Kultura

Amaroun
10.1.2011 20:47
Pc gaming(xbox, ps)
Nikde jsem tady nenašel sekci (aspoň jsem se koukal na ICEFIRE a D20) o PC gamingu a vzhledem k tomu, že jsem občasný hráč a PC gaming je dost rozšířená zábava v dnešní době, hodlám to napravit :-)
CO se týče mne mám pár oblibených sérii/her na které si najdu čas:
Total wary- výborná série a jedna z nej strategií co se týče bitev (taktická mapa je nic moc vzhledem k AI a k diplomacii)Oblíbené 1. Medieval 2; 2 Empire ; Napoleon... BTW: na Medieval vyšel mód na ICEFIRE téma
Fallouty- V poslední době Fallout New Vegas
Hearts Of Iron III- hodně náročná strategie s období WWII
Gothicy + Risen - dobré RPG jako cíp ( hlavně nádherně udělaný světy)
Zaklínač- nesmí chybět + má lepší příběh než sága :-D
A ty zbylí jsou Drakensang; Dragon age; dead space a HL2
Co očekávám: Zaklínače 2; Shogun 2 total war a Dead Space 2
A co jak je na tom ICEFIRE komunita ? Paříte někdy? nepaříte vůbec? :-) Případně jaké jsou vaše oblíbené hry?
1.9.2020 10:40 - Jerson
Loki, nikoliv - ve hře je přímo k nalezení novinový článek, dokonce datovaný, který říká, že nějaká budova opravdu spadla a že odpovědný člověk byl popraven. Ale přitom se tvrdí, že si nikdo toho skrytého rozpadu betonu nevšiml, nevím o něm a neřeší ho. Ale to je celkem vedlejší, protože to hle téma zřejmě pak zapadne.

A znovu říkám - nepotřebuju vysvětlení, proč zrovna chtěli zastavit vlak tak blbě. Ani nepotřebuju, aby ho zastavili lépe - na zábavu ze hry to pro mě nemá vliv a ve Wolfovi fakt příběh nehledám. Irituje mě to, že celá tahle slátanina je považováza nikoliv za spektakulární (i když třeba nesmyslný) příběh, jako mají jiné střílečky, ale za dobrý příběh. Pokud je tohle dobrý příběh, jak potom vypadá špatný příběh?

A původně jsem do debaty vstoupil s tím, že mi vadí railroad, čímž jsem myslel hlavně to, že mi hra sebere ovládání - aby se nenarušil ten připravený příběh. Jsou i jiné hry, které hráči sem tam odeberou ovládání kvůli příběhu, ale protože je ten příběh alespoň ucházející, tak mi to nevadí. Ve Wolfovi mě to sere, protože přijdu o možnost hrát podle sebe, přijdu o zbraně a další věci, ale je to kvůli debilnímu příběhu.

Ve srovnání s takovým Half Life 1 a 2 je to prostě bída.
1.9.2020 10:54 - LokiB
No v Half Life 1 jsi taky ve vybraných místech přišel o zbraně, ne? to je takový celkem častý, pravda laciný, obrat, který ve FPS používá (viz Far Cary série, kde je to také časté, když už tu padla).

kdybych býval tvůj vstup četl tak, že ti vadí railroad, tak bych se s tebou nehádal o příběh. pro mě je příběh trochu něco výš, než ty věci, které zmiňuješ. to jsou (pro mě) drobnosti, které v rámci příběhu ignoruju ... příběh je to "nad tím", jaká je situace, o co jde, proč se to děje, čeho chce hrdina dosáhnout, co mu v tom brání, jaké jsou postavy, se kterými se přitom setkává atd.

To, co popisuješ, naprosto chápu, že ti vadí ... stále to pro mě ale není "debilní příběh".
to, že "logicky" nedává smysl, aby slabčák na konci boje na hrdinu skočil a snadno ho složil mi prostě nevadí (ale rozumím tomu, že tobě ano). příběh to posunuje, je to nějaký zvrat. mohli takovou část scénáristé pojmou jinak, ale za mě to nemění nic na "dojmu z děje".

A to je myslím to gró, proč se neshodneš s recenzenty. Oni za "příběh hry" považují něco dost jiného než ty. Takže jejich hodnocení pro tebe musí být nesrozumitelné.
1.9.2020 11:01 - Corny
Jerson píše:
A mluvíš o příběhu, nebo o zážitku ze hry samotné? Protože to jsou dvě dost odlišné věci.

Já to neodděluju. Pokud je dobrý gameplay a příběh, který to kazí, neřeknu o tom, že je to dobrá hra. Pokud je zoufalý gameplay a úžasný příběh, neřeknu o tom, že to je dobrá hra (pravděpodobně ji pak díky tomu ani nedohraju, třeba Bioshock infinite jsem vysloveně protrpěl, a to ani ten příběh tak převratný nebyl).
1.9.2020 11:03 - LokiB
Corny: ou nou ... však jsme zpátky u toho, že nijak nezpochybňuju to, že má Jerson Wolfa za "nedobrou hru". Ale zpochybňuju jeho ultimativní názor na "příběh té hry".
Takže to, že to neodděluješ příběh a gameplay, je jistě ok, ale je o dost jiná diskuse, než tu vedu s Jersonem.
1.9.2020 11:16 - Aegnor
Loki, a všiml sis, že Corny nereaguje na tebe? :-)
1.9.2020 11:23 - LokiB
Aegnor: Máš pravdu :) měl jsem dávat pozor, moje chyba.
1.9.2020 12:02 - efram
Začínáš mě Jersone bavit čím dál víc, jsi takový amatérský nevědomý Monthy python
Jerson píše:
Takže Blazkowitz tu ponorku obsadí, a všichni se hezky nalodí a potopí. Pak vylezou ven v běžných potápěčských skafandrech. Na co potřebovali ponorku? Bohatě stačilo přijet nad to místo běžnou lodí, obléknout si skafandr a spustit se na dno. Ponorku schopnou potopit se do velkých hloubek vůbec nepotřebovali.


V jaké hloubce to bylo? Aby pak nemuseli strávit týden dekompresí....ponorka jim v tomto směru zajišťuje vícero komfortu.

Zbytek tvých vítek není třeba ani rozebírat. Jsou jen sumarizaci toho jak tenhle typ her staví příběh. Nic překvapivého. Pokud tě to irituje, nehraj to. Případně jak uvedl LokiB piš na stránky tvůrců a oni jistě podle tvých měřítek udělají super cool realisticky uvěřitelnou hru.

nepřijdeš si někdy jako člověk co nesnáší operu,ale jde na ni a pak hodiny tráví tím, že popisuje to jak a kde udělali tvůrci "chybu" a proto se ti opera nelíbila?
1.9.2020 12:21 - Šaman
Hele, po té jeho sumarizaci děje jsem si taky musel říct LOL. Nějak z toho cítím Hollywood v tom horším slova smyslu.
A jestli je to Jersonův oblíbený setting (aspoň přibližně), tak chápu, že to neskous. Taky nadávám na filmového Hobita, protože to je kopanec do koulí celému lore. Wolfenstein sice není podle knížky, ale pokud se někdo těšil, že dostane alternativní realitu o které někdo aspoň trochu přemýšlel, tak musí být zklamaný. Z toho popisu je to popkornovka - vypni mozek a sleduj efekty.

A plán, který má 50/50 úspěch/fatální neúspěch (profesor na dně moře přiklopený vagónem) nezní jako plán, který vymyslel někdo příčetný. Spíš z toho cítím snahu o efekt bez vazby na příběh.

- Vykolejíme vlak…
~ Cool!
- A víte co? Vykolejíme ho tím, že vyhodíme do vzduchu most až vlak pojede na něm.
~ Ehm, nepotřebujeme z toho vlaku ten lístek?
- Bude to dramatická custscéna, profesor zůstane viset v posledním vagonu který se nezřítí.
~ Cool!
1.9.2020 12:41 - Jerson
LokiB píše:
No v Half Life 1 jsi taky ve vybraných místech přišel o zbraně, ne? to je takový celkem častý, pravda laciný, obrat, který ve FPS používá (viz Far Cary série, kde je to také časté, když už tu padla).

Však ano. A pak je právě rozdíl v tom, zda ten příběh, kvůli kterému ti zbraně sebrali, je dobrý, aby takový railroad ospravedlnil, a nebo ne. Třeba ve Far Cry 1 a 3 nebo Projektu I.G.I. se to dělo také, ale tam to příběh podrží. (I když ve Far Cry 3 mě už vyloženě sraly ty finální souboje. No nic.) Ale pokud mi takhle pomocí filmových střihů zasahujou do hry, a navíc k tomu je příběh pitomý, a navíc k tomu lidé říkají, jak je příběh dobrý, tak mě to irituje. A ještě víc mě irituje, když se někteří vyjadřují způsobem, jako bych na svůj názor neměl právo.

Corny píše:
Já to neodděluju. Pokud je dobrý gameplay a příběh, který to kazí, neřeknu o tom, že je to dobrá hra. Pokud je zoufalý gameplay a úžasný příběh, neřeknu o tom, že to je dobrá hra

Tak pak je to asi ta lobotomie. Nebo nevím, nechci lidi urazit, ale to co jsem tady Lokimu vypsal ti přijde jako v pohodě zápletka, nic, co by ti na tom třeba nedávalo smysl?
Protože pokud má dobrý příběh nový Wolfenstein, tak ho mají třeba i Transformers 3, a vlastně cokoliv může být dobrý příběh. A opravdu by mě pak zajímalo, která hra má špatný příběh, a co se za něj považuje.

Eframe - já za tu hru zaplatil. Zaplatil jsem za ni s tím, že je v ní dobrá akce a dobrý příběh. Hrál jsem ji až tři roky po zaplacení, protože mi předtím nešla. A srala mě - v několika místech v průběhu hry, a pak na konci.

Protože jsou také FPS, které se mi líbily. Třeba oba díly Metra. Far Cry 1, oba díly Borderlands, a některé další, které jsem v minulosti hrál.

Pokud ti vadí, že v tématu o PC hrách projevím svůj názor na PC hru se zdůvodněním, proč takový názor mám, tak využij své vlastní rady, a prostě se s tím buď smiř, nebo mě nečti.

Šaman píše:
pokud se někdo těšil, že dostane alternativní realitu o které někdo aspoň trochu přemýšlel, tak musí být zklamaný. Z toho popisu je to popkornovka - vypni mozek a sleduj efekty.

Ano, přesně. Osobně jsem doufal, že to bude něco jako Return to Castle Wolfenstein. Ale bohužel nebylo.
1.9.2020 12:47 - LokiB
Jerson píše:
A ještě víc mě irituje, když se někteří vyjadřují způsobem, jako bych na svůj názor neměl právo.


no jo, to je holt vlastnost veřejného prostoru. také se mi to nelíbí.

Jerson píše:
Třeba ve Far Cry 1 a 3 nebo Projektu I.G.I. se to dělo také, ale tam to příběh podrží.


Project I.G.I. jsem hrál, a popravdě si ten příběh nepamatuju. Některé mise ano, byly i zajímavě koncipované, ale celkový příběh už ne. Starý chrám byl zábavný.

Ale stejně moc nerozumím tomu, že můžeš hrát FPS (jako třeba ten Project IGI), kde je AI daleko debilnější než příběh Wolfa, odstřeluješ tam pandulaky jak na střelnici a ten hned vedle skoro ani nezareaguje ... atd. To by mi dojem z logiky a hry kazilo daleko víc.
1.9.2020 12:56 - Corny
Jerson píše:
Nebo nevím, nechci lidi urazit, ale to co jsem tady Lokimu vypsal ti přijde jako v pohodě zápletka, nic, co by ti na tom třeba nedávalo smysl?

To jak moc to dává či nedává smysl pro mě nutně není kdovíjak podstatný či relevantní kritérium kvality.
1.9.2020 13:05 - Jerson
LokiB píše:
Ale stejně moc nerozumím tomu, že můžeš hrát FPS (jako třeba ten Project IGI), kde je AI daleko debilnější než příběh Wolfa, odstřeluješ tam pandulaky jak na střelnici a ten hned vedle skoro ani nezareaguje ... atd. To by mi dojem z logiky a hry kazilo daleko víc.

Je to hra stará 20 let, a zrovna jsem neměl dojem, že by tam Ai byla nějak moc blbá, rozhodně ne na tu dobu. Navíc by to byl mínusový bod i pro nového Wolfensteina, kde voják klidně obejde mrtvolu svého kolegy.

Corny, celkové kvality ne, ale mě zajímal tvůj názor na to shrnutí příběhu.
1.9.2020 13:08 - LokiB
Jerson: však jo, proto se ptám, jak můžeš takové hry hrát ... když tě štve nelogičnost celkového příběhu, tak ty nelogičnosti zcela běžných herních situací mi přijdou daleko horší. Ale tak to je pro mě, je možné, že se přes tohle přeneseš snáz než přes nelogický děj.
1.9.2020 13:41 - Jerson
Pokud mě nesmyslné chování postav kopnou do očí a vadí mi natolik, že hru nehraju, tak se ani k příběhu nedostanu. To mi třeba vadí u Alien Isolation, kdy po mě cizí lidé na stanici neuvěřitelně přesně střílí, když se nevhodně ukážu, ale jinde můžu trčet do půl těla viditelný přímo před nimi a nic nedělají. Takže tuhle hru jsem zatím odložil po začátku (a taky proto, že se nemůžu dostat přes Aliena v jedné části). Tam ani nevím, jaký příběh je.
1.9.2020 23:12 - Colombo
Jerson: Převážná většina herních journalistů hry ani nehraje a někteří jimi dokonce i opovrhují. Jim často stačí, že danou hru vydala politicky korektní společnost a hra (z traileru nebo z toho, co jim kdo řekne) zafajfkuje dostatečný počet bodů z jejich "progresivního" list.

příkladem budiž rockpapershotgun, kteří odmítli recenzovat Kingdoms Come protože je to prý "rasistické".
2.9.2020 15:06 - Vaarsuvis
Colombo: Nějakou recenzi rockpapershotgun na svém webu má, i když pravda, recenzent kritizuje absenci silných žen, černochů a úlohu Kumánů (jinak je to normální recenze).
5.9.2020 10:00 - exi
Info o chystaném překladu BGIII. Je tam odstaveček i o Kostce.
9.9.2020 08:03 - ShadoWWW
Exi: Dost dobrý. To spojení BG3 a stolního D&D může přinést do české DnD/RPG komunity hafo nových hráčů a zdejší překlady kompatibilní s PC hrou to umocní. Díky, že se v tom angažuješ. To může přinášet užitek dalších 10 let, i když teď se to může zdát marginální.

Je dost dobrý, že ofiko překladatel BG3 se veřejně hlásí ke kostkovým překladům.
21.9.2020 19:01 - LokiB
Microsoft koupil mimo jiné ZeniMax ... tak jsem zvědavý na další Elder Scrolls, Wolfenstein, Fallout a další .

https://www.idnes.cz/hry/novinky/microsoft-bethesda-zenimax-hry.A200921_152859_bw-novinky_srp
21.10.2020 07:54 - pilchowski
Ab toho nebylo málo, včera do early access vylezla Solasta, založená na SRD DnD 5e.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087931871414185 secREMOTE_IP: 54.173.43.215