Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
5.3.2010 16:35 - Merlin
Bajo: nooo...nejspíš bychom vedli dlouhodobou debatu na téma Proč není podle bestiáře DrD slovanským stylem.
a co se týče příruček..hmm..kdes prosímtě přišel na to, že má slovanský vliv? třeba podle povolání? Hmm...tak zrovna ty jsou obšlehnutá z DnD (a ta vychází z anglo-amerického základu). nebo podle zbraní? Zbraně s "východním" rozumějme slovanským vlivem bych dokázal napočítat na prstu jedné ruky..a to jen ztěží. Nebo podle čeho? podle názvu lektvar chodce Jana? hmm...Johnie Walker rozhodně nebyl značkou medoviny....
Uveď mi dostatek příkladů (návev vodník a bludička mi nestačí)
5.3.2010 16:36 - Jarik
Bouchi:
Ja tam s tema klukama byl. A na Antovo praci se nikdy necekalo. Jako jediny napsal 2 prirucky a obe v zadanem case. Kdyz bylo poteba, tak psal 24 hodin v kuse. To se o jinych (a mezi ne se radim) rici neda.

Edit: spal nahrazeno slovem psal (jak melo byt)
5.3.2010 17:41 - noir
Bouchi: Promiň, že s tím prudím po druhé, ale asi to tu v tom kvasu zapadlo. Tak to zkusím znovu:

Bouchi: Dělali jste si nějaký výzkum trhu, co vlastně vaše cílová skupina chce? Čím víc se na to dívám, tím intenzivněji mi připadá, že to bude hra pro vysokoškoláky, a ne onu udávanou skupinu 14+(15+). Určitě je to tím, že máme zatím málo informací, ale nidkde v tom nevidím aspoň narážku na nějaké ty hlavní popkulturní trendy posledních 2-3 let. Nebo je to designérský záměr, oslovit záměrně ty skupiny, které jdou proti proudu?
5.3.2010 17:48 - Bajo
nerekl jsem ze je slovanskym stylem (zminoval jsem i toho tolkiena, jsou tam i jine evropske styly), rekl jsem je, ze ma tez svuj vliv. co se tyce koknretnich prikladu z bestiare: ogloj, sane, peklo, permonik, poletucha, skřitek, vila, vodnik, pojeti demonu jako nestvur. A osobne na me prostredi vzdy posobilo jako neco mezi Hobitem a slovanskym rannym stredovekem (s prvky staroveku, pozdniho stredoveku a anglosaske mytologie). Ale tady uz mluvim o vlastnim dojmu. Poradam tam tez citim velmi specificky oder, ktery se vznasi i nad nekterymi studiovymi pohadkami z produkce CT :-D

Edit: Ja tam tu "krasu nesmirnou" proste citim, ale mozna jsem sam :-)
5.3.2010 18:49 - Gurney
To básnění nad slovanským nebo jakýmkoli jiným stylem příruček DrD nebo čehokoli jiného je fakt zábavný, kdo máte chuť a čtyři stovky, můžete si udělat experiment - kupte si DnD nebo jiný vámi oblíbený systém, zkopčete si DrD (ne kvůli tomu že přijde fáze stříhání, jen je to škoda i toho mála peněz), vystřihněte obrázky a nalepte do DnD (/vašeho systému). Fajnšmekři můžou vzít překlad, změnit styl písma a dodat obrázky z DrD/jakékoli jiné obrázky, které ve vás vzbují představu libovolné mytologie. Gratuluji, právě jste získali onen "velmi specifický styl DrD" zabalený v mnohem hratelnějším systému.

Takže když se objeví stránky o DrD II, kde jsou v podstatě dvě hodnotné informace (vyjde DrD II a předpokládané datum vydání*) a prohlášení že to nebude "americká fantasy a dungeonpunk", docela se mi stahují koutky. Nicméně to je jen takový první dojem, hodnotit budu až to vyjde.

*BTW na stránkách je zatím jediná reakce čtenáře, který se ptá, na které Vánoce že má DrD II vyjít - tahle narážka na DrD+ mě docela pobavila.
5.3.2010 19:08 - Noldo2
2 Bajo : Nejsi sám, cítim to tam taky. A v DrD+ se to podle mne snažili rozvinout ještě víc. Zatímco DnD mi nikdy nesedlo z přesně opačnýho důvodu, to mi vždycky spíš připomínalo Warhammer, WoWko, kombení s multi-classama, hyperclassama, samý super-naboostěný heroové, mega-heroický obrázky... Jako, já chápu, že se od toho jdem orpostit, že když 90% příručky je k boji, tak se to může celý prokecat (ale to si můžu úplně stejně pokecat i u Člověče nezlob se, taky mi v tom nezabraňuje), mluvim o dojmu ze hry. Když bych jako celkem nezaujatý pozorovatel - začátečník přišel do knihkupectví, a vzal do ruky příručku, co si asi pomyslim. Zatimco z DrD na mě dýchne česká amatérština, skromnost, a mystika, tak z z DnD na mě dýchne pocit, kterej mam při sledování americkýho fotbalu, a nějakej multi-class-mega-boost hero s dvoubřitou katanou v jedný ruce a řemdihem v druhý, polo-orc polo-elf. A myslim že na tenhle rozdíl se snažili možná tvůrci poukázat. A teď mě klidně ukamenujte...
5.3.2010 19:14 - Merlin
Noldo: hmm..no, máš rekt..amatérsky to obšlehli z původního DnD...už tu o tom byla docela slušná debata i s příklady.

Bajo: noo..nemám moc času to rozebírat, snad později..nicméně jen pro ukázku..ogloj je mongolský orgoj chorchoj, tajemný bílý červ z pouště :)
5.3.2010 20:03 - Gurney
Noldo2 píše:
mluvim o dojmu ze hry. Když bych jako celkem nezaujatý pozorovatel - začátečník přišel do knihkupectví, a vzal do ruky příručku, co si asi pomyslim. Zatimco z DrD na mě dýchne česká amatérština, skromnost, a mystika, tak z z DnD na mě dýchne pocit, kterej mam při sledování americkýho fotbalu, a nějakej multi-class-mega-boost hero s dvoubřitou katanou v jedný ruce a řemdihem v druhý, polo-orc polo-elf. A myslim že na tenhle rozdíl se snažili možná tvůrci poukázat.

To je o čem mluvím, že má mě bližší grafickej styl mě fakt nedonutí hrát DrD, stylový obrázky mi nevyřeší když mi systém bude překážet kde to jen půjde.

Poukazovat můžou tvůrci na co chtějí, ale pokud hodlaj stavět na tom, že budou mít v příručce hezký obrázky... (btw byť se mi spousta obrázků od ecthelionů docela líbí, ten wallpaper je fakt škaredej)
5.3.2010 20:05 - Alnag
Píše:
... ogloj, sane, peklo, permonik, poletucha, skřitek, vila, vodnik, pojeti demonu jako nestvur ...


Někde si prosím tě stáhni basic D&D. Abys nebyl nepříjemně překvapený kolik těch "slovanských" zdrojů je tam odsud. (OK. Vodník je nejspíš lokální... a u některých si nejsem jistý, nedá se to jednoznačně posoudit.)
5.3.2010 20:14 - Vannax
Když už jsme u tech bestiářů a slovanského vlivu, dost mně kdysi na jedněch US stránkách pobavila nestvůra jménem Poludnica...

Ad: Ogloj - to taky není zrovna typický příklad slovanského vlivu. Spíš tatarského.
5.3.2010 20:37 - ShadoWWW
Píše:
Někde si prosím tě stáhni basic D&D.

Pomůžu ti.
Ale pozor! I grafika je dost podobná.
5.3.2010 20:55 - Alnag
ShadoWWW: Výborně. 1011 Basic Set (Revised), který linkuješ je IMO přesně ta verze, která je původním předobrazem DrD spolu s 1012 Expert Set (Revised) a nejspíše i 1013 Companion Set, 1021 Master Set a 1017 Immortals Set (ale ty jsem neviděl, to je jen můj dohad, protože v mé verzi Pokročilých byl i odkaz na pravidla pro mistry a odněkud se ta idea musela vzít...)

Všimněte si: dělení na dvě příručky, monstrák integrovaný do PJ příručky, vtipky jako moucha zlodějka :)), Jarikovo (resp. jiné sólo) dobrodružství na začátku knížky a dalších dva miliony podobností včetně nápadně shodné (barevně i kompozičně) obálky s PPZ.
5.3.2010 21:00 - Colombo
Alnag: já myslel, že tahle diskuze je o naprosto nekonkrétních informacích a DrD 2, ne o obšlehnutí původního DrD, to mám pocit, že se už dostatečně probralo. Proč kopat do mrtvol?

Bouchi: Merlin to tady pěkně vypíchl. Když tam fakt na tvrdo dáte všecky slovanské slova atp. slovanský nádech, žrece vladyky... tak by to mohlo vypadat hodně zajímavě.
5.3.2010 21:04 - Alnag
Colombo: Že mne bude na vlastním webu usměrňovat naslovo vzatý derailer zdejších diskuzí, to se mi opravdu nesnilo. Každopádně to byla jen odpověď na hlášky o slovanském základu DrD (kde někdo cituje skřítka a vílu - sprite and pixie - see for yourself bD&D cca 1983). Takže nejde o kopání do mrtvol, jen o poukaz na to, že to co je prezentováno jako "slovanský nádech", "historický odkaz původního Dračího doupěte" nebo podobně je potřeba brát s jistou rezervou.
5.3.2010 21:21 - Noldo2
Gurney píše:
To je o čem mluvím, že má mě bližší grafickej styl mě fakt nedonutí hrát DrD, stylový obrázky mi nevyřeší když mi systém bude překážet kde to jen půjde.

Poukazovat můžou tvůrci na co chtějí, ale pokud hodlaj stavět na tom, že budou mít v příručce hezký obrázky... (btw byť se mi spousta obrázků od ecthelionů docela líbí, ten wallpaper je fakt škaredej)


Ale já nemluvim jen o obrázcích, ale o celku. Třeba v DrD+ byl IMHO i stylovej fluff, kterej se mi líbil, a ne nakombený povolání. Nebyly stavěný tak, aby se s nima kombilo, ale hrálo. DnD na mě působí tak, že úplně navádí ke kombení s featama, Priviledge classes, a já nevím, s čím ještě,a a fluffu co by mě naváděl k příjemnému hraní, jaké by se mi líbilo, jsem viděl poskrovnu.
5.3.2010 21:35 - skew
Gurney píše:
To je o čem mluvím, že má mě bližší grafickej styl mě fakt nedonutí hrát DrD, stylový obrázky mi nevyřeší když mi systém bude překážet kde to jen půjde.
That's when DrD II comes into play :-)

Ono i v plusku imo šlo kombit postavu (ok, přinejmenším některý), a osobně bych to rád viděl i u DrD 2. Variabilita možnost přemýšlet a kombinovat mi přijde jako plus, obzvlášť pokud by se k tomu přiložila nějaká šablona pro hráče, kteří se tím zabývat nechtěj (když se celá skupina dohodne, že pojede podle šablony, nikdo nebude tratnej).

* nenapadlo mě míň urážlivý a zároveň dostatečně výstižný slovo
5.3.2010 21:35 - Bouchi
Alnag píše:
1011 Basic Set (Revised), který linkuješ je IMO přesně ta verze, která je původním předobrazem DrD spolu s 1012 Expert Set (Revised) a nejspíše i 1013 Companion Set, 1021 Master Set a 1017 Immortals Set (ale ty jsem neviděl, to je jen můj dohad, protože v mé verzi Pokročilých byl i odkaz na pravidla pro mistry a odněkud se ta idea musela vzít...)
Pokud je mi znamo, tak Immortals Set nemel Klima k dispozici vubec a o Master Set nevim zda je mel, nebo jen vedel o jejich existenci.
Alnag píše:
kde někdo cituje skřítka a vílu - sprite and pixie - see for yourself bD&D cca 1983
Tady te malinko poopravim, pixie byla IMHO spis predobrazem poletuchy, ne vily.
Nicmene dalsi debata na tohle tema by skutecne patrila spis do toho tematu, co jsi onehda zalozil.
5.3.2010 21:42 - Alnag
Bouchi píše:
Nicmene dalsi debata na tohle tema by skutecne patrila spis do toho tematu, co jsi onehda zalozil.


Děkuji za návrh. Nicméně kdybych to chtěl vést v dotyčné diskuzi, vedl bych to tam. Odpovídal jsem ovšem Bajovi, a proto je to tady. Další náměty na moderování si prosím nechte pro nějaký jiný web, kde to někoho zajímá.
5.3.2010 22:01 - Bouchi
Alnag: Ten ukrivdeny ton sis mohl odpustit - nikdo se to tu nesnazi moderovat, na druhe strane ma IMHO kazdy pravo vyjadrit nazor, co (a do jake miry) v debate o chystanem DrD II ma smysl probirat a co je zbytecna odbocka stranou ktera nezajima vic nez dva lidi. (A ze tady tech odbocek uz bylo nemalo.)
5.3.2010 22:10 - Alnag
Bouchi: Základní filosofie tohoto webu byla kdysi vytyčená poměrně jasně a pokud možno neusměrňování diskuzí je jejím pilířem. Tohle není ukřivděný tón, to je prosté sdělení faktu. A tebe tu ani nikdo nedrží ani tě nenutí odpovídat. Nicméně akceptování určitých zákonitostí tohoto webu je jaksi nutným předpokladem zdejšího působení.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.36626291275024 secREMOTE_IP: 35.172.216.157