Kultura

Dalcor
20.8.2011 12:15
Otázky k pravidlům Pathfinder RPG
Toto téma tu asi chybí. Otazky a odpovědi k Pathfinderu.Vůbec se o Pathfinderu málo mluví - on se imho asi ani moc u nás nehraje. Díky /ne/dostupnosti oproti WOTC a WW produktů.

Máte-li tedy nějaké otázky, tak pokud je budu schopen zodpovědět, tak je zodpovím. Nebo Vojta, Nebo někdo jiný kdo PFRPG hraje.
Autorská citace #21
22.8.2011 07:53 - Geralt
Modifikátor Odolnosti se klasicky přičítá k životům stejně jako ve třetí edici. (Core Rulebook, s. 16)
Autorská citace #22
22.8.2011 09:14 - Dalcor
Odolnost ovlivňuje počet životů:
Pathfinder RPG Core Rolebook str.16 The Abilities píše:
Constitution (Con)

Constitution represents your character’s health and
stamina. A Constitution bonus increases a character’s
hit points, so the ability is important for all classes.
Some creatures, such as undead and constructs, do
not have a Constitution score. Their modif ier is +0
for any Constitution-based checks. A character with a
Constitution score of 0 is dead.
You apply your character’s Constitution modifier to:
• Each roll of a Hit Die (though a penalty can never drop a
result below 1—that is, a character always gains at least 1
hit point each time he advances in level).

• Fortitude saving throws, for resisting poison, disease,
and similar threats.
If a character’s Constitution score changes enough to
alter his or her Constitution modifier, the character’s hit
points also increase or decrease accordingly.


Str. 12 je pouze definice základních pojmů. V Getting Started u Bailities je napáno že ovlivňují další ukazatele.
Autorská citace #23
22.8.2011 17:19 - Colombo
je či není multiclass dobrovolné kriplení?
Autorská citace #24
22.8.2011 17:36 - Fibriso
jak pro co...

otazecka na Pravidlove pravniky: Funguje manevr Disarm s kombinaci s oracle cursou Haunted?
Autorská citace #25
22.8.2011 18:05 - Dalcor
Fibri: Mrknu...
Colombo: Krypleni?
Autorská citace #26
22.8.2011 18:24 - Colombo
kriplení-zmrzačení-zeslabení postavy kvůli výběru cesty jejího vývoje, která je nevýhodná či v případě značně kompetitivní hry/deskovky která není tak výhodná, jako ostatní.
Autorská citace #27
22.8.2011 19:44 - Vojtěch
Moc se nevyplácí multiclass u kouzlících postav kvůli stoupající moci kouzel. Obecně čím méně magie, tím lepší kandidát pro multiclass (protože BAB a featy závislé na skillech a BAB rostou stejně). Pro multiclass obecně platí, že je potřeba dávat pozor "kam šlapeš", aby se to funkčně podporovalo za nějakým účelem. Jinak to dopadne, jako když kočička s pejskem pekli dort. Ono to tak může dopadnout i bez multiclassu - třeba cleric, který se snaží léčit, bojovat a podporovat - u každého udělá trochu, ale ve výsledku je to mizérie.

Fibri: Myslím, že ano, ale musíš nejdřív tu zbraň zabavit, abys ji upustil ty. Takže asi disarm holýma rukama? Multiclass s mnichem, nebo improved unarmed strike? :)
Autorská citace #28
22.8.2011 20:20 - wlkeR
Oh, díky, tam mě nenapadlo hledat (což o to, já i tu stránku 12 musel hledat googlem).
Autorská citace #29
22.8.2011 20:25 - Dalcor
Tak multiclass = multitask. Vzhledem k tomu ze Pauzo jde cestou "míšených" povolání u takových těch obvyklých změn, pak není potřeba. Navíc jde o to jakou roli tvoje postava má. Klerik léčitel asi nemá cenu multiclassovat, ale klerik bojovník to už má jinou váhu. Takovej Gunslinger/klerik Caydana Caileana...

Magus = Fighter Mage
Inkvizitor = Fighter Cleric, či Paladin Fighter se zaměřením na boj
Cavalier = Paladin Fighter s tím že není omezen LG a kodexem ale vlastním svědomím.
Rogue má přístup ke combat featům

Co se oplatí je imho barbar-fighter, když si postave vezme jednou dvakrát extra rage a má fighterovský featy.

Vzhledem k tomu že každá postava se svým způsobem vyvíjí a čím větší úroveň tím má silnější powers pak to nemá ani moc cenu. Magus by přišel o Arcanu a Pool, Gunslinger o Grity, Monk o čchi, Sorcerer o Bloodline, Wizard o Bond, Alchymista o bomby, Summonera a Oracle neznam, Inquisitor o Judgementy, Cleric o channeling /ultimate magic anybody/, Ranger o Animal Companiona, Druid o Animal Companiona. Na co jsem zapoměl? Samurai o Bushido a Ninja o čchi tuším... Paladin o Mercy, Anti Paladin o Curses a Smite Evil/Good. Paladin v 1 na 1 je strašnej killer pokud jde proti opozitnímu povolání, díky naboostění Smite Evil. Kombinace Monk/Paladin je brutální (Monk všechny saves good one, paladin +2 k save, Smite Evil na jednotlivce, to dá na takovém dohromady 7 lvl 5mnk/2pal AC okolo 25 a to bez toho aby jsi na sobě měl zbroj) Ale takový multiclass je třeba pečlivě ošetřit RP a BG.

Takže jedinej důvod proč multiclassovat kromě těch pár prestižek je přístup k extra featum, či podpořit pár složek vyvoje vasi postavy. (třeba 2lvl fightera k Magusovi da +2BAB a 2 Combat Featy, po dosažení na 4 lvl kdy pak mas 3 až 7 mirror image je to... silne?

Ranger/Druid není špatná kombinace, pokud DM povolí sčítání levelů companiona, teda pokud si nevezmete hordovský typ (aka 20 fretek tě nakonec ukouše).
Autorská citace #30
22.8.2011 20:53 - Colombo
Měl jsem na mysli spíše Barda. Protože mám malé vlastnosti a bodový systém (low-fantasy):
STR 12 DEX 16 (2 od half-elfa) con, int 10, Wis 8 Char 14. Takže kvůli nízké charismě můžu mít kouzla max. lvl 4. a pro ty 3 kouzla nemá smysl strkat od 12 lvl. další 6 lvl do barda. Otázka je, jestli zvýšené schopnosti u ostatního jsou natolik super, abych to nemulticlassoval s, například, fighterem pro bonusové featy (na ten můj vrh)
Autorská citace #31
22.8.2011 21:18 - Vojtěch
Já bych se možná vykvajznul i na lvl 4 kouzla a nechal si Cha 13 a zlepšíl sílu a pak si zlepšil charismu třeba až na lvl 8 třeba. Budeš střílet? Dex 16 je hezká věc pro obranu, ale jestli budeš obrněn a ještě protivníka odhánět kopím...
Síla je primární útočná statistika pro boj z blízka, takže pokud chceš kopím konat velké věci, je záhodno si sílu hýčkat.

Možná bych to zkusil i takhle

Str 15 Dex 14 Con 12 Int 9 Wis 8 Cha 13 - na 4.úrovni zvednout sílu, na 8. charismu, na 12 třeba inteligenci, i když 6 skill pointů na lvl není málo na low fantasy, pokud nebudeš raději brát hp (6 bard -1 Inteligence +1 favoured class).

Vyšší spell sloty, než dokážeš kouzlit se dají pořád použít na nižší kouzla a případně blbnout s metamagií (extended buff třeba může být občas užitečný, zvlášť když se jako Bard můžeš rozhodovat na místě).
Autorská citace #32
22.8.2011 21:30 - Colombo
není blbost brát lichá čísla?
Autorská citace #33
22.8.2011 21:45 - Vojtěch
To bude možná moje úchylka, protože mám rád, když si těmi zlepšeními vlastností na úrovních opravdu něco zlepším :)

Každopádně na vlastnost na 13 spotřebuješ 3 body ze svých 10, na 14 už 5. Při tom úrovňová zlepšení jsou prostě +1, ať už k 18, nebo k 10. Když jsou vlastnosti držené zkrátka, tak už je to takové žonglování...
Autorská citace #34
22.8.2011 21:49 - Dalcor
Já bych vzal později spíše prestižku třeba pathfinderského student of war, nebo Eldritch Knight. Rozhodně se mrkni do Ultimate Magic na vylepšení barda. z CHA jde i DC na kouzla takže 14 ano. Rozhodně weapon finesse z DEX aby jsi případně uspěl s dotekovými kouzly a jak jsi psal vrhacíma zbraněma /Javelin of Lightning padá skoro všude :) a když ne tak zmlať vypravěče/. Rozhdoně bych Skill Pointy bral z Favourie Class a nedával je do HP. S pomoc Mage Armor, Shield, Blur A Mirror Image by jsi neměl s defenziívou mít problém, pokud ano, nepamatuji si spell list, tak by nějakej ten level sorcika, ci maguse nebyl od veci.
Autorská citace #35
22.8.2011 22:01 - Vojtěch
DC zvažuji podle toho, jak se magicky chci projevovat. Chci házet charm na druhé? Vyplatí se i Spell focus atd. Chci spíš házet podporu, nebo léčit? DC kouzel je celkem irelevantní... Já jsem nabyl dojmu, že Colombo chce spíš kopiníka, vypravěče, pěvce a dobrého kumpána, ale mohu se mýlit.
Autorská citace #36
22.8.2011 22:46 - Colombo
Vojtěch: jj, pochopil jsi dobře.
Autorská citace #37
22.8.2011 23:00 - Dalcor
Ale i tak vsechny jeho veci jdou z charisma...
Koneckoncu i ten perform jestli zaujme hospodsky rvace a vytahne z nich vic penez...
Autorská citace #38
23.8.2011 06:43 - Vojtěch
Dalcor: Není všechno zlato, co se třpytí, není charisma všelék na to, co chce bard tropit.

Jediné, co může takového barda trápit je kratší doba podpory, ale to lze klidně přejít featem extra performance. Jestli chce Colombo spíš bojovníka s podpůrnými schopnostmi a znalostmi starých bájí, tak ta charisma je až někde na třetím až čtvrtém místě. V takhle omezeném vlastnostním rozsahu se musí zvážit, o čeho investovat a vlastnosti budou spíš vychzet z toho, co postava umí (skill ranky), než z toho, že je rozený střed pozornosti (vysoké charisma) i tak na tom myslím bude lépe než zbytek družinky ;)

Zkusím si tu trochu zavyrábět postavu pro inspiraci, třeba si z toho Colombo něco ukradne pro sebe

Aberthol (hloupější jméno mě nenapadá)
Str 15 Dex 14 Con 12 Int 9 Wis 8 Cha 13
BAB +0 Melee: +2 Longspear (1d8+3/x3) Ranged: +2 Javelin (1d6+2/x2)
HP 9
AC 10 +2 Dex +3 Studded Leather = 15
Feat: Skill focus (Perform(Oratory)), Arcane Strike
Skill: Acrobatics, Climb, Perform (Oratory), Knowledge (hlavně asi jednu z těchto: Local/History/Nobility/Arcana/Nature), Spellcraft.
Kouzla
0 level: detect magic, dancing lights, daze, resistance
1 level: cure light wounds, expeditious retreat
Autorská citace #39
23.8.2011 07:19 - Dalcor
Já bych dal Lingering Performance - jeho Performance budou trvat dvě kola poté co přestane hrát. Arcane Strike je nezajímavé, bonus je marginální.
Autorská citace #40
23.8.2011 08:08 - Colombo
co je BAB? Není lepší obyčejné kopí, než dlouhé kopí? Soupeř udělá pár kroků a já na něj nemůžu útočit (leda, že bych furt ustupoval).
Kde jsem vzal dva featy?

Dalcor: j, arcane strike sem si chtěl vzat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090161800384521 secREMOTE_IP: 3.91.106.157