Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
18.8.2010 19:02 - Jerson
sirien píše:
Jack of all trades (má to nějakej cs ekvivalent?)

MacGywer. Asi tak 23 let, co si pamatuju :-)

Peekay píše:
Susedia to robili na plny uvazok. Uz bolo opakovane demonstrovane, ze v nasich podmienkach sa to na plny uvazok robit neda.

Zde bych doporučoval Alnagovo světy psané "nikoliv na plný úvazek" pro srovnání. To jen tak na okraj, protože mě tahle výmluva nebaví. Amatéři si s profesionály nemusí v ničem zadat, pokud je tvorba závislá pouze na jejich vlastní invenci a nikoliv drahém vybavení.

Fink Ployd píše:
Asi trpi stejnym syndromem jako Jerson :D

Vždycky mě potěší, jak tolika různým osobnostem (nebo alespoň pojmenovaným tvorům) uvízne tohle jméno v paměti :-)

Kostej píše:
Toto je tak strašně pohodlná a nenapadnutelná pozice - dokázal bych to mnohem lépe, ale ještě se nenašel nikdo, kdo by mně zaplatil...

Naštěstí si můžeš přečíst, co Alnag vytvořil a zveřejnil zadarmo.
Btw. já si taky mslím, že bych dokázal vytvořit dobré RPG, ale ještě jsem nedokázal přimět potenciálního vydavatele, aby si ho přečetl. A to píšu takové články, že mě dotyčný sám požádá o článek pro Pevnost. Takže ... asi tak.

alef0 píše:
A navyše, ak sa opravuje, tak na základe konštruktívnej kritiky, ale tuto v tejto téme je kopa blábolov, ktoré jednoducho búšia do všetkého bez ladu a skladu -- príklad s Peekayom-voľnočasovým dizajnérom, čo bolo vyhlásené za priťažujúcu okolnosť, je ukážkovým.

Protože je to bezpředmětné - všichni, kdož pro RPG něco vytvářímě, to děláme buď úplně zadarmo, nebo za peníze či jejich příslib. Peekay má alespoň ten příslib. A do všech tu tepeme stejnou měrou - dobré pochválíme, špatným dáme sodu, ke které se DrD2 zatím jen lehce přiblížilo (mám namysli Void, na který nezazněla pochvala od nikoho na sto stranách. Dělaný zadarmo.)
Takže se vsadím, že snad nnikdo tu nehodlá brát ohled na to, že ten či onen něco vytváří zadarmo. To nás nezajímá, my je k tomu nenutili.

alef0 píše:
A inak, je veselé (a opäť je to dvojsečná zbraň) a to bolo v mojom predošlom poste, že tu ktosi bedákal, že vývojový tím ignoruje významnú časť komunity. Hyperreklama na jednej, ignorácia na druhej. Babo raď!

Ono je to vcelku jednoduché - dá se nato dívat z pohledu "ládujou do nás své názory na DrD2, tady, ale ani se neobtěžují přiznat, že bychom v něčem mohli mít pravdu." Pak ti vzniká paradox v uvažování a tedy iritační důvod.

alef0 píše:
Môj názor je na to taký, že toto zrejme prvý vývojársky blog pre českú hru, ktorá má šancu sa dokončiť a hra sa dokončí aj bez neho.

Pokud myslíš "vydat knižně a za peníze", tak možná ano. Jinak nikoliv.

alef0 píše:
Ako som sa zaplietol do generalizácie? (Nedokážem to postrehnúť, ukáž mi to prosím, ja si uznám chybu.)

Soudím, že Alnag myslel to, jak píšeš
alef0 píše:
Dračí doupě = veľa príspevkov = nátlak?

na což on nenarážel.
18.8.2010 19:14 - alef0
Píše:
Můžeme se teď laskavě vrátit k tématu?

Ešte si vyhradzujem právo odpovedať, keď tak nás oddeľ do separátnej témy.

Alnag píše:
Nepochybně. Je to kombinace frekvence a toho co je s tou frenetickou mírou prezentováno. Pokud je to s prominutým každý prd (a ano, expertní posouzení tohoto je otázkou mého gut feeling), tak to považuji za sprosté.


alef0 píše:

Ja mám totiž dlhodobý pocit, že ty niečo subjektívne vyhlásiš za skrytý marketing na základe ,,z brucha dôvodu".


Ďakujem za odpoveď. Myslel som si, že je za tým nejaké rácio.

--------------------

Píše:
Stěžuješ si i jinde, když se promazávají témata, nebo máš problém jen tady?

Áno, skákal som po fóre a ICQ, keď Sammael v záchvate premazal päť tém, kde boli moje príspevky a ja som bol v jeho záchvate nevinná obeť. Je rozdiel, keď naruším pravidlá (založím sedemnástu Drakkar tému, napriek tomu, že si na to upozorňoval -- v tomto prípade point taken) a rozdiel medzi tým, keď prispievam ako okoloidúci do témy, ktorá zrazu zmizne. Inak povedané, prekáža mi, že som sa stal nevinnou obeťou collateral damage.

Píše:
nemám nick ve speciální fontu

Hehehe, to by si nebol ty, keby si si nerypol :-)

--------------------

Jerson, ja s tebou súhlasím, že tých, čo robia zadarmo, netreba brať s poľahčujúcim pohľadom, to ani omylom. Len nerozumiem, prečo to niekto považuje zrazu za negatívum.
18.8.2010 19:25 - Jerson
alef0 píše:
Len nerozumiem, prečo to niekto považuje zrazu za negatívum.

Negativem se taková věta stane ve chvíli, kdy to někdo vytáhne na svou obranu při námitce, že to co dělá nedělá dobře. Kdyby napsal "ale já dýchám" jako obranný argument, bude evidentní, že je to pitosmost, když všichni dýcháme.

To že nemá čas psát dobré texty, odpovídat na otázky a ještě pracovat je už lepší, ale na druhou stranu i zde jsou lidé, co to zvládnou. A pracují v menších týmech.
18.8.2010 19:30 - alef0
Jerson, v tomto rozumiem a súhlasím.
18.8.2010 20:34 - mesiáš pod drnem
Jerson píše:
Takže se vsadím, že snad nnikdo tu nehodlá brát ohled na to, že ten či onen něco vytváří zadarmo. To nás nezajímá, my je k tomu nenutili.

No to ste je sice nenutili, ale když jsou pořád srovnávaní, co do výkonů, s hrama, na kterejch dělají desítky lidí, řada z nich full-time, a který mají finanční podporu divize firmy s čtyřmiliardovým ročním obratem, tak asi mají dojem, že by mohli upozornit na to, že jsou někde trochu jinde.

Ono kdyby ti po hře airsoftu někdo řekl, že s tebou to byla hra na hovno, protože být tam místo tebe URNA, tak byste vyhráli, taky bys ho nejspíš upozornil, že se asi posral, jestli mu to přijde srovnatelný.
18.8.2010 20:57 - alef0
Píše:
No to ste je sice nenutili, ale když jsou pořád srovnávaní, co do výkonů, s hrama, na kterejch dělají desítky lidí, řada z nich full-time, a který mají finanční podporu divize firmy s čtyřmiliardovým ročním obratem, tak asi mají dojem, že by mohli upozornit na to, že jsou někde trochu jinde.

Inak toto je zaujímavý bod do diskusie (hoci nemám pocit, že toto je základ tragédie tejto diskusie. Tuto nie je veľa diskutérov, ktorí porovnávajú s inými svetovými produktami).

Systémové jadrá sú často vyvíjané strašne úzkym kruhom ľudí, rádovo tak 5--7. V tiráži k PHB 3.5 je rádovo 80 ľudí, ale tam spadajú aj ilustrátori, sadzači, návrharí obalov, manažéri, a podporní pracovníci. Inak povedané, strašná kopa peňazí je venovaná prvkom, ktoré majú pritiahnuť zákazníka, ale i tak sa stáva, že statočne propagovaný systém v podstate prepadne (napr. Dragon Age stolové RPG malo na minuloročnom Istrocone separátny program, lanárili ľudí o život, ale hral to niekto nakoniec?)

Ako som už veľakrát spomínal, u nás peniaze v tomto biznise prakticky nie sú a zatiaľ platí, že nadšený dizajnér vie urobiť oveľa viac ako zaplatený dizajnér (o ilustrátoroch to zrejme neplatí).
18.8.2010 21:04 - Colombo
Jenže to, jestli to dělal nadšený amatér, babička v důchodu nebo profesionální kaskadér koncového zákazníka nezajímá. Jej zajímá jen koncový produkt. Možná ještě ujištění, že při výrobé nazahynula žádná zvířátka a jedná se o 100% recyklovatelný a ekologický produkt...
18.8.2010 21:53 - sirien
alef0 píše:
Pardon, že na to reagujem až teraz, bol som v Prahe bez netu:-) O tvojom odchode z témy som nič netušil a nemal som si to ako domyslieť. Predstava, že si dáme bitku je mi komická, ako ti to vôbec napadlo?

Odchod nikoliv z diskuse jako takové, ale od právě řešeného tématu - teď bych musel hledat číslo postu zpátky, ale je to ten, ve kterém jsem prohlásil že se ta diskuse nějak cyklí a že tu opakující se diskusi si už znovu dávat nehodlám.
Poznámka o tom že se sejdeme na Karláku a rozbijeme si tam hubu byla narážka na jedno čecho-internetové meme, co jednu dobu běhalo na pár místech, kde si lidi postli místo na karláku a řekli si kdy si tam za to co píšou na netu rozbijou hubu - bohužel sem neměl zrovna poruce žádnou ucházející fotku Karláku :)

Ad1 netvrdím, že bych to udělal líp. Na druhou stranu nemám problém otevřeně kritizovat co oni dělají.
Ad2 - posty na web určitě publikovat, spíš se mi nelíbí jejich kvalita a pojetí...
Ad3 - o reklamě na Kostce nebyla vůbec řeč
Ad4 - tady sem trochu ztracenej, protože mi to nějak nesedí, ale whatever.



PS - ah ano, a od této chvíle se nejspíš nebudu namáhat komentováním kydů některých neregistrovaných uživatelů, protože mám takové tušení, že tu někteří lidí nedodržují obecnou netiketu a píší si pod každý post jiné jméno. Registrace je rychlá a snadná a tohle patlání s lidmi co nedokáží dodržovat obecný úzus o podpisech mě fakt nebaví.

Jerson píše:
MacGywer. Asi tak 23 let, co si pamatuju :-)

nn. MacGyver umí kdeco, ale všechno to umí dost výborně. Jack of all trades je právě o tom že nemá ty expertní oblasti, ale hromadu věcí v základu a pár v nichž trochu vyniká (hezké to je třeba u Petera ve Fringe)

Jerson píše:
Btw. já si taky mslím, že bych dokázal vytvořit dobré RPG, ale ještě jsem nedokázal přimět potenciálního vydavatele, aby si ho přečetl.

Se SEBem sme Ti nabízeli že vydání zařídíme pod Maelströmem... nemá to tak cool zajetou propagaci jako Altar, ale jestli máš zájem, tak nabídka pořád platí.

alef0 píše:
Ďakujem za odpoveď. Myslel som si, že je za tým nejaké rácio.

Hm. Nechci znít jako Alnagův minion, ale já teda s Alnagovým tříděním tohoto fakt nemám problém a docela poznám co mu krkem proleze a co ne prostě citem když se na to podívám.
Propaguješ rozumně (v jednom tématu, jen zajímavé novinky)? Ok. Propaguješ jak magor (tucty témat, post o každé hovadině jen aby se téma udrželo v aktualitách...) - sem nepatří. Poměrně snadné.

I já si tady čas od času něco zapropaguju. Dokonce sem tam požádám i o to aby některý z mých projektů byl chvíli v novinkových boxech v horní části hlavní stránky - ale prostě o to slušně požádám a žádám jen o věci, které můžou místní komunitu zajímat a nejsou to jen hromady nesmyslů.
Neustálá nová témata o Drakkaru (místo jednoho) kde se objevovalo kdeco mi teda jako uživateli občas trochu lezly krkem (zejména že kdyby to bylo jen jedno téma, tak si ho prostě z Aktualit vyřadim jednim kliknutim, ale vaše nová a nová témata mě tam prostě neustále otravovala a nešlo s tím nic dělat. Vrchol byl když běžela tři paralelně, to sem si fakt už řikal že toho je trochu moc) (PS - ode mě ten FB Alnagovi nebyl)

alef0 píše:
Hehehe, to by si nebol ty, keby si si nerypol :-)

Nevím, jak moc to bylo rýpnutí. Ve skutečnosti to je jedna z věcí (špička ledovce, pravda) která symbolizovala Markusův přístup k vedení fóra (resp. jeho změnu oproti předchozímu stavu) a tedy jedna z věcí, která mnoho z nás nakonec vedla k odchodu.

colombo 1466: Přesně, moje slova...
18.8.2010 23:56 - Colombo
Vlastně je tu jedna vyjímka, výrobky od postižených. To si zákazník kupuje právě proto, že je to od postižených s tím, že jim přispěje do kasičky.
Tím nechci dělat žádné srovnání s DrD 2...
19.8.2010 00:01 - alef0
Píše:
Poznámka o tom že se sejdeme na Karláku a rozbijeme si tam hubu byla narážka na jedno čecho-internetové meme, co jednu dobu běhalo na pár místech, kde si lidi postli místo na karláku a řekli si kdy si tam za to co píšou na netu rozbijou hubu - bohužel sem neměl zrovna poruce žádnou ucházející fotku Karláku :)

Mne toto meme ušlo, rozveselilo ma to preto, lebo svojho času chcel rozbíjať huby tuším Sosáček (čo sa stretlo so všeobecným veselím) a predstava, ako sa každý z nás dorúti 22kou, každý z opačného smeru a dáme si dogfight... :D

Píše:
Hm. Nechci znít jako Alnagův minion, ale já teda s Alnagovým tříděním tohoto fakt nemám problém a docela poznám co mu krkem proleze a co ne prostě citem když se na to podívám.
Propaguješ rozumně (v jednom tématu, jen zajímavé novinky)? Ok. Propaguješ jak magor (tucty témat, post o každé hovadině jen aby se téma udrželo v aktualitách...) - sem nepatří. Poměrně snadné.


Ale takéto propagačné témy tu okrem Drakkaru (o ktorom sme sa zrejme uzmierili) nie je sú, alebo sa mýlim?
19.8.2010 01:30 - sirien
alef0 píše:
a predstava, ako sa každý z nás dorúti 22kou, každý z opačného smeru

no, popravdě, vzhledem k tomu, jaká je přes den rychlost tramvají z IPP, kde bydlim, na Karlák (a jaké jsou v noci intervaly) bych to asi došel ze shora pěšky...

alef0 píše:
Ale takéto propagačné témy tu okrem Drakkaru (o ktorom sme sa zrejme uzmierili) nie je sú, alebo sa mýlim?

Ne, většina lidí to při pohledu na nulové množství banerů a podobné nápovědy pochopila hnedka, další (Jezevec, podle toho co psal Alnag) mají tu slušnost se zeptat v povaze. Teda, byla tu ještě ta "sranda" se Střepama snů, které se také jednu dobu odkazovaly trochu zbytečně víc, než by mi bylo jako uživateli příjemné, ale to vcelku odeznělo s následnými pár veřejnými poznámkami na účet oněch příspěvků a následně s jejich vydáním.
19.8.2010 07:29 - ShadoWWW
Píše:
No to ste je sice nenutili, ale když jsou pořád srovnávaní, co do výkonů, s hrama, na kterejch dělají desítky lidí, řada z nich full-time, a který mají finanční podporu divize firmy s čtyřmiliardovým ročním obratem, tak asi mají dojem, že by mohli upozornit na to, že jsou někde trochu jinde.

Ano, jsou na pozici světového lídra, který si sám platí vývoj, aby byl originální. Wizardi nejsou v lehké situaci, protože jsou součástí akciovky Hasbro. Tak si D&D musí udržet pozici světové jedničky. A proto si platí vývojáře a ilustrátory tak dobře, dělá promo akce a naslouchá svým zákazníkům.

RPG autoři v česku mají tu výhodu, že si nemusí platit tak nákladný vývoj. Být RPG jedničkou v Česku není tak těžké a finančně náročné. Navíc je tu ta výhoda, že se tu autoři mohou inspirovat právě těmi hrami, kde se platí drahý vývoj a nemusí do něj investovat.

Opisování je v RPG branži docela běžné. Celý D20 projekt s jeho OGL byl vlastně postavený na vykrádání nápadů. Vzájemně opisují i velké firmy, ale musí to dělat jen okrajově, to hlavní si musí vymýšlet sami, a proto je vývoj tak drahý. Vymyslet něco nového je těžké, proto vývoj RPG postupuje evolučně, ne revolučně. A např. DnD 4E vykrádá dobré nápady předchozích edicí, a na tom není nic špatného.

DrD by se mohlo nechat velmi inspirovat WoDem, D&D 4E nebo Pathfinderem (nejoblíbenějšími hrami dneška), Altar se rozhodl jít svou unikátní cestou. Protože mu tyto hry smrdí. Což je paradoxem, protože DrD bylo v 90. letech tak oblíbené IMHO právě proto, že se inspirovali D&Dčkem, už tenkrát nejoblíbenější RPG. Navíc sám Altar přiznává, že nemají peníze na pořádný vývoj.

Tak se pak autoři ani Altar nemohou divit, že jsou tady na Kostce kritizovaní, když ho tu hráči srovnávají s povětšinou oblíbeným D&D 4E.
19.8.2010 08:30 - Bouchi
ShadoWWW píše:
DrD by se mohlo nechat velmi inspirovat WoDem, D&D 4E nebo Pathfinderem (nejoblíbenějšími hrami dneška), Altar se rozhodl jít svou unikátní cestou. Protože mu tyto hry smrdí.
Mohl by ses (a pokud mozno i pripadni jini) pls zdrzet podobnych nicim nepodlozenych obvineni? Dekuji.

ShadoWWW píše:
Navíc sám Altar přiznává, že nemají peníze na pořádný vývoj.
Pokud je "poradnym vyvojem" mineno "vyvojari placeni jako zamestnanci na plny uvazek", tak to Altar skutecne priznava, protoze (jak uz jsem tu psal, vcetne vypoctu) to je v ceskych podminkach nerealizovatelne, ty mzdove naklady by se nikdy nevratily.
19.8.2010 08:58 - ShadoWWW
Bouchi:
1) Web DrD2 píše:
je inspirován především slovanskou fantasy a evropským (případně pak českým) středověkem. Nechceme vytvořit novou hru bez chuti, která bude následovat cestu americké fantasy a dungeonpunku

Citováno z oficiální stránky DrD2. To, že se autoři nechtějí inspirovat americkými RPG, protože jsou bez chuti (použil jsem eufemizmus "smrdí"), je tam jasně zmíněno. Jdou tedy svou cestou. Nebo můežeš zdělit jiné zdroje, kde berou autoři inspiraci? Jediný podobný projekt znám D&D setting Mystara. Jde o setting podobný středověké jihovýchodní Evropě, a z něj se autoři DrD2 neinspirují. Navíc skrze našeho GM jsem se ptal autorů DRD2, jestli by nemohla být hra inspirovaná víc DnD 4E (které mě baví nejvíc), a odpověď zněla, že autoři DrD2 uznávají dobré stránky DnD 4E, ale zadání vydavatele znělo, že se hra má udělat. jinak.

2) Ano, myslím to tak, jak jsi napsal. A chápu důvody. Proto jsem také psal, že z toho důvodu je dobré inspirovat se u her, které mají na profi placený vývoj peníze, které chápu, že v ČR nejsou kvůli malému RPG trhu. Jestli by se dal zvětšit a RPG zatraktivnit je spíš akademická diskuze, mnohokrát probíraná, to nebudu řešit.

Mimochodem, nesnažím se kalit vodu. Spíš sdělovat připomínky, jak je IMHO možné udělat dobrou českou RPG. BTW Mechaniky DrD2, co jsem zatím měl možnost vidět, nejsou úplně špatné. Blbý je, že jsou hodně vzdálené od DrD 1.x Jde tedy spíš o naprostou revoluci než o evoluci. A špatný je ale IMHO fluff a většina ilustrací.
19.8.2010 09:10 - Alnag
Ne, Bouchi má pravdu. DrD 2 se přece inspirovalo Střepy snů... :)
19.8.2010 09:30 - Bouchi
ShadoWWW píše:
To, že se autoři nechtějí inspirovat americkými RPG, protože jsou bez chuti (použil jsem eufemizmus "smrdí"), je tam jasně zmíněno.
Zkusim to vysvetlit na prikladu. Dejme tomu, ze nakladatelstvi X zacne vydavat romanovy cyklus autora Y, ve kterem bude autor vykreslovat ellfy jako pekne parchanty. Zacnes na zaklade toho tvrdit, ze nakladatelstvi X povazuje elfy za pekne parchanty?

ShadoWWW píše:
Navíc skrze našeho GM jsem se ptal autorů DRD2, jestli by nemohla být hra inspirovaná víc DnD 4E (které mě baví nejvíc), a odpověď zněla, že autoři DrD2 uznávají dobré stránky DnD 4E, ale zadání vydavatele znělo, že se hra má udělat jinak.
K tomuhle bych potreboval presnejsi citaci (treba do PM), pak se budu moci k tomu "zadani vydavatele" vyjadrit.

ShadoWWW píše:
z toho důvodu je dobré inspirovat se u her, které mají na profi placený vývoj peníze, které chápu, že v ČR nejsou kvůli malému RPG trhu
Jo, a uz vidim tu smrst obvineni z "vykradani RPG A, B, C a D".
19.8.2010 09:32 - ShadoWWW
Upozornění: Tento post je jen můj názor a je tudíš zaujatý.

OGL byla IMHO pro malé firmy vydávající RPG suprová. Na mechaniky, které Wizardi za drahé peníze nadesignovali, navazovaly malé firmy svůj fluff a díky tomu vydělávali.
Určitý fluff a ilustrace nevyhovují každému. Někomu se líbí fluff D&D, někomu WoD, někomu Tarie a ještě jinému z každého něco. To stejné platí o ilustracích. Ale fluff se dá přepisovat, často to dělají i sami hráči. Důležité je, jak se hra hraje z hlediska mechanik. Ty se zpravidla změnit nedají. A když se udělají blbě, tak smůla.
Altar propásl v minulosti svou velkou šanci, udělat DrD2 na OGL D20. Z toho, co jsem viděl, tak ta stará OGL D20 byla bližší starému Dračáku, než to, co přijde.
BTW Myslím, že i kdyby DrD2 byla postavena na GSL s originálním fluffem, tak udělal nejlíp. I kdyby to bylo neoficiálně. Na to by totiž hráči kašlali (stejně jako Wizardi), kdyby DrD2 bylo blízké původnímu Dračáku a zároveň mechanicky vyspělé (což by s OGL respektive GSL bylo).

Jak už jsem psal, silná inspirace DnD byla v DrD 1.x pozitivní. A jediné stížnosti, co jsem za ty roky viděl, byly, že DrD ne vše přeneslo z DnD dostatečně efektivně (ne všechny dobré nápady) a byla tudíš mechanicky horší. Navíc DnD se od 90. let hodně rozvíjelo, zatímco DrD moc ne. proto bych se inspirace nebál.
19.8.2010 10:04 - Sosáček
Jerson píše:

Vždycky mě potěší, jak tolika různým osobnostem (nebo alespoň pojmenovaným tvorům) uvízne tohle jméno v paměti :-)

Identita se precenuje.
19.8.2010 10:22 - Peekay
ShadoWWW, koncept dovernosti internej komunikacie ti nieco hovori?
19.8.2010 10:28 - Sosáček
No honor among thieves, right? Sedi to k d20.

Also, vzdyt ty melo bejt takticky, jenom ne "move enemy 3 quares north" takticky, ne? Jinak to bude nudaaaaa.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.34371113777161 secREMOTE_IP: 34.225.194.144