Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
4.3.2010 14:14 - alef0
Sirien píše:
a) alternativní hry většinou nejsou na úrovni.
b) SS dle toho co říkal Erric na GC vznikly za statisíce.
c) RPG Kuchyně u nás nevyprodukovala jedinou slušnou a hratelnou hru.

většinou je to slovo, ktoré oddeľuje zrno od pliev.

Kuracie SOTÉ si ignoroval, prečo?

Pochybujem, že si čítal a pokúšal sa hrať hry z RPG kuchyne, takže tvoje vyjadrenie je v tomto málo relevantné. V každom prípade, títo ľudia urobili aspoň niečo, čo je u mňa dramatický dosť rozdiel oproti horde diskutérov, ktorí často vedia, ako zaručene na to, ale stále si nájdu dôvod, prečo na to neísť (,,nezaplatia ma", ,,nemá to význam") a v konečnom dôsledku sú za nimi len tie zaručené rady.

Lotrando, nezabudni mi odpovedať na otázku ohľadne toho, ktorý systém by si vydal, určite máš nejaký tip a nedávaš len prázdne tvrdenia ;-)
4.3.2010 14:16 - sirien
noir píše:
ale už to, kam směřovalo DrD+

tady prosím

Bouchi píše:
Tve jasnovidecke schopnosti bych chtel mit.

netřeba. Stačí mít přehled v dlouhodobé produkci Altaru (minimum inovací, velké množství kopírování a bugů). Kromě toho ta věta na stránkách jakoby z popisu CPH vypadla.
4.3.2010 14:19 - alef0
Sirien, tvoje uvažovanie je pozoruhodné.

Altar kopíruje a vykráda.
Anotácia Dračáku podľa teba jedinej vety indikuje podobnosť s Jersonovou hrou.
--------odvodzovacie pravidlo --------
So logically, DrD vykráda Jersona.

Skoro na úrovni inferencie z úvodného postu :-)
4.3.2010 14:22 - sirien
alef0 píše:
většinou je to slovo, ktoré oddeľuje zrno od pliev.

v mém případě bylo použito ve významu "ve valné většině případů". Ale tak ano, neříkám, že se tam nenajdou hezké kousky.

SS jsem ignoroval, protože ačkoliv indie, tak je Erric vytvářel dost profesionálnim způsobem, ne jako nadšenec.
SOTE jsem ignoroval, protože... už jsem se dostal k tomu abych si je prohlédl a je to amatéřina. Ucházející grafika, dost špatné obrázky... systémově to je upravenej FATE, nic zajímavýho, settingově to je zajímavá éra zpracovaná dost nezajímavym způsobem. Kdysi jsme se SEBem nebo s Honzou, už se nepamatuju přesně, přemýšleli o hraní ve Viktoriánské éře a při procházení SOTE mi přišlo, že autoři o té éře buď nevědí tolik, nebo vynechali ty zajímavé prvky.

alef0 píše:
Pochybujem, že si čítal a pokúšal sa hrať hry z RPG kuchyne, takže tvoje vyjadrenie je v tomto málo relevantné.

Zapomínáš, že jsem hodnotil první ročník ;) . Pozdější jsem sledoval také.
4.3.2010 14:25 - wlkeR
Peekay píše:
Kyblohlav, vdaka za super otazku - odpoved najdes tu.

A já si říkal, že tam vidím odpověď na mé obavy... Dobře, mám jednu věc, na kterou se těšit.
sirien píše:
Bohové, super nová originální a geniální mechanika DrD2 neni nic jinýho než obšlehnutá Jersonova práce na CPH. Všechny nadpřirozené entity nás chraňte

No vida, ještě se dozvídám, že jsem pochopil podstatu CPH. A ano, je to jedna z mechanik, která se mi na systému -resp. současném CPH a snad budoucím DrD2- velmi líbí. Sám jsem jí v jistém slova smyslu zařadil do svých homebrew pravidel v D&D4. K vykradení Jersona se tímto otevřeně přiznávám, ale zase nemám pocit, že by šlo o něco patentovatelného, takže proč se rozčilovat?

Co se vývoje týče, z toho co tady různě čtu se o D&D 4e začalo uvažovat už někdy v roce 2005, ve 2006 vzniknul Design tým, takže jo, 2 roky. Nic by se nemělo uspěchat.
Vůbec, knížky Wizards Presents: ... a některé články z Dungeonu a Dragonu bych dal autorům DrD2 za doporučenou, ne-li povinnou četbu. Ano, je to Amerika, ale proč pohrdat sebraným věděním designerů veleúspěšného systému, za který je i tady spousta lidí ochotná se porvat do krve?
4.3.2010 14:27 - alef0
Píše:
SOTE jsem ignoroval, protože... už jsem se dostal k tomu abych si je prohlédl a je to amatéřina. Ucházející grafika, dost špatné obrázky... systémově to je upravenej FATE, nic zajímavýho, settingově to je zajímavá éra zpracovaná dost nezajímavym způsobem. Kdysi jsme se SEBem nebo s Honzou, už se nepamatuju přesně, přemýšleli o hraní ve Viktoriánské éře a při procházení SOTE mi přišlo, že autoři o té éře buď nevědí tolik, nebo vynechali ty zajímavé prvky.

Upravený systém FATE je nonargument (Spirit of the Century). Názor na grafiku je subjektívny názor (layout príručky je magnifique, Ecthelionské obrázky sú svojské.)

Prečo nespíšeš nejaký materiál ,,veci, ktoré by tam mali byť?" Minimálne ako dodatočný resource by to bolo užitočné a po debate máš určite dosť poznámok.(Možno už niečo také existuje.) Ale chápem, že vyťaženosť nedáva príležitosť robiť viac než len konštatovať absenciu chýbajúcich vecí.

K viktoriánskej ére sa vyjadriť neviem, expert nie som a teda neviem povedať, čo mi tam chýba.

Inak neviem prečo, ale DrD podľa vývojového tímu a modelu považujem za nezávisláčinu. Jednak autorov, ktorí tuším za to nie sú platení a jednak celkovou mentalitou.

Píše:
Zapomínáš, že jsem hodnotil první ročník ;)

My apologies. A ostatné ročníky si sledoval do akej miery?


Píše:
SS jsem ignoroval, protože ačkoliv indie, tak je Erric vytvářel dost profesionálnim způsobem, ne jako nadšenec.

Ktorými konkrétnymi vecami je v tvojich očiach vývoj modelu SS iný od vývoja DrD2?
4.3.2010 14:28 - Bouchi
sirien píše:
Stačí mít přehled v dlouhodobé produkci Altaru (minimum inovací, velké množství kopírování a bugů).
Krom toho, ze smesujes ALTAR a autory jednotlivych projektu (pricemz autorske skupiny deledobejsich projektu (DrD, DrD+, Asterion, Taria, Proroctvi, Dorn) se az na drobne vyjimky neprekryvaji), tak by me zajimalo, kde u jmenovanych projektu vidis to velke mnozstvi kopirovani a bugu (muzes vynechat DrD a bugy v DrD+, neb k tomu uz ses bezpochyby nejednou vyjadroval).
4.3.2010 14:35 - alef0
Píše:
Krom toho, ze smesujes ALTAR a autory jednotlivych projektu (pricemz autorske skupiny deledobejsich projektu (DrD, DrD+, Asterion, Taria, Proroctvi, Dorn)

Altar je Altar, vývojový tím si musí uvedomiť, že z chýb minulosti sa nevymaní... iba keby boli vo vývojovom tíme elitní svetoví dizajnéri, alebo diskutéri, ktorí by sa v ňom videli, ale nik im nedokáže dať toľko prachov, aby sa do toho dali (alebo nepovažujú Altar za hodný svojich schopností) alebo tím chimérických najlepších našich profesionálov, ktorých nikto nikdy nevidel a prekrývajú sa s predošlou skupinou.
4.3.2010 15:07 - Lotrando
Fan bois z rpgf dorazili, utíkejte všichni s vlastním názorem.

alef0: nemůžeš nikomu vyčítat, že se nechce spojit své jméno a kariéru s takovou firmou, jako je Altar :). Nebo snad myslíš, že vydávat 20 let jedno špatný RPG a vydat jedno naprosto nepoužitelný je úspěch?

Na tvoji otázku ohledně systému je těžká odpověď, protože já nic vydávat nehodlám a kdybych jednou snad chtěl, tak si namaluju lepší website:).

EDIT:

Jonka: a ty seš kdo? tbw dík za optání, na dnešek jsem se vyspal celkem dobře, nemusíš mít starost.
4.3.2010 15:14 - Bouchi
Lotrando: Hm, mohl bys mi jmenovat nejakeho z nejlepsich ceskych profesionalu na poli tvorby stolnich RPG, ktery si nepreje byt spojovan s Altarem kvuli jeho udajne spatne povesti?
4.3.2010 15:18 - sirien
alef0 píše:
Prečo nespíšeš nejaký materiál ,,veci, ktoré by tam mali byť?"

a - proč - bych - to - jako - měl - dělat?
Někdy mám dojem že na RPG F trpíte nějakym bludem o tom, že když se k něčemu vyjádřim, tak jsem snad povinej se na tom podílet aspoň nějakou vážnou a zpracovanou radou. Ujišťuju Tě, že to tak rozhodně neni.
- SOTE nehraju, aktuálně nehraju ani nic souvisejícího, můj zisk z nějakého zájmu o něj je nulovej
- Ecthelioni mi za analýzu toho systému nezaplatili a nezaplatěj, opět nula
- Ecthelioni se neřadí mezi mé přátele, pro které dělám věci zadarmo jen tak for fun, opět nula

jestli Ti to nestačí jako odpověď na Tvoje "proč" tak to můžu ještě otočit na "A proč bych měl?"

alef0 píše:
Inak neviem prečo, ale DrD podľa vývojového tímu a modelu považujem za nezávisláčinu. Jednak autorov, ktorí tuším za to nie sú platení a jednak celkovou mentalitou.

Tak tohle je hodně zajímavá úvaha která mě doteď nenapadla. Ale nevim, jak to je přijatelný, když za DrD stojí nakladatel s s.r.o.čkem, dává zadání, má z toho (firemní) zisk a tak...

alef0 píše:
My apologies. A ostatné ročníky si sledoval do akej miery?

Ne tak pečlivě (ve stylu pečlivého čtení po řádcích, vypisování poznámek, hodnocení a tak), ale poměrně dost. Valnou většinu věcí, ne-li všechny (musel bych se podívat znovu co tam je, abych řekl co z toho) jsem si alespoň pročetl.

Píše:
Ktorými konkrétnymi vecami je v tvojich očiach vývoj modelu SS iný od vývoja DrD2?

Kvalitou autorů (subjektivní dojem z nich), přístupem (Erric chtěl svůj systém a měl o něm jasnou vizi, DrD2 je tvořený jako cosi co má navázat na něco co tu bylo, překonat předchozí pokus (+), který selhal a zároveň přinést něco nového), chaosem při vzniku týmu, nad kterým jsem se docela dlouho bavil loni a hlavně tím že Erric se choval profesionálně celou dobu, zatímco moje pozorování i osobní zkušensoti a zkušenosti mých přátel (z nichž někteří byli Altaru velmi blízcí) s fungováním Altaru, který je zadavatelem, jsou přinejlepším smutné.

Bouchi píše:
Krom toho, ze smesujes ALTAR a autory jednotlivych projektu

Už mě fakt nebaví opakovat že jako manager firmy jsi přímo a osobně zodpovědný za práci všech lidí, kteří s danou firmou souvisí.
4.3.2010 15:23 - alef0
Píše:
Fan bois z rpgf dorazili, utíkejte všichni s vlastním názorem.

Už som sa zľakol, že tento klasický argument nepadne :-)


Píše:
alef0: nemůžeš nikomu vyčítat, že se nechce spojit své jméno a kariéru s takovou firmou, jako je Altar :). Nebo snad myslíš, že vydávat 20 let jedno špatný RPG a vydat jedno naprosto nepoužitelný je úspěch?

Toto nikomu nevyčítam. Mňa skôr irituje jedno:
* sú ľudia, ktorí spravili na poli dizajnu Niečo, hoci aj príspevok do Kuchyne, článok tu, článok tam a ostalo za nimi isté ucelené dielo.
* sú ľudia, ktorí len vedia ako na to a stále len rozprávajú, aké by to bolo, keby mali dostatok času, keby im niekto dal peniaze, keby ich niekto dokázal oceniť, ale keďže ho (prevažne objektívne) nemajú, ostávajú len pri tých konštatovaniach, aké by to bolo, keby...

V mojich očiach sú tí prví lepší než tí druhí. Ale to preto, že u mňa má človek, ktorý niečo seriózne robí a ostáva po ňom stopa, vždy obdiv a úctu (pozdravujem Alnaga).

Paradoxne, v takýchto komunitách (softvérové sú im veľmi podobné) panuje implicitná meritokracia. Konštantná kritika je užitočná, ale v konečnom dôsledku neprispieva k dielu a preto sú výkonné a iné právomoci pre týchto ľudí nulové. Samozrejme, ako to už chodí, nulová právomoc plodí závisť, a je zdrojom kritiky sme zacyklení po prvýkrát.

Ak títo ľudia začnú naprázdno snívať o peniazoch / autoroch / spasiteľoch, ktorí v komunitnej meritokracii objektívne nie sú, zrazia sa s konfliktom v ideáloch, čo je nádherný dôvod pre ďalšiu kritiku, na čo nastáva druhý druh zacyklenia a definitívny rozpor.

To potom vedie k situácii, že kritik prejde do roly, kde jeho aktivita spočíva snívaní a kritike, kritike a snívaní. To je tak všetko čo robí. Z pohľadu Tých Druhých je to časom len kus idiota, ktorí k Dielu neprispieva subjektívne aj objektívne nijakým spôsobom.

Roly sa následne dostatočne upevnia v zákopoch a nastáva medzi nimi večný mier a láska. Ibaže tá jedna strana postupuje vopred a tá druhá sa díva do mrakov.

Píše:

Doporučuji případnou investici zvážit a zakoupit nějaký prověřený produkt s podporou a budoucností.
...
Na otázku ohledně systému je těžká odpověď, protože já nic vydávat nehodlám a kdybych jednou snad chtěl, tak si namaluju lepší website:).

Presne takéto rady ma fascinujú -- zdanlivá múdrosť v podobe všeobecnej rady. Čo je za ňou? Nič všeobecný marketingový žblept. Ste hlúpi, kašlite nato, kúpte niečo lepšie. Čo konkrétne neviem, ale kúpte niečo lepšie! A vlastne ani sám neviem, čo je lepšie, viem len, že to vaše je zlé.

Píše:
Valnou většinu věcí, ne-li všechny (musel bych se podívat znovu co tam je, abych řekl co z toho) jsem si alespoň pročetl.

Po prečítaní vieš vyhlásiť hru za (ne)hrateľnú?
4.3.2010 15:27 - Conlai
Lotrando, Noir: Ok, napsal jsem jak se to jeví mě. Ale asi to bude spíš tím, že mě zaskočilo to cupování krátkého, ne moc říkajícího textu o zamýšlené atmosféře hry. Že se jedná o amatérskou práci... no s tím asi polemizovat nemohu a nechci, protože vím, že tým měl mj. docela problém v komunikaci s Bouchim (ahoj, Bouchi :-)), který je svou laxností v jistých věcech docela pověstný. Stránky mají také docela dost much a Vánoce 2010 jsou celkem šibeniční termín. Na druhou stranu mám v nadané amatéry docela víru :-)

Lotrando: Jo, RPGF fanboys dorazili, mají s tím snad d20 fanboys problém? ;-)

Sirien: Jen na okraj, Peekayem popsaná mechanika se možná konceptem podobá CPH, ale Jersonův nápad zase připomíná třeba Craneovo Burning Wheel a jeho Enmity Clause a Complications... Opisoval snad Jerson od Cranea? Pochybuji... prostě Great minds think alike :-)
4.3.2010 15:42 - Bouchi
sirien píše:
zkušenosti mých přátel (z nichž někteří byli Altaru velmi blízcí) s fungováním Altaru, který je zadavatelem, jsou přinejlepším smutné.
A to se podivejme...
Vzhledem k tomu, ze jediny zpusob, jak mit dostatecne relevantni zkusenosti s aktualnim fungovanim Altaru je pracovat v nem nekdy mezi rokem 2005 a soucasnosti, tak ... to radsi nebudu rozebirat, protoze o pracovni moralce nekterych drivejsich zamestnancu bych musel psat dost nepekne veci (neboli smutne zkusenosti jsou patrne oboustranne).

Edit: Ano, jako manager firmy jsem byl zodpovedny i za jejich praci, ano, byla moje chyba, ze jsem k razantnim presonalnim zmenam neprikrocil driv.
4.3.2010 15:42 - Lotrando
alef0 píše:
sú ľudia, ktorí len vedia ako na to a stále len rozprávajú, aké by to bolo, keby mali dostatok času, keby im niekto dal peniaze, keby ich niekto dokázal oceniť, ale keďže ho (prevažne objektívne) nemajú, ostávajú len pri tých konštatovaniach, aké by to bolo, keby...


Někteří lidé vědí, že čas je limitující faktor. Pořádně můžeš dělat jen několik málo věcí a to jen tehdy, když k tomu máš zdroje, schopnosti, talent a rozhodně i dostatečné nasazení. Možnosti prezentovaného týmu jsou podtržené ve více než jednom z těchto kvalifikačních kritérií.

Conlai: patrně neznáš historii těchto diskuzí a proto to při čtení od konce může vypadat tak jak píšeš. Ale jak jsi sám poznamenal, nějakej ten problémeček asi existuje ještě teď, 10 měsíců před datem vydání, cca 8 měsíců před uzávěrkou projektu ... netřeba pokračovat.

A pořád jsem se ještě nedozvěděl, co je to ta slovanská fantasy.


EDIT:

Conlai píše:
Lotrando: Jo, RPGF fanboys dorazili, mají s tím snad d20 fanboys problém? ;-)


nemám, my tu máme lepší bábovičky než vy. všechno je v nejlepším pořádku
4.3.2010 15:56 - Jerson
Píše:
K vykradení Jersona se tímto otevřeně přiznávám, ale zase nemám pocit, že by šlo o něco patentovatelného, takže proč se rozčilovat?
Jen na okraj, Peekayem popsaná mechanika se možná konceptem podobá CPH, ale Jersonův nápad zase připomíná třeba Craneovo Burning Wheel a jeho Enmity Clause a Complications...

BW jsem nečetl, ale nedělám si nárok na původnost jakýchkoliv mechanik v CPH - všechno jsem vykradl z jiných her, případně nápadů (i jendovětných) lidí na forech. Svůj přínos vidím jen ve složení do funkčního celku a vybroušení do fungujícího stavu, takže nic co by se dalo patentovat. Ozvu se jedině v případě, že by se nějaká mechanika objevila s popiskem "Jako první (v Čechách) jsme udělali...", ale nepředpokládám, že by se to stalo.
Ostatně jsem sám zvědav, jak ty mechaniky budou vypadat.

Jinak slovanské nebo americké fantasy je mi ukradené, dokud se v tom dá udělat normální generický home-made setting, je to vcelku jedno. Navíc stejně fantasy nevedu, jen si ho tu a tam zahraju.
4.3.2010 16:04 - alef0
Píše:
Někteří lidé vědí, že čas je limitující faktor. Pořádně můžeš dělat jen několik málo věcí a to jen tehdy, když k tomu máš zdroje, schopnosti, talent a rozhodně i dostatečné nasazení. Možnosti prezentovaného týmu jsou podtržené ve více než jednom z těchto kvalifikačních kritérií.

Poslednej vete nerozumiem, čo znamená po česky ,,podtržené" v tomto kontexte?

Paradoxne platí, že akonáhle je chuť a iniciatíva, tak človek dokáže robiť nadľudské výkony. Ono je to skôr o motivácii. Ja by som tiež nešiel, ja neviem, prekladať D&D, lebo v tom nevidím motiváciu.

Akurát, že ľudia, ktorí to dokážu prekonať a naozaj po nich ostávajú výsledky, sú u mňa na výši oproti ostatným ľuďom.

Ja dokážem akceptovať tvorbu kritiky, a tiež som odrádzal pár ľudí od robenia vecí, ktoré robili (kvôli evidentnej absencii ich talentu a sebakritiky a moje slová sa potvrdili), ale dosť neznášam výroky ,,ja keby som mal X a Y, tak by som", kde je jasne vidieť, že to sú prázdne reči.

To je totiž najľahšia vec na svete tvrdiť, že vy idioti kopete do tej lopty zle a ste lamy a a naučte sa kopať a nájdite si svetového trénera a máte zlé dresy a mať menovku našitú nakrivo je neprofesionalita a ako to, že nemáte ani šatňu a keby som raz vybehol na ihrisko, tak by som vám ukázal, ale je mi ľúto, mám ženu a sedem detí (z toho tri adoptované) a fakt nemám čas cestovať do vedľajšieho mesta, aby som vám ukázal, ako sa to má robiť, lebo mám milión iných aktivít, ktoré ma interesujú viac.
4.3.2010 16:33 - Lotrando
podtžené/podražené

Já třeba kreativně překládám jiné systémy, někdy až moc kreativně :)
4.3.2010 16:38 - Bouchi
Lotrando píše:
Pořádně můžeš dělat jen několik málo věcí a to jen tehdy, když k tomu máš zdroje, schopnosti, talent a rozhodně i dostatečné nasazení. Možnosti prezentovaného týmu jsou podtržené ve více než jednom z těchto kvalifikačních kritérií.
Hm, tvrdis tim, ze nemaji schopnosti nebo talent nebo nedokazou vyvinout dostatecne nasazeni? (O omezenych zdrojich se vi, to rozebirat netreba.) Na zaklade ceho (konkretne) to tvrdis?
4.3.2010 16:51 - Prcek
Ja bych drd2 hned nezatracoval. Na drd většina z nás začínala a nebylo to špatné. Přepokládám, že asi zkušení hráči jiných systémů nebudou cílová skupina. Ale děti 8+, kteří začínají, jako my dávno, s rpg, tak tam by mohli s dobrou reklamou uspět.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.33291816711426 secREMOTE_IP: 35.172.216.157