Kultura

Skaven
10.5.2010 19:36
Legendy
Rádi bychom představili další chystaný projekt nakladatelství Mytago - fantasy hru na hrdiny s názvem Legendy. Co od ní můžete očekávat?

Kompaktní pravidla
Hra má jednotná stručná pravidla, která snadno brzy pochytíte. Základem je jeden kostkový mechanismus, který s lehkými obměnami využíváte při všech vyhodnocovacích hodech.

Neotřelí hrdinové
Legendy nabízí přehledný systém kombinací archetypů a dovedností, díky němuž si můžete vytvořit postavu dle Vašich představ - zvěda, vraha, obchodníka, válečného čaroděje nebo třebas zaklínače.

Fantasy prostředí
Zajímavé fantastické prostředí s množstvím zápletek, nepřátel a nebezpečí. Do hry však můžete vložit nové národy, země a povolání. Systém je velmi otevřený.

Hru orientovanou na příběh i akci
Hra zdůrazňuje příběhovou stránku hraní, rozvoj a živost postav. Díky přítomnosti tzv. akčního módu si však naplno můžete užívat šarvátky, přestřelky a magické souboje.

Rady pro hru a vyprávění
Hra nabídne rady a návody pro vypravěče i hráče, takže příprava a hraní dobrodružství budou velice snadné.
Autorská citace #21
13.6.2010 14:46 - Jerson
Přečetl jsem si ho a připadá mi jako rozšířený FATE, jen s jedním rozdílem - čím vyšší hodnocení schopnosti postava má, tím těžší bude pro ni překonat vyšší náročnost, a zároveň se zvyšuje rozsah dosažitelných výsledků.
Autorská citace #22
13.6.2010 18:21 - Gurney
článek píše:
Náhoda je poměrně realistická - výsledky se prohánějí po tzv. gaussově křivce

Taky jedna taková věčná Legenda..
Autorská citace #23
13.6.2010 21:50 - Jerson
To ano, ale raději jsem to nekomentoval :-)
Autorská citace #24
14.6.2010 09:08 - Bouchi
Hm, ale pokud jsem si v poslednich diskusich vsiml, tak proti hypoteze "kdyz clovek bude provadet nejakou cinnost, obvykle bude vysledek prumerny, obcas podprumerny a obcas nadprumerny" tady zaznelo akorat "neni to tak" (ovsem zduvodneni veskere zadne), pripadne "neni to tak, ale vysvetlovat to nebudu".
(Pricemz "prumerny vysledek" se samozrejme vztahuje k aktualnim schopnostem dotycneho - jiny "prumer" bude mit zacatecnik, jiny profik s desetiletou praxi.)
Autorská citace #25
14.6.2010 10:27 - Alnag
Bouchi píše:
Hm, ale pokud jsem si v poslednich diskusich vsiml, tak proti hypoteze "kdyz clovek bude provadet nejakou cinnost, obvykle bude vysledek prumerny, obcas podprumerny a obcas nadprumerny".


Což má pramalou souvislost s gaussovou křivkou, že?
Autorská citace #26
14.6.2010 10:36 - Colombo
Bouchi: pokud by šlo o to "Jak jsem zvládl úkol", pak by to bylo nutné, pokud hod odpovídá jen "zvládl jsem úkol?" pak je to zbytečné info navíc. V prvním případě musíš mít hod, který simuluje zvládnutí úkolu, třeba onu gaussovu křivku nebo možná Chí kvadrát rozložení by se tu hodilo). Pokud ti ale stačí jednodužší odpověď, můžes ubrat rozměr a na tu gaussovku se dívat jen v 1D a pak z toho máš ono rovnoměrné rozložení.
Autorská citace #27
14.6.2010 10:36 - Bouchi
Alnag: Pramalou? Nevim jakou gaussovu krivku znas ty - na tu, kterou znam ja, se prislusna charakteristika ("obvykle bude vysledek prumerny, obcas podprumerny a obcas nadprumerny") hodi rozhodne podstatne vic nez treba na rovnomerne rozdeleni pravdepodobnosti (leda bys tedy treba u hodu d20 oznacil 1,2 jako podprumer, 19,20 jako nadprumer a zbytek jako prumer).
Autorská citace #28
14.6.2010 10:50 - Bouchi
Colombo: No a vime, zda bude v Legendach potreba jen "zvladl jsem ukol?" nebo i "jak jsem zvladl ukol"?

Edit: Koneckoncu pokud tam budou situace, v nichz budou dve postavy hazet proti sobe - treba jeden kouzelnik se bude snazit prorazit obrannou barieru vztycenou druhym kouzelnikem, pricemz obtiznost prorazeni bude zaviset na tom, jak dobre se povedlo obranci tu barieru vycarovat, tak bych celkem chapal, ze tvurci chteji, aby "kvalita bariery" vetsinou padla do nejakeho uzsiho rozmezi vysledku, a rozhodne bych jim to nevycital.
Autorská citace #29
14.6.2010 13:50 - Alnag
Bouchi píše:
Nevim jakou gaussovu krivku znas ty - na tu, kterou znam ja, se prislusna charakteristika ("obvykle bude vysledek prumerny, obcas podprumerny a obcas nadprumerny") hodi rozhodne podstatne vic nez treba na rovnomerne rozdeleni pravdepodobnosti (leda bys tedy treba u hodu d20 oznacil 1,2 jako podprumer, 19,20 jako nadprumer a zbytek jako prumer).


Dvě věci.

1. Přijde mi, že pleteš dohromady implikaci a ekvivalencí. To co popisuješ může mít tvar i úplně jiného rozložení než gaussovy křivky.
2. Vždycky taky záleží proti čemu házíš, což není nikde řečeno resp. se ten problém směle redukuje jako hod proti fixnímu číslu.
Autorská citace #30
14.6.2010 14:05 - Shako
Alnag píše:
Což má pramalou souvislost s gaussovou křivkou, že?


Spis naopak. Pokud to bude Bouchi píše:
obvykle bude vysledek prumerny, obcas podprumerny a obcas nadprumerny

tak gaussovka je rozhodne lepsi popis teto reality nez rovnomerne rozlozeni.
Autorská citace #31
14.6.2010 14:23 - Bouchi
Alnag: 1) Ano, samozrejme ze to muze mit tvar jineho rozlozeni. Ostatne XdY taky nema rozlozeni gaussovy krivky, jen se k nemu blizi (s rostoucim X lepe a lepe). Coz ale porad nic nemeni na tom, ze
a) proti zminene hypoteze tu AFAIK porad nikdo nevznesl nejaky relevantni argument
b) pomerne snadnym zpusobem, jak nahodu se zminenymi vlastnostmi simulovat, je hod XdY (ci nejaka variace na nej)
c) hod XdY ma rozlozeni blizici se gaussovskemu

2) Kde se ten problem takto redukuje? V clanku, o kterem je rec, pokud vim ne.

Edit: BTW, fakt ma smysl odbihat od jadra veci machrovanim, kdo si toho pamatuje vic z hodin pravdepodobnosti a statistiky?
Autorská citace #32
14.6.2010 14:43 - Alnag
Shako píše:
tak gaussovka je rozhodne lepsi popis teto reality nez rovnomerne rozlozeni.


Rovnoměrné rozložení čeho? Hodů kostkou nebo výsledků hráčské činnosti. Protože mezi tím není rovnítko (a někdy ani souvislost).

EDIT: Problém je, že čím míň si toho lidé pamatují z hodin statistiky tím víc s ní mají tendenci machrovat. TO potom bohužel vede k různým bludům...
Autorská citace #33
14.6.2010 14:44 - Gurney
Shako píše:
tak gaussovka je rozhodne lepsi popis teto reality nez rovnomerne rozlozeni.

1) Jak jsi to poznal?
2) Hody se používají v dramatických situacích, kdy o něco jde a hod v téhle chvíli dodává nejistotu nad výsledkem, napětí, nemá se pokoušet simulovat realitu; na "běžné" situace mají dnešní hry pravidla typu "take 10" nebo poznámky "neházejte když to jenom zdržuje hru", snad jenom DrD+ se tváří že je normální házet když si děláte boty jestli budete kolem pobíhat v křuskách kvality 8 nebo 9
3) Gauss/jakákoli jiná křivka/přímka jsou čistě záležitost vkusu, s realitou to nemá nic společnýho
Autorská citace #34
14.6.2010 14:55 - Bouchi
Alnag píše:
TO potom bohužel vede k různým bludům...
Mohl bys nejake ty bludy konkretne uvest (vcetne zduvodneni, proc to jsou bludy)?

Gurney píše:
hod v téhle chvíli dodává nejistotu nad výsledkem, napětí, nemá se pokoušet simulovat realitu
Proc nema? To je nejaky zakladni axiom?
Autorská citace #35
14.6.2010 15:24 - Gurney
Bouchi píše:
Proc nema? To je nejaky zakladni axiom?

Protože v rpg hrách nejde o simulaci reality?

Abychom nezamrzli u jednoho z oblíbených témat, není házet třeba deseti kostkama, sčítat je (byť jen v rozsahu 0-2) a výsledek porovnávat s dalším číslem trochu opruz? Možná jsem jediný komu to tak připadne, ale tahle kombinace dice poolu se součtem hodnot mi nepřijde zrovna nejintuitivnější.
Autorská citace #36
14.6.2010 16:04 - Bouchi
Gurney píše:
Protože v rpg hrách nejde o simulaci reality?
To ale neznamena, ze se v RPG nemaji vyskytovat zadne prvky snazici se aproximovat (bude asi vhodnejsi pouzivat tohle nez "simulovat") realitu, ze?
Gurney píše:
není házet třeba deseti kostkama, sčítat je (byť jen v rozsahu 0-2) a výsledek porovnávat s dalším číslem trochu opruz?
V tomhle konkretnim pripade souhlasim.
Autorská citace #37
14.6.2010 16:05 - Colombo
Gurney: Jde o zábavu. Pro někoho je to spjato s uvěřitelností a to je pro někoho spjato s rozložením úspěchů, které ti hra dává.
Autorská citace #38
14.6.2010 16:33 - pipux
Co tady proboha vymýšlíte? Ti, kterých se to týká, styďte se!

Určitý počet kostek s určitým počtem hran, které padají s určitou pravděpodobností dá zpravidla určitý rozptyl hodů s určitou střední hodnotou. Rozsah tohoto zobrazení se dá posunout po ose hodnot zpravidla přičtením urč. konstanty/ jiného hodu.

Ať si každý určí takový rozptyl, rozsah a variabilitu hodnot, které mu přirostou k srdci.
Výsledné číslo je porovnáno buď proti statickému číslu, anebo proti obdobnému hodu.
Víc se k tomu říct nedá (resp. až přijdete na nějaký jiný, zázračný způsob, zbuďte mě). Řečeno to bylo tisíckrát; zbytek je už jen omílání nastavované kaše.
Autorská citace #39
14.6.2010 16:57 - Jerson
Bouchi píše:
To ale neznamena, ze se v RPG nemaji vyskytovat zadne prvky snazici se aproximovat (bude asi vhodnejsi pouzivat tohle nez "simulovat") realitu, ze?

Bouchi, pravděpodobnost úspěchu v RPG obvykle nemá s pravděpodobností a mírou úsúpěchu v reálném životě nic společného, rozhodně ne více než jiné rozložení pravděpodobnosti, i když si to tvůrci rádi namlouvají. Existuje jeden protiargument - máš nějaké údaje z reality, o které se lze opřít při srovnávání výsledků reálných lidí a postav v RPG? A pokud ano, pokrývají mnoho různých činností, tak jako hody v RPG?

Každopádně sčítat až 12 kostek mi přijde fakt moc. Navíc čím víc kostek, tím pravděpodobněji se bude výsledek pohybovat kolem střední hodnoty, zatímco u jedné kostky je rozložení pravděpodobnosti lineární (i když na malém kousku) a rozptyl malý. Což mimochodem vůbec neodpovídá velmi častému případu "neuvěřitelné štěstí začáteníka", který zná z reality téměř každý.
Autorská citace #40
14.6.2010 17:19 - Bouchi
Jerson píše:
máš nějaké údaje z reality, o které se lze opřít při srovnávání výsledků reálných lidí a postav v RPG?
Tohle nejak nepobiram, respektive neni mi jasne co chces srovnavat, kdyz mluvis o "vysledcich postav v RPG". Kdyz vezmes dva ruzne (ale reprezentativni) vzorky obyvatel CR a budes na nich testovat nejakou cinnost, dostanes nejspis dost podobne vysledky (co se tyce rozlozeni uspesnosti). Kdyz vezmes dva ruzne RPG systemy, tak budou vysledky (a rozlozeni pravdepodobnosti) zaviset na tom, jaky model pro urceni vysledku cinnosti pouzili tvurci te ktere RPG. Takze s kterymi "postavami v RPG" chces srovnavat?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.060769081115723 secREMOTE_IP: 34.230.68.214