Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
6.3.2010 21:39 - Bouchi
sirien: OK, sdelim tedy jen par fakt.
1) Loni v unoru po Asterionconu jsi prohlasil (volne cituji, muzes me tedy opravit), ze tym sestaveny pro vyvoj DrD II povazujes za nekompetentni zhostit se takoveho projektu, a nabidl jsi mi, ze DrD II vytvorite ty a Seb.
2) Nicmene jste DrD II nevytvorili.
Zda se tento projekt vyvinul v neco jineho, neni IMHO pro diskusi o DrD II a zpusobu jeho tvorby relevantni.

noir: Nebud tak ukvapeny, nemam kurs psani na stroji a nesedim momentalne u compu furt. :-)
6.3.2010 21:46 - skew
Píše:
A nechodíš pak po fórech a nesnažíš se přesvědčit nějakého Siriena o kdovíčem nebo s ním diskutovat o svém projektu, protože když svému týmu a svému projektu věříš, tak ho nepotřebuješ obhajovat před někým, kdo Tvojí práci nijak neovlivňuje a už vůbec netvoří Tvojí cílovku a vůbec je očividně předpojatej nevěřit jakékoliv Tvé snaze. Na takové lidi prostě kašleš a zkoušíš je přesvědčit tím, že se svým projektem uspěješ.
Lame. Because you can't spell flame without lame.
6.3.2010 22:08 - sirien
Bouchi: Bez komentáře :) (nicméně pro ostatní - chci tím říct ano, to co Bouchi píše je pravda. Část pravdy. Možná celá pravda z jeho pohledu. Whatever. Každopádně tohle je fakt jediný komentář a nadále už ani nic nepotvrzuju ani nevyvracím)
6.3.2010 23:07 - Sosáček
Bouchi píše:
ze DrD II vytvorite ty a Seb

:D

To je uzasna predstava.
6.3.2010 23:09 - wlkeR
Alnag: No, nechal jsem se odkázat na oficiální diskusi na RPGF a musím říct, že mě zdeptala ještě víc než tahle, a to byly reakce ... pozitivní, alespoň pokud si dobře vzpomínám.
Jako jasně, kritika je skvělá věc, ale on se nedrbe systém ale management a čertvíco ještě. Tedy já vím, že ohledně systému nebylo nic moc publikováno a tudíž není o čem konstruktivně diskutovat, ale proč tu v tom případě všichni jsme?

Hm, už jsem stihnul popřít sám sebe, asi se začínám dostávat do ducha této diskuse.
6.3.2010 23:17 - Sethi
Kýblohlav letně-semestrový píše:
Hm, už jsem stihnul popřít sám sebe, asi se začínám dostávat do ducha této diskuse.

To je v pořádku, tady jsou všichni takoví soběstační. Ani se navzájem nepotřebují, aby se sebe udělali blbce, každý to zvládne sám =)
7.3.2010 00:33 - sirien
Jack the Zipper píše:
To je uzasna predstava.

Že jo? :) Tenkrát nás taky lákala :) Dokud jsme si neuvědomili, že DrD je orientované způsobem, který nám prostě nesedí, protože ať uděláme cokoliv, měli jsme dojem že někdo v tom směru už udělal něco lepšího. Nakonec jsme se shodli, že jakákoliv naše tvorba tímhle směrem prostě pokračovat nemůže a že ani to co jsme měli hotové tím směrem vlastně ani pořádně nešlo.

Kýblohlav letně-semestrový píše:
Tedy já vím, že ohledně systému nebylo nic moc publikováno a tudíž není o čem konstruktivně diskutovat, ale proč tu v tom případě všichni jsme?

Periodicky se tu objevují diskuse na téma Altar něco zkouší - dělá to blbě/neměl by to dělat vůbec/měl by to dělat jinak. Tohle je prakticky vzato opět přepis toho co tu už bylo řečeno... ale znáš to, začátek semestru, spousta volného času :)
7.3.2010 09:30 - wlkeR
sirien píše:
ale znáš to, začátek semestru, spousta volného času

Hm, tady asi někdo nedohání 4 úspěšně proflákané roky.(
7.3.2010 09:45 - Sosáček
Kýblohlav letně-semestrový píše:
Hm, tady asi někdo nedohání 4 úspěšně proflákané roky.(

Hej, je to jiny kdyz clovek vidi na obzoru ty statnice, a pak zjisti ze obzor je dva mesice, co? To znaaaaam.
7.3.2010 10:47 - Sosáček
sirien píše:
e jo? :) Tenkrát nás taky lákala :) Dokud jsme si neuvědomili, že DrD je orientované způsobem, který nám prostě nesedí, protože ať uděláme cokoliv, měli jsme dojem že někdo v tom směru už udělal něco lepšího.

To byla spis ironie, predstavi jsem si drd kde vlkodlaci sukaji upiry.

Nicmene, mam podezreni ze nevis kterym smerem je smerovany drd2, a predpokladam ze je smerovany stejne jako drd mi pripada zvlastni.
7.3.2010 13:42 - alef0
Sirien, keby si napísal Seba a Jersona rovno bez skackania, svet by bol hneď krajší. S takouto odpoveďou som úplne spokojný.

Inak Sirien, Bouchi ťa riadne pwnol :D (až mi je to ľúto, takto školsky vidieť niekoho napichnutého na vidly sa nevidí často, a to bez osobných útokov a zámernej snahy niekoho zhovadiť sofizmami.)

.. a Peekay tiež. Keď si argumentoval tým, že na dizajn treba niečo viac než preklad, Peekay ti argumentoval piatimi dohotovenými predávanými produktami, a opýtal sa čo si spravil ty :D (toto je zákerná nepobrániteľná kontrakritika, na túto sa nedá odpovedať bez toho, aby si sa selfpwnol druhýkrát, osobne považujem ,,a čo si ty urobil pre X" za pomerne svinský manéver).

Inak tvoj názor o referenciách dokážem pochopiť, proste keď niekto zhotoví tonu amatérskych vecí (poviedok), môže sa to chápať kvalitatívne rovnako ako začiatočník bez skúseností.

Ak však niekto niečo zhotovil a pokračuje v tom, dá sa to chápať ako nádej, že je vôbec niečo schopný dokončiť... a u nás je primárnou a fundamentálnou tragickou vecou, že projekty chcípajú ako muchy.

Zoberme si, ako sa preslávil Ed Greenwood, najprv písal listy do Dragonu, potom písal články, potom bol v redakcii a až o X rokov neskôr ho povolali do boja. Detto Eberron, kde autor bol vybraný v konkurze.

Ale pozor, tu sa hovorí o dohotovených a predávaných produktoch, čo sú pre mňa osobne dosť veľkým pozitívom. Síce sa mi nemusia páčiť, ale dáva to nádej na ďalšie. (A rozhodne to neboli produkty typu prastaré DrD, kde sa to síce dokončilo, ale dizajn už nikdy nik nechcel vidieť).

Píše:
Což mi připomíná, že třeba nová Paranoia se psala právě s pomocí komunity. No nic... to bylo tam za oceánem, kde věci fungují úplně jinak.)

Jo, práca s komunitou má svoje výhody a nevýhody, niečo sa naznačilo vyššie. Komunita dokáže dobre drbať, prípadne klásť otázky, a recenzovať hotové veci. Konštruktívne nápady sú zriedkavé. Prostý ľud si totiž často pletie svoj osobný laický názor s dobrým nápadom.

Toto inak asi výborne fungovalo aj v Pathfinderi, nie? Vydala sa verejná beta, zozbierali pripomienky, vydala sa druhá beta, atď atď. To je dobrý model, kde sa základ vyvinie interne v uzavretom kolektíve a až potom sa to dá do verejnej diskusie.

Inak len poznámka bokom: možno by ale bolo treba povedať, kto je tá komunita, lebo často sa stáva, že ,,nespolupracujete s komunitou" = ,,nespolupracujete s mojim serverom" ;-)
7.3.2010 15:44 - Alnag
Alef0 píše:
Konštruktívne nápady sú zriedkavé.


Spíš nebývá zvykem je vyhledávat (ať už je to otázka ega nebo autorských práv). Ale znovu opakuji, zářný příkladem vkladu komunity do vývoje je nová Paranoia. (Pathfinder je z toho slabý odvar.)
7.3.2010 16:05 - Jerson
Bouchi píše:
Jerson ovsem AFAIK tvori svym tempem, ktere si sam urcuje, nevime tedy, jak by to vypadalo, pokud by tvoril RPG na zakazku a s nutnosti dodrzovat terminy a harmonogram. (A zda by vubec byl ochoten neco takoveho vzit - nebo to je jeden z tech tri, o kterych jsi psal, ze by to za penize vzali?)

Když už tu padlo moje jméno - svým tempem tvořím, když nemám termíny. Když je mám, dodám hotovou práci včas (pokud je to vůbec technicky zvládnutelné.)
Ke druhé části - pokud si vzpomínáš, tak když jsem před třemi lety vytvořil systém dějových zvratů, psal jsem si, jestli bys chtěl nějakou úpravu pro DrD - že bych vzal základ DrD, sjednotil mechaniky a udělal z něj jednodušší hru na původním základu (dokonce by nebylo třeba ani moc měnit postavy). Tenkrát jsi to nechtěl, takže jsem se otázkou úprav/nového DrD dále nezabýval, tak jsem to nechal plavat.
Ještě předtím jsem se tě ptal na možnost vydání CPH pod Altarem, řekli jsi "pošli a uvidíme". Nevím zda jsem ti posílal celá pravidla nebo jen odkaz na jednu z verzí, ale přístup jsi k nim určitě měl, nicméně si nevzpomínám na žádnou odpověď, kterou bych dostal (pravdou je, že jsem se podruhé neptal).

Tím jsem jen chtěl odpovědět na tvou řečnickou otázku, zda bych účast na tvorba nového DrD vzal - myslím, že asi vzal, jakkoliv mám k původní hře i novějšímu modelu výhrady (nebo možná právě proto).

Nicméně jsem nikdy nedělal na projektu s jinými lidmi (nepočítám-li částečné vzájmné ovlivňování s Alnagem), takže o své způsobilosti tvůrčí práve v týmu nejsem schopen říct nic.

Toť vše, co jsem schopen k tomuto tématu říct.
7.3.2010 16:18 - Alnag
Jerson píše:
Nicméně jsem nikdy nedělal na projektu s jinými lidmi (nepočítám-li částečné vzájmné ovlivňování s Alnagem), takže o své způsobilosti tvůrčí práve v týmu nejsem schopen říct nic.


A to já bych ti zrovna docela věřil, že bys spolupracoval dobře. Já jsem na pár věcech týkajících se RPG v týmu dělal (+ mám bohaté zkušenosti s týmy na základě kterých se odvažuji to hodnotit) a myslím, že v tom by obecně problém nebyl. I když to vždycky záleží na všech lidech, z kterých je to poskládané. Ale kdybych byl na Bouchiho místě, taky bych si vzal do týmu spíš Seba a Jersona (byť každého na jinou týmovou roli). Současný tým nicméně neznám osobně (a online projev může být dost zavádějící), takže nemůžu dost dobře zhodnotit jeho kvality nebo jak spolu fungují.
7.3.2010 16:59 - pety
Sirien:mohl bys prosim rict co vas se sebem vedlo k ukonceni prace na DrD2?
Klidne via PM jestli nechces verejne.
7.3.2010 17:43 - Bouchi
Jerson píše:
Když už tu padlo moje jméno - svým tempem tvořím, když nemám termíny. Když je mám, dodám hotovou práci včas (pokud je to vůbec technicky zvládnutelné.)
Jenom aby nedoslo k nejake mylce - to dodrzovani terminu jsem vztahoval ke konkretni situaci "tvorba RPG (s predem danymi mantinely) na zakazku, s prubeznymi dilcimi terminy". Abych to osvetlil - napriklad ja si rad prelozim titulky ke svemu oblibenemu serialu, ale nevim zda (a jak dlouho) bych zvladal prekladat pravidelne s prubeznymi terminy - tj. treba ctyri dily tydne - ackoli bych treba zvladl celkove za ctvrt roku odevzdat tech celkovych 52 dilu (s tim ze kuprikladu tyden bych prekladal jeden dil denne, pak bych na to mesic nesahl, dalsi dva tydny prekladal dva dily denne, pak zase tyden pauzu atd.)

Co se CPH tyce, zkusil jsem si najit komunikaci s tebou na tohle tema, ale neobjevil jsem ji ani v mailech ani v lopusi poste, takze momentalne vubec netusim, kdy probehla, jakym zpusobem a proc nepokracovala.

pety: Pokud jsem dobre pochopil sirienovo "některé věci... se vyvinou v jiné věci.", tak se proste jejich prace vyvinula do podoby, ktera by jako nastupce DrD nebyla vhodna/pouzitelna (coz nicmene neznamena, ze ten projekt opustili, ale jen to, ze z nej nebude nastupce DrD).
7.3.2010 17:54 - Jerson
Bouchi, termíny jsem dodržoval normálně v práci stylem "dodejte do týdne", takže ani s tím myslím nemám problém. Ostatně rozkouskování práce na menší kusy a stanovení termínů k jednotlivým kouskům je myslím základ celé věci. Ale to je jedno a bezpředmětné, to že jsem nebyl vybrát do týmu DrD2 mě netrápí. Jen jsem chtěl jasně napsat, že bych byl do toho schopen jít. (Na druhou stranu jsem měl k DrD výhrady, pokud jsi hledat tvůrce RPG, který je neměl nebo ne v takové míře, tak je jasné že nejsem vhodná volba.)

CPH - no, tak jinak - je tady na stránkách, můžeš si ho přečíst a říct "Chci/nechci/dodělej".
7.3.2010 18:26 - Bouchi
Jerson: Eh, tak jeste jinak: Mel jsem na mysli jen a pouze to, ze ne kazdy clovek dokaze vse, co ho bavi jako konicek, delat i jako praci se stanovenym harmonogramem (viz ten muj priklad). Pokud ty to dokazes, super.

Jerson píše:
CPH - no, tak jinak - je tady na stránkách, můžeš si ho přečíst a říct "Chci/nechci/dodělej".
Onehda jsem si nejakou verzi stahoval z Fantasyobchodu, nevim jestli je to ta nejaktualnejsi. Stahnu, proctu. Nicmene znamena to tedy, ze bys stale mel zajem o tistene vydani, a dokonce pod Altarem?
7.3.2010 18:51 - Quentin
Ne ze bych se ve verzich CPH vyznal, ale myslim, že aktualni (podle ktere se hraje omega) je nejlepsi. Takze kdyz uz tisk, tak tu.
7.3.2010 20:05 - Jerson
Aby se to nepletlo, tak název Čas pro hrdiny jsem nechal verzi 2007, což je ta vyvěšená tady na stránkách i na Fantasy obchodu. A ano, tu bych klidně tiskem vydal.
Aktuální verzi říkám Projekt Omega.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.35475611686707 secREMOTE_IP: 34.204.176.125