Kultura

Dalcor
20.8.2011 12:15
Otázky k pravidlům Pathfinder RPG
Toto téma tu asi chybí. Otazky a odpovědi k Pathfinderu.Vůbec se o Pathfinderu málo mluví - on se imho asi ani moc u nás nehraje. Díky /ne/dostupnosti oproti WOTC a WW produktů.

Máte-li tedy nějaké otázky, tak pokud je budu schopen zodpovědět, tak je zodpovím. Nebo Vojta, Nebo někdo jiný kdo PFRPG hraje.
Autorská citace #1
20.8.2011 12:54 - ShadoWWW
Pathfinder je hned po "Čtyřce" můj nejoblíbenější systém. Bohužel, je velmi těžké sehnat spoluhráče. Dokonce jsem před časem přeložil 1. kapitolu Core Rulebook, ale pak se mi přestal načítat externí disk a překlad odešel do věčných lovišť. (Zálohu jsem bohužel neměl a nemá ho zřejmě asi osoba, které jsem překlad posílal...)
Autorská citace #2
20.8.2011 15:32 - Vojtěch
Dalcor: Pozor, Rytíř už ho má v nabídce :)
Autorská citace #3
20.8.2011 16:24 - Alnag
No jo, ale za 11 stovek a bez naskladnění štěstí do světa neudělá.
Autorská citace #4
20.8.2011 16:44 - Vojtěch
A bez Bestiáře. Měli dva kusy na skladě, ale ty během cca týdne zmizely. Paizo stejně hlavně táhnou dobroduržství.

Já to troubím kolem hlavně proto, že mi bylo pořád opakováno, že Pathfinder nehodláme prodávat nikdy a že si to mám objednat na netu, protože to pro nác nemá cenu, atd. ;)
Autorská citace #5
20.8.2011 19:24 - Dalcor
Já kupuju s Paiza, ale nová politika - resp zdanění a clení je teda peklo. Jinak Adventure Path jsou naprostá bomba...
Autorská citace #6
20.8.2011 20:26 - Vojtěch
Hlavně ty průtahy (Ultimate Combat už druhým týdnem kdesi v Košířích na celní poště)
Autorská citace #7
20.8.2011 20:43 - Alnag
No... kdybyste si to objednali z britského Amazonu, tak je to bez průtahů, zdržování a bez cla (protože Británie je v EU) a v některých případech možná i levnější (pozor, toto neplatí vždy!
Autorská citace #8
20.8.2011 20:48 - Vojtěch
Mno, viděl jsem věci, které přišly poštou chráněné pouze igelitovým pytlem... v obchodě bych to vrátil. Ve škole jsme na takové knihy psali stav 4, případně vyřazeno...
Autorská citace #9
20.8.2011 20:54 - Alnag
Vojtěch: Tvůj boj. :)
Autorská citace #10
20.8.2011 20:59 - Colombo
jste-li někdo z Brna, zkusil bych si to zahrát. Můj nápad byl bard s kopím (mám rád kopí), co by k tomu házel oštěpy. Buď člověk nebo half-elf a možná ještě říznutý druidem, takový welšský druid-bard pěvec. Maximálně s flétnou. Jen je otázka: existuje něco jako specializace zbraní? Pamatuju si, že v Baldurech jsem strkal hvězdičky, ale tady jsem to nenašel. Jen pomocí nějakých featů, které war, barbar a hrana dostává častěji a pak ještě level-scaling, který mají bojově založené postavy o levlík posunuté. Takže pak jen to magické nabíjení zbraní za +1 bonus každých 5 (bardových) levelů.

Nebo si vzít feat na improvizované vrhání zbraní, pomocí catnipů kouzlit flétny a pak je po všech házet.
Autorská citace #11
20.8.2011 21:01 - Colombo
Vojtěch píše:
http://www.d20.cz/diskuze/51154.i5.html#i5

No jo, ale v tom hit dices se o postavách nemluví, pouze o potvorách a jejich síla.
Autorská citace #12
20.8.2011 21:21 - igraczek
Pro případné zájemce: na www.fantasyobchod.cz mají Pathfindera už docela dlouho, v širším záběru a za dost levnější peníz. Jinak stejný problém jako ostatní - nejsou lidi. Tedy pokud by byl někdo z okolí UH...
Autorská citace #13
20.8.2011 22:28 - Vojtěch
Alnag: Mno, přece jen by se lidi mohli naučit balit dárečky pořádně. Platit za salát se mi nechce ;)

Colombo: Možná by stálo za to obhlédnout archetypy pro barda. Arcane Duelist, nebo Savage Skald by ti mohli trochu pomoct se zaměřením na boj, případně si trochu poupravit Dervish Dancera z Ultimate Combat (zatím není na netu nikde, ale zanedlouho určitě bude).

Zatím můžeš mít nejvýš weapon focus, ale vzhledem k tomu, že máš kouzla, tak můžeš použít i Arcane Strike feat k zlepšení útoku. Specializaci a podobné legrácky musíš přes multiclass do fightera, nebo se můžeš snažit třeba přes Eldritch Knighta, ale to není úplně výhodné. Power attack a manévry jsou pořád v pohodě dostupné a pro boj na blízko bys měl spíš preferovat fyzické vlastnosti (síla, obratnost, odolnost), jako správný bojovník a charismu ponechat jako lehce nad průměrnou, aby nepřekážela v kouzlení - za specializace a jiné takové máš později náhradu v kouzlech jako Heroism.
Autorská citace #14
21.8.2011 10:14 - Dalcor
Koneckonců Pathfinder Student of War by také mohl pomoci, sice ztrácíš kouzlení, za to umíž lépe bojovat

Já mám tedy jeden dotaz
Jak funguje DR. V pravidlech je napsáno (nebo se to dá pochopit tak), že jakoukoliv DR obchází jakákoliv magická zbraň.
Autorská citace #15
21.8.2011 11:01 - Vojtěch
Ne jakákoli...

Damage Reduction píše:
...

Overcoming DR: Damage reduction may be overcome by special materials, magic weapons (any weapon with a +1 or higher enhancement bonus, not counting the enhancement from masterwork quality), certain types of weapons (such as slashing or bludgeoning), and weapons imbued with an alignment.

Ammunition fired from a projectile weapon with an enhancement bonus of +1 or higher is treated as a magic weapon for the purpose of overcoming damage reduction. Similarly, ammunition fired from a projectile weapon with an alignment gains the alignment of that projectile weapon (in addition to any alignment it may already have).

Příklady čím se to dá obejít a ujištění, že kterákoli zbraň s bonusem +1 a více je považována pro obcházení DR za magickou. a že projektily ze zbraně vypuštění atd.
Píše:

Weapons with an enhancement bonus of +3 or greater can ignore some types of damage reduction, regardless of their actual material or alignment. The following table shows what type of enhancement bonus is needed to overcome some common types of damage reduction.

kecy kecy, víceméně úvod k tabulce níže, která říká, jaké očarování je schoné projít jak silnou DR.
Píše:

DR Type / Weapon Enhancement Bonus Equivalent
cold iron/silver / +3
adamantine* / +4
alignment-based / +5
* Note that this does not give the ability to ignore hardness, like an actual adamantine weapon does

Tedy na proražení:
DR X/silver (třebas vlkodlak) potřebuješ stříbrnou (postříbřenou) zbraň, nebo očarovaná +3 (opravdu +3, ne jen +2 flaming nebo něco takového, i když z toho by třeba potvora dostala fire damage - DR je samozřejmě jen na poškození ze zbraní).
DR X/silver or good (třeba nižší ďáblové - bearded devil) potřebuješ zbraň která je zasvěcena dobru, postříbřená, nebo s +3 očarováním.
DR X/good (prostřední ďáblové - barbed devil) je třeba zbraň zasvěcená dobru, nebo +5 očarování.
DR X/silver and good (vyšší ďáblové - horned devil) potřebuješ zbraň zasvěcenou dobru a postříbřenou, zbraň s +3 očarováním zasvěcenou dobru, nebo +5 očarování.
DR X/adamantine je to samé jako silver v předchozích případech, jen místo +3 zbraní jde o +4.
DR X/epic (velepotvory jako tarrasque) je potřeba +6 očarování, takže prakticky artefakt.
Autorská citace #16
21.8.2011 11:22 - Dalcor
Jenže ono je to napsané podivně, ale teď mi došlo ta logika zatím. Jelikož DR/ se vztahuje pouze na zbraně. Pak je logické že magic obchází DR/Magic. Dalo se to naspat inteligentnějc, tady je to hodně zavádějící.

když bych to překládal, pak¨DR se dá obejít specifickým materiálem, magickou zbraní, určitým typem zbraní a zbraní s přesvědčením. Co tam chybí napsáno je: tyto zbraně obchází DR v případě kdy je tak uvedeno.
Autorská citace #17
21.8.2011 11:51 - Vojtěch
To by mělo vyplývat z definice Damage Reduction v předcházejících odstavcích (o kterých se předpokládá čtení, ne že to skočíš jako 3E kozák ostřílený)

Damage Reduction píše:

Some magic creatures have the supernatural ability to instantly heal damage from weapons or ignore blows altogether as though they were invulnerable.

The numerical part of a creature's damage reduction (or DR) is the amount of damage the creature ignores from normal attacks. Usually, a certain type of weapon can overcome this reduction (see Overcoming DR). This information is separated from the damage reduction number by a slash. For example, DR 5/magic means that a creature takes 5 less points of damage from all weapons that are not magic. If a dash follows the slash, then the damage reduction is effective against any attack that does not ignore damage reduction.

...
Autorská citace #18
21.8.2011 12:21 - Dalcor
to jsem si přečetl, ale furt je to dost nejasný ;)
Autorská citace #19
21.8.2011 12:55 - Vojtěch
Obecná pravidla pro DR:
DR snižuje damage z útoků, o kterých není popsáno, že je ignorují. Pak je uvedeno co ho ignoruje vždy (kouzla atd.) a ještě zvláštní případy, co jsou uvedené za lomítkem.
Pak v dalším oddíle o přecházení obecně nadhazují co všechno dokáže DR obcházet, nicméně to neruší to, že to něco musí být uvedeno za tím lomítkem. Další je pak extra pravidlo, že určitá síla očarování se počítá, jako když je zbraň automaticky ze správného materiálu, atd.
Autorská citace #20
22.8.2011 07:06 - wlkeR
Hm, jenom ujasnění, pls: Odolnost nyní žádným způsobem NEOVLIVŇUJE životy? Já jen přemejšlim, k čemu by mi pak jako byla ^^;

Literatura:
Core Rules, str. 12: V definici Hit Points není o Con bonusu ani zmínka.
Conversion Guide, str. 9: Konverze HP mluví jen o změně velikosti hodu na životy u některých classů. Nikde není řečeno, že se má pak odečíst level-násobek Con bonusu.
Autorská citace #21
22.8.2011 07:53 - Geralt
Modifikátor Odolnosti se klasicky přičítá k životům stejně jako ve třetí edici. (Core Rulebook, s. 16)
Autorská citace #22
22.8.2011 09:14 - Dalcor
Odolnost ovlivňuje počet životů:
Pathfinder RPG Core Rolebook str.16 The Abilities píše:
Constitution (Con)

Constitution represents your character’s health and
stamina. A Constitution bonus increases a character’s
hit points, so the ability is important for all classes.
Some creatures, such as undead and constructs, do
not have a Constitution score. Their modif ier is +0
for any Constitution-based checks. A character with a
Constitution score of 0 is dead.
You apply your character’s Constitution modifier to:
• Each roll of a Hit Die (though a penalty can never drop a
result below 1—that is, a character always gains at least 1
hit point each time he advances in level).

• Fortitude saving throws, for resisting poison, disease,
and similar threats.
If a character’s Constitution score changes enough to
alter his or her Constitution modifier, the character’s hit
points also increase or decrease accordingly.


Str. 12 je pouze definice základních pojmů. V Getting Started u Bailities je napáno že ovlivňují další ukazatele.
Autorská citace #23
22.8.2011 17:19 - Colombo
je či není multiclass dobrovolné kriplení?
Autorská citace #24
22.8.2011 17:36 - Fibriso
jak pro co...

otazecka na Pravidlove pravniky: Funguje manevr Disarm s kombinaci s oracle cursou Haunted?
Autorská citace #25
22.8.2011 18:05 - Dalcor
Fibri: Mrknu...
Colombo: Krypleni?
Autorská citace #26
22.8.2011 18:24 - Colombo
kriplení-zmrzačení-zeslabení postavy kvůli výběru cesty jejího vývoje, která je nevýhodná či v případě značně kompetitivní hry/deskovky která není tak výhodná, jako ostatní.
Autorská citace #27
22.8.2011 19:44 - Vojtěch
Moc se nevyplácí multiclass u kouzlících postav kvůli stoupající moci kouzel. Obecně čím méně magie, tím lepší kandidát pro multiclass (protože BAB a featy závislé na skillech a BAB rostou stejně). Pro multiclass obecně platí, že je potřeba dávat pozor "kam šlapeš", aby se to funkčně podporovalo za nějakým účelem. Jinak to dopadne, jako když kočička s pejskem pekli dort. Ono to tak může dopadnout i bez multiclassu - třeba cleric, který se snaží léčit, bojovat a podporovat - u každého udělá trochu, ale ve výsledku je to mizérie.

Fibri: Myslím, že ano, ale musíš nejdřív tu zbraň zabavit, abys ji upustil ty. Takže asi disarm holýma rukama? Multiclass s mnichem, nebo improved unarmed strike? :)
Autorská citace #28
22.8.2011 20:20 - wlkeR
Oh, díky, tam mě nenapadlo hledat (což o to, já i tu stránku 12 musel hledat googlem).
Autorská citace #29
22.8.2011 20:25 - Dalcor
Tak multiclass = multitask. Vzhledem k tomu ze Pauzo jde cestou "míšených" povolání u takových těch obvyklých změn, pak není potřeba. Navíc jde o to jakou roli tvoje postava má. Klerik léčitel asi nemá cenu multiclassovat, ale klerik bojovník to už má jinou váhu. Takovej Gunslinger/klerik Caydana Caileana...

Magus = Fighter Mage
Inkvizitor = Fighter Cleric, či Paladin Fighter se zaměřením na boj
Cavalier = Paladin Fighter s tím že není omezen LG a kodexem ale vlastním svědomím.
Rogue má přístup ke combat featům

Co se oplatí je imho barbar-fighter, když si postave vezme jednou dvakrát extra rage a má fighterovský featy.

Vzhledem k tomu že každá postava se svým způsobem vyvíjí a čím větší úroveň tím má silnější powers pak to nemá ani moc cenu. Magus by přišel o Arcanu a Pool, Gunslinger o Grity, Monk o čchi, Sorcerer o Bloodline, Wizard o Bond, Alchymista o bomby, Summonera a Oracle neznam, Inquisitor o Judgementy, Cleric o channeling /ultimate magic anybody/, Ranger o Animal Companiona, Druid o Animal Companiona. Na co jsem zapoměl? Samurai o Bushido a Ninja o čchi tuším... Paladin o Mercy, Anti Paladin o Curses a Smite Evil/Good. Paladin v 1 na 1 je strašnej killer pokud jde proti opozitnímu povolání, díky naboostění Smite Evil. Kombinace Monk/Paladin je brutální (Monk všechny saves good one, paladin +2 k save, Smite Evil na jednotlivce, to dá na takovém dohromady 7 lvl 5mnk/2pal AC okolo 25 a to bez toho aby jsi na sobě měl zbroj) Ale takový multiclass je třeba pečlivě ošetřit RP a BG.

Takže jedinej důvod proč multiclassovat kromě těch pár prestižek je přístup k extra featum, či podpořit pár složek vyvoje vasi postavy. (třeba 2lvl fightera k Magusovi da +2BAB a 2 Combat Featy, po dosažení na 4 lvl kdy pak mas 3 až 7 mirror image je to... silne?

Ranger/Druid není špatná kombinace, pokud DM povolí sčítání levelů companiona, teda pokud si nevezmete hordovský typ (aka 20 fretek tě nakonec ukouše).
Autorská citace #30
22.8.2011 20:53 - Colombo
Měl jsem na mysli spíše Barda. Protože mám malé vlastnosti a bodový systém (low-fantasy):
STR 12 DEX 16 (2 od half-elfa) con, int 10, Wis 8 Char 14. Takže kvůli nízké charismě můžu mít kouzla max. lvl 4. a pro ty 3 kouzla nemá smysl strkat od 12 lvl. další 6 lvl do barda. Otázka je, jestli zvýšené schopnosti u ostatního jsou natolik super, abych to nemulticlassoval s, například, fighterem pro bonusové featy (na ten můj vrh)
Autorská citace #31
22.8.2011 21:18 - Vojtěch
Já bych se možná vykvajznul i na lvl 4 kouzla a nechal si Cha 13 a zlepšíl sílu a pak si zlepšil charismu třeba až na lvl 8 třeba. Budeš střílet? Dex 16 je hezká věc pro obranu, ale jestli budeš obrněn a ještě protivníka odhánět kopím...
Síla je primární útočná statistika pro boj z blízka, takže pokud chceš kopím konat velké věci, je záhodno si sílu hýčkat.

Možná bych to zkusil i takhle

Str 15 Dex 14 Con 12 Int 9 Wis 8 Cha 13 - na 4.úrovni zvednout sílu, na 8. charismu, na 12 třeba inteligenci, i když 6 skill pointů na lvl není málo na low fantasy, pokud nebudeš raději brát hp (6 bard -1 Inteligence +1 favoured class).

Vyšší spell sloty, než dokážeš kouzlit se dají pořád použít na nižší kouzla a případně blbnout s metamagií (extended buff třeba může být občas užitečný, zvlášť když se jako Bard můžeš rozhodovat na místě).
Autorská citace #32
22.8.2011 21:30 - Colombo
není blbost brát lichá čísla?
Autorská citace #33
22.8.2011 21:45 - Vojtěch
To bude možná moje úchylka, protože mám rád, když si těmi zlepšeními vlastností na úrovních opravdu něco zlepším :)

Každopádně na vlastnost na 13 spotřebuješ 3 body ze svých 10, na 14 už 5. Při tom úrovňová zlepšení jsou prostě +1, ať už k 18, nebo k 10. Když jsou vlastnosti držené zkrátka, tak už je to takové žonglování...
Autorská citace #34
22.8.2011 21:49 - Dalcor
Já bych vzal později spíše prestižku třeba pathfinderského student of war, nebo Eldritch Knight. Rozhodně se mrkni do Ultimate Magic na vylepšení barda. z CHA jde i DC na kouzla takže 14 ano. Rozhodně weapon finesse z DEX aby jsi případně uspěl s dotekovými kouzly a jak jsi psal vrhacíma zbraněma /Javelin of Lightning padá skoro všude :) a když ne tak zmlať vypravěče/. Rozhdoně bych Skill Pointy bral z Favourie Class a nedával je do HP. S pomoc Mage Armor, Shield, Blur A Mirror Image by jsi neměl s defenziívou mít problém, pokud ano, nepamatuji si spell list, tak by nějakej ten level sorcika, ci maguse nebyl od veci.
Autorská citace #35
22.8.2011 22:01 - Vojtěch
DC zvažuji podle toho, jak se magicky chci projevovat. Chci házet charm na druhé? Vyplatí se i Spell focus atd. Chci spíš házet podporu, nebo léčit? DC kouzel je celkem irelevantní... Já jsem nabyl dojmu, že Colombo chce spíš kopiníka, vypravěče, pěvce a dobrého kumpána, ale mohu se mýlit.
Autorská citace #36
22.8.2011 22:46 - Colombo
Vojtěch: jj, pochopil jsi dobře.
Autorská citace #37
22.8.2011 23:00 - Dalcor
Ale i tak vsechny jeho veci jdou z charisma...
Koneckoncu i ten perform jestli zaujme hospodsky rvace a vytahne z nich vic penez...
Autorská citace #38
23.8.2011 06:43 - Vojtěch
Dalcor: Není všechno zlato, co se třpytí, není charisma všelék na to, co chce bard tropit.

Jediné, co může takového barda trápit je kratší doba podpory, ale to lze klidně přejít featem extra performance. Jestli chce Colombo spíš bojovníka s podpůrnými schopnostmi a znalostmi starých bájí, tak ta charisma je až někde na třetím až čtvrtém místě. V takhle omezeném vlastnostním rozsahu se musí zvážit, o čeho investovat a vlastnosti budou spíš vychzet z toho, co postava umí (skill ranky), než z toho, že je rozený střed pozornosti (vysoké charisma) i tak na tom myslím bude lépe než zbytek družinky ;)

Zkusím si tu trochu zavyrábět postavu pro inspiraci, třeba si z toho Colombo něco ukradne pro sebe

Aberthol (hloupější jméno mě nenapadá)
Str 15 Dex 14 Con 12 Int 9 Wis 8 Cha 13
BAB +0 Melee: +2 Longspear (1d8+3/x3) Ranged: +2 Javelin (1d6+2/x2)
HP 9
AC 10 +2 Dex +3 Studded Leather = 15
Feat: Skill focus (Perform(Oratory)), Arcane Strike
Skill: Acrobatics, Climb, Perform (Oratory), Knowledge (hlavně asi jednu z těchto: Local/History/Nobility/Arcana/Nature), Spellcraft.
Kouzla
0 level: detect magic, dancing lights, daze, resistance
1 level: cure light wounds, expeditious retreat
Autorská citace #39
23.8.2011 07:19 - Dalcor
Já bych dal Lingering Performance - jeho Performance budou trvat dvě kola poté co přestane hrát. Arcane Strike je nezajímavé, bonus je marginální.
Autorská citace #40
23.8.2011 08:08 - Colombo
co je BAB? Není lepší obyčejné kopí, než dlouhé kopí? Soupeř udělá pár kroků a já na něj nemůžu útočit (leda, že bych furt ustupoval).
Kde jsem vzal dva featy?

Dalcor: j, arcane strike sem si chtěl vzat.
Autorská citace #41
23.8.2011 08:13 - noir
Basic attack bonus.
Autorská citace #42
23.8.2011 08:41 - Vojtěch
Arcane Strike a damage navíc na cokoli, co vezmeš do ruky za cenu pouhé swift akce. Neužiješ to při charge a jiných full round akcích, ale jinak je to fajn možnost. Na power attack beztak ještě nemáš BAB a na focus také ne, takže volba je jasná, když chceš sekundovat válečníkovi. Beztak s tou swift akcí jinak zas tolik nepracuješ na téhle úrovni. Lingering performance a extra performance by se také mohly hodit.

Co takováhle postava dovede za blbiny (na první pohled ne úplně zřejmé věci)?

Feint - sice na to nemá žádné featy, ale co? Má dosahovou zbraň, takže se často dokáže nějakému tomu protiútoku vyhnout. A jestli je protivník obratný, tak tě mají všichni rádi, jestli není, tak přinejmenším zloděj, pokud nějakého máte.
Flank - a díky kopí s celkem slušným dosahem.
Aid - když se to sečte třeba s flankem a podporou, tak je to +5... to už je sakra znát myslím.
Diplomacy a sense motive - díky versatile performance jsou to od druhé úrovně věci, co máš namachrované a jesště v nich je skill focus, takže z jalové krávy vymámí tele a jentak ho někdo nepodfoukne. Další performance co umožní třeba přístup k bluff se také hodí.
Magická zbraň - ano, Arcane Strike by mohl pomáhat proti některým druhům DR.
Hlídaný porstor - vytváří prostor o obvodu 5x5 čtverců, ve kterém ten, kdo opouští nějaký z těch obvodových čtverců jinak než úkrokem, akrobacií atd. chytí protiútok. Spoustu nepřátel tím zarazíš v rozletu, nebo alspoň klepneš přes prsty.

Colombo: Base Attack Bonus.

Obyčejné kopí můžeš mít taky (místio oštěpů třeba), ale dosah je někdy lepší (v úzké chodbě dosáhneš přes někoho atd.) a na potvory s dosahem se pak lépe útočí (když se pokoušíš proběhnout kolem někoho s dosahem 10 ft na kontakt, tak chytíš protiútok ty, tkahle je to plichta :) )

Dva featy Arcane Strike je za první úroveň, Skill Focus dostává zdarma půlelf do začátku (chtěl jsi půlelfa, ne? Jsem líný se podívat).

Ještě se můžeš rozhodnout si vzít bonus za favoured class, tedy jeden hp navíc, jeden skill point navíc (Perception? Knowledge?), nbo další kolo performance (alternativa z Advance Player Guide).
Autorská citace #43
23.8.2011 09:15 - Dalcor
Říkám +1 k dmg je nezajímavé, pokdu si vezme lingering performance, tak první kolo strává hraním a boostuje své kámoše, pak se nakrkne ajko správný skald vezme své krátké kopí a ještě 2 kola těží z těchto bonusů...
A než Arcane Strike tak později Vital Strike.
Autorská citace #44
23.8.2011 11:22 - Colombo
tak se mi stáhli i ostatní příručky a juknul jsem se a moc se mi k tomuhle charu ty ostatní nehodí. Hlavně ten arcane fighter bo jak, moc strachu atp., tedy nevypadá jako ten pozitivní týpek co vypráví balady. Skald zase zní moc tuze a řve při zásazích, což mi taky s tou mou představou trošku hapruje. Jinak díky za char:)
Autorská citace #45
23.8.2011 11:51 - Vojtěch
Tak nemusí to být zrovna řev jak medvěd, může to být vítězné zavýsknutí, nebo zvolání nějakého toho hesla. Arcane Duelist... nepůsobí on PROTI strachu (nepřátel se nelekejte, na množství nehleďte!)? :) ... ale ztrácí bardic knowledge a ten ti k postavě zrovna jde.

Jinak ty archetypy jsou samozřejmě zdarma na Paizu ;)
Autorská citace #46
23.8.2011 11:57 - Colombo
Vojtěch: ah, tady je to taky zdarma. Já stáhl nějaké 1,5 giga příruček z Švédského Přístavu.
Autorská citace #47
23.8.2011 12:31 - Vojtěch
Jo, ale na Paizu jsou správně odkazy atd. (na prvních verzích PDF Corebooku třeba nefungovaly a mají opravené chyby).
Autorská citace #48
23.8.2011 12:33 - Colombo
ah, takže to nebyl problém blbě otagovaného PDFka, ale ofiko problém, to je "milé"... Hlavně povolání jsou příšerně otagovaná.
Autorská citace #49
23.8.2011 13:52 - Vojtěch
No právě. První verze PDF byla dost zaneřáděná co se odkazů týče (featy jsou také v binci, nehledě na to, že byla nějaká ta errata, třeba paladinovo smite evil). V Bestiáři prvního výtisku dokonce pár věcí chybí (třeba vícenásobné útoky lukem u Solara). Zakoupivší lidé si samozřejmě mohou stáhnout PDF opravené.
Autorská citace #50
23.8.2011 14:08 - Colombo
ah, zjevně opravená verze byla v tom 1,5 gigovém paklu. Já si totiž stáhl ještě zvlášt core příručku.
Autorská citace #51
23.8.2011 14:43 - wraiths
otázečka, může druid používat věci(prsteny,amulety,pláště) i po "Přeměně". Například druid-panter s pláštěm chameleon power mizí pronasledovatelů, či druid-medvěd s prsteny (péříčkového dopadu + levitace) znovu napadne svého soupeře,jenž ho odtlačil do propasti s vidinou jeho zkonu?
Autorská citace #52
23.8.2011 14:44 - Colombo
Hmm, a jak by to mělo vypadat? Jinak si to nedovedu představit.
Autorská citace #53
23.8.2011 14:51 - wraiths
Colombo: přesně nějak tak :-D. Díky, takže asi už mám otázku vyřešenou "selským rozumem".
Autorská citace #54
23.8.2011 14:54 - Hugo
wraiths nevim jak v PF, ale v DnD 3/3.5 fungovaly pri polymorfech a podobnych kotrmelcich veci tak, ze co apriori nemohla mit postava v novem tvaru s sebou se "enkapsulovalo" do noveho tvaru a bylo nepristupne... Cili vtomhle pripade by se z prstenu stal kus medvedi tlapy, ktery by sice jako by nasazen byl, ale nemohl by fungovat (evidentne to fungovalo selskym rozumem muze medved nosit prsten? nemuze!)
Autorská citace #55
23.8.2011 15:02 - Vojtěch
Amulety, pláště a podobné věci na tobě zůstanou a splynou s novou formou. Věci, co fungují nezávisle na aktivaci, jako Cloak of Resistance, poskytují myslím bonus i nadále, ale zbroje třeba zmizí (protože z kroužků, šupin atd. se stane kůže – na to je speciální očarování, které ze zbroje vlastně udělá zbroj šitou na zvíře). Věci jako Spell Storing Ring aktivovat asi nejdou (teď se nemůžu podívat na podrobnosti).
Autorská citace #56
23.8.2011 15:04 - wraiths
Hugo: zas je nasnadě, muže nosit kůň chrániče holení- "šlachovky"(bracelet of speed) asi může. takže v obou podobách by to šlo.

btw. to se asi bude DM divit proč si postava kupuje podkovy Zephyra a přišívá si je na rukavice a na druhým parem si podráží boty. :-))
Autorská citace #57
23.8.2011 15:09 - wraiths
Vojtěch: jo přesně tohle jsem chtěl vědět :-)) cloak of resistance, jen jsem nechtěl aby jsi nad tím dumal ty :-)). on prsten infravidění by se mi totiž hodil na to tvé combo s netopýry :-))
Autorská citace #58
23.8.2011 15:09 - Dalcor
Tak těžko jako medvěd budeš aktivovat něco co ke spuštění potřebuje POWER WORD.
Autorská citace #59
23.8.2011 15:14 - Colombo
Dalcor: leda že by se to zkombinovalo s mluvícími ústy, ne?
Autorská citace #60
23.8.2011 15:39 - Fibriso
Pravidla jso v tomto dost specifická, předměty fungují, předměty jež je nutné aktivovat sice taky sice fungují, ale "meldnou" se, takže je není jak aktivovat.

brnění se stane nefukčním, ale jeho magické vlastnosti stále fungují (tj má li breastplate +3) tak má základní AC (při dex +0) +9
při proměně na medvěda se brnění stane součástí medvěda a fyzicky nefunguje (a nefunguje ani postih a Max Dex), ale magicky stale ano: takže pak má AC +3 (a natural se s tímto stackuje)
Pokud je Brnění očarováno "Wild" tak se přizpůsobí jeho nové formě a stále funguje i s normálním AC bonusem i omezením max Dex a postihy (armor check penalty)
Autorská citace #61
23.8.2011 19:45 - Vojtěch
Tááák a už jsem se k tomu dohrabal (v práci se to jaksi nedá a hlavně nemá, že...). Pravidla jsou k tomu skutečně poměrně specifická, jen je třeba se dohrabat přímo do sekce magie - proměny (znalcům 3E doporučuji tam hodit okem, je to jedna z oblastí, kde se tvůrci snažili krotit mocnou magickou schopnost).

Polymorph

Píše:

When you cast a polymorph spell that changes you into a creature of the animal, dragon, elemental, magical beast, plant, or vermin type, all of your gear melds into your body. Items that provide constant bonuses and do not need to be activated continue to function while melded in this way (with the exception of armor and shield bonuses, which cease to function). Items that require activation cannot be used while you maintain that form. While in such a form, you cannot cast any spells that require material components (unless you have the Eschew Materials or Natural Spell feat), and can only cast spells with somatic or verbal components if the form you choose has the capability to make such movements or speak, such as a dragon. Other polymorph spells might be subject to this restriction as well, if they change you into a form that is unlike your original form (subject to GM discretion). If your new form does not cause your equipment to meld into your form, the equipment resizes to match your new size.


Takže žádné bonusy ze zbrojí, pokud nejsou wild atd., ale cloak of Elvenkind asi funguje (Kde se tu ten medvěd sakra vzal?!?). Co by mělo fungovat je třeba očarování Fortification atd.

Mimo toho hůlku, amulety a jiné takové koniny samozřejmě nosit můžeš i v jiné formě. Trik je v tom, že je před proměnou odložíš a zase si je pak nasadíš (nebo ti je někdo nasadí, pokud je nová forma schopná takovou věc nostit) a můžeš je třeba aktivovat, když k tomu máš předpoklady (samozřejmě, že proměny v boji toho moc neužijí). Po proměně v trolla klidně ten kyj zvednu a pak se uvidí, zač je toho dřevo. Jako duid v podobě živla můžu mluvit a mám ruce, takže...
Autorská citace #62
23.8.2011 23:02 - Vojtěch
Ad předchozí debaty:
Wraiths: Nehodlám to zase opakovat pořád. Teď jsou na pořadu jiné hrůzy. Mimo to blindsense měl být trochu slabší, jak jsem se dostudoval pak.

Colombo: když o tom tak přemýšlím, tak máš na výběr několik možných cest vývoje.
- S Toughness bys mohl zkusti být záložní tank, pak zkusit nějaký feat na odklízení nepřátel (pak Power Attack, Improved Bull-Rush, Combat Reflexes) abys držel nepřítele od citlivějších členů družinky.
- Arcane Strike (následně Power Attack, Weapon Focus) můžou vézt k obstojnému působenému poškození.
- Lingering Performance, Extra Performance, Skill Focus (Use Magic Device) - spíš magická podpora.
- Dodge, Mobility, Toughness pak díky pohybu a dosahu fungovat jako flanker a otrava mezi nepřáteli (docela nebezpečná pozice, nedoporučuji).
- Možná byste se mohli dohodnout na nějakém teamwork featu. Třeba Coordinated Manueuvers. Takhle můžeš třeba válečníkovi dát pomocí aid, zatímco stojíš za ním +4 k manévru (třeba trip) a nepřítele po sražení ještě ztrestat při vstávání přes Attack of Opportunity (pokud si to odmítne rozmyslet a nevzdá se).

Ale co už jsem se do toho nakecal dost :)
Autorská citace #63
24.8.2011 08:17 - Dalcor
Dorukou se mi dostal ULTIMATE COMBAT, doporučuji na studovat. I pro Colomba, jsou tam nové verze bojujícího barda...

Pokud jsem to dobře pochopil ve Švédsku už je k dostání...

Jinak 3 supplementy pravidla APG, UM a UC jsou prostě naprosto aaaahhhhh.

Hele Vojto, jak tvoje družina využívá Combat Maneuvres?
Autorská citace #64
24.8.2011 08:46 - Vojtěch
Zatím moc ne, ale už se rozjíždějí. Bardovi se teď povedlo nádherně strhnout bičem kněžoura o patro níž a opancéřovaný trpasličí štítonoš na něm přistál rovnýma nohama (ende).

Hlavně tedy APG, ale ostatní jdem ještě nestihl pořádně prorochnit.
Autorská citace #65
24.8.2011 09:10 - Dalcor
Já mám SOMM, to je zajímavé a teď poctivě studuji Ultimate Combat. Už jenom proto, že mám v družině Gunslingera /takovej Spark do prachovnice...jau jau jau jau/
Autorská citace #66
24.8.2011 11:41 - wraiths
Vojtěch: jak zatím moc ne a co trpaslík,ten "pálí" AO jak o život aby nás svým štítem chránil. a potom ona ta "hadice" se nedala tripnout( třeba od geparda), takže jsem toho moc nemohl využít(to víš já si kouzla suším:-D).
A já myslím,že ti trpaslík ukáže zač je toho štít, kapitán Amerika hadr. :-D
Autorská citace #67
24.8.2011 12:25 - Vojtěch
Já myslel předchozí boje. Zatím vás akorát tripovali goblini biči, ale od vás nic moc (asi málo příležitostí, možná až se Henk naučí trip ;) )
Autorská citace #68
25.8.2011 12:00 - Dalcor
Ultimate Combat, Style Combat Feats - Snake Sidewind píše:
While using the Snake Style feat, whenever you score a critical threat with your unarmed
strike, you can make a Sense Motive check in place of the
attack roll to confirm the critical hit.
No jo, ale jake DC pro Sense Motive?! Já bych typoval že to bude DC10+HD+WIS jako u zastrašení... Ale...
Autorská citace #69
25.8.2011 12:07 - Quentin
Dalcor: Myslim, že to bude normálně proti AC
Autorská citace #70
25.8.2011 12:32 - Vojtěch
Tak jak je to psané, tak prostě místo útoku házíš na Sense Motive, takže souhlas, že AC.
Autorská citace #71
25.8.2011 14:43 - Dalcor
Chudák oponent, jestliže tohle můžeš vzít až když máš v sense motive 6 ranků, dává ti to +2, další +3 za class, +3 za WIS, +3 za Skill Focus - děkuji pěkně potvrzuji kriťas d20+17.
Autorská citace #72
25.8.2011 14:46 - Quentin
Ještě aby ne, dyť i takhle je to celkem marnej feat.
Autorská citace #73
25.8.2011 15:10 - Vojtěch
Dalcor: Ani ne.

Zkus se podívat, co dá dohromady BAB + síla + critical focus + weapon focus + magická zbraň + flank atd.

V praxi ten feat pomůže těm, co mají nižší BAB, dohnat svůj deficit alespoň na potvrzení.
Autorská citace #74
25.8.2011 16:29 - Dalcor
Dovolím si nesouhlasit, s Hamatulatsu (3.5 verze) je to peklo. Je to sice dělané pro unarmed attacks, protože to je combat style, ale automaticky potvrzenej Crit je podle mě trochu "hodně". Především pak když se používají další featy z hadího stylu, kdy se dostaneš i třeba k nějakým 10 útokům v kole (od začátku svého do začátku svého dalšího, kromě toho 5ft step)

Jinak řečeno, na 6. úrovni má monk ve fullround 4. útoky s BAB 4/4/-1/4 + síla + magické útoky, s Hamatulatsu se u posledního dostane na thread 17-20. To je celkem zajímavé. S kažým úspěšným zásahem udělá 5ft step a nemusí potvrzovat kriťas. Když k tomu vezmeš feat říkající že pokaždé když dáš ránu tak za každou předchozí ránu si dáš +1 k DMG, které se násobí... Sorry 1d8+10x3 mi příjde docela zajímavé.
Autorská citace #75
25.8.2011 16:46 - Colombo
co znamená to BAB +6/+1? Dva útoky?
Autorská citace #77
25.8.2011 16:56 - wlkeR
Ano, jako Full-Round akce (což se doufám od 3.5 nezměnilo.) Jako Standard máš furt jen ten jeden s +6 základnim bonusem.
Autorská citace #78
25.8.2011 21:03 - Vojtěch
Jo, některé postavy pak dostávají schopnost provádět útoky i po pohybu (Mobile Fighter archetype z Advanced Player's Guide třeba), ale jinak je to vzásadě tak, jak říká kolega Kýblohlav.

Co se stylů týče, tak můžeš mít aktivní jen jeden, takže se to možná až tak dobře kombinovat nebude.
Autorská citace #79
30.8.2011 22:14 - Vojtěch
Malé poradní okénko k tomu, nač mě přivedl Colombo a co myslím obecně není od věci vědět i pro ostřílené borce.

Dosahové zbraně
Každému z nás se to už asi stalo, že se mu nepřítel dostal do přímého kontaktu a tudíž mimo dosah vašeho oblíbeného otvíráku na tělní dutiny. Jasně, stačí ukročit ale to neřeší to, že ten padouch si mezitím v klídku prolévá lektvary hrdlem nebo nedejbože kouzlí! Ukročit se dá až ve vašm tahu, upustit zbraň a přezbrojit bohužel také, takže co v takovém případě dělat?
Tedy odpověď se nabízí - v rukách máte ratiště kopí, takže bez velkých cavyků jím můžete padoucha přetáhnout. Je za to improvised weapon, řekněme quarterstaff, takže to sice je s -4 postihem, ale něco je lepší než nic. Zároveň se pak ukáže, že Catch Off-Guard je celkem dobrý feat do zálohy pro ty, co se ohánějí delší zbraní.
Druhá možnost je Improved Unarmed Strike (bez něj attack of opportunity holýma ruka dát nelze, pokud v nich něco držíte - většina dosahových zbraní jsou dvojruční), kdy padoucha prostě nakopete za jeho opovážlivost, aniž by zbraň opouštěla vaše ruce.
Možnost útoku by tu ještě byla pomocí boců na zbroji, pokud jste si nechali takovou vymoženost přidělat.
Autorská citace #80
1.9.2011 17:22 - Faire
Máte někdo k dispozici house rules pro DR zbroje a alternativní systém HP? Mají mít původ v Unearthed Arcana, ale nevím, jestli se dají přímo použít pro Pathfidera...

A hledání ještě jednoho house-rule: tabulka pro + za levely místo magických zbraní / zbrojí :)

Odkazy na zdroje budou úplně stačit, vlastními silami jsem je bohužel nenašel... Díky!
Autorská citace #81
1.9.2011 20:42 - Vojtěch
Odkazy zatím asi nejsou, protože Ultimate Combat zatím nepustili na referenční stránky, takže leda starší pravidla (sekce variant rules). Nevím, jestli něco jako extra levely vůbec někde bylo publikováno.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14455199241638 secREMOTE_IP: 3.235.139.122