Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
5.3.2010 14:17 - alef0
Píše:
Jstě, teoreticky to MŮŽE bejt takovej profík, že se od toho oprostí a odvede super práci, jenže... profíci pracujou za peníze, znáš to... ehm... začíná se to, opět, trochu cyklit.

Hej, to je to, čo som písal vyššie:
* ja mám pocit deja vú z debaty o Drakkare. Tí profíci, čo spomínaš, sú ako blanícki rytieri, ktorým v podstate netreba veľa -- len peniaze. Zaštrngajte im a oni sa zobudia zo spánku, pochytia perá a klávesnice, vylezú z jaskyne s Hrou tisícročia a spasia českú a slovenskú komunitu.

Lenže drobný problém, nik necinká, lebo peniaze nie sú... a chudíci blanícki už len spia a spia. Z času na čas sa vynorí skazka o tom, že sa s nimi niekto rozprával, ale pomaly to považujem za mýtus.

* a potom ľudí, čo majú aj iné motivácie než len čakať na peniaze a naozaj po nich niečo ostáva.

Profík, ktorý vraj existuje a vraj by niečo spravil, keby mu niekto dal peniaze je pre mňa, ako som už písal vyššie, jednou veľkou fikciou.

Snívajme o tom, že sa nájdu peniaze, snívajme o tom, že sa za ne nájdu profíci, a keď sa nám to nesplní, kritizujme tých, čo niečo robia, že nedokázali vystavať môj vzdušný zámok.
5.3.2010 14:26 - sirien
podle mě to je prostě další marketingovej blábol. Kromě toho dost blbej, protože si stále myslím, že současní teenageři (narozdíl od cool autorů) na slovanskou mytologii dlabou a chtěj tu americkou.

alef0 píše:
Profík, ktorý vraj existuje a vraj by niečo spravil, keby mu niekto dal peniaze je pre mňa, ako som už písal vyššie, jednou veľkou fikciou.

Obávám se, že celý trh práce mluví proti Tobě. Zbytečně věci paroduješ. Skutečnost prostě je taková, že den má jen 24 hodin a lidé si je musí rozdělit mezi své zájmy - a peníze jsou v tomto směru velmi výraznou motivací, která určuje, jakou pozornost budeš dané věci věnovat ve chvíli, kdy toho času najednou nebudeš mít na rozdávání (zkouškové, dovolená s přítelkyní, kamarádi co Tě zvou do hospody)

Víra v to že bude někdo dělat velké množství kvalitní práce pro někoho jiného zadarmo...
5.3.2010 14:30 - Bouchi
Sirien: Napriklad DrD 1.6 se propagovalo v Dechu draka a na altarim webu. (Ostatne v te dobe nejaka komunita kolem dracidoupe.cz jeste ani v podstate neexistovala.)
sirien píše:
A pokud někdo tvrdí, že je nějaká hra a styl hraní s ní spojenej shit, pak je velmi pravděpodobné že to je velmi špatný kandidát na to aby dělal její pokračování.
Pokud jsou hlavnim tercem jeho kritiky herni mechanismy, tak kdo jiny by mel vytvorit nove, ktere nebudou trpet chybami neduhy tech starych? Ten, kdo je s temi starymi spokojen, tezko.
Edit: Mimochodem, znas v teto zemi cloveka, ktery by byl schopny vytvorit kvalitni RPG a zaroven nekritizoval DrD?
5.3.2010 14:31 - Bajo
2 Merlin: No podle me ten styl nejak v obecnych rysech definovat lze (i kdyz se to samozrejme vyvijelo a menilo skupinku od skupinky): treba pro me DrD takovouosobitou atmosferu, kterou bych nazval vesnickou fantasy s pohadkovymy, slovanskymi a tolkienovskymi rysy. Jeskyne a lahve oleje (dungeoncrawl), mouchy zlodejky, apod... Venkovni "vesnicka" dobrodruzstvi a prvky sandboxu. Z nezname nuly hrdinou. Podstatnou slozku hlavne drive hral ten prvek, ze se to hravalo treba i o prestavkach. Komunitni upravy a hlavne rozsirovani (viz. treba ruzne fanziny, nova povolani,apod...), jista archetypalnost, duraz na reseni v ramci fikce, atd... (samozrejme to ma z casti blizko treba Dnd, ale ma to imho osobitou estetiku)
5.3.2010 14:34 - sirien
Bouchi píše:
Pokud jsou hlavnim tercem jeho kritiky herni mechanismy, tak kdo jiny by mel vytvorit nove, ktere nebudou trpet chybami neduhy tech starych? Ten, kdo je s temi starymi spokojen, tezko.

To bezpochyby. Jenže kritizovat systém a kritizovat celý herní přístup jsou rozdílné věci.
Jinými slovy - pokud mám rád hru A, ale nadávám na její stávající podobu, pak to je dobrý předpoklad na to designovat novou versi.
Jenže - pokud kritizuju stávající podobu hry A, protože (nebo "a zároveň") nemám rád herní přístup, na kterém hra A stojí, pak asi nejsem úplně ideální kandidát.
5.3.2010 14:38 - Bouchi
sirien: Hm, a na jakem hernim pristupu DrD stoji? Kdyz pominu urcite prvky, ktere tak nejak vyplynou z tech hernich mechanismu (spatnych), tak pokud vim existuje spousta stylu, jakymi lidi DrD hraji.
5.3.2010 14:44 - Peekay
Lotrando píše:
někteří z týmu co dělají DrD II se dost agresivně vymezovali na RPGF proti jim nesrozumitelným způsobům hraní.


Citation needed.
5.3.2010 14:57 - alef0
Ja sa nemôžem zbaviť (možno mylného) dojmu zo Siriena, že z neho kričí,,dajte mi peniaze, a ja vám to natriem, za X mesiacov vám položím na trh RPG, kde budete čubrnět. Aha, vy tie peniaze nemáte? Ste lamy, kašlem na vás, ja mám svoju cenu, frajerku a vôbec"

Lenže realita je inde
1) X Kč na stôl nik nepoloží. (a tu by debata mohla skončiť)
2) Kde sú menovite tí profíci? Môžeš menovať :-)
3) Ak existujú, aké sú objektívne dôkazy toho, že sú v stave dokončiť projekt a že bude lepší ako to, čo na trhu je? Kde sú diela veľkého rozsahu, ktoré dokončili? Aká je záruka, že to, čo dokončia teraz, bude v súlade s moderným dizajnom?

Vezmime si Ecthelionov (ktorí sú príklad nekomerčnej DYI hry bez peňazí) -- kuracie SOTÉ je v tvojich očiach nedorobená nedopracovaná subštandardná vec...

... lenže jej pozitívom je to, že existuje.

Tvoji vyfabulovaní profíci vyprodukovali prd :-)

Ale zjavne fiktívny prd je u teba lepší od hmatateľnej veci, lebo v snoch všetko vyzerá a vonia krajšie od reality.

Píše:
Víra v to že bude někdo dělat velké množství kvalitní práce pro někoho jiného zadarmo...

Preložil som 120 strán Strigôňa z hory zadarmo, čo volám veľké množstvo kvalitnej práce a urobil by som to znovu.

Tvoja veta teda je, že ,,viera, že Sirien bude robiť veľké množstvo práce pre niekoho iného zadarmo." To úplne akceptujem. Akurát vieš, v konečnom dôsledku ostaneš len v pozícii toho, kto čaká a toho, komu všetko ostatné príde neprofesionálne -- čo je časom pozícia človeka, nad ktorým sa dá s pokojom mávnuť rukou.
5.3.2010 15:03 - sirien
Bouchi: nedefinované zcela variabilní high-fantasy prostředí, class-level bez hlubší matematické kostry (kdokoliv mohl přidělat novou classu nebo měnit stávající bez kritických důsledků), zcela tradiční rozdělení rolí PJ a hráčů, minimální stylová vyhraněnost s mírným mixem gameistických a simulačních postupů (a absencí postupů narativních)... dohromady to tvoří takovou směsku, kterou se lidé naučili, bez ohledu na to, v jakém systému doopravdy hrají, nazývat prostě "dračák".
5.3.2010 15:11 - Lotrando
Peekay píše:

Lotrando píše:
někteří z týmu co dělají DrD II se dost agresivně vymezovali na RPGF proti jim nesrozumitelným způsobům hraní.
Citation needed.


těžko, když jste to po přechodu na nové fórum promazali.

alef0: jen to otáčíš. zadarmo jednoduše uděláš méně práce než za peníze. a pokud to máš dělat delší čas, prostě to vyšumí a nakonec se něco slepí, aby to bylo ... nepřipomíná ti to něco?
5.3.2010 15:22 - alef0
Píše:
těžko, když jste to po přechodu na nové fórum promazali.

Jo a v stratených kumránskych zvitkoch sa spomínajú ufónci ako pôvodca človeka, Jozef Flavius ich nepriamo cituje (tie zvitky, nie tých ufóncov). Flaviove dielo zhorelo v knižnici spomínanej v Mene ruže.

Píše:
alef0: jen to otáčíš. zadarmo jednoduše uděláš méně práce než za peníze. a pokud to máš dělat delší čas, prostě to vyšumí a nakonec se něco slepí, aby to bylo ... nepřipomíná ti to něco?

To platí možno pre teba :-) [to nemá byť útok, napr. ja si cením, že si dokončil preklad Solaru.]

Za posledný rok som urobil toho Strigôňa, dorobil som Play Unsafe (a ďalšie menej významné veci) a v žiadnej z nich som veci nedolepoval. Nebolo to o menšom množstve práce, tie veci by v živote nikdy nikto nezaplatil.

Vieš, to je to, čo Sirien nedokáže pochopiť, že nielen peniaze poháňajú človeka. Ja síce nie som v tíme, ale motivácia u nich je zjavne rovnaká. (Ja by som Dračák, ani inú RPG hru za peniaze nerobil.)

Tvoje informácie z lepenia a zbúchavania plynú zrejme z tých tragických reportov o dokončovaní pôvodného DrD (tie boli fakt zlo), lenže súčasný tím je trochu inde než ten predošlý. Ten dnešný má za sebou naozaj objektívne dôkazy dokončených vecí. Nazývaj ich subštandardné, nedokončené, nehrateľné, ale existujú.

Globálny problém tejto diskusie je to, že každý má plné ústa rečí, ako by sa to malo robiť a že toto a toto je hovadina, ale nik nevie ako konkrétne na to (len prázdne marketingové kecy) a nik nemá za sebou praktické skúsenosti, aby mohol povedať, ako na to (len prázdne marketingové kecy ;-)).
5.3.2010 15:27 - Bajo
2 Sirien: Jak uz jsem psal prve, podle me DrD neni primarne definovane jako high fantasy, spise je to takove "vidlacke" fantasy (nemysleno pejorativne), tak to aspon vzdy pusobilo na me.
5.3.2010 15:33 - Quentin
Bajo: Hmm, není to tím, že jsi hrál jen PPZ? Mě ty pozdější úrovně s dnd celkem splývají.
5.3.2010 15:46 - Merlin
bajo: to přece není styl..nebo aspoň já to tak nechápu. nebo respektive je to styl skupiny se kterou jsi hrál ty...
Jen mě pořád zajímá co do toho furt pletete nějaký "slovanský" způsob hry, potažmo, proč to někdo spojuje s venkovany? Jen málokdo se dokáže oprostit od vlivu starých keltů či skandinávských ság. Takže předpokládám, že jen málokdo zrušil všechny druidy a mágy, stejně jako sicca a hraničáře. Místo nich začal používat žrece a vědmy, vladyky a chody.
jen málokdo bojuje proti hejkalům, vodníkům, divoženkám a úmrlcům a nebojuje proti skřetům, kentaurům a chimérám.
5.3.2010 15:54 - Bouchi
Co se tyce tech profiku, kvality, penez apod.... Reknu to asi takhle - Na zacatku roku 2009 v tehle zemi AFAIK existoval jediny clovek, ktery mel za sebou v oblasti RPG tvorby takove vysledky, aby se s nim pripadne dala uzavrit dohoda "budes dostavat X tisic mesicne a za Y mesicu dodas hotovy a odladeny RPG system" bez obav, ze by odevzdal praci nekvalitni a/nebo pozde. Tim clovekem je Erric. Od te doby si Erric tuhle povest potvrdil dokoncenim Strepu snu, ale kolik dalsich s podobnymi referencemi tu je?
Neboli "najmout profika" obnasi nejen stranku financni (tj. musi ho byt z ceho platit), ale take stranku lidskou (museji existovat ti profici, kteri se daji najmout). Zatim tu, pokud vim, nebyl jmenovan zadny dalsi clovek, ktery by si to oznaceni "profik" zaslouzil.
5.3.2010 15:56 - Bajo
2 Merlin: Tezko mohu soudit jak kdo hral, na to mam omezene informace jen ze sveho okoli. Nicmene odvozuji to do samotnych prirucek, dobrodruzstvi a dalsich dodatkovych materialu. Jinak vliv slovanskych prvku je v DrD patrny dost, staci si projit bestiar. Na druhou stranu nikdo netvrdi, ze je to jen o slovanskych prvcich, je tam treba i dost videt Tolkien nebo pseudorealisticky stredovek - zejmena venkovsky a vojensky :-P , imho

2 Quentin: Ne ne, hral jsem vsechny, i experty (ty samozrejme nejmene), nekde mezi verzemi 1.1 a 1.2. (PPZ, PPP) a 1.5. (pozdeji PPZ, PPE)
5.3.2010 16:07 - Jarik
to Bouchi:
Ja bych si dovolil jmenovat i Anta. Dle meho soudu asi nejlepsiho tvurce ze skupiny kolem DrD+.

to all:
to se budem timhle bahnem reci bavit vazne jeste rok? To snad ne. Proc opakovat co jiz bylo zde i jinde 1000x?
Kazdy rekl svuj nazor. Kazdy si o tom mysli sve. Nikdo s tim nic stejne neudela (protoze malokdo z nas chce ustoupit ze sveho nazoru).

me stanovisko k DrD2:
Nemuzu odsoudit neco predem, za to s kym, proc ci jak spolupracuje autor. Jde to proti memu presvedceni - ze se musim spalit az podle konecneho vysledku.
Kdo z Vas se zivi ucenim, tak mne asi chape. Prece nemuzu o studentovi ktery mel spatne znamky tvrdit, ze uz se nikdy nic nenauci. Musim mu dat sanci, jednou, dvakrat, ... desetkrat,... stokrat. Dulezite prece je, ze on se snazi.
A takhle ja ted nahlizim na tento vznikajici projekt. At to autor sepise, ja mu to pak klidne oznamkuji. Reknu proc se to MNE nelibi, a tim to hasne. Nebudu komentovat cizi posudek. Vzdyt kazdy jsme jiny.

Asi bych dokazal takhle placat cele odpoledne, ale to asi nema moc smysl. Stejne jako komentovani meho prispevku okolim :D
5.3.2010 16:20 - Bajo
2 Jarik: A jak by sis nove DrD predstavoval ty, aby se ti libilo? :-P Mwahahaha
5.3.2010 16:33 - Jarik
2 Bajo:
Se priznam, ze mne by vyhovovala kombinace D&D4e a "Plusek". Kdyby se v Pluskach sjednotil system postupovani po lvl (mnozstvi pridavanych schopnosti, atd.) jednotlivych povolani jako to je napr. u 4e, tak by byla Pluska trhuschopna (se domnivam).

Osobne v "dokupovani uspechu", abych neceho dosahl, neverim. Podle mne je i prohra krokem v pribehu.
Kdo z nas v zivote muze zarucit, ze neco dokonci vcas? Kdybych vedel, ze neco dokoncim ... i kdyby mne to melo stat zivot, tak nejsem netrpelivej... a nebojim se kazdeho zakouti ktere mne ceka.
To radsi, at mne lapka prasti po hlave a okrade, nez abych vedel, ze tou ulickou projdu vcas a s nesenym pokladem.

I ja jiz pochopil, ze hra neni o tom jako atmosferu mi vnuti tvurce. Tvurce pravidel mi ma dat jednoduchy system ve kterem mohu de facto co je v prostredi realne. Tvurce at mi klidne urci napriklad, ze hra je cela o kouzelnicich 4 zivlu (a kombinaci techto), ale at mi nerika v jakem svete to musim hrat.
5.3.2010 16:33 - Bouchi
Jarik: S nazorem na Antovu tvorbu souhlasim, ale u nej mi (vzhledem k tomu, jak probihal vyvoj DrD+, tedy ze mj. jednotlivi autori museli leckdy vzajemne cekat na vysledky jinych autoru) chybi ta prima zkusenost typu "v dohodnutem terminu dostanu vysledek v pozadovane kvalite". Ve skupine kolem DrD+ patril k nejspolehlivejsim a nejzodpovednejsim, to ano.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12261700630188 secREMOTE_IP: 54.237.223.125