Kultura

Skaven
10.5.2010 19:36
Legendy
Rádi bychom představili další chystaný projekt nakladatelství Mytago - fantasy hru na hrdiny s názvem Legendy. Co od ní můžete očekávat?

Kompaktní pravidla
Hra má jednotná stručná pravidla, která snadno brzy pochytíte. Základem je jeden kostkový mechanismus, který s lehkými obměnami využíváte při všech vyhodnocovacích hodech.

Neotřelí hrdinové
Legendy nabízí přehledný systém kombinací archetypů a dovedností, díky němuž si můžete vytvořit postavu dle Vašich představ - zvěda, vraha, obchodníka, válečného čaroděje nebo třebas zaklínače.

Fantasy prostředí
Zajímavé fantastické prostředí s množstvím zápletek, nepřátel a nebezpečí. Do hry však můžete vložit nové národy, země a povolání. Systém je velmi otevřený.

Hru orientovanou na příběh i akci
Hra zdůrazňuje příběhovou stránku hraní, rozvoj a živost postav. Díky přítomnosti tzv. akčního módu si však naplno můžete užívat šarvátky, přestřelky a magické souboje.

Rady pro hru a vyprávění
Hra nabídne rady a návody pro vypravěče i hráče, takže příprava a hraní dobrodružství budou velice snadné.
3.8.2010 01:48 - Skaven
Jerson píše:
To byly kousavé poznámky, já v takové orientaci na čísla nevidím smysl. Mít mechaniky sladěné na jednu hodnotu, proč ne. Ale cpát tyhle čísla do settingu mi přijde jako zbytečnost.


To je asi věc vkusu, samozřejmě chápeme, že ne každý to dokáže ocenit, ale my se rádi radujeme z maličkostí :)
10.9.2010 21:39 - Skaven
Na http://legendy.mytago.cz/ vyšla ukázka trpaslíků
11.9.2010 23:14 - PetrH
no podle meho velice inspirativni
16.9.2010 16:23 - Argonantus
Píše:
Tak zrovna todle mi prijde jako ten jediny duvod, proc by melo existovat vice systemu. Jinak by se mohlo hrat porad na jednom, ktery prohlasim za nejlepsi a universalni.


těžká Argonantovina. Dokonce ani ne ten nejlepší; stačí funkční a vyhovující.
16.9.2010 17:17 - Argonantus
A ještě (i když off topic)
Píše:
Já myslím, že gaussovka reflektuje realitu líp než přímka.


někdo už měl v těch hodinách statistiky prozradit, že nejběžnější v přírodě je tzv. asymetrické rozdělení (například prvky ve vesmíru - jednoho je víc, než všech ostatních dohromady, druhého strašě moc, a velké většiny stranšě málo. Zhruba hyperbola.)
16.9.2010 17:28 - Colombo
hyperbola určitě ne.
16.9.2010 19:06 - Argonantus
Proč určitě ne? Viděls někdy graf výskytu prvků ve vesmíru?
16.9.2010 19:43 - Colombo
Hyperbola určitě není grafické znázornění nejběžnějšího rozdělení v přírodě.
16.9.2010 20:54 - Argonantus
Zdroj - David Raup: O vymírání druhů; matematik, který se zabýval i podobnými přírodními jevy. Já bych to pochopitelně těžko vymyslel.

Argumentace, že "určitě není" je opravdu působivá.
Což třeba vztah druhu a počet jedinců?
16.9.2010 21:33 - Colombo
argonanus: argumentace "rozdělení počtu prvků ve vesmíru je nejběžnější rozdělení pro všechny přírodní jevy" taky není bez chyby...

Co já vím, tak běžnější je tahle křivka:


Ale je pravda, že moje předměty jsou vyučovány spíš lidmi, kteří zpracovávají medicínská data, než cokoliv jiného.
(tedy takové klasiky: váha se řídí tímto rozdělením, kdežto výška normálním rozdělením atp. ale síla normálního rozdělení není o tom, že by se jim řídilo bůhví co, ale CLV, centrální limitní věta, tedy to, že náhodná veličina, která pro kterou platí, že je průměrem výběru z jakéhokoliv rozdělení ti dá vždy normální rozdělení, teda, tak mě to alspoň učili, že je v tomhle to normální rozdělení super)
16.9.2010 21:38 - Argonantus
Chí kvadrát je zase další křivka. A souhlasím, že je běžná; já na ni narazil třeba u výkrmu prasat. Netroufám si říci, že nejběžnější (každý, kdo o matematice opravdu něco ví, ze mne musí mít srandu).

Nicméně i existence Chí kvadrátu je další argument proti suverenitě "normálního rozdělení".
16.9.2010 21:40 - Colombo
argonantu: viz závorka
16.9.2010 21:45 - Argonantus
Závorka se jednak objevila později, jednak jí nerozumím, a jednak mne to celé moc nepřesvědčilo.
Používat určitý typ kostek, protože to cool vypadá, když se to vynese do grafu, to mi připadá taková matfyzácká závrať.

Celá debata ujela někam šikmo svahem, já se o Legendách moc nedozvěděl, a kajícně uznávám, že jsem k tomu sám přispěl; měl jsem se vykašlat na vyčtené matematické kraviny.

Třeba jsou Legendy lepší, než DrD 2, kdo ví.
16.9.2010 22:17 - Colombo
Tam nejde o to, že to vypadá cool, tam jde o to, že tebe nezajímá původní rozložení pravděpodobnosti. Jde o to, že ho vůbec nemusíš znát, a přesto jsi schopen toho spoustu spočítat.
16.9.2010 22:20 - skew
Argonantus píše:
Píše:
Já myslím, že gaussovka reflektuje realitu líp než přímka.
někdo už měl v těch hodinách statistiky prozradit, že nejběžnější v přírodě je tzv. asymetrické rozdělení (například prvky ve vesmíru - jednoho je víc, než všech ostatních dohromady, druhého strašě moc, a velké většiny stranšě málo. Zhruba hyperbola.)
Zpětně, ode mne to byla trošku provokace. Teď už se v tom rýpat nebudu (nebo i klidně jo, ale někde jinde, mnoho nevinné krve bylo prolito).
17.9.2010 00:32 - Skaven
Argonantus píše:
Používat určitý typ kostek, protože to cool vypadá, když se to vynese do grafu, to mi připadá taková matfyzácká závrať.


V kontextu tématu vlákna - pokud to byla narážka na Legendy, určitý typ kostek používáme z mnoha důvodů a je pravda, že vrhání hrstí kostek prostě je cool, proč to neříct narovinu :)
17.9.2010 07:54 - Argonantus
Mimochodem, pokud má křivka simulovat třeba zranění mečem, zrovna by se asi spíš nabízelo asymetrické rozdělení (spousta škrábanců, nějaké vážnější zranění a velmi výjimečně useknutá hlava). Možná. Možná je to naopak úplně plochá závislost (něco jako D20). Ale skoro jistě to není Gaussova křivka.

Rozumím tomu tak, že autoři Legend mají z jakéhosi důvodu zvláště oblíbené průměrné výsledky.
17.9.2010 08:00 - Quentin
Píše:
Rozumím tomu tak, že autoři Legend mají z jakéhosi důvodu zvláště oblíbené průměrné výsledky.

Takhle vytržené to zní hrozivě :)
17.9.2010 08:10 - Quentin
Jinak můj názor: gaussovka je ústupek na zábavnosti ve prospěch simulace/uvěřitelnosti. A nejde o to, že gaussovka je realističtější rozložení jevů (wtf), ale prostě jen míň dochází k tomu, že hobit přetáhne krolla v páce. Když se ale podíváte na pravděpodobnosti, tak jednoduché hody (d20) vychází trošku "zábavněji", protože je větší rozpětí hodů, které ještě mají smysl házet (víc jak třeba 15% na úspěch/neúspěch).
17.9.2010 08:30 - Argonantus
Myslím, že s uvěřitelností to souvisí celé velmi volně, ba skoro vůbec.
Mnohem víc na ní závisí "základní nastavení" - jak jsou voleny ty stupně 1-12. Jestliže je výsledkem, že "průměrná postava vyleze na třímetrovou zeď", je výsledek sice naprosto nereálný, ale možná docela zábavný a přijatelný.

Nastavení mechaniky kostek pak totiž vede k úplně opačným závěrům. Pokud vezmu "gaussovský" systém více kostek, pak při realistickém nastavení ("průměrná postava nevyleze") míří k posílení efektu - "průměrná postava skoro nikdy nevyleze".
Při opačném, heroickém nastavení (průměrná postava vyleze)vede "gaussování" opět k posílení jevu - "průměrná postava skoro vždycky vyleze".

Plochý systém D20 je v tomhle neutrálnější.

Pročež pokládám otázku kostek za podružnou proti tomu, co ty kostky v daném systému znamenají.
A to vše už řekl Jerson a plno dalších lidí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082931995391846 secREMOTE_IP: 44.211.117.101