Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
7.5.2010 10:58 - Gurney
Nachtrose: Tak jestli hráči neustále retrainujou aby získali výhodu pro příští sezení a pak jedou zase znova, tak je toho nenech zneužívat a zaveď třeba "jen se svolením GMa" nebo něco podobnýho. Mě připadá omezení jedna power za jeden lvl dostatečný, u svý postavy jsem retrain použil snad jednou nebo dvakrát (lvl 8).
7.5.2010 11:04 - Peekay
Jerson píše:
Na RPG F jsem napsal své výhrady k systému "musíte pečlivě zvážit, do kterých nových schopností vrazíte své body, a nemůžete se selektivně zlepšit v tom, co už umíte."


(nutno podotknut, ze Tebou popisovany system nema ziaden priamy suvis s DrD II ako takym)
7.5.2010 11:41 - Deathman
Pockame, za par dni by tu mal byt novy clanok na DrD2.
Peekay slubil ze bude ukazane viac zo systemu.

Dufam ze to zodpovie aspon zaklad:
Aky kostkovy system to bude ?
2k6, D20, xK10
Ci k6-k% ako povodne ?
7.5.2010 11:49 - Nachtrose
Gurney: tak zle to neni. ale jsem hodne volnej v tomhle ohledu kvuli tomu, ze vsichni zacinali a nikdo predtim dnd nehral. podminka bya postavena tak, ze pri retreningu si mohli vymenit libovolne powery, featy atd. s omezenim, ze toto pujde jen do 5. lvl vcetne. dost casu na seznameni se a nalezeni si te spravne herni polohy. plne to vyuzili 2, z toho jeden donucen okolnostmi.
7.5.2010 14:34 - Jerson
Peekay píše:
nutno podotknut, ze Tebou popisovany system nema ziaden priamy suvis s DrD II ako takym

Počkám na další informace. Však víš, že nejsem z lidí co napíšou "to co jsem si o DrD2 přečetl se mi nelíbí", ale napíšu i zdůvodnění s příklady. Když se to ukáže zbytečným, lze obojí přeskočit.
7.5.2010 15:07 - ShadoWWW
Už dřív bylo řečeno, že DrD II bude používat jen šestistěnné kostky.
7.5.2010 15:39 - Deathman
7.5.2010 15:07 - ShadoWWW píše:

Už dřív bylo řečeno, že DrD II bude používat jen šestistěnné kostky


Som to nikde na stranke DrD II nenasiel a to som si teraz naschval precital vsetky clanky (Minus predstavenia ilustratorov).
9.5.2010 10:25 - Peekay
Vdaka za postreh - v clankoch na stranke sa to skutocne nikde nespomina. Prihodim do odpovedi, ktore prave pisem, nech je to pokope.
10.5.2010 09:15 - Jarik
Píše:
Som to nikde na stranke DrD II nenasiel a to som si teraz naschval precital vsetky clanky (Minus predstavenia ilustratorov).


Takova informace se vyskytuje v Pevnosti 5/2010.
10.5.2010 10:06 - Deathman
Tam je mi vies co platna ked si ju nekupujem.

Teda ale po vzore inych hier by mohly uverejnovat aj clanky co uverejnily do casopisov.

Pochybujem ze to bol nejaky ultra exclusive Pevnost only rozhovor.
11.5.2010 22:05 - Gurney
11.5.2010 22:36 - sirien
hhhhh
Tak první dojem: Já fakt uznávám, že DrD je pro čechy i pro slováky a nemám s tím problém - ani s tím že je i pro slováky, ani se slováky, ani s tím že se slováci podílejí na designu. ALE - ačkoliv AFAIK slovenská mládež nemá s češtinou problém, tak sem FAKT zvědavej na průměrného českého teenagera, jak se tím peekayho textem promlacuje. Je to zoufalé a smutné, nicméně česká mládež skutečně MÁ problémy se slovenštinou.

no, začínám mít docela ucelenou představu o tom jak má ta hra vypadat a trochu lituju že se bude muset menovat DrD.
Každopádně to trochu rozptyluje mojí počáteční (a doufám, že všemi chápanou) skepsi, tohle skutečně vypadá relativně rozumně. C&L kde sou levely povolání tak trochu spíš víc odstupňované balíčky skill-systému je zajímavej nápad. Z těch řečí o vyváženosti vyvozuju že schopnosti budou relativně adekvátní po levelech, takže to bude spíš o kvantitě a jejich kombinacích, s čímž také nemám problém (bude to asi chtít docela vyvážit aby to bylo v rozumné úrovni a zároveň zábavné, ale to není nic co by slušný betatest nezvládl, že)

no, tak tohle tak nějak vypálilo táboráček mé zvědavosti a jestli se tu neobjeví nějaká nová převratná informace, tak myslím že můžu na DrD II zase vesele zapomenout a počkat si na finální produkt.
11.5.2010 22:45 - Jerson
Hmm. Občas mě fascinuje, jak se v RPG napřed vytváří archetypy a pak se umožní jejich mixování. Přitom je každému jasné, že hodně hráčů si chce postavu namíchat podle svého.
Každopádně 80 úrovní postavy při pěti levelech na jedno povolání je 12 plných povolání? Při poloviční úrovni je to šest povolání? To už je docela dost.
Nic proti povoláním, ale tohle mi připadá už opravdu jako zoufalá snaha je udržet, jen aby se nemuselo přiznat, že jde o dovednostní systém s vymezenými cestami.
Nicméně když pak čtu, že se hráč bude moct držet jednoho archetypu, tak zase nevím nic.

Píše:
Meč je iba nástrojom a to, na čom naozaj záleží je ruka, ktorá mu vládne. Preto aj vybavenie postavy by malo byť skôr náradím, vďaka ktorému postava vykonáva činnosti lepšie, efektívnejšie. Podľa nás by však rozhodne nemalo byť niečím, bez čoho postava prestáva byť hrdinom a stáva sa iba úbohým farmárskym synčekom neschopným čokoľvek urobiť.

Jenže pak tu máme třeba Excalibur. Nebo Svatováclavský meč, pokud se chci držet českých luhů a hájů. Ne že by zbraně musely dávat bonus, ale dobré vybavení je prostě dobré vybavení - nejlépe když je na kartičkách.
11.5.2010 22:51 - Nachtrose
Jerson: 16. bez blizsiho kontextu spise strasidelne cislo.
11.5.2010 22:53 - Sosáček
A jak bys ohodnotil excalibur? mec +3 na sjednoceni anglie? heh.

To je pribehova zalezitost, ne otazka statistik toho mece.
11.5.2010 22:54 - Alnag
Můj osobní tip spíš je, že se ze setrvačnosti jako "povolání" označuje trs skillů (které mají možná všechny jednu hodnotu a jsou vyjádřené jedním číslem). A 12 skillů už by ti moc nepřišlo, že?
11.5.2010 23:03 - sirien
pokud to chápu správně (!!!!) pak by nemělo jít ani tak o archetypy jako spíš o miniclassy, které si sám seskládáváš k obrazu svému. Archetyp Krále Artuše by pak vypadal třeba jako kombinace class "rytíř 5" "šermíř 3" "vojevůdce 4" a "šlechtic 3". Merlin by pak mohl být třeba "Warlock 3" "Wizard 5" "Enchanter 3" a "Druid 5", kdy jednotlivé "classy" tvoří balíčky spřízněných skillů (rytíř: boj z koně, kopím, mečem, heraldika; šermíř: různé finty, druhy boje; šlechtic: leadership, etiketa, politika...; Warlock: kletby, protikletby, bojová magie...; Wizard: elementární magie, magie počasí, užitná kouzla; druid: spřízněnost s duchy a polobožstvy, trocha přírodních kouzel...

a tak.

Vlastně čim víc nad tim přemejšlim, tim víc se mi ten nápad líbí, protože nakonec stejně si bereš při tvorbě nějakého konceptu určité skilly pospolu. A když to chceš mít jenom tak doplňkový, tak si můžeš ten jeden specifickej vzít jako obecnou dovednost, což Ti to dokreslí do potřebné podoby, ale je to míň výhodný než si brát classu jako celek (něco jako quirky v GURPS). Ono úplně obecnej skill systém má také svoje nedostatky. WW kvůli tomu například napevno definoval 24 obecných dovedností které pokrývají jakoukoliv činnost postavy a žádné další skilly neexistují, což bylo dost moudré rozhodnutí, popravdě...

Samozřejmě, jestli to bude dobrý nebo ne záleží především na tom, jak budou ty jednotlivé classy popsané a strukturované a tak. Ale mohlo by to vyjít.
11.5.2010 23:08 - Jerson
Alnag píše:
A 12 skillů už by ti moc nepřišlo, že?

To ne. Ale zase bych tomu neříkal "povolání", protože obvykle rád vím, co vlastně hraju. Nicméně necháme se překvapit.
11.5.2010 23:53 - Deathman
Mno zni to zaujimave
A konecne neco co sa da povazovat za opravdu uzitecnu informaci ohledne RPG systemu. (No flame)

Jeste to poradne dostuduju zajtra.
Predsa len hokej u piva mne trosku vycerpal :)
12.5.2010 00:16 - skew
Tak třeba v D&D 3.5 těch různejch classů bylo 11, žejo.
A to jsou jen ty core povolání a každý popisovalo dráhu 20 levelů.

Oproti tomu 16 není tak moc, obzvlášť když se s tím bude pracovat trochu jinak.

A nejspíš kromě skillů / setu skillů budou ta povolání zahrnovat i ony slíbené schopnosti, viz. minulé odpovědi.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.33134603500366 secREMOTE_IP: 35.172.216.157