Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
Autorská citace #81
4.3.2010 11:45 - yokuzava
Bouchi, o opisovani jsem psal driv nez Alnag tak zase za vsecko nemuze. Kazdopadne, nijake nadchnuti pro novinku zatim necitim. Uvidime casem pokud bude videt nekolik ukazek. Nevim jak koho, ale me nezajima ze ted uz je inspirace brana z prvniho DrD. Ta prapuvodni je z AD&D, a navic vicemene prekrouceny preklad. Ted po 20-25 letech to konecne vidim. Takze nejake protesty proti opisovani a vydolovani je pase.
Autorská citace #82
4.3.2010 11:49 - skew
noir píše:
skew: Hele, nenavážej se do evropské fantasy, ten trpaslík je ryze evropský (GW je britská firma, že?) a tudíž autenticky dračákovský.
Nemyslím že jsem se do nečeho navážel. A ten trpaslík imo není ryze dračákovský. Spíš bych řekl, že k ryze dračákovskému má dost daleko (i přesto, že "ryze dračákovský" asi nemá nikde definici nebo normu).

Jinak, ohledně těch citovaných D&D/DrD2 pasáží. Ono ani z jednoho popisu není jednoznačně poznat, jestli to bude střídmé nebo hustodémonské, ale rozdíl mezi těma dvěma věcma je podle mě moc velkej, než abych to označil za jedno a totéž (uf, to je konstrukce).

Lotrndo píše:
a kromě toho, že se dozvim jak skvěle pracují autoři pro komunitu a kolik bezvýznamných počinů udělali .... nic ve zlém, ale sebechvála smrdí
Nevím ale, co by jsi si v záložce autoři představoval.
Odkazy na předešlou aktivitu související s RPG - co je na tom tak elitářského ? To že tam zmínili RPG kuchyni a jejich umístění ?
Autorská citace #83
4.3.2010 11:51 - Quentin
na strankach par prvnich odpovedi http://drd2.altar.cz/node/9
Autorská citace #84
4.3.2010 11:53 - Bouchi
noir píše:
Když je nejvíc prostoru oficiálního webu věnováno medajlónkům autorů
Jednak to uz neni pravda, druhak kdyz vezmes volbu mezi "spustit web od zacatku plny desitek kB textu a hromady obrazku" a "pridavat informace postupne", fakt jsi presvedcen, ze prvni moznost je vzdy a vsude ta "spravna"/lepsi?
Lotrando píše:
Pokolikáté už je to ta samá diskuze o tom, jak je to těžký a nevděčný, bla bla bla.
Jo? A kdo ji vytahl tentokrat, hm?

Lotrando píše:
dělat to po odpolednách na koleně v dnešní konkurenci asi nepřinese kýžený výsledek, kterým je moderní zábavná hra se širokým záběrem
Zatimco "delat to jako fulltime job" je evidentne natolik nezajimava investice, ze se o to za poslednich deset let nikdo nepokusil. Z cehoz plyne, ze nema smysl vytvaret puvodni ceskou neindie RPG, to jsi chtel rict?
Autorská citace #85
4.3.2010 11:57 - Sosáček
Píše:
To nie je o peniazoch, vôbec nie

Nahrada drd, ktera ale vyzaduje hardcore marketing a ma se stat novym mainstreamem uz ale jo. Coz je to o cem jsem mluvil, moc dobre jsem to nezvyraznil. Jasne ze muzes udelat hru jen tak, a vznikly tak nejlepsi hry co znam. Ale mluvil jsem o te komercn rovine.
Autorská citace #86
4.3.2010 11:58 - Sosáček
Quentin: skoda ze to neni cesky. Ja slovensky neumim dost na to abych to cetl, a lidi kolem patnacti na tom budou asi jeste hur.
Autorská citace #87
4.3.2010 12:08 - alef0
Lotrando píše:
Doporučuji případnou investici zvážit a zakoupit nějaký prověřený produkt s podporou a budoucností.

Ktorý by si vybral ty? :-) Napr. keby som uvažoval o ďalšom veľkom projekte na preklad, čo by si mi poradil?

Píše:
Lotrndo píše:
a kromě toho, že se dozvim jak skvěle pracují autoři pro komunitu a kolik bezvýznamných počinů udělali .... nic ve zlém, ale sebechvála smrdí

Jojo, lebo keby tam nebolo nič, tak by to boli bezvýznamní amatéri, ktorí sa v RPG nevyznajú, nikdy nič neurobili a chcú sa priživiť na značke DrD.

Ako vravela legenda politiky: koupíš cedník - teče, dáš ho spravit - necedí.
Autorská citace #88
4.3.2010 12:40 - Corvus
alef0 píše:
Ktorý by si vybral ty? :-) Napr. keby som uvažoval o ďalšom veľkom projekte na preklad, čo by si mi poradil?

si na d20.cz ... existuje len jedna spravna odpoved :D
Autorská citace #89
4.3.2010 12:45 - Sosáček
alef0 píše:
Ako vravela legenda politiky: koupíš cedník - teče, dáš ho spravit - necedí.

To myslim vystihuje nejlip pristup mistnich fanatiku k cemukoli co neni dnd posledni verze ;)
Autorská citace #90
4.3.2010 12:46 - wraiths
alef0: si nechte udelat nejaky pruzkum co lide chteji. :)
Autorská citace #91
4.3.2010 12:53 - Merlin
alef0: tak i v Americe se stal černoch prezidentem...třeba i Altar se jednoho dne změní z partičky diletantů ve férovou firmu :)
ps: já s nimi spolupracoval..vím o čem mluvím :)
Autorská citace #92
4.3.2010 12:57 - sirien
noir píše:
DnD 4e, Points of Light:
...
DrD2:
...

lol.

noir píše:
Proč se třeba nezeptali někoho, kdo tomu krapet rozumí, jak se dělá něco jako startovací kampaň? Neprudí tady sirien s tím jeho otravným (ale asi důležitým) marketingem už x let?

protože "marketing" je pro Altar stále pojem k němuž potřebuje slovník cizích slov.

Bouchi píše:
Pokud vim, tak stavajici obsah oficialnich stranek v teto chvili neni (a nema byt) "startovaci kampan" pro sirsi verejnost (respektive pro cilovou skupinu), nybrz soucast komunikace se "zasvecenou" verejnosti (zahrnujici napr. navstevniky RPGF).

vypustíš informaci na veřejný web... a nepovažuješ to za úvod do... no nic.

Lotrando píše:
DrD II po roce = EPIC FAIL

RPGčko který děláš na zakázku firmy má bejt po roce vydaný. Nebo mít aspoˇm vyhlášené (blízké a dodržené) datum vydání. Výjimkou sou snad jenom věci jako WoD nebo DnD kde je design zpomalovanej ohromnym rozsahem který musí pravidla pokrýt a ohromnými požadavky na ně kladenými. I tak se WW i Wizardi držej na dvou letech pro novou edici a pak střílej hru za hrou (Bouchi: prosím tentokrát vynech obvyklé poznámky o tom že nejsme v USA)

Bouchi píše:
3) Marketingova kampan se nebude spoustet driv nez pul roku pred planovanym vydanim.

kašly kašly kašly

Bouchi píše:
tak 15 tisic prirucek po 400 Kc

To je... 1200 na měsíc? to neni tak zlý.

alef0 píše:
Paradoxne, RPG Kuchyňa je plná hier. Střepy asi nevznikli za pár sto tisíc, ani Stories of the Empire. Alternatívne hry nevznikajú za státisíce, to je na úrovni.

a) alternativní hry většinou nejsou na úrovni.
b) SS dle toho co říkal Erric na GC vznikly za statisíce.
c) RPG Kuchyně u nás nevyprodukovala jedinou slušnou a hratelnou hru.

noir píše:
Vadí mi, že to pořád, i když času je tentokrát dost, vypadá děsivě amatérsky.

Pššššššt!! Ecthelioni jsou velcí grafici a kreslíři, nesmíš jim strhávat dílo, to je jako plivat na Da Vinciho nebo tak...
((předpokládám že za tím stojí oni... trochu mi to připomíná jejich jiné práce. Pokud se mýlím, tak se omlouvám za přestřel))
Autorská citace #93
4.3.2010 13:00 - sirien
Píše:
Kľúčovým konceptom DrD2 je, že hráč vždy dokáže pri svojom snažení uspieť aj napriek neúspechu v hode kockami, ak pristúpi na cenu, ktorú za to musí zaplatiť.

ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá
Bohové, super nová originální a geniální mechanika DrD2 neni nic jinýho než obšlehnutá Jersonova práce na CPH. Všechny nadpřirozené entity nás chraňte
Autorská citace #94
4.3.2010 13:16 - Erric
sirien píše:
To je... 1200 na měsíc? to neni tak zlý.


Vidim ze tvuj nahled na vec je znacne zkresleny:o) Prodat 1200 kusu knihy za mesic v CR je DOST velky problem, pokud nejsi zrovna Rowlingova...
Autorská citace #95
4.3.2010 13:20 - Noldo2
Mě osobně se to docela líbí. A to vymezení (si myslím) docela chápu a souhlasím s ním. Myslete si, co chcete, ale už to, kam směřovalo DrD+ se mi líbilo mnohem více, než DnD. Jestli vychytaj ty základní mouchy, tak to beru všema deseti.

Jinak mi klidně dejte banán, ale měli byste vidět z odstupu, jak se tu chováte. Ze všeho nejvíc mi to připomělo Katovnu s Rejžkem... Všechno vim, všechno znám, každou hru jsem hrál třikrát, nikdo mi nesahá ani po kotníky.
Autorská citace #96
4.3.2010 13:28 - Peekay
Kýblohlav letně-semestrový píše:
Co zajímá mně jsou mechaniky. Budu si moct zase všecky tabulky důležitý pro DM/PJ vypsat na desky A5 sešitu, kam si dělam poznámky pro hru?


Kyblohlav, vdaka za super otazku - odpoved najdes tu.

(budem sa snazit zodpovedat aj relevantne otazky z tejto diskusie, aj ked tu mi mozu uniknut - keby sa tak stalo, spytaj sa prosim v komentari k diskusii)
Autorská citace #97
4.3.2010 13:38 - Lotrando
Mě by zajímalo, co si predstavuješ pod takým pojmom "slovanská fatnasy".

dejme tomu

Vlastní krev: Petra Neomillnerová (a jen tato povídková sbírka, protože jinak je to co píše víceméně klasika)

Bohatýr: Červeňák (dejme tomu, Kyjevský knížectví jsou ještě slované a dobře se to čte, reálie jsou taky docela dobrý, ale už celkem dost cizí výrazivo evokující spíš rusy mi přijde nepřirozené. ale jak říkám tohle se velmi dobře čte)

Sapkowski: je západní až běda, ale dost často je označován za slovaskou fantasy.
Autorská citace #98
4.3.2010 13:59 - Geralt
DrD 2 První odpovědi píše:
Od začiatku projektu sme vnímali ako jednu z najväčších devíz DrD jeho rozširovateľnosť a priateľskosť voči domácim pravidlám.


Kouzelně zaobalené, hotová perla. :)
Já jenom doufám, že si ještě pamatujete proč vznikalo tolik záplat, úprav a domácích pravidel ke DrD core mechanikám. Neřekl bych, že to byla ctnost, spíš znouzectnost...
Autorská citace #99
4.3.2010 14:04 - Bouchi
sirien píše:
Píše:
Kľúčovým konceptom DrD2 je, že hráč vždy dokáže pri svojom snažení uspieť aj napriek neúspechu v hode kockami, ak pristúpi na cenu, ktorú za to musí zaplatiť.

ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá
Bohové, super nová originální a geniální mechanika DrD2 neni nic jinýho než obšlehnutá Jersonova práce na CPH.
Tve jasnovidecke schopnosti bych chtel mit. (Podle toho, co citoval ShadoWWW na RPGF, a toho, co o zminenem mechanismu DrD2 vim, ma Jerson CPH postaveny o dost jinak.)
Mimochodem, klidne by se dalo rict, ze i v klasickem DrD (ci v DrD+) mas podobny mechanismus. Napriklad kdyz postava pred nekym utika a potrebuje sesplhat po stene, tak i kdyz kostky padnou spatne (postava uklouzne a spadne), muze postava uspet (dostane se dolu), ale zaplati za to (je zranena).
Ale klidne se dal nechej unaset pocitem, jak mas pronikavy usudek a vsechno hned odhalis z jedne vety.
4.3.2010 14:14 - jonka
checkpoint:

- spuštění info webu o DrD2 vyvolalo 'lehčí' skepsi až nevoli (což není nic až tak překvapivého)
- Conlaiova trefná poznámka
- Lotrando se špatně vyspal

please do continue

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12145805358887 secREMOTE_IP: 44.221.43.208