Kultura

Skaven
10.5.2010 19:36
Legendy
Rádi bychom představili další chystaný projekt nakladatelství Mytago - fantasy hru na hrdiny s názvem Legendy. Co od ní můžete očekávat?

Kompaktní pravidla
Hra má jednotná stručná pravidla, která snadno brzy pochytíte. Základem je jeden kostkový mechanismus, který s lehkými obměnami využíváte při všech vyhodnocovacích hodech.

Neotřelí hrdinové
Legendy nabízí přehledný systém kombinací archetypů a dovedností, díky němuž si můžete vytvořit postavu dle Vašich představ - zvěda, vraha, obchodníka, válečného čaroděje nebo třebas zaklínače.

Fantasy prostředí
Zajímavé fantastické prostředí s množstvím zápletek, nepřátel a nebezpečí. Do hry však můžete vložit nové národy, země a povolání. Systém je velmi otevřený.

Hru orientovanou na příběh i akci
Hra zdůrazňuje příběhovou stránku hraní, rozvoj a živost postav. Díky přítomnosti tzv. akčního módu si však naplno můžete užívat šarvátky, přestřelky a magické souboje.

Rady pro hru a vyprávění
Hra nabídne rady a návody pro vypravěče i hráče, takže příprava a hraní dobrodružství budou velice snadné.
Autorská citace #1
10.5.2010 20:58 - Gurney
Přiznám se že už jsem na tenhle projekt na RPGF narazil, takže když ho avizuješ tady, rád bych se zeptal na otázku kterou sám pokládáš - co od té hry můžu očekávat? Co mi nabízí zábavného, inovativního, jiného než třeba DnD3/4, d20 systém, Burning Wheel, FATE, chystané DrD2, ... Protože to co popisuješ můžu hrát v kterémkoli z těch systémů, kterém jsem tu vypsal, jakou výhodu bude mít hrát fantasy v Legendách? Že budou česky nepočítám.

Btw nedošlo mi čím jsou zvěd, vrah, obchodník, válečný čaroděj a zaklínač neotřelí.
Autorská citace #2
10.5.2010 21:54 - pipux
@Gurney: klasická otázka, která stihne každý mladý a ambiciózní projekt. Navrhni nějaký systém, pak ti ji taky položím. Uvidíš, že se na ni neodpovídá vůbec snadno :)

K Legendám, ale i obecně, na zamyšlení: (následuje metafora, na vlastní nebezpečí) ... asi tak jako David Vybíral v psychoterapii, hledající optimální terapii (případně mix terapií) na míru každého pacienta a vycházející z předpokladu, že řešení nezná a teprve jej hledá, stejně tak bys i ty mohl benevolentně přistupovat k Legendám. Pacienta změň na sebe, místo terapeutických metod si představ paletu her na trhu a jak budeš škrtat Vybírala, můžeš jej nahradit nějakou osobností z RPG scény, za kterou se taky dá schovat (žádnou neznám, ale když už tu vedle v diskuzi padl ten R. D. Laws ... :) ).
Autorská citace #3
10.5.2010 22:14 - Gurney
pipux píše:
@Gurney: klasická otázka, která stihne každý mladý a ambiciózní projekt. Navrhni nějaký systém, pak ti ji taky položím. Uvidíš, že se na ni neodpovídá vůbec snadno

Legendy jsou plánovaný komerční produkt a já jsem potenciální zákazník a ptám se proč bych si měl vybrat právě tenhle nabízený produkt a ne nějaký jiný, co je podle tebe špatně?

Zbytek postu: nemluvit jazykem tvého kmene
Autorská citace #4
10.5.2010 22:18 - Skaven
Pokud bych měl Legendy vymezit vůči DnD3/4, zdůraznil bych větší důraz na příběh ve hře, nikoli však na úkor potenciální akčnosti. V základu Legend stojí mechanismy, které povedou hráče k tomu, aby jejich postavy nebyly jen "Elf kouzelník", ale aby měly jasné cíle, povahové rysy a konfliktový potenciál a hlavně, aby všechny tyto veličiny hráči používali při hře.
Mám-li srovnávat s Burning Wheel, mají Legendy podstatně kompaktnější pravidla, nebudu však zastírat, že BW pro nás byl vskutku podnětný inspirační zdroj.
Co se týče FATE, nechtěli jsme jednak vstupovat dvakrát do téže řeky (Příběhy Impéria, které jsme vydávali na podzim jsou na FATE postavené), druhak nechceme příběhovost a důraz na příběh promítat do hry zvyšováním příběhotvorných pravomocí hráčů postav. V Legendách se více hází kostkami, více se boostrují postavy a vůbec je zde oproti FATEu více "game" prvků.
K chystanému DRD2 se mi vyjadřuje špatně, protože informace o jeho podobě jsou značně kusé. Výcházím-li z toho, že je to hra s potenciálem komerčního úspěchu u věkové skupiny 13-15 let, nacházím rozdíl již zde - hru se snažíme cílit na starší publikum, řekněme od 15ti let nahoru, nemáme navíc komerční ambice (resp. na prodejnosti Legend nestojí a nepadá naše podnikání - naopak u Altaru je DRD vlajkový produkt na jehož prodejnosti je existence Altaru závislá). V obecné rovině bych se proti DRD2 vymezil odlišností pojetí settingu.

Zvěd, vrah, obchodník i zaklínač mohu být postavy jak tradiční, tak neotřelé - záleží na pojetí a na tom, jak je hráči budou hrát. Jsou to jen názvy :) V té kratičké upoutávce jsem chtěl poukázat zejména na to, že hráči nejsou vázáni na archetypální povolání (válečník, hraničář, čaroděj, zloděj), ale že mají neomezenou volnost výběru.
Nicméně při vytváření settingu pro hru se snažíme soustředit na ty herní prvky, které budou do hry vkládat zajímavé situace. Hráči se budou snažit překonávat slabé stránky svých postav, jednotlivé národy budou mít různorodé rysy a handicapy - příkladem mohou být trpaslíci s chorobnou touhou po bohatství, jejichž hráči se budou ve vypjatých situacích snažit tuto touhu překonat...

Legendy vytváříme právě proto, že styl hry, které máme rádi a který do nich chceme vtisknout nám doposud žádný systém plnohodnotně neposkytnul. Máme rádi hry se silnou atmosférou, dobrým příběhem, ale přitom si rádi zabojujeme, zašoupeme figurkama po plánku a zachřestíme kostkami...
Autorská citace #5
10.5.2010 22:44 - Gurney
Skaven píše:
V základu Legend stojí mechanismy, které povedou hráče k tomu, aby jejich postavy nebyly jen "Elf kouzelník", ale aby měly jasné cíle, povahové rysy a konfliktový potenciál a hlavně, aby všechny tyto veličiny hráči používali při hře.

Můžeš to nějak rozvést?

Skaven píše:
V obecné rovině bych se proti DRD2 vymezil odlišností pojetí settingu.

Jak moc bude propojen setting a herní systém?

Skaven píše:
Legendy vytváříme právě proto, že styl hry, které máme rádi a který do nich chceme vtisknout nám doposud žádný systém plnohodnotně neposkytnul.

Jen tak pro představu, můžeš stručně napsat co a v jakých systémech jste hráli a co se vám v nich líbilo (a chtěli byste přenést do Legend) a co vám v nich napak chybělo (a tedy co byste tedy chtěli doplnit)?
Autorská citace #6
10.5.2010 23:05 - Skaven
Inu, vpodstatě se jedná o systém jakýchsi rysů, jejichž prostřednictvím hráči získávají body pro další rozvoj postav. Tyto rysy hráči používají jak kladně, tak záporně. Řekněme, že hráč si stanoví, že rozvoj jeho postavy bude postaven na šlechtickém původu. Pravidla jej za hraní "po šlechticku" odměňují, zvláštní odměnu však hráč dostane i když musí svůj šlechticky původ ve specifické situaci překonat.
Není to nic složitého (možná ani převratného), ale systém nutí hráče přemýšlet, vžít se do postavy a vyvolávat konflikty.

Propojení settingu a systému není příliš striktní. Hra je postavená na systému "Siluety" - je to systémové jádro, na kterém děláme od roku 1997 a setting na něj teprve natahujeme. Pravidla samotná budou ve fantasy stylu, ale settingová část bude mít vlastní knihu/sešit, takže tam bude zřetelné oddělení. Chceme hráčům umožnit co nejsnadnější přechod na jiný setting, protože jsme si vědomi toho, že spousta hráčů má svůj oblíbený svět.

Výpis toho, co nám na různých systémech sedí a co ne by asi byl na dlouho, zkusím spíše časem lépe charakterizovat styl hry, který bychom chtěli aby se s Legendami hrál a rozepíšu to na stránkách Legend: legendy.mytago.cz
Autorská citace #7
11.5.2010 15:41 - PetrH
tak ja si myslim, ze velika vyhoda tohoto systemu nebo teto hry i to, ze clovek si muze na jednom zakladu pravidel postavit jak fantasy tak scifi a dasli. osobne dost rozmyslim nad settingem lehce postapo/space opera a libi se mi to, ze jiz nemusim vymyslet mechaniky, jen se budu soustredit na setting, coz dost zjednodussi praci, nenuti to hrace ucit se nova pravidla, uz vedi jak se co resi... ano muzete rict, muzeme zkusit na toto fate, gurps atd. ale konkretne velika vyhoda oproti gurps je podle meho nazoru zase jednodussi pojeti, respektive svobodnejsi a asi i ve hre sviznejsi
Autorská citace #8
11.5.2010 18:33 - Gurney
Skaven píše:
V Legendách se více hází kostkami, více se boostrují postavy a vůbec je zde oproti FATEu více "game" prvků.

Ještě mě tak na druhé přečtení zaujalo tohle a moc si pod tím nedkožážu představit cos myslel tím srovnáním s FATE, protože ten se dá hrát stejně "gamisticky" jako třeba d20 Modern.

PetrH: Univerzálnost o které píšeš může poskytnout i spousta jiných systémů, nejenom FATE a GURPS, takže to zase nepovažuju za takovou výhodu. U některých velmi specifických settingů mi přijde naopak lepší je-li mu systém šitý na míru a se speciálními mechanikami podoporujícími zamýšlený způsob hry.
Autorská citace #9
12.5.2010 00:47 - Shako
Gurney píše:
některých velmi specifických settingů mi přijde naopak lepší je-li mu systém šitý na míru a se speciálními mechanikami podoporujícími zamýšlený způsob hry.


Tak zrovna todle mi prijde jako ten jediny duvod, proc by melo existovat vice systemu. Jinak by se mohlo hrat porad na jednom, ktery prohlasim za nejlepsi a universalni. Takze naopak az na specificke hry, kde potrebuju universalni system, protoze chci spojit neco nespojitelneho, tak bych volil system specializovany na to, co chci hrat.


Otazka na Skavena: Jaky ma byt setting Legend? Fantasy?
Autorská citace #10
12.5.2010 01:09 - Skaven
Gurney: FATE se dá možná hrát gameisticky, ale hra jako taková to imho nepodporuje a nevyžaduje. Konec konců, i Drd si můžeš zahrát jako narativní hru, je ale otázka, jak moc musíš pravidla přihnout svému záměru. Já se domnívám, že FATE je primárně příběhově orientovaná hra a prvek "game" je tím u ní potlačen. Neříkám, že je to špatně, ale není to cesta, kterou chceme jít.

Shako: ano, bude to fantasy, lehounce říznuté steampunkem. Za hlavní inspirační zdroje bych označil hru Dungeon Master: legend of Skullkeep a gamebooky Lone Wolf. Možná zvláštní kombinace, ale věříme, že to bude fungovat...
Autorská citace #11
12.5.2010 01:13 - Shako
gamebooky Lone Wolf? Zrovna ctu (z nostalgie) legendy Lone Wolfa, takze na todle jste me tedy ulovili. Aspon nahlidnu do Legend, az vyjdou:-)
Autorská citace #12
12.5.2010 10:19 - Deathman
Lone wolfu mam taky zopar doma.

No ak by sa to atmosferou blizilo Dungeon Master 2 tak by som si to minimalne precital (Si pamatam ze sme hraly PnP RPG kampan v DM2 settingu, pretoze bol v nasej skupine oblubeny.).

Teda doufam ze nebudou pravidla na vodu a jedlo :).

Ako bude riesene pouzivanie kuziel a bojovych schopnosti ?
Na manu, memorovanie, skill check, pocet ?
Autorská citace #13
12.5.2010 10:51 - Gurney
Skaven píše:
FATE se dá možná hrát gameisticky, ale hra jako taková to imho nepodporuje a nevyžaduje. Konec konců, i Drd si můžeš zahrát jako narativní hru, je ale otázka, jak moc musíš pravidla přihnout svému záměru. Já se domnívám, že FATE je primárně příběhově orientovaná hra a prvek "game" je tím u ní potlačen. Neříkám, že je to špatně, ale není to cesta, kterou chceme jít.

FATE nevyžaduje žádný způsob hry, FATE je sbírka nápadů a mechanik a ty si do své hry vybereš které použiješ a které ne a pokud si je namixuješ správně, bude ti podporovat takový způsob hry, který chceš. Pokud z něj chceš vyrobit systém s talentovými stromy, vylešováním vybavení a podobnými prvky, nevidím v tom problém. Proto považuju srovnání méně/více "gamistický" než FATE za totálně nicneříkající.

DrD bych do toho netahal, znám lidi co ho hrají třeba i úplně bez pravidel, jenže to je taky tím že neznají nic jiného. Rozhodně bych nesrovnával upravitelnost FATE s houserulováním a ořezáváním zbytečnotí z DrD.
Autorská citace #14
12.5.2010 13:18 - Quentin
Gurney: To mluvíš spíš o fudge (rpg stavebnice). FATE je víceméně hotová hra.
Autorská citace #15
12.5.2010 13:28 - Gurney
QuentinW:
FATE (překlad str. 77) píše:
Za celými pravidly stojí jeden základní předpoklad, a sice: "Dobrý herní systém podporuje váš oblíbený herní styl". Naším přáním není, aby lidé šli a zahráli se FATE. Naším přáním je, aby si s pomocí těchto součástek postavili hru, která jim nejvíce sedne.


O FUDGE nemluvím, protože jsem ho nečetl.
Autorská citace #16
12.5.2010 13:32 - Quentin
hmm, ok.
Autorská citace #17
12.5.2010 18:22 - Skaven
QuentinW: já jsem měl možnost číst a hrát FATE v té verzi, ve které je použitý ve FUDGE, možná proto mám představy zkreslené, protože tahle verze je silně příběhově orientovaná, ale je pravda, že řešení je stavebnicové, takže pokud bych chtěl "gameistickou" hru, zahrát by se dala a pravidla by se nemusela lámat tak drasticky jako při narativní hře zmiňovaného Drd.

Deathman píše:

Teda doufam ze nebudou pravidla na vodu a jedlo :).
Ako bude riesene pouzivanie kuziel a bojovych schopnosti ?
Na manu, memorovanie, skill check, pocet ?


Pravidla na jídlo a vodu ala DM2 určitě nebudou :D DM2 je pro nás inspirace settingově, nikoli systémově, takže žádná mana apod. Kouzlení máme připraveno hned několik druhů, prozradím, že kupříkladu používání bojových kouzel není prakticky nikterak omezeno :) Pokud jde o boj, kradení, schovávání, kouzlení atd., vše je postaveno na jednom ověřovacím systému.
Autorská citace #18
21.5.2010 00:59 - Skaven
Na stránkách hry http://legendy.mytago.cz je k mání stručný úvod do pojetí settingu ve hře, na případné dotazy rádi odpovíme. Legendy můžete sledovat též na facebooku na http://www.facebook.com/legendyrpg
Autorská citace #19
24.5.2010 18:18 - Skaven
Tvorba postav v Legendách

Legendy lze považovat za dovednostní systém, který využívá některých prvků class and level systému. Dovednosti jsou zde totiž sdružovány do tematických kruhů, každý kruh představuje zpravidla 6 až 8 dovedností. Možnosti výběrů z jednotlivých kruhů jsou částečně omezeny volbou národa a životní cesty, kterou se postava vydává.

Minulost postavy charakterizují jednotlivá období, jejichž počet závisí na tom, jak rozvinuté postavy si hráči přejí hrát. V každém období pak hráči rozdělují určitý počet bodů do dovedností z vybraných kruhů.

Systém se snaží hráče neomezovat ve výběru dovedností postav, na druhou stranu se však snaží udržet logiku ve vztahu minulosti a typologie postavy a jejích schopností. Zvýhodnění se nabízí těm, kdo z dovedností volí příbuzné obory a zdokonalují se v úzkém směru - snažíme se tak postavy profilovat jasněji a vést hráče k tomu, aby při rozvoji postav spolupracovali a postavy utvářeli tak, aby se vzájemně pokud možno doplňovaly.
Autorská citace #20
13.6.2010 12:21 - Skaven
Dnes na stránkách Legend vychází další článek, tentokráte věnovaný základnímu kostkovému hernímu mechanismu. Více na http://legendy.mytago.cz/
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1799099445343 secREMOTE_IP: 54.198.165.74