Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
12.5.2010 14:34 - sirien
Colombo píše:
ve WoDu něco takového je.

Shadow artefacts které máš nejspíš namysli sou docela vtipný věcičky.
Nicméně mágové dokáží vytvořit i magické předměty bez vedlejších efektů. Pokud se jim to nepokurví, teda...
12.5.2010 14:58 - Lotrando
zapomínáte, že cílem je praštit enemáka po hlavě pořádným kusem železa co svítí, kouří se z něj, whatever. a je jedno jestli je to opravdu Meč tisíce duší, nebo prsten, nebo pushupka. Každej hrdina má něco, co ho odlišuje.

asi je předčasné o tom spekulovat, protože informací je málo. jen mi přišlo takový prvoplánový psát do těch pokeců o DrD II věci, co "nejsou". proč je to tak naspáno ponechám na úvaze každého.
12.5.2010 15:38 - wlkeR
Lotrando: My nespekulujeme, my inspirujeme :D
12.5.2010 18:21 - ilgir
Jerson: Pokud se ptáš, nač třídit skilly, balit je do povolání a sdružovat pod archetypy, když čistý skill-based ti poslouží stejně, navrhoval bych odpověď:
Povolání a archetypy jsou zábavné, stylové a inspirativní. Skill-based je suchý a nudný.
12.5.2010 20:28 - Jerson
ilgir píše:
Skill-based je suchý a nudný.

Jenom když se vytvoří jako soubor dovedností, ze kterých si můžeš vybrat a nic k tomu. Protože archetypy můžeš mít i u něj úplně bez problémů.
13.5.2010 15:33 - sirien
ilgir píše:
Skill-based je suchý a nudný.

dovolím si přihodit dovětek: "jen pro někoho s tak suchou a nudnou fantazií, že k její aplikaci potřebuje předdefinované berličky"
15.5.2010 12:19 - ilgir
Siriene, jenže my se tu bavíme o DrD2 a jeho marketingu. Bavíme se tu o produktu, nikoli o výsledku spojení "hráč + produkt". DrD2 se bude prodávat jako samostatná kniha, žádného "hráče s úžasnou fantazií jako bonus zdarma" k té knize nedostaneš. A protože potřebujeme, aby se DrD2 prodávalo, tak nesmí být suché a nudné, ale zajímavé a zábavné, bez ohledu na to, kdo si ho koupí.
15.5.2010 12:25 - Shako
ilgir píše:
potřebujeme, aby se DrD2 prodávalo,

Nejsem si jist, ze vsichni v teto komunite chteji, aby se DrDII prodavalo. Treba by pak museli zmenit svuj nazor, ze DrDII je spatne:)
15.5.2010 12:45 - noir
Shako: Nemyslíš si, že by bylo vhodnější, kdybys mluvil za sebe a nepokoušel se cpát nesmyslná tvrzení do úst jiným? Pokládá se to za poměrně neslušné a téměř vždy to svine diskuzi do uzlu.
15.5.2010 13:08 - Shako
Noir: Za sebe uz jsem se vyjadril, ze mam dobra ocekavani od DrDII. Ted uz jen komenutuju vyjadreni nekterich, kteri naopak vyjadrili sva kriticka ocekavani, kde je problem?
15.5.2010 13:24 - Blaine
Shako: musis cist mezi radky, ja jsem si tady hlavne vsiml spis strachu, aby se to dobre prodavalo. A ti lide, kteri psali, ze se to netrefuje do cilovky, ze to ma divne ilustrace a tak to rozhodne nepisou kvuli tomu, ze by si prali, aby se to spatne prodavalo. Spis je to naopak. Mysli si, ze by jejich rady mohli dopomoci lepsimu prodeji. Jestli jsou jejich rady podane v ne uplne korektnim baleni? No a co? Jestli jsou dobre? No a co? Ale dulezite, ze jsou.
15.5.2010 14:20 - Geralt
Shako: Ubezpečuji tě, že mé názory na kvalitu jakéhokoliv produktu se neodvíjí od jeho prodejnosti. Buď se mi hra bude líbit, nebo mě neosloví. Dvacet tisíc prodaných příruček s tím nic neudělá.

Problém je v tom, že mezi komentováním výroků druhých a jejich (i neúmyslnou) dezinterpretací leží jen velice tenká hranice. Podsouvat ostatním nehezké výroky je pak hodně za onou hranicí.
15.5.2010 22:17 - noir
Shako: Že tady taková vyjádření nejsou a ty si jen deformuješ kritiky konkrétních věcí v jakési obecné (a neplatné) závěry? A už jen to, že z d20 děláš jakýsi jeden hlas volající DrD2 je zlo, je hodně velká demagogie - anebo nevnímání tohohle serveru.
15.5.2010 23:45 - sirien
ilgir píše:
"hráče s úžasnou fantazií jako bonus zdarma" k té knize nedostaneš. A protože potřebujeme, aby se DrD2 prodávalo, tak nesmí být suché a nudné, ale zajímavé a zábavné, bez ohledu na to, kdo si ho koupí.

(lot of whiskey and not my computer, sorry for miss-spelling)
skill based může být naprosto vklidu motivující, inspirující a atmosferický, stejně jako CaL, stačí když je zasazen do správného backgroundu. Samoyřejmě, totálně obecný SB (gurps) je dost suchý, nicméně kontextově podaný (WoD) je naprosto vpohodě.

Shako píše:
Treba by pak museli zmenit svuj nazor, ze DrDII je spatne:)

možná sem moc omezen svým pohledem, nicméně nedovedu si moc dobře představit že by měl někdo názor o systnému který ještě nevyěšel.
16.5.2010 13:09 - ilgir
Sirien: Upíří a vlkodlačí klany ve WoDu jsou zakuklené classy, resp. plní jejich funkci - ozvláštnit hru a dát postavám identitu.
16.5.2010 13:46 - ShadoWWW
Já doufám, že se brzy po vydání objeví na netu dobrá recenze. Když si vezmu, že první dobrá recenze na DrD+ se objevila až letos v Drakkaru... (Tu oslavné ódy na hrynahrdiny.cz a v Pevnosti nepočítám jako dobré recenze).
16.5.2010 18:52 - Shako
Blaine: Zajimavy pohled, ikdyz prave to podani tech rad trosku kazi tento dojem, ktery si, jak sam pises, clovek musi vytvorit ctenim mezi radky... Ponekud zvlastni, neprijde ti?

Geralt: Nerikam, ze to nejak ovlivnuje tvuj subjektivni nazor, ale krom zebricku, kde by tisice lidi mohli hodnotit tisice her (zadny takovy o RPG neznam, na BGG ted sice maji i RPG databazi, ale hodnoceni jsou tam v radove stovkach uzivatelu a jeste dlouho bude) je prodavanost daneho produktu asi jedine kriterium podle ktereho lze hodnotit uspesnost projektu. Pokud o projektu nic nevim, tak todle je pro me zajimavy udaj prave pro svou relativni objektivitu.

Noir: Nic takoveho jsem nenapsal, takze si nech svoji demagogii pro sebe. Nebo si to muzeme vyrikat v PM. Dalsi flame tadle diskuze jiste nepotrebuje.

Sirien: Ok, spatne zvolene slovo. Lepsi nez "nazor" je "ocekavani" + dobne preformulovat zbytek vety, at to tam pasuje....


ShadoWWW píše:
Já doufám, že se brzy po vydání objeví na netu dobrá recenze. Když si vezmu, že první dobrá recenze na DrD+ se objevila až letos v Drakkaru...

Neni ta recenze v Drakaru nahodou prave tak dobra, protoze je psana z odstupem casu a po nekolika letech primych hernich zkusenosti?
To se hned po vydani hry asi da tezko splnit. Maximalne od nekoho z autoru nebo testeru a tam to asi nebude az tak objektivni. Predpokladam, ze lidi si myslim, ze projekt, ktery vydali je aspon dobry.
16.5.2010 20:07 - Gurney
Shako píše:
Neni ta recenze v Drakaru nahodou prave tak dobra, protoze je psana z odstupem casu a po nekolika letech primych hernich zkusenosti?
To se hned po vydani hry asi da tezko splnit.

To jako že první objektivní recenze na rpgéčko se dá napsat nejdřív po pár - v tomto případě pěti(!) - letech j? :D

Mimochodem ta "recenze" z hrynahrdiny.cz nemá chybu
"...A kdo zatne zuby, brzy pochopí, že pravidla zas tak složitá nejsou"
18.5.2010 21:41 - sirien
ilgir píše:
Sirien: Upíří a vlkodlačí klany ve WoDu jsou zakuklené classy, resp. plní jejich funkci - ozvláštnit hru a dát postavám identitu.

em... nope. Ve skutecnosti vůbec ne.
Ucelem class je rozdelit postavy podle nejakeho archetypalniho klice odpovidajiciho zanru a stylistice a utridit to tak, aby kazda ta classa mela nejakou svou ulohu, vzajemne se doplnovaly a tak.
Jendotlive skupiny ve WoDckovych hrach tohle nesplnuji - kdyz budes takhle uvazovat o jednotlivych supernaturalech, tak zjistis, ze jsou vzajemne docela nekompatibilni, coz je proti samotne podstate class.
Kdyz takhle zkusis uvazovat o klanech a tak, tak zjistis, ze naprosto neplni ulohu davat postavam ulohu, smer vyvoje, misto ve skupine atp. Ve skutecnosti se jedna o roleplayingove berlicky, ktere WW nabidl hracum pro ulehceni stylizace a ST pro ulehceni tvorby sveta, nic vic, nic min...
18.5.2010 21:48 - Alnag
Strawman argument v praxi.

sirien píše:
Ucelem class je rozdelit postavy podle nejakeho archetypalniho klice odpovidajiciho zanru a stylistice a utridit to tak, aby kazda ta classa mela nejakou svou ulohu, vzajemne se doplnovaly a tak.


Říká kdo? Ty si vytvoříš definici, která na to nesedí. A pak to s ní odmítneš. Otázka je, jestli sedí tvoje definice. Řekl bych, že ne. Tvoje pojetí povolání je velmi moderní, řekl bych, že platí tak na DnD 4e, pokud vůbec. Aplikace na jiná RPG by byla obtížná.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096354961395264 secREMOTE_IP: 54.226.155.151