Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
8.2.2011 00:04 - alef0
Choranzanus píše:
Protože když tam máš napsáno jumping-30 , riding-16 , tak vůbec nevíš co to znamená

Ako to, že neviem?

Pozriem na list postavy, vidím Jump +30, otvorím SRD/PHB a viem, že naisto skočím do diaľky 30 a menej stôp (10 metrové skoky!). Riding +16 znamená napr, že všetky typické manévre s koňom dám automaticky (viď tabulečka).

Kde konkrétne dezinterpretujem?
8.2.2011 08:05 - Alnag
Alef: Myslím, že jsi nepochopil podstatu sdělení. :)
8.2.2011 10:36 - alef0
Nepochopil, vysvetlíš? :-)
8.2.2011 10:51 - Elgard
Mě osobně tedy 10 metrové skoky jako nějaké znesvěcení RPG nepřijdou. Nehledě na to, že aby se postava na tu 30 v Jump bez magie dostala (bez magie schválně, magie je tu od toho, aby umožňovala kdeco), musela by si vzít snad všechny featy, co na Jump dávají bonus, nenosit pořádnou zbroj, využít synergie, disponovat slušnou silou a ještě být na skoro epickém levlu. (17.lvl při síle +3, s tím, že tam utopí bodů, kolik může). Na 17. levlu ať si klidně skáče, určitě to nebude její nejdůležitější výkon v dosavadní kariéře. Nehledě na to, že mě napadají užitečnější dovednosti, kam cpát skill pointy.
8.2.2011 18:24 - sirien
mumlymumlydesetmetrůskočíkaždejsolarconeniathletickásockamumly.
aještětoudělápřiodrazuznapnutéhovlasuadopadnenapůlmilimetrutlustoukrustičkuledu
bezprolomenímumly
8.2.2011 20:20 - Choranzanus
Alef>Vaše tvrzení je, že podrobná pravidla tvoří nějaký štít mezi DM a hráči. Já říkám že tomu tak není dokud se nerozhodneš ta pravidla takhle interpretovat, a Bůh tě ochraňuj pokud se tak rozhodneš.

Pokud teda hráčům radši neřekneš co jejich postava umí, aby si tím náhodou nevyvolal nějaká očekávání že to budou umět až na to přijde řada a tomuhle pak říkáš "high trust gaming", tak mě to připadá dost perverzní.

Peekay píše:
Vycislovanie GMskych zdrojov zetonmi nie je low trust ci high trust. To su totiz zavedene pojmy hovoriace o tom, nakolko maju pisane tvrde pravidla ambiciu preberat rolu neutralneho arbitra.

Především je třeba připomenout, že pokud chceš být neutrálním arbitrem, tak v podstatě nemáš vůbec žádnou libovůli. Ta rozhodnutí jsou tím daná a zbývá vyřešit technický problém jak je najít. Proto ti pravidla de facto nemůžou tu "libovůli" sebrat.
Pokud ovšem jako DM máš i jiné úkoly, jako například posouvat děj určitým směrem, pak ti to samozřejmě asi vadit bude. Pak ovšem zase nemůžeš tvrdit, že jsi neutrálním arbitrem. Mám dojem, že neschopnost rozpoznat tenhle rozdíl je pro vás dva typická.
9.2.2011 14:59 - alef0
Choranzanus,
predovšetkým nechápem ten jemne arogantný tón (,,to je pre vás dvoch typické")

Po druhé, čítam tvoje vety asi desiatykrát a nedáva mi to zmysel (pozor, to neznamená, že to, čo píšeš je blbosť!). Vieš dať nejaký príklad na to, čo chceš vyjadriť?

O akej ľubovoli hovoríš?

(Pointa je, že v jednej z interpretácii: napísané pravidlá sú zákonom. GM je právnik a sudca. Ak sú zákony napísané jasne a jednoznačne, neexistujú rozličné právne výklady, lebo spory sa riešia poukázaním na pravidlá. Na druhej strane, v rozumnej spoločnosti netreba písané zákony.)
9.2.2011 16:28 - andtom
alef0 píše:
Ak sú zákony napísané jasne a jednoznačne, neexistujú rozličné právne výklady, lebo spory sa riešia poukázaním na pravidlá.

To je naivní. Byl jsem na jednom zajjímavém semináři a tam jsme měli mimo jiné napsat, co chápeme pod obsahem pojmu "máma". Pochopitelně se verze lišily. Jak patrno, i u elementárních slov-pojmů, je obtížné být jednoznačný (proto je matematika esteticky krásnou vědou).

Jinak ve standardní hře, kde DM nemá motivaci na tom, aby postavy zemřely (neboť tím končí hra i pro DMa), nemá pro DMa místo být neutrální. Jak moudře praví Choranzanus, DM má i jiné úkoly.
Dodávám, že jakmile DM má motivaci, aby hra skončila, tak mu v tom žádná sebeneutrálnější pravidla nezabrání. Třeba nezvolá hraní. Zabrání mu v tom pravidla? Nikoli. Dělat z pravidel ochránce hráčů proti DMovi je naivní mýtus. Už i báťa Stalin věděl: rozhodují kádry. Rozhodují lidé, na lidech záleží, ne na pravidlech. Kultivujte lidi, žádná pravidla hloupost a zlobu lidí nezkorigují.
9.2.2011 16:38 - Alnag
Alef0 píše:
Po druhé, čítam tvoje vety asi desiatykrát a nedáva mi to zmysel


Obávám se, že na to, aby to dávalo smysl bys musel provést velký úkrok stranou od pohledu, kterým momentálně věci nahlížíš. Jelikož taková věc je pro každého člověk dost nesnadná, obávám se, že se budeš střetávat opakovaně s oboustranným nepochopením. (V poslední době si toho u tebe všímám častěji než by bylo normálně obvyklé.)
9.2.2011 16:58 - sirien
andtom píše:
Třeba nezvolá hraní.

"ST je odpovědný za organizaci hry" patří na můj seznam stupidních RPG mýtů. Jen tak btw.
9.2.2011 17:35 - alef0
Alnag,
už si mal ten pocit, že čítaš vety v jazyku, ktorý ovládaš a napriek tomu ti to nedáva zmysel? Moja otázka bola na preformulovanie toho, čo chcel povedať, aby mi bolo jasné, ako zareagovať, keď už som bol spomenutý v poste.

Mimo témy: aký úkrok mám spraviť? (Rád sa poučím.)

andtom píše:
Dodávám, že jakmile DM má motivaci, aby hra skončila, tak mu v tom žádná sebeneutrálnější pravidla nezabrání. Třeba nezvolá hraní. Zabrání mu v tom pravidla? Nikoli. Dělat z pravidel ochránce hráčů proti DMovi je naivní mýtus.

Prakticky súhlasím, pokiaľ je cieľom pravidiel byť úplne nezávislým arbitrom a eliminovať debilných hráčov, tak to sa nikdy nepodarí. Na druhej strane, ako to funguje v AGONe a PtA? Má to nejaký dopad?

andtom píše:
To je naivní. Byl jsem na jednom zajjímavém semináři a tam jsme měli mimo jiné napsat, co chápeme pod obsahem pojmu "máma". Pochopitelně se verze lišily. Jak patrno, i u elementárních slov-pojmů, je obtížné být jednoznačný (proto je matematika esteticky krásnou vědou).

Keby ste hrali spoločenskú hru ,,Rodina, čo zabíja", kde je matka jasne zadefinovaná ako napr. ,,najmladšia hráčka; má vždy príbehovú právomoc a jedinečné právo veta", spor o tom, kto môže byť matkou by ste primárne riešili ďubaním do pravidiel. Ak by to tak nebolo, bolo by to na vašej dohode, napr. ,,matkou budeš ty, Hanka, ty sa na to najviac hodíš, lebo si jediná žena."

Ibažeby ste spochybnili pravidlá ako také. (To som chcel povedať svojou analógiou).
9.2.2011 18:04 - skew
Připojouji se k Alefově žádosti... Fakticky nechápu, co je vlastně předmětem sporu.
Rozlišování na low-trust / high-trust ? Nebo chápání těch pojmů ? Nebo... ?

(asi si to zkusím přečíst celé ještě jednou...)
9.2.2011 20:13 - sirien
na předmět sporu bych se obecně radši neptal... ty předměty nám v téhle diskusi tvořej už docela dobrou hromadu krámů - stačí se natáhnout a nějakej si vybrat ;)
10.2.2011 14:09 - Sosáček
andtom píše:
Jinak ve standardní hře, kde DM nemá motivaci na tom, aby postavy zemřely (neboť tím končí hra i pro DMa), nemá pro DMa místo být neutrální. Jak moudře praví Choranzanus, DM má i jiné úkoly.

Tojo, ale nekdy je GM debil a sice nechce aby hra skoncila, ale chce hracum skodit pac mu to dela dobre a chce mit pocit moci a takovy.
10.2.2011 14:47 - noir
Přiznávám, že přesně takový GM jsem býval dlouho já.
10.2.2011 15:43 - andtom
Centrální Mozek Loďstva: Když DM chce, aby škodil hráčům nebo konkrétnímu hráči, pravidla mu v tom nezabrání. Bude šikanovat příběhově, bude hrát tak, aby nedošlo k použití těch dovedností, které má postava šikanovaného hráče rozvinuté, bude ponižovat, otráví mu hru apod. Samozřejmě i hráč může dle libovůle otrávit hru, akorát je jakýmsi folklórem vyprávět pohádky o zlém DMovi a hodných hráčích. Betonovat pravidla je v každém případě k ničemu, kdo chce, ten si cestu k destrukci hry vždy najde. Důležité je pouze jediné, aby DM hráče šikanovat nechtěl, sám od sebe. Na lidech záleží.
10.2.2011 16:15 - Hugo
sirien píše:
"ST je odpovědný za organizaci hry" patří na můj seznam stupidních RPG mýtů. Jen tak btw.


DM ze je zodpovedny??? To jako chcete rict ze ja jsem/mam byt snad este zodpovedny... Ale fuj, to si vodpustte, jo.

Alnag píše:
Alef: Myslím, že jsi nepochopil podstatu sdělení. :)
Muhehehehehe....
10.2.2011 18:07 - Sosáček
andtom píše:
Centrální Mozek Loďstva: Když DM chce, aby škodil hráčům nebo konkrétnímu hráči, pravidla mu v tom nezabrání. [zkraceno]

Ja si myslim to samy. Ale vsimni si, ze kdyz tu ten slovak rekl ze v drd2 nebudou pravidla co by mu v tom zkousela branit, tak se to setkalo s kritikou. Myslim.
10.2.2011 19:26 - sirien
Čtyři nepřátelé socialismu byly jaro, léto, podzim a zima - čtyři nepřátelé Kostky jsou low-trust, high-trust, rules light a rules heavy. Deal with it.
10.2.2011 20:40 - Vojtěch
Pozor, ještě je tu zlatá střední cesta! (rozuměj není to dost pro zastánce žádného z dříve jmenovaných)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089228868484497 secREMOTE_IP: 54.226.242.26