Sarsaparillos: Ještě mě napadl jeden dodatek k postu #7591.
On ten problém s granátem (podpálenou stodolou) má další důsledky.
Např. pokud mám nevyzpytatelného čaroděje (postavu co u sebe prostě běžně nosí dva granáty), znamená to, že pouhá jeho přítomnost na scéně implicitně zvyšuje Ohrožení všem okolo, i když se čaroděj třeba rozhodne celou věc řešit naprosto klidně? Co když čaroděj řeší věc naprosto klidně a pak najednou změní názor? Co když ve scéně, v níž čekám, že bude odporovat, se náhle rozhodne nic nedělat?*
Přijde mi, že celá ta mechanika předpokládá NEJEN určitý herní styl a přístup k vývoji dramatu ve scéně, ALE NAVÍC i určitý typický vývoj scény podle určité šablony, která nedává prostor mnoha situacím, které mohou v klidu nastat.
* Viz jedna další scéna ze Shadowrunu - záporáci jdou unést členy našeho týmu, hezky přepadem, v noci, doma, jednoho po druhym. Osiris nicméně na úvodní otázku odpoví, že nemohl usnout a tak v pět ráno sedí v křesle, popíjí limunádu a čte si thaumaturgickou teorii. Záporáci mu začnou vyrážet dveře, nakonec je skutečně vyrazí, vpadnou dovnitř se zbraněma... a Osiris místo odporu zahájí dialog, který proběhl následovně:
- Ahoj.
- Eh? Ahoj? Teda, ani se nehni! Seš Osiris?
- Ok, nehejbu se. Jo, sem Osiris.
- Pudeš s náma!
- /Osiris se zvedá, odkládá knížku a bere si bundu/ Ok. Kam že to deme?
Loki:
LokiB píše:
Takže se ti nelíbí ani sirienův popis: stráž do tebe strčila kopím a "tvoje postava dělá padání z mostu dolů" (aka letí z mostu)
Viz Fate rámeček o používání sociálních dovedností na postavy (z paměti: str. 101? Nebo tak něco. Myslim. Co pamatuju někde u dovedností, tuším u Klamání (Deceive) nebo Provokace (Provoke)).
Viz
RPG Scénáristika 11, nadpis "Emoce a pocity".
Hráčům obvykle nevadí věci, které vůči jejich postavě definuješ "zvenku". Tj. věci jako "někdo do tebe strčil, takže ses pohnul" nebo "podlomilo se to pod tebou, takže padáš".
Na druhou stranu jim často vadí věci, které definuješ "zevnitř", zejména co do záměrů jejich postav, jejich myšlenek, pocitů nebo interpretací vnitřního prožívání.
Tj. je vpohodě říct, že "ten týpek působí fakt děsivě, vysokej, namakanej, rudej vzteky..." - ale jestli to znamená, že se ho postava "bojí" nebo že "k němu má respekt", to už je lepší nechat na hráči a na jeho vlastním posouzení toho, jak je jeho postava chladnokrevná, bojechtivá, bojácná atp.