Kultura

alef0
3.8.2010 16:11
Uzamčeno: Nové číslo Drakkaru vydáno
Drakkar je internetový časopis zaměřený na fantasy obecně a RPG hry. Je vydáván jakou dvouměsíčník ve formě PDF souborů.

Náš projekt je koncipován jako otevřený. Přijít a přidat se k nám může kdokoliv – stačí se domluvit s některým členem redakce a napsat článek. Naše otevřenost spočívá i v tom, že kritika či pochvaly nás budou motivovat k lepší práci a pokusíme se přizpůsobit vašim požadavkům co možná nejlépe.

Jelikož se budeme věnovat především RPG hrám a fantasy, můžete očekávat teoretické články o hraní, seznámení s dobrými internetovými projekty, občasnou recenzi na knihu či film, doplňky ke hrám a dobrodružství.

Drakkar sdružil mnoho různých lidí; převážně hráčů RPG her, ale to není pravidlem. Jsou mezi námi i tací, kteří v životě žádnou hru na životní příběh nehráli. A naší spolupráci to nebrání.

Náš společný časopis si neklade za cíl být originální či jedinečný, ale být kvalitní a stát se každé dva měsíce vaším oblíbeným čtením.

Chtěl jsem dát příležitost autorům Drakkaru k propagaci na zdejším webu. Nicméně opakovaně se stává, že není propagován časopis, ale zejména je propagována nesnášenlivost, neschopnost pracovat s kritikou a negativní emoce. Myslím, že to není potřeba. A tak je tahle diskuze zamknuta a další diskuze na téma Drakkar nejsou žádoucí. Když se neumíte chovat, choďte jinam. - Alnag
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
22.2.2012 17:21 - sirien
crown: ano, je. Dve slova: user experience.

Argo: nic zajimaveho na tom neshledavam. Kostka byla vzdycky kritictejsi prostredi a diskuse nasleduje kritiku. Viz i drd2.

Ilgir: protoze obsah vetsine svoji kvalitou nestoji ani za precteni natoz za komentar. Ale pro Tebe je nejspis kazdy kdo si dovoli kritizovat drakkar krery se Ti nejspis libi jen dalsi troll, ze? Stovky mistnich ctenaru a desitky diskutujicich jsou ocividne jen trollove... Tva logjka je vpravde neprustrelna.
22.2.2012 17:44 - Quentin
ilgir píše:
Na tom není nic zajímavého, natož překvapivého. Úroveň internetových diskuzí byla je a bude nevalná. Lidé tam nepřicházejí věci řešit, nedejbože se vzdělávat, ale pouze hodit slinu a ulevit si.

Hovadina. Zažil jsem hromadu smysluplnejch diskuzí. Ty určitě taky.
22.2.2012 19:41 - Sadako
ShadoWWW píše:
Nesouhlasím. Právě mytologie, heraldika a historické články mě zajímaly kolikrát víc než herní články.

+1
Já tedy asi nejsem typická cílová skupina Drakkaru (hraju málokdy a ne 'oficiální' systémy), takže do toho beztak nemám co kecat, ale když už se tu debatuje...čistě herní články tam nečtu téměř vůbec. Zajímají mě spíš ty věci okolo - historie, mytologie, literatura, filmy etc.

alef0 píše:
Bol extrémny problém vymyslieť tému a prakticky k téme bývali maximálne dva články. Ukázalo sa, že teda tematický časopis s pár článkami k téme nemá pridanú hodnotu.

Dle mého tam nějaká přidaná hodnota je, ovšem chápu, že z témat se stal docela rychle bič.
22.2.2012 20:26 - ilgir
Vyjádřil jsem se příliš obecně, omlouvám se. Diskuze fundovaných lidí o damascénské oceli ve středověku jsou samozřejmě zajímavé a přínosné. Ale tohle není taková odborná diskuze. Lidé sem chodí spíš kvůli emocím, aby vyjádřili své přesvědčení, než že by něco chtěli věcně řešit - zde ta podobnost s politickými diskuzemi.
Nemá smysl někoho označovat za trolla, ani ty desítky místních čtenářů a jednotky kritiků Drakkaru. Vezeme se v tom všichni. Nic se tu neřeší, nic se tu nevyřeší, jenom tu kypí emoce. To není útok, jen konstatování.
22.2.2012 20:55 - Gurney
To máme vážně štěstí, že se tu objevil takový odborník jako ilgir a ve své nekonečné moudrosti nám odhalil bezúčelnost této i jakékoli jiné internetové diskuze..
22.2.2012 21:08 - Alnag
Nevím, jestli to čtu správně, ale v podstatě mi z toho vyplývá, že diskuze o Drakkaru je tu zbytečná. No stačí jen říct. Ale pak určitě zase přiběhne někdo a bude křičet, že jsem zlý a žárlivý na cizí projekt a nechci mu dát na d20 právoplatné místo k životu. Tak si to prosím rozmyslete (myšleno na autorský tým Drakkaru). Tato mnohoznačnost názorů a obvinění čtenářů (a nečtenářů) z trollování a slabomyslnosti či čeho mne docela nadzdvihává.
22.2.2012 21:17 - ilgir
Gurney: No vidíš. Beze mě by ses ještě stále mylně domníval, že to tady má smysl. Budiž tedy zjevena pravda - nemá to smysl ;-)

Alnag: Nic rušit není potřeba, máme stále ještě svobodu, přežívají i horší diskuze. Abych nebyl úplně nespravedlivý, tak uznám, že pár nápadů pro zlepšení Drakkaru odtud vzešlo.

WW: Dík za reklamu na krčmy, ale tentokrát to bude spíš doplněk pro hru než historie. Bude to totiž taková směska z 16.-18. století. Skutečné středověké krčmy by nikdo nehrál.
22.2.2012 21:41 - sirien
Ilgir: čistě faktografické upřesnění: stovky čtenářů (to že z těch stovek čtenářů čtou tuhle diskusi konkrétně desítky (přesně nevím, mohl bych se na +- údaj podívat, ale nechce se mi k tomu těmi analytics proklikávat) vypovídá samo o sobě o jejich zájmu o Drakkar, tedy i o jeho obsah)
Jednotky hlasitých kritiků budiž, nicméně z těch desítek aktivních diskutujících pouze jednotky hlasitých zastánců (a to ještě z části tváře zde ne úplně stálé a mnohdy přímo spjaté s obsahem nebo tvrbou Drakkaru, tzn. zastánci poměrně zaujatí).
22.2.2012 21:46 - ShadoWWW
Když jsme u té damascénské oceli... Aby ses nedivil, že i mezi čtenáři D20 a potenciálními čtenáři Drakkaru jsou odborníci na tuto problematiku. Má sestra má snubní prsten z damascénské oceli, který ji vlastnoručně vyráběl můj švagr. A při té příležitosti jsem o damascénské oceli vyslechl docela dost. :-)

Švagr vytvořil i video. :-D
22.2.2012 22:03 - Colombo
ShadoWWW: pěkné
22.2.2012 22:46 - alef0
Ja len k tomu autorskemu timu: ono je to zbornik, tak vyzyvat autorsky tim, ktory je mnohohlavy, pestronazorovy a premenlivy od cisla k cislu je rovnako produktivne ako vyzyvat komunitu, narody, ci lud aby prispievala sem.
22.2.2012 23:37 - sirien
řekněme pravidelní přispěvatelé a lidé kteří se přímo podílí na faktickém vzniku PDFka a fungování webu?
23.2.2012 02:23 - Jerson
Shako píše:
Jerson: Nekde jsem zahlidnul ten clanek i na webu tusim Altaru, chapu to spravne, ze je to nejaky starsi clanek, ktery si jen vytahnul na svetlo?

ne, napsal jsem komplet nový na základě nových zkušeností.crowen píše:
Akurat ze tu sa vacsinou toci o PDF verus HTML, ale komentarov k clankom je tu pomenej.

Tady mám za 6 hodin tolik reakcí na článek jako na RPGF za týden, i když tam se rozběhla diskuse na subtéma. Tady se lidé zajímají více o původní téma, tedy článek. Větší přínos pro mě má zatím zveřejnění zde, i když těžím i z diskuse na RPGF.
Gurney píše:
To tady poměrně dost lidí říká už docela dlouho, většinou byli odmávnuti s tím že jsou zaujatí proti Drakkaru, autorům, RPGF nebo všemu dohromady.

já píšu sem i tam. Ecthelioni mě požádali o článek, bez toho bych ho asi nenapsal, ale když už jsem ho napsal a měl dojem, že se k němu čtenáři Drakkaru vyjádřili, dal jsem ho sem.
Jinak pdf si v mobilu neprohlédnu, článek na Kostce je v pohodě a diskusi k němu nemusím hledat. Pro mě Kostka ve zveřejnění článků vede, byť Drakkar nezatracuju.
23.2.2012 09:55 - ilgir
Sirien píše:
vypovídá samo o sobě o jejich zájmu o Drakkar, tedy i o jeho obsah)

Ne. Vypovídá to pouze o nezájmu o tuto diskuzi. Ani se nedivím. Oni tu totiž asi nejsou jen lidé, kteří cítí nutkavou potřebu Drakkar obhajovat či hanět. Třeba si ho prostě jen stáhnou, projdou, něco přečtou a dál to neřeší. Maximálně se tu zjeví s jedním komentářem (Sadako) a zase jdou pryč. Moc nevím, co by v téhle "diskuzi" dvou táborů dělali.

Shadowww:
Právě protože vím, že zde jsou odborníci na damascénskou ocel, jsem takový příklad uvedl.
23.2.2012 10:17 - Nerhinn
Vyjádřím se k pár věcem, které tu zazněly.
Já, stejně jako lidi v mém okolí, hrozně neradi něco stahujeme. Drakkar jsem si stáhla všehovšudy asi dvakrát. Pamatuju si, že vícekrát jsem si řekla, že mě ze seznamu článků jeden zajímá, ale kvůli němu to celé stahovat nebudu.
Tisk? Proč, proboha? Potřebu archivovat přečtené mám velmi, velmi zřídka. A když už nějaký článek za to stojí, umím ho zkopírovat a hodit do Wordu.
Věřím, že kdyby se Drakkar vydával ve formě normálních stránek, podívala bych se i na jiné články, možná by mě některý z nich zaujal.
Sice mám pomalý počítač a pečlivě zvažuju každý další program, co spustím, ale odpor k downloadu souboru, který mít na disku nepotřebuju, u mě nejspíš přetrvá. Ostatně třeba takový můj bratr, vlastník superrychlého počítače, to má stejně.
(Nádech flamu tahle diskuse dostala až s Ilgirovým příchodem. Do té doby mi přišla celkem věcná (a o dost příjemnější).
23.2.2012 10:26 - Quentin
Taky jim už roky vnucuju, ať raději píšou nějakej skupinovej blog nebo tak něco. PDF je úplně bezcenné.
23.2.2012 10:34 - ShadoWWW
Já myslím, že PDF je v pohodě pro ty, které zaujme většina článků. Kdybych byl v takové situaci, radši si stáhnu jedno PDF se všemi články než je vyklikávat postupně a případně převádět ve Wordu.

Na druhou stranu, když mě zajímá jeden dva články, stahování celého PDF je pro mě přítěží. Radši bych si klikl na onen článek a přečetl ho v HTML.

Jako ideální stále vidím to, že by autoři posílali své články v html a okamžitě by se zveřejňovaly na webu s tím, že na konci douměsíční periody by se zkompilovaly všechny články do PDF. Redakci Drakkaru to ale přišlo příliš složité.
23.2.2012 10:40 - Quentin
A nejde jen o to, že na webu je to lepší než v pdf. Hlavní jsou ty nároky na attention span. Na mě když takhle vybleješ 10 článků v jednom souboru, tak přečtu ten nejzajímavější a zapomenu na to. Na blogu, kde by přicházel jeden článek týdně, bych pravděpodobně četl nebo aspoň prolétl všechno.
23.2.2012 10:52 - alef0
Krátka odpoveď:

Opakujem, že je veľká snaha, aby články vychádzali oneskorene aj v HTML, dokonca s periódou, o ktorej hovoril Quentin. Minulé číslo také už bolo. Na terajšom sa pracuje. Ďalej sa pracuje na tom, aby sa články priebežne sádzali už vtedy, ak sa skorigujú, to by malo skrátiť premlky s vydávaním čísla.

Dlhá odpoveď:
Píše:
řekněme pravidelní přispěvatelé a lidé kteří se přímo podílí na faktickém vzniku PDFka a fungování webu?

V tom prípade Alnag kričí na zlom kanáli, pretože tí, čo sa priamo podieľajú na faktickom vzniku PDF a fungovania webu tu nechodia (okrem mňa) a pravidelní prispievatelia je veľmi vágny pojem, pre ktorý platí prvá polovica postu.

Píše:
Taky jim už roky vnucuju, ať raději píšou nějakej skupinovej blog nebo tak něco. PDF je úplně bezcenné.

Tu existuje a je fundamentálnym základom ten centrálny deadline, ktorý očividne poháňa pisateľov. Všimni si, ako Ecthelioni dokázali uhnať Jersona k tomu, aby nejaký kvalitný a obsiahly článok napísal po dlhej dobe.

Píše:
Jako ideální stále vidím to, že by autoři posílali své články v html a okamžitě by se zveřejňovaly na webu s tím, že na konci douměsíční periody by se zkompilovaly všechny články do PDF.

O tom bolo milión diskusií, problém je v tom, že akékoľvek technické očakávania od autorov znižujú ich ochotu písať. Nemôžeš čakať od autorov HTML, lebo to obvykle nevedia a nemusia vedieť. Reálne: posledné číslo bola kombinácia článkov v pestrej palete dramaticky sformátovaných DOCov, ODTov, HTMLov a Markdownow.
23.2.2012 10:54 - crowen
- Vyslo nove cislo Drakkaru.
- Fuuuj, to je PDF, volajte exorcistu, my chceme HTML a Blog!
...
10-50 prispevkov na temu PDFvsHTML
...
- Vyslo nove cislo Drakkaru.
- Fuuuj, to je PDF, volajte exorcistu, my chceme HTML a Blog!
...
10-50 prispevkov na temu PDFvsHTML
...
- Vyslo nove cislo Drakkaru.
- Fuuuj, to je PDF, volajte exorcistu, my chceme HTML a Blog!
...
10-50 prispevkov na temu PDFvsHTML
...
- Vyslo nove cislo Drakkaru.
- Fuuuj, to je PDF, volajte exorcistu, my chceme HTML a Blog!
...
10-50 prispevkov na temu PDFvsHTML
...
- Vyslo nove cislo Drakkaru.
- Fuuuj, to je PDF, volajte exorcistu, my chceme HTML a Blog!
...
10-50 prispevkov na temu PDFvsHTML
...

Ze vas to este bavi. Dovody, preco PDF, tu uz boli vysvetlene milion krat, a stale pretrvavaju. Ak chcete komentovat technicke prevedenie, ktore sa vam nepaci, pomozte s pripravou takeho, ake by sa vam pacilo.

Ak chcete komentovat obsah, komentujte obsah.

Ak chcete len frflat a trollovat, tak to vazne nemusite.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.060075044631958 secREMOTE_IP: 3.17.110.162