Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
5.3.2010 22:36 - Colombo
Alnag: Pokud vím, tak usměrňování diskuzí tu bylo rozebíráno jako ne z vrchu moderátorem, ale jako komunitou.
5.3.2010 22:37 - Gurney
Noldo2 píše:
Třeba v DrD+ byl IMHO i stylovej fluff

Stylovej možná, užitečnej ne. Když vynechám ceník s popisem běžně užívaných předmětů tak u DrD+ nenajdu ve fluffu nic užitečného a už vůbec ne inspirativního. Narozdíl třeba od druhoedičního Dark Sunu, v kterým si (byť jsem AD&D nikdy nehrál a asi ani nebudu) rád počtu a použiju něco do hry.

Noldo2 píše:
DnD na mě působí tak, že úplně navádí ke kombení s featama, Priviledge classes, a já nevím, s čím ještě

A to je špatně? Spoustu lidí to baví (od vydání 4e se k nim počítám taky).

EDIT: skew píše:
That's when DrD II comes into play

Tomu se za rok možná zasměju, zatím budu diplomaticky mlčet.
5.3.2010 22:39 - Bouchi
Alnag: Podle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi jsem se o zadne usmernovani diskuse nesnazil. Pokud to tobe pripadalo jinak, nepovazuji to za svuj problem a rozhodne nebudu nad kazdou svou vetou travit pet minut casu premyslenim, jestli to nahodou nekomu nebude pripadat jako snaha o usmernovani diskuse.

Nicmene mi prijde skoda, ze prispevky (mnohdy uzitecne a podnetne) tech nekolika lidi, kteri by tu skutecne chteli diskutovat i o pripravovanem DrD II jako takovem (treba Noir), zapadaji mezi mnohem rozsahlejsim balastem prispevku jinych, jejichz autori maji patrne hlavne potrebu opetneho ventilovani svych kritickych nazoru vuci tvurcum DrD II, minulosti Altaru, minulosti DrD 1.x, kvalite DrD 1.x apod. Pricemz relevantnost techto kritickych nazoru ve vztahu k DrD II je casto miziva az nulova.

Cili ti davam za pravdu - nikdo me tu nedrzi ani nenuti odpovidat. Proto Noirovi odpovim v PM nebo nekde jinde, kde se to neutopi v balastu. Snazit se o necem, co souvisi s DrD nebo s Altarem, smysluplne diskutovat tady, je prilis neefektivni, pripadny uzitek nedopovida vynalozenemu casu. (Ano, zaznely tu i prinosne myslenky od lidi, kteri chodi jen sem, ale IMHO zatim nic noveho, co bych uz od nich necetl v nejake predchozi diskusi.)
5.3.2010 23:02 - Noldo2
2 Gurney Mluvil jsem jen o tom, co se líbí. U postav se mi líbí, když jsou věrohodné a zajímavé, prostě charakter, a ne když je někdo tvoří i hraje na maximální efektivitu. Mám rád příběhy, mám rád atmosféru, a proto je pro mě užitečný i fluff zdánlivě neužitečný, protože v něm může být námět zajímavého příběhu, zajímavý motiv do vyprávění, zajímavý charaketrový rys, zajímavá motivace, zajímavý postup jak vést hru.

Když se snažim rát dobrý RP, tak to podle mě munchkinování a kombení dost kazí. V taktickém dungeon-crawlu je to na místě, ale o to mi nejde.

Pokud se vydavatelé vymezují proti kombení a dungeon-craawlu, a takticky vedené hře, tak jsem rád, protože taková hra vyhovuje. A těším se na ni.

Pokud jsem příliš OT, omlouvám se.
5.3.2010 23:08 - wlkeR
Tak by mně zajímalo, jak na tom jejich webu fachaj -pokud vůbec- ty komentáře Oo;
5.3.2010 23:18 - alef0
Inak k tejto diskusii sa mi vynára primeraný výrok z čias, keď vychádzalo D&D 4e a ešte nebolo celkom jasné, aký bude jeho osud.

Alnag na Annun.sk, rok 2008 píše:
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře. Pokud byste byli autentičtí a sebejistí, pak byste podobně jako třeba Dalcor prostě zjistili, že DnD 4e není pro vás a s grácií šli zase o kousek dál. Přeju vám méně tápání, více sebejistoty a tolerance a dobrou hru, ať už je tou vaší jakákoliv.
5.3.2010 23:22 - Alnag
Alef0: Přece bys toho týpka nebral vážně... :D
5.3.2010 23:47 - Gurney
Noldo2: Stejně tak já mluvím o tom co se líbí mě, nikomu nic nenutím.

Pořád mi uchází proč by mělo kombení postavy jít proti zajímavých charakterům a co se týká fluffu v DrD+, neříkám že je přímo špatný, ale znám mnohem inspirativnější příručky.

Noldo2 píše:
Pokud se vydavatelé vymezují proti kombení a dungeon-craawlu, a takticky vedené hře, tak jsem rád, protože mě taková hra vyhovuje. A těším se na ni.

Já mám spíš dojem že v tomhle případě šlo autorům hlavně se vymezit i když tak úplně neví proti čemu (viz. předchozí diskuze o slovanské mytologii). A rozhodně to ve mě zrovna velkou důvěru ve finální produkt nebudí.
6.3.2010 00:49 - pro
alef0, si pan

skusim ta napodobit :P

sirien v tejto diskusii na stranke pat povedal:
"RPG Kuchyně u nás nevyprodukovala jedinou slušnou a hratelnou hru."

a co to, prave v rocniku, ktory hodnotil a v ktorom sa teda najsamviac vyzna sa o jednej hre vyjadril v uplne inom duchu (http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=163600#p163600):
"Skutečně - dobrá práce."

no to snad nie, kto by to bol byval povedal, ze d20.cz je plne klamarov? ;P
6.3.2010 01:35 - sirien
alef0 píše:
Vieš, to je to, čo Sirien nedokáže pochopiť, že nielen peniaze poháňajú človeka.

Motivací může být mnoho. Peníze jsou jediná univerzální. Pokud něco rozsáhlého dělá jeden, možná dva lidi, pak může stačit jako motivace vlastní ego, zábava z práce plynoucí nebo další, nicméně pokud je v týmu víc lidí, pak... holt některému z nich dříve či později tahle motivace odpadne - něco bude poskytovat víc zábavy, to ego najedou nemusí stát za to v porovnání s něčím víc boostujícím nebo v porovnání s něčím důležitějším (prací, školou, vztahem...) A ve chvíli, kdy Ti v týmu odpadne jeden člověk... tak pokud je ten tým sestavenej funkčně, nastane Ti problém. Zvlášť, pokud dotyčný není extra nezvykle zodpovědný a neoznámí svůj nedostatek času včas.

Ostatně - viz Střepy snů. Původně je dělal Erric a Qualdezar. Jenže Qualovi to nadšení nevydrželo (nic proti němu, popravdě ho relativně chápu).

A game design, pokud má být odvedenej dobře, vyžaduje o hodně víc práce než nějaký překlad už existující hry nebo něco podobného.

alef0 píše:
Tvoje informácie z lepenia a zbúchavania plynú zrejme z tých tragických reportov o dokončovaní pôvodného DrD (tie boli fakt zlo)

Původního DrD. Ano. A pak taky Pluska. Hned několikrát, co vim (a na výsledku to je vidět i když to nevíš odjinud, u obojího). Dej mi nějaký důvod proč věřit, že se to nestane znovu (minimálně počtvrté), když to je opět práce pro Altar, opět neplacená (nebo placená dost neadekvátně). Z toho co vidím - stejný přístup, stejný zadavatel, příčiny se opakují, opakovat se bude i následek.

Bouchi píše:
existoval jediny clovek, ktery mel za sebou v oblasti RPG tvorby takove vysledky, aby se s nim pripadne dala uzavrit dohoda "budes dostavat X tisic mesicne a za Y mesicu dodas hotovy a odladeny RPG system"

lol. Geniální. Jestli si tohle myslel vážně, pak to znamená, že ani nevíš, jak se takovéhle projekty financujou. Opět tristní. /abych předešel dotazu - platí se dohodnutý podíl zpětně za dokončenou práci podle iterativního plánu a zbylý podíl se teprve doplácí za odvedenou práci. Pokud nevíš ani tohle, pak mi je fakt hodně líto všech lidí co od Altaru něco nového očekávají. Skoro se bojím i zeptat, jestli jste si vůbec nějaký iterativní plán vypracovali a kdybych se měl vsadit, tak myslím že bych vyhrál na "ne". I když asi ne moc, protože by mi na tuhle sázku nejspíš nikdo dobrej kurz nenabídl...

A jinak - na to abys najmul správné lidi nepotřebuješ, aby Ti ukázali kompletní portfolium již vytvořených věcí. To by pak trh práce brzo přestal fungovat. Stačí když sám víš jak se to dělá a dohledáš si lidi s talentem. Ale, haha, to se FAKT nedělá tím že si otevřeš konkurz na internetovym fóru kde sesbíráš lidi geograficky roztrhaný po dvou státech a pak s nima děláš tvůrčí srazy příležitostně na Gameconu.

(ah bohové já sem ale chytrej manager když sem to ještě ani nedostudoval... tuhle hlášku si rovnou odpusťte, protože na to abyste věděli výše uvedené nepotřebujete vůbec nic studovat, sou to naprosto elementární skutečnosti)

noir píše:
Bouchi: Dělali jste si nějaký výzkum trhu, co vlastně vaše cílová skupina chce?

lol. Nejsou peníze ani na slušné zaplacení autorů, kde teda myslíš že by se vzali peníze na průzkum trhu? :)

Noldo2 píše:
Třeba v DrD byl IMHO i stylovej fluff, kterej se mi líbil

Jen totálně nepoužitelnej. Zkoušel si to někdy narvat na vlastní svět? Katastrofa. Nebo si vytvořit vlsatní svět podle toho? Taková hromada předdefinovanejch věcí s nimiž prakticky nešlo hnout nebo to stálo takový kreativity kterou si moh jinak věnovat samotnému hraní (myšlenkový svět, pojetí bohů a času atd atd)
6.3.2010 01:47 - sirien
VYSVĚTLENÍ OHLEDNĚ WISH

pro píše:
sirien v tejto diskusii na stranke pat povedal:
"RPG Kuchyně u nás nevyprodukovala jedinou slušnou a hratelnou hru."

a co to, prave v rocniku, ktory hodnotil a v ktorom sa teda najsamviac vyzna sa o jednej hre vyjadril v uplne inom duchu (http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=163600#p163600):
"Skutečně - dobrá práce."

no to snad nie, kto by to bol byval povedal, ze d20.cz je plne klamarov? ;P

Problém s hodnocením RPG Kuchyně je v tom, že hodnocení se provádí striktně na základě přečtení, není čas zkoušet hrát všechny hry i kdybys na to měl chuť a lidi, tudíž pro zachování rovnosti porotci nehrají před ohodnocením žádnou (aspoň tak to bylo v ročníku, který jsem hodnotil i já)

Na přečtení mě Wish skutečně velice zaujalo, tak moc že si ho doteď pamatuju relativně živě. Obsahovalo poměrně neotřelou designerskou myšlenku, bylo relativně stylově napsané a zpracované, směřovalo hráče k tomu, aby skutečně vyprávěli příběh - jedna z mála skutečně "narativních" indie her nejen podle typologického řazení jedné praštěné teorie. Kromě toho mechaniky, se kterými Wish pracovalo, se mi i zdály poměrně obratné.
Z toho také vycházelo mé tehdejší hodnocení a dodnes si stojím za tím, že dle podmínek podle kterých jsem hodnotit měl bylo správné.

O pár týdnů nebo měsíců později (už nevím přesně, kdy sem svá hodnocení odeslal) se mi však podařilo si na Slezině RPG F Wish zahrát, přímo s jeho autorem (Kelton). Bylo to pro mě docela velké zklamání.
Myšlenka tam skutečně byla, bohužel, mechaniky hry naraci ve skutečnosti vůbec nepodporovali. Za to, že se hra zcela nerozsypala, jsme vděčili jen tomu, že ji hráli dost zkušení hráči zvyklí na různé herní styly včetně vyprávěcích (Kelton, já, Sathel... nevím už kdo byli ti další dva), nicméně bylo to dost stagnující, bez zápalu. Ani další prvky hry co se pamatuju nedělaly to, co měly, a co jsem si od nich sliboval při čtení (a hodnocení). Vím, že jsme pak asi dvě hodiny i seděli a rozebírali průběh té hry a jmenovali jsme několik faktorů v ní přímo obsažených (nebo naopak chybějících) které z ní dělají když ne přímo nehratelnou, tak velmi obtížně hratelnou, v žádném případě ne hratelnou začátečníky.

Teoreticky by to bylo možné napravit, ale zásahy do designu té hry by z ní udělaly prakticky vzato hru mechanicky zcela odlišnou, podobně jako se DnD 3,5 liší od DnD 4.
Dost mě to tehdy zklamalo, protože to byla asi jediná hra, která mě v soutěži zaujala jako celek (tedy nejen nějakou mechanikou nebo jednotlivým nápadem)
6.3.2010 05:03 - Bouchi
sirien: Mohu vedet, kde je moje 'uzavrit dohoda "budes dostavat X tisic mesicne a za Y mesicu dodas hotovy a odladeny RPG system"' v rozporu s tvym 'platí se dohodnutý podíl zpětně za dokončenou práci podle iterativního plánu a zbylý podíl se teprve doplácí za odvedenou práci'? Nebo si jenom klasicky honis triko a spolehas na to, ze se pritomni spokoji s "haha, ten sirien to tomu hloupemu Bouchimu zase natrel", aniz by se nad tvymi slovy trochu zamysleli?
sirien píše:
haha, to se FAKT nedělá tím že si otevřeš konkurz na internetovym fóru kde sesbíráš lidi geograficky roztrhaný po dvou státech a pak s nima děláš tvůrčí srazy příležitostně na Gameconu
citation (ze jsem delal to, co tvrdis) needed
Navic a) nepsal jsem nic o "kompletnim portfoliu jiz vytvorenych veci", na druhe strane mit za sebou aspon jednu (dostatecne velkou) vytvorenou hotovou vec je IMHO solidnejsi zaklad (pro rozhodovani prijmout/neprijmout) nez desitky dilcich teoretickych textu "jak by se to melo delat", b) samotny talent nestaci, je potreba taky urcita zodpovednost a schopnost dodrzovat dohodnute terminy.

(BTW, krasne jsi demonstroval, ze napriklad o tom, jakym zpusobem vznikal Bestiar pro DrD+, vis velky kulovy. Akorat ze jelikoz to zde nevedi ani ostatni diskutujici - krom Errica, samozrejme - tak pred nimi muzes machrovat a predstirat znalosti fungovani Altaru.)
6.3.2010 08:54 - Jerson
K DrD2 - zajímalo by mě, jestli bude oddělený systém a setting, myslím více než v DrD nebo DrD+. To že se chce někdo inspirovat slovany místo američany je mi celkem jedno, ale při větším oddělení obého se dá do pravidel dostat libovolný svět, zatímco při užším spojenjí je to složitější. Například v dračáku obnovování energie magických předmětů o půlnoci vysvětlené jakýmsi "restartem" (a nic dalšího). Theurg postavený na astrálních sférách, které "všechno ví, všechno znají" - ale co hůř, naznačují, že vše co mohlo být vynalezeno už vynalezeno bylo, nebo to alespoň potenciálně existuje. Dál jasně dělení na ty dobré a ty špatné a ukládání "pravdivého záznamu", které dost drasticky omezuje možnosti vidění světa, protože je jasně dané "jak je to doopravdy".

Svého času jsme tyhle věci řešili na forech, přesněji jsme řešili otázku "jak hrát podle pravidel a přitom zformovat svůj svět podle vlastních představ", ale pokaždé vyšly jen dvě rady, buď "úplně předělejte kus pravidel", nebo "hrajte něco jiného".
6.3.2010 10:07 - Erric
Sirien: Predstavujes si to opravdu jako hurvinek valku, chapu ze je jednoduche tady kohokoliv napadnout ze to dela blbe, ale:

a) Ti profesionalni designeri, kterym by melo smysl platit za jejich praci na RPG proste v CR nejsou! Az na opravdu male vyjimky (a ty vsechny pokryva tym DrD II) tu neni nikdo s dostatecnymi zkusenostmi, znalostmi a dovednostmi. To ze bys za to nabidnul penize nic nezmeni.
b) Trh tu neni takovy, aby dokazal takove RPG designery zaplatit, protoze jine obory (reklamky, videoherni prumysl, film, IT) jsou proste drahe a pretahnout odsud nekoho na kvalitni design RPG je prakticky nemozne. Tvrdim, ze libovolna RPG hra nedokaze na poli CR vydelat dost na to aby dokazala adekvatne zaplatit byt jen treba dva designery a ilustratora.
c) Najimat studenty v drtive vetsine nema smysl protoze obvykle nemaji zadne zkusenosti nebo u projektu ktery si zada jeden a vice let prace proste nevydrzi. Dokazano na vsech projektech z RPG kterych jsem se kdy ucastnil, vetsinou jsem byl jediny kdo u nich zustal.
d) Jsou proste obory, kde ma smysl investovat miliony, postavit si trh, udelat reklamu, zaplatit profiky a rozjet v tom byznys. RPG v CR mezi to opravdu nepatri.
e) A co se tyce prekladu stavajici komercne uspesne hry. Je treba zaplatit mastnou licenci (pokud se obchodni oddeleni vubec bude obtezovat odpovedet na zadost o licenci pro CR), preklad taky neco stoji, pokud na tom chces nasledne vydelavat a majitel licence chce zarucit urcitou kvalitu a uspech stejne neni zarucen byt to tady vsichni vidite hrozne ruzove.

Ber to jako nazor na zaklade peti let zkusenosti nekoho, kdo v te branzi vazne delal.
6.3.2010 10:26 - Peekay
Kýblohlav letně-semestrový píše:
Tak by mně zajímalo, jak na tom jejich webu fachaj -pokud vůbec- ty komentáře Oo


Komentare funguju tak, ze od anonymnych pouzivatelov idu do fronty, odkial ich musi schvalit moderator (to je kvoli spambotom, nie cenzure). Od registrovanych pouzivatelov by sa mali zobrazovat automaticky (co som skusal, tak moje prechadzaju automaticky, ale neviem ci to nahodou nie je tym, ze som moderator).

sirien píše:
Ostatně - viz Střepy snů. Původně je dělal Erric a Qualdezar. Jenže Qualovi to nadšení nevydrželo (nic proti němu, popravdě ho relativně chápu).


...a Baja som nahradil ja a pomohol som ich Erricovi dokoncit. Peniazmi som motivovany nebol a pomedzi dokoncovanie sa dialo mnoho inych veci (napriklad moja svadobna cesta).

sirien píše:
A game design, pokud má být odvedenej dobře, vyžaduje o hodně víc práce než nějaký překlad už existující hry nebo něco podobného.


Ked sa pozeram na kolektivne resume nas autorov, vidim ucast na minimalne piatich uspesne ukoncenych a vydanych projektoch (Pribehy Imperia, Strepy Snu, 3 knizky k Tarii). Z kolaktich uspesne ukoncenych (ani len nepozadujem vydanie) cerpas svoje know-how Ty?

Jerson: Vdaka za otazky, skusim (aspon ciastocne) odpovedat v najblizsom clanku.
6.3.2010 10:38 - alef0
Sirien píše:
Motivací může být mnoho. Peníze jsou jediná univerzální. Pokud něco rozsáhlého dělá jeden, možná dva lidi, pak může stačit jako motivace vlastní ego, zábava z práce plynoucí nebo další, nicméně pokud je v týmu víc lidí, pak... holt některému z nich dříve či později tahle motivace odpadne - něco bude poskytovat víc zábavy, to ego najedou nemusí stát za to v porovnání s něčím víc boostujícím nebo v porovnání s něčím důležitější,


Sirien,
Áno, to ego nemusí stáť za to, s tým úplne súhlasím. Z osobných skúseností musím povedať, že v istej fáze už tvorím len pre tvorbu, presnejšie len z radosti pre tvorbu. Motivácie typu ,,spasme komunitu", ,,pwnime DrD", ,,ukážme im, že sú debili" sú krátkodobé -- to si koniec koncov zažil pri svojom C&L systéme (a nielen ty, takých projektov je plný web, i ja mám také ;-)).

Tvoj fatálny omyl plynúci z teoretických vízií, ktoré na papieri pôsobia dobre, ale v kolízii s realitou takýchto projektov dostávajú na ciferník, lebo tam padajú klasické ekonomické modely založené na peniazoch (open source!). U nás sú alternatívne modely jediný spôsob, ktorý v poslednom čase produkuje výsledky.

Dám ti hypotetický príklad: tu máš tisíc eur, urob mi Y stranové RPG, ktoré bude bledomodré, postnaratívne a empiriokritické.

Uprostred ti dôjde para, prídeš o motiváciu, zistíš, že nevieš ako na to, poutekajú ti vývojári, dostaneš kreatívny blok, a k tomu všetkému ti budú po diskusiách poskakovať ľudia, ktorí ,,vedia ako na to"(tm).

Podľa tvojho názoru stačí doliať do projektu ďalších 1000 eur, a zrazu sa motivácia nájde, blok sa odbúra a všetko pôjde ako po masle.

Riť paľovu!

(aby sme citovali Pacha Hybského zbojníka).

Toto funguje tak možno vo vysokokomerčných firmách, kde existuje 20 fulltime platených vývojárov, nie u nás. (O tom nižšie)

Tlačí ťa deadline, Bouchi od teba chce výsledok, a ty furt nič. Máš len dve možnosti:
a) ísť, pokračovať a vymýšľať veci, ktoré budú síce subštandardné, ale konvergujú k výsledku. Toto mi presne povedal autor Eberronu, ktorý píše romány pre Wizardov, kde existuje deadline a ten nepustí. U nich je to štandardný model, dokončený produkt je nad kvalitou.

b) zabaliť to.

V možnosti a) sa stane čo? Vznikne subštandard, a hneď sa nahrnie Sirien a zdrbe projekt, že je v nesúlade s kvalitou.

V možnosti b) sa stane čo? Nevzniklo nič a hneď sa nahrnie Alef0 a zdrbe projekt, že plná huba rečí a prd vznikol.

Píše:
Jestli si tohle myslel vážně, pak to znamená, že ani nevíš, jak se takovéhle projekty financujou.

Trúfam si povedať, že to nevieš ani ty. Do chvíle, kým nenaznačíš, ako sa to robí a nenamapuješ to na české a slovenské podmienky, si budem myslieť, že to nevieš ani ty.

(Opäť pozorujem klasický argumentačný obrat, že skritizujem človeka, poviem, že je amatér, a sám netuším, ako inak by sa to dalo spraviť. Prečo by som to mal vedieť? Veď nemám motiváciu to vysvetľovať...)

A nie, Wizardi, ktorí sú dcérou megahračkárstva Hasbra (kde sú finančné toky pre verejnosť netransparentné), nie je model použiteľný u nás.

(Pôvodný obsah: A nie, Wizardi, do ktorých Hasbro leje peniaze, a ktorým RPG veľmi nevynáša, pretože ho subvencujú z iných produktov, nie sú model použiteľný u nás.)

Reálna cesta je naozaj zaplatiť vývojárske štúdio plné full-time vývojárov, ale to je naozaj nereálne, alebo áno?
6.3.2010 10:42 - Alnag
Alef0 píše:
A nie, Wizardi, do ktorých Hasbro leje peniaze, a ktorým RPG veľmi nevynáša, pretože ho subvencujú z iných produktov, nie sú model použiteľný u nás.


Citation needed.
6.3.2010 10:45 - Sosáček
Alef0: muzes bejt jako ten chlapek co nemel co delat a mel spoustu miliard dolaru z obchodu s otrokama a diamantama, a poridit si ubuntu.

(i kdyz z ubuntu ted delaji komercni a korporatni produkt, coz nekteri z nas cekali.)

...

Jinak tukan mi pripomina nekoho kdo tvrdi ze free software je komunismus a nikdy nemuze fungovat ;)
6.3.2010 11:58 - Opravdovy Lesni Muz
Jack píše:
Jinak tukan mi pripomina nekoho kdo tvrdi ze free software je komunismus a nikdy nemuze fungovat ;)


Radka Hulana?
6.3.2010 12:06 - Sosáček
jo!
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.36658000946045 secREMOTE_IP: 35.172.216.157