Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
17.8.2010 21:22 - Alnag
Klasická královská indická obrana diskuzí - hééj, soused to dělá taky špatně... :)
17.8.2010 21:24 - sirien
musim říct, že ten DnD popis mi povahovou stránku elfů přibližuje mnohem víc než něco o průvodech s lampiony - jasně říká, že jsou od přírody emotivní, schopni rychle měnit kladné a záporné nálady, podléhají momentálním podnětům.
Na druhou stranu průvody s lampiony jsou jen vykradenej Tolkien u elfů kteří nejsou tolkienovští, neříká to o nich takřka nic.
17.8.2010 22:32 - mrtvej bůh
Alnag píše:
Klasická královská indická obrana diskuzí - hééj, soused to dělá taky špatně... :)

Ale hovno, soused to dělá úplně stejně, i když tu někdo tvrdí, jak to dělá mnohem líp. Ale hezkej pokus o faul.

sirien píše:
musim říct, že ten DnD popis mi povahovou stránku elfů přibližuje mnohem víc než něco o průvodech s lampiony

No jo, protože tam taky naprosto neřeší nějakou atmosféru a prostě suše sází popis - impulzivní, stromoláskovatí, umělečtí. DrD2 se snaží o atmosféru, tak zase neblejou suchej popis.
17.8.2010 22:54 - Alnag
Soused to dělá takto... to je promotext elfů pro 4e.

A jinak... tvrzení, že soused to dělá špatně (ať už to tak dělá nebo nikoliv) je ve skutečnosti faulem, pokud se tím rozporuje tvrzení, že cíl diskuze to dělá špatně. Je to dost okázalé odvádění pozornosti. Není totiž otázkou jak to dělají ti druzí, ale pouhé posouzení toho, jak to dělá dotyčný produkt. Pokud to dělá produkt špatně ani deset dalších, kteří jsou na tom podobně to nezachrání. Obzvlášť, lze-li s jistotu konstatovat, že existuje nejméně jeden, který to dělá dobře...

Takže mrtvý bohu doporučuji zůstat mrtvý. Rozumíš logice diskuze asi jako koza petrželi.
17.8.2010 23:29 - chcíplej jéža
Alnag píše:
Soused to dělá takto... to je promotext elfů pro 4e.
No tak to je od pohledu text ze základních pravidel, žejo.

Hele, a není otázkou, jak to dělají druzí, ani když někdo říká "podívejte, jak to dělají druzí"?
17.8.2010 23:44 - Alnag
mrtvola píše:
No tak to je od pohledu text ze základních pravidel, žejo.


Ne. To je promo text. Napsaný jen jako promo... (s nějakým mým doplňkem na konci...) Protože sousedi to tak dělají...
18.8.2010 00:02 - sirien
mrtvej bůh píše:
No jo, protože tam taky naprosto neřeší nějakou atmosféru a prostě suše sází popis - impulzivní, stromoláskovatí, umělečtí. DrD2 se snaží o atmosféru, tak zase neblejou suchej popis.

V DnD je atmosféra dokreslována jinak. Mimo jiné ilustracemi - člověk by se až divil, jak dokáže jinak obecnému textu vdechnout stylizaci okolní grafika a ilustrace. Zejména ve WW o tom vědí svoje, ale WotC nijak nezaostává.
Ten popis elfů mi, mimochodem, ani nepřišel nějak zvlášť stylizovanej - o vrozených vlastnostech elfů tam je minimum, naopak o naučených a kulturních (tedy pro settingově nespecifickou hru nesmyslných) řečí ("pravdomluvní") tam je spousta... Teskně zpávají pod noční oblohou (mohli by si dát skill challange: soutěž ve zpěvu s bánší), nádhera, ale o jejich životním stylu na těch cestách ani slovo. Tomu říkám (špatné) popisné vykreslení, rozhodně ne stylizace.
18.8.2010 00:03 - sirien
add - hele, to mám nějakej problém s grafikou compu, nebo to hodili do MS paint a ty tětivy jim tam dokreslili?
18.8.2010 00:16 - bejvalej kristus
Alnag píše:
Ne. To je promo text. Napsaný jen jako promo...

Ahoj jabka, to jsou hrušky. Ahoj hrušky, to jsou jabka.

sirien píše:
Ten popis elfů mi, mimochodem, ani nepřišel nějak zvlášť stylizovanej

Nevím, co přesně má stylizovanost s vrozenejma a jinejma vlastnostma, takže tuhle část neřeším, jinak teda stylizovaný je to skoro až moc. Evidentně mají elfové cestování za jednu velkou párty, takový lidi bez domova fakt nenapadne pojmout to jako procházku se zpěvama a světlama. Elfí to ale docela je.

sirien píše:
hele, to mám nějakej problém s grafikou compu, nebo to hodili do MS paint a ty tětivy jim tam dokreslili

Dokreslili, sám jsem zvědavej, kdo jim první vyčte, že tam tětiva je.
18.8.2010 00:23 - sirien
bejvalej kristus píše:
Ahoj jabka, to jsou hrušky. Ahoj hrušky, to jsou jabka.

Ale kulový. Jedno jak druhý jsou články zveřejněné před vydáním jako ukázky pojetí jednotlivých prvků hry, je to naprosto a dokonale totéž - marketingovej prequel a součást komunikace s fanoušky.
18.8.2010 00:39 - Alnag
zoufalec píše:
Ahoj jabka, to jsou hrušky. Ahoj hrušky, to jsou jabka.


Wow. To je mi panečku úroveň diskuze. Je vidět, že se připozdívá a někomu tečou nervy. Tak jen stručně. Chtěli jste vědět, jak se to dělá u sousedů. Sousedé zvládli vytvořit promo texty, které nemuseli kopírovat z toho, co mají napsané pro pravidla. Nicméně to, co je na webu DrD 2 je pochopitelně také promo...
18.8.2010 00:40 - Geralt
mrtvej bůh píše:
No jo, protože tam taky naprosto neřeší nějakou atmosféru a prostě suše sází popis - impulzivní, stromoláskovatí, umělečtí. DrD2 se snaží o atmosféru, tak zase neblejou suchej popis.


Tobě připadá ten zveřejněný popis elfa nějak atmosférický a nesuchý? Neostýchej se poukázat kde, protože mně to uniká...
Opravdu se snažím z uvedené ukázky tu elfí atmosféru nasát, ale prostě se mi to nedaří. Připadám si totiž, jako bych četl heslo "Elf" ve výkladovém slovníku, jak popis rychle přelétává od jednoho k druhému. (Nic proti tomu, hádám, že je to zřejmě záměr.)
To s lesním elfem "divochem" z 4e mi ta atmosféra jde mnohem líp, protože tamní obraz hned vyvolává řadu jasných asociací k prostředí a způsobu, jakým takový elf žije, jak se chová, kultura apod. Výsledek? Celistvý a jasný obraz, zvlášť když to doplňuje vymezení vůči eladrinům, civilizovanějším příbuzným.
18.8.2010 09:24 - mrtvej bůh
Sirien píše:
Jedno jak druhý jsou články zveřejněné před vydáním jako ukázky pojetí jednotlivých prvků hry, je to naprosto a dokonale totéž - marketingovej prequel a součást komunikace s fanoušky.

Jo? Akorát jedno je omezený prostorem v knize a druhý je psaný totálně mimo knihu. DrD elfové by byli jiní, kdyby byli psaní na dvacet tisíc a ne na tři tisíce znaků.

zoufalec píše:
To je mi panečku úroveň diskuze.

Sám sis začal.

Geralt píše:
Tobě připadá ten zveřejněný popis elfa nějak atmosférický a nesuchý?

"Snaží," jak jsem psal. Však proto to nehotové dávají ven, aby jim lidi mohli říct, pokud to nefunguje, no a v tomhle případě to fakt nezabírá. Ale evidentně se snaží, viz takové věci, jako že historii si pamatujou v písních.
18.8.2010 09:41 - Night of Triumphatorr
omezení počtu stran mi příjde... úsměvné (minimálně)
18.8.2010 09:50 - ShadoWWW
Omezení velikosti článku na webu mi taky přijde úsměvné. Zvlášť, pokud se jedná o nalákání hráčů a zjištění, co se jim líbí. Na webu mohli napsat klidně dlouhý článek. Jednak by tím víc nalákali zákazníky a taky by zjistili, co se hráčům líbí a co ne. Podle toho by mohli oblíbené části hodit do knihy, kde jsou omezeni prostorem.
18.8.2010 09:52 - Geralt
mrtvej bůh:
V tom případě jsem naivka já. Čert ví proč, ale myslel jsem si, že účelem stránek je představovat potenciálním zákazníkům ucelené koncepce produktu (a samozřejmě vnímat ohlasy), ne vysílat do publika nehotové testovací balónky a sledovat, jestli je lidé přijmou. Od toho druhého jsou snad betatesteři, o které není v současnosti nouze.

Mám z toho žonglování s ovocem už zmatek. S čím tedy porovnáváme sousedy?
S promo představením fanouškům, nebo s prakticky finální podobou, jaká se objeví v příručce?
Pokud a), autorům nikdo nebrání popsat elfa obsáhleji, aby z něj byla zřetelněji cítit atmosféra a "elfí feeling". Věřím, že by to určitě dokázali a na webu je místa dost a dost.
Pokud b), pak na mě v této podobě pořád dělá lepší dojem elf ze 4e, důvody jsem vypsal v minulém příspěvku.
18.8.2010 10:21 - skew
Alnagu, jsi protivnej.

(konkrétně
Píše:
Rozumíš logice diskuze asi jako koza petrželi.
Píše:
Wow. To je mi panečku úroveň diskuze. Je vidět, že se připozdívá a někomu tečou nervy.

)
18.8.2010 10:23 - Peekay
Alnag píše:
Sousedé zvládli vytvořit promo texty, které nemuseli kopírovat z toho, co mají napsané pro pravidla.


Susedia to robili na plny uvazok. Uz bolo opakovane demonstrovane, ze v nasich podmienkach sa to na plny uvazok robit neda. Ty mozno si zastancom filozofie "ak to nemam robit na plny uvazok, tak nebudem robit vobec nic", my vsak nie - robime to preto, lebo sme presvedceni, ze vieme urobit dobru hru, ktora naplni potrebu na miestnej scene. Ci je nase presvedcenie spravne, ukaze az reakcia na hotovy produkt.

Night of Triumphatorr píše:
omezení počtu stran mi příjde... úsměvné (minimálně)


Realita nepusti - kazda strana knihy stoji peniaze a teda nafukuje cenu.

ShadoWWW píše:
Na webu mohli napsat klidně dlouhý článek.


Ked skusis vytvorit vlastnu hru, zistis kolko je s tym prace. Je nas v teame konecny pocet, mame konecne mnozstvo casu a sil. Faktom ostava, ze praca na samotnej knizke ma vyssiu prioritu ako promo aktivita. Nie je idealne, ked treba medzi tymito dvomi cinnostami rozhodovat, ale obcas je takato nutnost jednoducho podmienena okolnostami.

(opakujem: nezabudaj, ze DrD II robime navyse k normalnym plnym uvazkom a napriklad len taka komunikacia s testermi a spracovavanie reportov je takych 40-60 clovekohodin tyzdenne)
18.8.2010 10:46 - Alnag
Peekay píše:
Susedia to robili na plny uvazok.


Jsme chudinky, litujte nás. A DrD 2 si máme asi taky koupit kvůli charitě ne? Pokud prezentované části neustále budí špatný dojem, kde se bere to očekávání, že celek bude působit jinak.

Když pětkrát sáhnu na plotnu a spálím se, nebudu na ní sahat po šesté...

skew píše:
Alnagu, jsi protivnej.


Vím o tom. Nicméně, když někdo vytáhne na srovnání DnD 4e a pak, když se to pro něj nevyvíjí dobře začne tvrdit něco o různých druzích ovoce... řekl bych, že má nedostatky v kognitivní oblasti. A když se ho zastáváš, myslím si totéž o tobě.
18.8.2010 10:51 - Sosáček
skew píše:
Alnagu, jsi protivnej.

Asi trpi stejnym syndromem jako Jerson :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11243605613708 secREMOTE_IP: 3.238.228.191