Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
25.1.2011 10:31 - skew
Argonantus:
inkriminovaný post, <zde>.

Moje odhady, v pořadí:
Píše:
Jaké číslo je "povolání"?
Co je "cílové číslo?"
Co je "hod opozice"?
Jak se "vyčerpáním dosáhne úspěch"?
Na co se to vlastně hází - úspěch činnosti, souboj?


  • 0-5. Nejspíš se vezme povolání, pod které daná činnost spadá, a to se přičte k hodu.
  • Číslo, které musíš přehodit, aby jsi uspěl v hodu (dost možná stačí i dorovnat). Jak hod na past v DrD 1.6.
  • Nejspíš hod protistrany (když někdo aktivně klade odpor, nehážeš proti cílovýmu číslu, ale hodí si obě strany - vyhrává ten, kdo hodí víc). Podle posledního čísla v pevnosti zveřejněného na stránkách by tuším měli mít i potvory nějaké obdoby vlastních povolání (nebo něco na ten způsob, nevím pořádně... každopádně by neměli vyjít zkrátka).
  • Asi stejně jako hodem, akorát se u toho člověk zapotí. Vyčerpání (nebo spíš opak vyčerpání) by měla být afaik jedna ze statistik postav. Takže člověk zaplatí ze svých rezerv za to, aby uspěl nebo aspoň remízoval. Podle ukázky první kapitoly to vypadá, že jakmile postava prohraje hod a nemůže zaplatit za úspěch / remízu, má dost problém.
  • Nevím, asi na spoustu různých věcí. Viz ten post, mělo by se to používat nejspíš vždy, kdy dojde na hod.
25.1.2011 10:35 - alef0
To je IMHO len nástrel mechaniky, zvyšok v Pevnosti alebo o mesiac na webe.

Pochopil som to takto:

Ten 2k6 hod je ideologicky ako hod d20 v d20ke.

Buď ideš oproti statickému číslu (DC = 9) a musíš hodiť viac než CČ.

Alebo ideš ,,opposed check", kde hádžeš oproti číslu, ktoré padlo opozícii.

Povolanie = relevantný level povolania, ktoré používaš pri hode.

Vyčerpanie = vieš spáliť zdroje a zvýšiť si úspech (detaily neviem).
25.1.2011 10:43 - noir
Vypadá to jednoduše, jen mi zase přijde, že to dost nebude fungovat. IMHO to hráče žene do co nejrychlejšího zisku maximalizace jednoho povolání. A pak si moc nedokážu představit, proč vlastně využívat schopností nově získaného povolání, když využitím starého povolání budu mít mnohem větší šanci uspět.

I když zase v ukázkách to vypadalo, že se vyplatí neuspět. No, moc moudrý z toho nejsem.

Jinak ukázky potvor v Pevnosti mě moc nenadchly, je to takové ploché a zase nicneříkající. A znovu ukázat vodníka? Proč?
25.1.2011 10:58 - alef0
noir píše:
Vypadá to jednoduše, jen mi zase přijde, že to dost nebude fungovat. IMHO to hráče žene do co nejrychlejšího zisku maximalizace jednoho povolání. A pak si moc nedokážu představit, proč vlastně využívat schopností nově získaného povolání, když využitím starého povolání budu mít mnohem větší šanci uspět.


Jeden dôvod: relevantný level.

Keď si mastičkár 5 (a zvyšok nula) a ideš preskakovať priepasť, tak nebudeš mať do bonusu +5, ale len +0.
25.1.2011 11:11 - noir
alef0: Chápu to takhle od začátku - ale podle popisu druida se mi zdá, že tahle univerzální povolání prostě vždycky najdou nějakou cestu, jak své schopnosti využít - a nebudou mít důvod jít jinam. ¨

Propast: Mastičkář2/bojovník1/zloděj1/čaroděj2/adept2/zaklínač 3 - "ajta, tak já ji zkusím přeskočit - hm takže skákání má zloděj, super, mám bonus +1!"
Druid 5: "Prodlužuju trávu na liánu a zkoupnu se po ní. Jup, mám bonus +5."
25.1.2011 11:42 - Blaine
Noir: Ano, take bych byl druid, nejvic triku? Dokonce vice jak nejaci carodejove? Protoze pokud nebudeme chtit druida nejak perzekuovat, tak mu je treba umoznit pouzivat schopnosti skoro uplne vsude. maximalne s nejakym postihem pro nezname prostredi - napriklad druid, ktery se v zivote neplavil po mori asi nebude umet chaluhy pouzivat tak obratne jako nejaky ostrovni druidik. Ale dej mu chvili casu a nepoznas mezi nimi rozdil:)
25.1.2011 11:57 - Vojtěch
Mno, myslím, že to celé spadne na to, jak široce budou ty schopnosti a dovednosti vymezené.
25.1.2011 12:45 - alef0
Píše:
Druid 5: "Prodlužuju trávu na liánu a zkoupnu se po ní. Jup, mám bonus +5."

Ja ako DM by som za takúto kreativitu pokojne dal bonus :-)

Hej a presne záleží na tom, ako široko budú schopnosti špecifikované, resp. ako bude riešená mágia. (Napr. či urobíš zo smiešnej trávy 10 metrové lano).

Resp. aby nedošlo k syndrómu ,,zručnosť Bojovník", ktorá sa použije na všetko.
25.1.2011 12:47 - noir
Docela by mě zajímalo, jak to vybalancují -zrovna u druida je mezi naprostou neschopností a všemocností velmi )úzká hranice...
25.1.2011 12:53 - alef0
Ešte mi napadlo, že to je naozaj v tejto fáze vývoja ťažko uhádnuteľné. Ak aj bude otvorená mágia (teda nie zoznam spellov, ale skôr zásady), tak je otázka, že aké sú limity.

Ak to bude v základnej filozofii, že ,,každá postava vie uspieť, otázka je, koľko za to zaplatí", tak druid síce prelezie vlastnou lianou, ale možno bude musieť oproti kaukliarovi po svojom megakúzle musieť tri dni oddychovať.
25.1.2011 13:51 - Vojtěch
Souhlas. Tady ještě půjde o okousání zdrojů. Jestli tohle bude 5 duševních nebo 1 tělo, tak to sice bude cool liánovat, ale jinak to asi i druid zkusí skočit a čaroděj si taky rozmyslí, jestli si bude hrát na Marilyn Monroe a nechá si nějaký ten podpůrný fuk pod hábit. Akorát bych měl strach z toho, jak se bude určovat náročnost překážek, aby z toho nelezly nějaké koniny.
25.1.2011 14:04 - sirien
alef0 píše:
Ešte mi napadlo, že to je naozaj v tejto fáze vývoja ťažko uhádnuteľné.

"V této fázi vývoje" máš doufám na mysli "měsíc po první deklarované deadline vydání, ani ne půl roku před deklarovanou druhou deadline vydání" (což je, když si člověk vezme v úvahu betatesty a nutnost podle nic věci přepsat a pak znovu otestovat relativně dost málo)
25.1.2011 14:40 - alef0
Ej, beda, chcel som napísať ,,v tejto fázi informácií, ktoré máme". Ono máš pravdu, ale verím, že to hotové je, len to my, diváci, nepoznáme. (Snáď v tej Pevnosti).
25.1.2011 19:18 - Argonantus
Píše:
relevantný level


Aha, to už je daleko jasnější. "Povolání" je nesmysl (jinak by bylo logické si brát jen jedno povolání, že - to, které má 6).

S tím "vyčerpáním" si to neumím představot v praxi, matematicky už jo. Powergamer jde do všeho zcela odpočatý. Po každé akci jde spát.

krom toho "vyčerpání", čili lepení výsledku z nějaké zásobárny zdrojů, to zase tak nějaká extrovní revoluce není. Což je možná dobře.
25.1.2011 19:37 - alef0
Argonantus píše:
S tím "vyčerpáním" si to neumím představot v praxi, matematicky už jo. Powergamer jde do všeho zcela odpočatý. Po každé akci jde spát.


Vyčerpanie nie je naozaj novinka, ale tak zase potom si povedzme, v ktorej inej hre to je revolučné.

V Solare je to takto (tam je tiež pálenie zdrojov):

Ráznosť sa obnoví vždy, keď sa postava fyzicky namáha (môže to byť hocijaká fyzicky namáhavá činnosť, ale aj drogy, alkohol či ponocovanie) s inou postavou, špecificky len pre zábavu a dobrý pocit.

Inštinkt je možné obnoviť zapojením sa do akejkoľvek príjemnej spoločenskej aktivity s inou postavou, či už ide o randenie, bujaré oslavy alebo hazardné hry.

Myseľ sa obnoví vždy, keď postava vykoná vykoná nejakú intelektuálne stimulujúcu činnosť (opera, filozofická debata, spoločenské hry) s inou postavou nejakú intelektuálne stimulujúcu činnosť (opera, filozofická debata, spoločenské hry) s inou postavou.


Všimnime si, že spiaci hrdina si neobnoví nič, pretože spanie je
a) z hľadiska príbehu/fikcie nudné (leda, že je to dôsledok balenia nejakej NPC)
b) otravné, lebo spať každé 4 hodiny je ehm nerealistické.

A všimnime si, že tam nie sú žiadne ,,hit points", tie sa v Solare spaním neliečia.

Myslim, že to dosť dobre rieši powergamerskú mentalitu ,,charge-sleep-charge-sleep".
26.1.2011 16:07 - Jerson
Pokud bude popsaná mechanika fungovat takto, vidím jeden drobný problém - méně schopný oponent nebo jeho nízký hod znamená jednodušší řešení situace než pokud oponenta odstraním.

Typicky při střelbě bude jednodušší zasáhnout neobratný cíl než statický terč.
27.1.2011 02:02 - sirien
Opozice může vypadat různě - zvlášť v combatu, který velmi často tvoří vlastní mechanický subsystém s (částečně) odlišným vyhodnocováním. Příklad:
Bojuji mečem - opoziční hod, kdo vyhraje, zasadí ránu.
Střílím lukem - házím si proti pevnému DC (případně s nějakou opravou za kdeco), když uspěju, zasadím ránu
Close combat je tedy opoziční, zatímco range combat je pasivní

Podobně je rozdíl, když se snažím uvařit lepší jídlo než někdo jiný (kontest) a když se prostě snažím uvařit dobré jídlo (pevné DC). To že něco uvařím líp než někdo jiný ještě neznamená, že to je dobré - pokud ale hodím víc a ještě navíc bych přehodil i to pevné DC (jakoby šlo o normální snahu uvařit dobré jídlo), tak jsem uvařil líp a ještě navíc dobře.

Další variantou je opoziční hod proti pevnému DC (např. GURPS) - oba si hodíme proti pevnému DC a vyhrává ten, kdo hodí výraznější úspěch. Pokud ani jeden nehodíme úspěch, zvorali jsme to oba a není co hodnotit (např. kdo dřív vyleze na skálu - kdo hodí víc, dolezl první, oba failnem, oba jsme spadli. V combatu to pak může znamenat, že sice jeden z nás je lepší než ten druhý, ale že jsme oba takový hovada, že i když je jeden z nás lepší, stejně dotyčnému nezvládne nic udělat. V praxi to můžeš vidět kdykoliv, kdy se zkouší "rvát" dva lidé bez tréninku nebo zkušeností - sice se nějak mlátí a strkají, ale fakticky nejsou schopná si dát rozumnou ránu, ubvykle to vypadá dost trapně)

Pro řešení téhle problematiky máme dost funkčních precedentů a myslim, že PK je dost sečtělej na to aby si s tim podle nich poradil, takže tohodle bych se moc nebál.

(PS - připadám si v téhle diskusi trochu schizofreně, když si pořád beru PKho jako argument toho, že tvůrčí tým něco nezvoře, skoro by to mohlo vypadat, že ho snad mám i rád...)
27.1.2011 10:22 - Peekay
Argonantus píše:
ne, že bych rozuměl, co to znamená.


Alef to rozpisal dobre.

noir píše:
Vypadá to jednoduše, jen mi zase přijde, že to dost nebude fungovat.


Testeri sa stazovali na kadeco, ale ze by sa stazovali zrovna na to, ze zakladna mechanika nefunguje, to sa povedat neda ;)

(nehovoriac o tom takmer roku interneho testovania, ktorym to preslo este pred tym, ako sa to testerom vobec dostalo do ruky)

noir píše:
Druid 5: "Prodlužuju trávu na liánu a zkoupnu se po ní. Jup, mám bonus +5."


Porovnavas pokrocile povolanie so zakladnym, co nie je celkom koser postup - jednak onen druid 5 je dokopy minimalne lvl 11 postava (za predpokladu, ze nema ziadne urovne nicoho ineho ako druidskych prerekvizit), jednak pokrocile povolanie dokazes robit veci, ktore bez neho robit nedokazes (na rozdiel od zakladnych, az na zopar vynimiek, ktore sa daju spocitat na prstoch ruky).

Jerson píše:
Pokud bude popsaná mechanika fungovat takto, vidím jeden drobný problém - méně schopný oponent nebo jeho nízký hod znamená jednodušší řešení situace než pokud oponenta odstraním.

Typicky při střelbě bude jednodušší zasáhnout neobratný cíl než statický terč.


Az na to, ze staticky ciel ti nebude aktivne branit, ak vyhras hod.

(princip s vycerpanim a neprijimanim neuspechu totiz funguje pre obidvoch ucastnikov tejto situacie)

Netestovali sme to malo, a viem ti povedat, ze ked si hadzes proti devine a nie proti inemu cloveku, vzdy sa potesis.
27.1.2011 12:32 - alef0
Jerson chce povedať, že keď máš neobratného oponenta, ktorý si bude hádzať päť, tri, osem, tak je ho ľahšie ubiť ako statický cieľ, ktorý si ,,hádže" 9, 9, 9, 9, 9.
27.1.2011 12:54 - Lotrando
se nemusí bránit svou nejhorší schopností

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11269307136536 secREMOTE_IP: 18.223.159.195