Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
6.5.2010 09:15 - Jerson
Shako píše:
To same je treba Indiana Jones a vsichni jeho spolecnici. Kazdy by chtel hrat Indianu, ale kdo by chtel hrat treba jecici zenskou, ktera pohrda chlazenymi opicimi mozecky (IJ a Chram Zkazy, pokud se nepletu)?.

Hej, já bych si klidně zahrál jak Profesora Jonese, tak Markuse Brodyho. Profesora Jonese raději.
A Chrám zkázy nemůžeš brát vážně, to je nepovedený kus :-) Mrkni se na Poslední křížovou výpravu, kde máš technicky čtyři postavy a každá je dobrá v něčem jiném (připouštím, že ta holka má za úkol jedině Indyho zradit, ale i to dělá dobře.)
Otázka samozřejmě je, jak moc by se tyhle postavy lišily levelově. Moc si to nedovedu představit. A v dovednostním systému by to fungovalo. Ostatně by to dost možná fungovalo i v novém levelovém systému DrD2, Indy by měl prostě navíc pátý level v povolání "dobrodruh" nebo tak něco.

Shako píše:
Fakt? To se musim nekdy podivat. DrD pravidla uz jsem nemel v ruce par let, tak nevim, co se tam presne pise. A dalsi systemy, co jsem cetl tak si nevzpominam, ze by se k tomu nejak vyjadrovali.

Já už DrD taky dlouho nečetl, a verzi 1.6 snad jen jednou. Nicméně třeba Shadowrun 2 už před třinácti nebo kolika lety psal "Nezabíjejte postavy. Strčte je do nemocnice nebo cokoliv, ale nenechávejte rozvinutou postavu zemřít jen proto, že na kostce padlo 2, když hráč potřeboval 3."

Ono i s pravidlem (přesněji doporučením) při každém úmrtí ubrat dva tři levely se zacházelo všelijak, a když mi postava zemřela čtyřikrát za dobrodružství, tak už mi Pj povolil jen přepisovat jméno v deníku, protože nahazovat si pořád nového zloděje a počítat všechny schopnosti by byl neskutečný vopruz - tedy ještě větší, než být každou hodinu a půl mrtvola.
Je třeba podívat se na důvod, proč tohle pravidlo existovalo - a ten důvod je, aby nová postava nebyla automaticky lepší než ty původní. Protože přeci jen během hry hráč zjistí, že některé schopnosti si vybral špatně (platí u kouzelníka s kouzly) nebo jsou použitelné jen na nízkých levelech a pak ztrácí opodstatnění, takže když si dělal novou postavu, už ji mohl lépe optimalizovat. Nemluvě o nahazování životů u nové postavy, kdy někteří museli hodit šest maximálních hodů v řadě.

Tohle všechno je ale v novějším RPG zbytečnost, protože uvedené potíže v něm nemusí nastat, když se dobře nastaví ostatní mechaniky.
(Btw. ve svých hrách povoluju hrát úplně jakékoliv postavy s rozdílem efektivní výkonnosti i 3:1, a nedělá to žádné vážné potíže.)

Shako píše:
Tak snad nejakou sekci pro PJ by ty pravidla mit meli, ne? Protoze pokud ne, tak jsou pro prvni hrani dost nevhodna. Kde se ma chudak PJ inspirovat, jak by to mel delat... :(

Předpokládám, že Sirien myslel, aby v DrD2 nebyl příručka, kterou si hráč nesmí ani přečíst "aby neztratil šanci být při hře překvapen". Potažmo aby si nemohl přečíst doporučení autorů, jak má PJ ojebávat hráče, falšovat hody, cocat si čísla z prstu a vůbec jinak nehrát podle pravidel.

Merlin píše:
Teď tu mám na stole manuál pro rozpoznávání Symbolů používaných extremisty na území ČR v současnosti...můžu ti k tomu dát výklad ....

To by mně zajímalo, co se tam píše o symbolu, který jsem měl na opasku.
6.5.2010 09:35 - Merlin
Jerson píše:
To by mně zajímalo, co se tam píše o symbolu, který jsem měl na opasku.

Symbolem nacismu byla v různých podobách od roku 1923 nacistická orlice (Adler). Státním symbolem nac. Německa se stala stranická orlice NSDAP dle "Nařízení vůdce a říšského kancléře o výsostných znacích Říše" z 5.11..1935. Orlice je symbolem v rámci mnoha znaků a heraldických zobrazení. Německým symbolem je od dob Karla Velikého. Na původní význam v nacistické éře navazuje její užití v soudobém neonacismu, přičemž nacistické orlice je často zakomponována do různých šířeji zaměřených zobrazení. Užívá se především v černé barvě na bílém podkladě, v bílé barvě na černém podkladě, ale i v dalších barevných kombinacích. Jiný vzhled orlice měla v nac. období jako svůj symbol na některých materiálech Luftwafe.
Neonacistémohou ve své propagandě využívat i různá daslší zobrazení orlů či orlic, nicméně v tomto směru jednotný vzhled neonacistické orlice nelze určit. Např. americká ultrapravice může užívat symbol amerického orla, ultrapravice jiných národů či regionů "vlastní orlice", které jsou jinak chápány než běžné národní či regionální symboly. V ČR je v tomto směru časté použití slezské či moravské orlice u neonacistů z těchto oblastí...

...nicméně je důležité posuzovat celkový kontext užívání symboliky a to vzhledem k přesvědčení osoby, pohnutek, vazby na hnutí atd. (pokud osoba veřejně nevyjadřuje sympatie k neonacismu, ani není navázána na tato hnutí, nejedná se o propagaci nacimu...atd.)// military kluby a historické společnosti...


omluva za OT.
6.5.2010 10:17 - Deathman
Off Topic

Zda sa mi to alebo Tamten Chlápek naozak cielene provokuje k flame a nikam neveducemu osocovaniu ?

Edit: Prosim nekomentovat, pretoze z toho zasa vznikne iba flame

Topic On

V starej verzii pravidiel DrD sa mi zda ze naozaj bolo odporucane aby postava zacinala od 1. urovne.

Celkovo mi to pripominalo u PJ skor navod ako zabit postavu (Popripade celu skupinu).

Napriklad som mal postavu ktora zakapala na 5 urovni (Bojovnik, najvacsia odolnost v tej danej hre) iba pre to ze neprehodila past na jed (A pritom hned vedla nej stal hranicar, ktory pravidlovo nemohol nic robyt. Pretoze neuspech bola smrt.).
6.5.2010 10:22 - Merlin
My jsme se první dva tři roky DrDka nedostali dál než na 3 lvl a už jsme z toho byli frustrovaní.
6.5.2010 11:58 - skew
Shako píše:
To proste neni ferova skupina postav, ktere maji zhruba stejne herni moznosti, at uz zavisle na urovni schopnosti a nebo na prostoru k vyjadreni.

To je pravda, ale to je vyloženě autorskej záměr, imo. Je to prostě udělaný tak, aby super man byl hlavní Mirek Dušín a ostatní se jen vyhřívají v jeho nekončící úžasnosti.
...
Chtěl jsem dát nějakej protipříklad, kde jeden z hlavních hrdinů je děsnej super bouchač a ostatní ne a přesto jsou rovnocenní, ale nějak mě žádnej nenapadá.
6.5.2010 12:08 - Sosáček
Dresden Files. Vetsina hrdinu zemeplochy. A tak.
6.5.2010 12:15 - skew
Jo, myslel jsem film. A mělo mě napadnout Looking for group, kde jsou sice nabušení všichni, ale jenom Richard dokáže odpálit sopku. Nebo proměnit písečnýho draka na skleněnýho. Nebo si nahradit usekaný ruce medvědíma tlapama. A vůbec je to největší řezník.
6.5.2010 12:24 - Colombo
Vemte si takovou futuramu. Tam je hlavní postavou Frye, který neumí zhola nic. A to ne, že by to měl na nule, tudíž "umí to jako průměrný člověk", ale on by byl dokonce ve valné většině dovedností naprosto neschopný. Level tak -15, a to i třeba v tom DrD2, kde je max. level 5. A přitom na něm stojí a padá celý příběh.
6.5.2010 12:32 - Peekay
Z televiznych serialov trebars Heroes (Peter Petrelli vs. ktokolvek s jednou schopnostou), Buffy the Vampire Slayer (Buffy vs. zvysok) ci Angel a Moonlight (jeden je drsny upir, ostatni nie).
6.5.2010 12:34 - alef0
Ale ja nechápem, prečo sa má class-and-level naťahovať na všetky príbehy sveta. To je ako zamieňať príčinu s následkom. D&D je hra o prekonávaní prekážok a levely sú na to, aby sa postavy dokázali pravidlovo porovnať a aby boli oponenti primeraní levelu.

Reálny hrdina je často nepopísateľný úrovňami. Ak v príbehoch pobehuje družina (mnohohlavá hydra), tak sú to často postavy s jednou konkrétnou špeciálnou schopnosťou, ktorí podporujú vodcu.: viď Dannyho parťáci, kde je dôraz na Cloonym ako charizmatickom vodcovi, a zvyšok ho len dopĺňa - niekto sa vie pretiahnuť cez dieru, tretí má kontakty, tamten dokáže odpáliť sopku, proste sú to jednorazovky.

Ďalší prípad je hrdina a jeho sidekick (Holmes + Watson), ale to je opäť len vzájomné dopĺňanie schopností, pretože sidekick by bez svojho protagonistu sedel doma a ani sa nepohol.
6.5.2010 15:45 - sirien
Shako píše:
ale kdo by chtel hrat treba jecici zenskou, ktera pohrda chlazenymi opicimi mozecky

Sethi. Například.
Divil by ses, kolik lidí chce cíleně hrát postavy které nemají primární úlohu a naopak se v příběhu spíše topí a jsou jím fackováni...

Píše:
I kdyz mi trosku unika, jak presne to myslis, tak to zni jako dobra zprava.;-)

Tím myslím že je PK pokud vim dost znalej RPGček na to aby si uvědomoval jaká je tohle hovadina a dost rozumnej na to, aby takovouhle blbost zamít.

Píše:
Tak snad nejakou sekci pro PJ by ty pravidla mit meli, ne? Protoze pokud ne, tak jsou pro prvni hrani dost nevhodna. Kde se ma chudak PJ inspirovat, jak by to mel delat... :(

To sice jo, ale a) na to nemusí mít extra knížku b) když už, tak by ROZHODNĚ neměla být koncipovaná tak jako tomu bylo u DrD( ) doposud.

Tamten Chlápek píše:
To jste ale velka mlcici vetsina.

Z definice mlčící většiny o ní ani vědět nemůžeš, nemyslíš?

PEEKAY: A, máme tu i někoho odpovědného, super. Takže, otázka pokud se pamatuju zněla: Bude DrD II stavěno tak, aby ve hře existovala reálná potřeba silové vyváženosti postav (jako je tomu v DnD4e), tak, aby existovala alespoň určitá rovnováha mezi silou jednotlivých postav, i když ne nutně na stejném poli (Exalted, DrD 1.X), nebo bude postavené tak, že vyrovnanost postav nebude nutnou pro herní zážitek (tedy ve skupině může být vedle sebe jak mocný čaroděj a paladin, tak nějaká děsná socka a všichni si přitom zahrají stejně - jako příklad jsem předtím dával 4WoD) ???
6.5.2010 15:47 - Sosáček
sirien píše:
Z definice mlčící většiny o ní ani vědět nemůžeš, nemyslíš?

No, kdyz treba soupe nohama, tak muze byt slyset.
6.5.2010 18:57 - Peekay
Sirien: Kratka odpoved znie: "Zalezi od druhu herneho zazitku, o ktory ti ide". Dlha odpoved je dlhsia, ale na tuto temu som planoval pisat v najblizsej runde odpovedi (ktora bude vonku buduci tyzden). Poprosim ta, ze vydrz dovtedy a potom mozem pripadne elaborovat, ak bude (pre Teba) moja odpoved nedostatocna.
7.5.2010 00:17 - sirien
ok, já zase zápalem pro DrD II nehořim, takže si klidně počkám. Zatím si to budu vykládat spíš jako onu střední cestu "pokud pojedete gamisticky, pak ano, ale pokud nepojedete gamisticky tak tam bude ne-zcela-podporovaný ale přesto prostor pro rozdíly".
7.5.2010 08:06 - Jerson
Na RPG F jsem napsal své výhrady k systému "musíte pečlivě zvážit, do kterých nových schopností vrazíte své body, a nemůžete se selektivně zlepšit v tom, co už umíte."
7.5.2010 09:50 - Sosáček
Jerson píše:
Na RPG F jsem napsal své výhrady k systému "musíte pečlivě zvážit, do kterých nových schopností vrazíte své body, a nemůžete se selektivně zlepšit v tom, co už umíte."

To je smesny pseudoproblem z hlediska designu, kdyz se nad tim zamyslis.

"Na konci sezeni muzes vymenit jednu schopnost za jinou, pokud jsi ji to sezeni ani jednou nepouzil, pokud si myslis ze by ti jinak (k postave, k hernimu zazitku, ...) sedela vic, a pokud ti to GM povoli (coz by mel, pokud nemenis schopnosti kazde sezeni nebo na zaklade momentalni vyhodnosti, coz je neslusne vuci spoluhracum a obecne "bad form"). Jak se to stalo, ze tvoje postava ted misto zakerneho bodani dela odzbrojeni je na vas."

Problem vyresen. Co na tom bylo tak tezkyho?
7.5.2010 10:28 - Deathman
Ze to asi urcite nepouziju v DrD II ?
Jako moznost menit jeden power / feat za level v DnD 4e mna docela potesila aj ked zase hlavne nahrala munckinovskemu stilu hrani.
7.5.2010 10:42 - Sosáček
Asi urcite? Proc by nemeli?
7.5.2010 10:44 - Gurney
Deathman píše:
Ze to asi urcite nepouziju v DrD II ?

Když tě to potěšilo ve 4e, tak proč bys to nepoužil v DrD2? Btw třeba v 4e si můžeš změnit jednu věc (power, feat) za lvl, takže žádný munchkinovský hodokvas se nekoná.
7.5.2010 10:47 - Nachtrose
Gurney: kona, ale za to muze DM. ( ja )

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1212329864502 secREMOTE_IP: 52.54.103.76