Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
4.3.2010 16:56 - wlkeR
Doufám, že autoři DrD2 tohle čtou. A taky že pak všem skeptikum vytřou zrak. (Ne savem, samozřejmě. Systémem!)
Jdu se podívat, jestli se někde nenachází nějaká produktivnější diskuse...
4.3.2010 17:01 - Merlin
Bouchi: no..popravdě řečeno asi určitě nejsem ten "jeden z přátel" o kterých se Sirien zmiňoval..ale já mám s Altarem, respektive spoluprací s ním velmi špatné zkušenosti
4.3.2010 17:19 - Bouchi
Merlin: Pokud vim, tak primo s Altarem (tedy ne oklikou pres asterionsky tym) jsi spolupracoval snad jen jednou a souviselo to s Dechem draka. Mohl bys mi do PM (protoze sem to nepatri) napsat, o jake spatne zkusenosti pri te jedne prilezitosti slo? Protoze si z hlavy fakt zadny problem nevybavuju.
4.3.2010 17:24 - Merlin
Bouchi: napíšu ti to do PM, to mi problém nedělá..ale trochu se s tou spoluprácí mýlíš
4.3.2010 17:29 - alef0
Lotrando píše:
podtžené/podražené

Syntax Error? :-) Nedá sa povedať, žeby tieto slová objasnili tvoju vetu.

Teda sa tiež pripájam k žiadosti o vysvetlenie a dúfam, že to nebol rovnaký slogan ako ten s odporúčaním nájsť si systémy.
4.3.2010 17:32 - Shako
Uz ted by ta debata zaslouzila cedulku flame a to to bezi jen par dni.:-)

Na DrD II se docela tesim. Hral jsem vetsinu predchozich verzi (vcetne DrD+), coz mi zabralo par let a pripravilo par stovek hodin dobre zabavy. Tak jsem zvedav, co noveho Altar vymysli, krom zrejme noveho autorskeho tymu, jak to zatim vypada...
4.3.2010 17:34 - Merlin
Shako: seš masochista :D
4.3.2010 17:42 - Colombo
Merlin: lidi mají různé záliby. Dokud neubližují ostatním...
4.3.2010 18:03 - Merlin
Colombo: a?
4.3.2010 20:36 - yokuzava
Ja take rovnou nezatracuji. Pockam, uvidim, prehodnotim. Ono by tenkrat v prvnim vydani Drd uplne stacilo vypichnout "Inspirovano ..." nebo "Upraveny preklad puvodnich pravidel ..." Nebo tak neco, myslim ze ikdyz byla tehdy situace jaka byla, tak prave tohle nezmineni se lezi povestne v zaludku. Ale to je fuk, uz se o tom premlelo tolik vody.... Jsem zvedavy na novinku a jestli se dodrzi alespon jeden termin!
4.3.2010 21:54 - ShadoWWW
Tak jsem zkusil mrknout na DraciDoupe.cz a najednou jsem si uvědomil, jaké žabomyší války se tu vedou. Trochu slovíčkaření, trochu rivality Kostka vs. RPG F. Ale všichni tady tak nějak mají přehled o víc stylech hraní a občas se jen tak dobírají.

A pak člověk náhodu zavítá na výše uvedený server a nestačí se divit. Uvedu tu pár citátů z tamní diskuze. Proto, abyste viděli, jak jiné je to "tam venku" (mimo Kostku a PRG F, a přesto na poli české RPG scény):

Marsia píše:
A co když prostě někomu opravdu klasické DrD připadá nejlepší a jiné systémy ho nelákají? :))) Pravda, s tímto názorem si připadám spíše osamoceně, přijde mi, že značná část hráčů DrD jiné systémy vyhledává... Ale nemůžu si pomoci, DrD mi přijde lepčí, než o čem jsem měla šanci slyšet nebo číst.

DrD má jednoduchá pravidla, která se dají dle potřeby rozšiřovat. Pro hráče, který očekává, že mu dá jednoduchou berličku pro náhodu a fyzické výkony, a pak ho nechá hrát příběh, mi přijde ideální. Mám deník, ve kterém je pár číslíček, které mi poví, jestli můžu odemknout ty dveře a zabít toho skřeta - a neobtěžuje mě vyplňování stovek tabulek. Třeba ty Střepy snů jsou hezká knížka, ale její prohlížení mě ani náhodou nemotivovalo k tomu, že bych to chtěla zkusit...

Korhul píše:
Já hraju téměř zcela výhradně s dětma od 15 let níž... Jejich odpor k počítání jednoduchých čísel je jen o něco málo menší než odpor ke čtení textu delšího jedné holé věty. Na past si pravidelně hází procenta a naopak. Pojem OČ a ÚČ jim splývá v nepochopitelnou veličinu, které rozumí jen PJ. Smutné, ale je to fakt. Ani nevím, co je na tom doupěti tak láká, když si ani nepřečtou, jaké vyjímečné vlastnosti ten jejich hraničář má. Oni se ani nesnaží předstírat. Rovnou vám řeknou, že si ty pravidla domů půjčit nechtějí, protože jsou líní to číst. Samozřejmě čest výjimkám, které tu jsou, ale zmateností ze složitosti pravidel trpí všichni bez rozdílu, včetně mě. Tím neříkám, že neexistují jiné hry, které by nebyly horší. Ale jsou i lepší. Ty však bohužel trpí tím, že jsou neatraktivní, protože jsou to polotovary, kterým musí člověk dodat právě takové věci jako schopnosti postav, dovednosti etc. Na čemž již 3 roky pracuji a stále cíl v nedohlednu :-) Takže mi nezbývá, než se vrátit k DrD, které je použitelné ihned po vybalení a zastrčení do zásuvky.

Anarion píše:
Osobně hraju DrD 1.6. Klasika, chybová a zatím jsem nikdy ani necítil potřebu hrát něco jiného. Seznámil jsem se s Gurps a jinými systémy a DrD je pro mě stejně jednička na trhu. Co na tom že některá pravidla vymyslím, některé vynechám, přestavím, vymažu. V tom je to kouzlo. A pokud někdy vyjde DrD 2.0, budu stejně hrát mojí 1.6, páč jí hrajeme od 5 třídy a jsem na ní zvyklí:D

Seargold píše:
anarion: To je docela smutné zamrznout na jedné verzi jednoho systému, nemyslíš? Doupě hraju už od jeho vzniku a stále mě baví. O to víc jsem zvědav, co z toho pánové tvůrci vytřískají. Docela jim věřím, že to nebude nudné. Akorát to nemusí oslovit staré konzervy. Ale třeba se to podaří...

Anarion píše:
No každopádně jsme neměli nikdy důvod hledat jinde.

Pozn. A ono když máš družnu 4 lidí každej poctivě na 6 levelu, těžko by jsi chtěl přecházet :D
4.3.2010 22:02 - ShadoWWW
A jsou tam i větší perly...
Morter píše:
Třeba Altar potřebuje vydělat nějaké peníze a je to nějaký reklamní trhák. Nevidím totiž potřebu vytvářet Dračí doupě II., podle mě se s nimi dá bez problému vystačit, upravit, dodělat a kdo chce, tak sáhne po + nebo případně po jiném systému. Nevím, co se dá od dvojky čekat.

Marsia píše:
Třeba Altar potřebuje vydělat nějaké peníze a je to nějaký reklamní trhák. Nevidím totiž potřebu vytvářet Dračí doupě II., podle mě se s nimi dá bez problému vystačit, upravit, dodělat a kdo chce, tak sáhne po + nebo případně po jiném systému. Nevím, co se dá od dvojky čekat.

Píše:
Nemáme rádi změny. Nikdo. Asi je to proto že jsme zvyklí na staré DrD a nechce se nám louskat novými pravidly, páč už takhle máme svůj systém kompetentní s DrD. Kombinace pravidel a vlastní invence. Proto chápu lidi co po ostatních systémech nešahají .)

Chudáci autoři...
4.3.2010 22:09 - wlkeR
ShadoWWW: najednou si připadám tak... hlubinný. Úplně na druhej straně od povrchnosti, ale v tom smyslu, že se vyžívám ve složitých mechanických hříčkách a nemám nejmenší šanci pochopit ignoranci těchhle lidí pro systém, co toho umí... víc.

Ale na druhou stranu úplně nejvíc toho umí CPH, nebo tak alespoň soudím z toho, co jsem se zatím dočetl. Řešení všeho rozhodování pomocí 6-stěnné kostky je totiž geniální i proto, že takovou "kostku" lze vyrobit i ze správně tvarované tužky (té ve tvaru 6-bokého hranolu). Co víc si pro systém, co se má dá hrát i pod lavicí (což tímto mým budoucím studentům vřele nedoporučuji) přát?

EDIT: Kompetentní s DrD - WIN
5.3.2010 00:42 - skew
ShadoWWW: z které diskuse to je ?
EDIT: nenašel jsem všechny ty pasáže, ale koukám že už k tomu vzniknul stůl, id 2448
EDIT 2: a vůbec jsem lama, už jsem to našel ve fóru.

Jinak ty názory tam se dají chápat, obecně se to nedá vytýkat a přinejmenším v nějaké míře se asi objevují ve všech možných zájmech...
Jenom je strašlivě zoufalý, v jak velké míře tenhle názor převládá u rpg a drd.
U PC her je člověk ochotnej strávit tunu času hraním her stejnýho žánru, stahovat fanovský mody, číst recenze na netu, psát recenze na netu, kupovat si časopisy věnované těm hrám a vůbec vynaložit spoustu času experimentováním... Není problém oblíbit si nějakou hru, prohlásit ji za nejlepší a za půl roku změnit názor, když si člověk zahraje něco lepšího.
A u rpgéčka se tomu samýmu člověku dostane do ruky dračák a u něj končí.
5.3.2010 01:57 - sirien
Bouchi píše:
Vzhledem k tomu, ze jediny zpusob, jak mit dostatecne relevantni zkusenosti s aktualnim fungovanim Altaru je pracovat v nem nekdy mezi rokem 2005

Bohužel, bez nějaké osobní urážky, ty zkušenosti mluvily z více stran především o Tobě, což se myslím nezměnilo. (pravda je, abych nekřivdil, že i o určitých Tvých bývalých spolupracovnících jsem slyšel a byl svědkem mnohého mě zcela nepochopitelného)

Prcek píše:
Ale děti 8 , kteří začínají

nejvíc se děsím právě toho, že ten systém bude mizernej jako původní DrD a že opět zasáhne tyto nové hráče...

ShadoWWW, dracidoupe.cz: Tak TENHLE portál jsem hodil do Tartaru své myšlenkové mapy rpg webů velice krátce poté, co jsem na něj přišel (a mám takové tušení, že jsem v té době ještě DrD krátce hrál...) To co postuješ jsou ve skutečnosti ještě ty "snesitelnější" kousky (zvláště Korhul je fakt zábavnej)
5.3.2010 07:57 - Merlin
Bouchi: doufám, že mi odpovíš :)
5.3.2010 07:57 - Lotrando
Bouchi píše:
Hm, tvrdis tim, ze nemaji schopnosti nebo talent nebo nedokazou vyvinout dostatecne nasazeni? (O omezenych zdrojich se vi, to rozebirat netreba.) Na zaklade ceho (konkretne) to tvrdis?


hmm :)

Shadow: já v tom vidím jednu věc, a to že Altar neumí přesvědčit ani své kmenové hráče o tom, že potřebují jeho nový produkt. Nebo to hrajou socky, co jim je líto dát pětibábu za pravidla.
5.3.2010 08:13 - noir
Mé zkušenosti s Altarem: S Bouchim mám osobně jen ty nejlepší zkušenosti. Ne že by jich bylo nějak moc, ale vždycky slovo dodržel a všechno včas splnil.
A pak mi byl jednou představen člověk, který údajně pro Altar dřív pracoval. A to byl, s odpuštěním, totální magor.

Lotrando: Řekl bych, že je to stejné s fanoušky 3,5 edice - ti taky potřebovali hodně přesvědčovat, že změna nemusí být k horšímu.

Bouchi: Dělali jste si nějaký výzkum trhu, co vlastně vaše cílová skupina chce? Čím víc se na to dívám, tím intenzivněji mi připadá, že to bude hra pro vysokoškoláky, a ne onu udávanou skupinu 14+(15+). Určitě je to tím, že máme zatím málo informací, ale nidkde v tom nevidím aspoň narážku na nějaké ty hlavní popkulturní trendy posledních 2-3 let. Nebo je to designérský záměr, oslovit záměrně ty skupiny, které jdou proti proudu?
5.3.2010 08:14 - Prcek
Pro začínající hráče má i stávající DrD tu výhodu, že je pro ně nejsnáž dostupné a hlavně je rovnou ČESKY.
5.3.2010 08:18 - Bouchi
Merlin: Jasne ze jo, vcera jsem si to precetl minutu pred odchodem z prace na vlak domu (se zastavkou na poste a v bance), takze zatim nebyl cas.

Lotrando: hmm je teda fakt odpoved. Asi se taky prestanu namahat na tebe reagovat.
Lotrando píše:
že Altar neumí přesvědčit ani své kmenové hráče o tom, že potřebují jeho nový produkt
Bohajeho, Altar prece jeste s presvedcovanim svych kmenovych hracu (pokud tim oznacujes navstevniky dracidoupe.cz) nezacal.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.5397629737854 secREMOTE_IP: 3.215.182.81