostalo do Altaru" zpusobem 'je tady na stránkách, můžeš si ho přečíst a říct "Chci/nechci/dodělej"', ale budiz.
(Navic informace, jak dlouho to "lezelo ladem" - pokud tim tedy minime "nikdo se na to ani nepodival" - tu stejne AFAIK nezaznela.}
21.9.2010 14:33 - Argonantus
Sakra, teď jsem si vzpomněl na další tři případy summoningu ve starých pravidlech, a z toho hned dva bílé; jednak vyvolávání elementálů (theurg) a jednak velký zlý strom čili ent (druid). A taky upírovo shánění netopýrů a krys (nestvůra). Ono toho tam bylo zkrátka víc, a jen tak záhadně rozmístěné do různých povolání.

Lotrando:
Tak by se na to dalo dívat přizmatem křesťanské tradice a via Charles Dexter Ward.

Jenže to klade hromadu různých otázek; například, zda mají nemrtví vůbec duši, nebo jen nemyslící tělesnou schránku, nebo konečně nějakou "provizorní" náhradní duši (jak se zdá z chování kostliců a zombií v DrD, které nejsou totožné osoby s původním majitelem těla).
Dále, jak k tomu přijde takový Velký zlý strom, že je ovládán nachlup stejně, jako ti kostlivci (a to je, prosím, kouzlo zákonně dobrého druida).
Nebo jak je to s ještě daleko podezřelejšími manipulacemi v psychické magii (ukrývání duší a tak, mág).
Nebo odkud se takový vyvolaný hroch bere. A jak se to dotýká jeho duše. Neb hraničářské povolání si představuji spíš jako žádost, když se volá na psa. Leč do větší dálky. Nebo je to kouzlo, které ovládne hrochovu nebohou duši?
21.9.2010 15:34 - Lotrando
Problém duše řeší existence nějaké životní energie. Ne že by to bylo o moc lepší. V mém settingu existuje ještě jeden koncept - neživota (pro jednoduchost) - garantovaný jinou mocí.

Tohle jde zobecnit, protože duše/životní síla/jiná moc je všechno v podstatě něčím garantováno - bůh/příroda/vyšší entita (kterých může být víc), má to pravidla když s tím děláš něco nepřístojného - pak jsi na hraně, jsi nekromant a provozuješ černou magii. Schéma je podobné.

S naší vírou ve svobodu jedince jako základ všeho - což je asi obecný základ našeho civilizačního okruhu - je samozřejmě její odepření chápáno jako zlo. O to horší, pokud je tak činěno inteligentní bytosti, přičemž my se už propracovali ke zvířatům. je to ale velmi slabá konstrukce, až bude hlad, budou zas otroci, vězni a po právech zvířat nikdo nevzdechne.

Takže je potřeba si vybrat, ale stavěl bych na tom, co je obecenstvu srozumitelné - i když to nutně nemusí mít historické kořeny.
21.9.2010 15:49 - sirien
Jakub: Ušák má pravdu, poslední dobou Tvoje hlody nějak ztrácej tu původní šťávu :/ Dej si pauzu a vrať se v plné osvěžené síle, na tohle člověk ani nemá pořádně chuť reagovat...

PK: Díky. (ad ps - tady u nás mezi normálními lidmi na stránce která není prolezlá autokratickou cenzurou založenou na novodobém newspeaku ses vyjádřil docela vpohodě...)
21.9.2010 16:57 - mrtvej bůh
sirien píše:
prolezlá autokratickou cenzurou založenou na novodobém newspeaku

Porouchal se mi překladač z newspeaku, tohle znamená, že Siriena někde zabanovali, protože byl jako vždycky agresivní?
21.9.2010 17:13 - sirien
MB: Asi třikrát, nicméně zrovna tenhle spor je o dost starší než Tebou odhadnuté události.
Mimochodem, od někoho kdo chodí okolo a říká lidem "debile" tahle poznámka fakt sedne
21.9.2010 19:55 - Peekay
sirien píše:
(ad ps - tady u nás mezi normálními lidmi na stránce která není prolezlá autokratickou cenzurou založenou na novodobém newspeaku ses vyjádřil docela vpohodě...)


No, tu sa zasa mazu temy ako na beziacom pase (je to iba mnou, alebo diskusia o Crepoch z doby, ked sa este iba pripravovali uz neexistuje?), takze o absencii cenzury by sa dalo polemizovat...

Kazdopadne, p.s. bolo pre Jersona, aby som naznacil, ze sa nesnazim na neho utocit - keby som si nemyslel, ze ten styl prezije a stravi, tak to nepisem vobec (lebo inak som nemal silu to pisat, vcerajsok bol dlhy den).
21.9.2010 20:33 - sirien
Témata a články se tu nemažou. Za historii co pamatuju byly dvě nebo moná tři výjimky:
- jeden pipuxův článek byl dočasně ztažen po stížnostech na možné překročení zákonů ČR (nějaký nesmysly s tim že sociální satira může být rasismem)
- témata o Drakkaru, která se tu neustále multiplikovala a to i přes Alnagovo upozornění, že mají autoři využívat téma pouze jedno
- téma o tom jestli mám právo smazat vlastní práci na webu, resp. téma kde si někdo z MOD RPG F stěžoval že jsem to udělal a pak sám jako autor tématu téma demonstrativně smazal, aby ukázal, jak moc si za svými názory stojí

Střepy snů se pokud si pamatuji nijak nekorigovaly, ale je pravda že Alnag také Errica upozornil, že to trochu moc roztahuje a že by mohl používat téma pouze jedno, takže možná došlo k podobné redukci jako u Drakkaru.

K cenzuře tu fakt nedochází a zaměňovat cenzuru a technický zásach následující po nedodrženém upozornění o multiplikaci tématu bych za cenzuru fakt nezaměňoval. Považovat těch pár témat (snad ani ne deset?) co bylo za celou historii Kostky smazáno (je to asi tak padesátina toho co zařve na RPG F za rok) za mazání jak na běžícím páse... no, to je trochu hodně nadsazené.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08397102355957 secREMOTE_IP: 3.146.221.204