Kultura

8.12.2013 19:51 - Vojtěch
Epic škleb na tváři nového majitele koruny, epic dva samohořící šípy (Dý and dý 3é je flaming už +2 bonus, jako, ale taky to dost možná jen splývá s epic požárem na pozadí) a epic je, že králi kouká z boku šíp, takže je jasné, že borec z mečem je ve skutečnosti jen loutka a celé to z povzdálí řídí hraničář (kouzelnice dělá křoví, aby zajistila exkluzivní práva na přenos, chci říci Divinační kouzla). Oproti tomu, co ukázali na základní knížce a bestiáři se mi to moc nezdá...
8.12.2013 21:48 - hadrian
Kdyby nebyli lamy a sehnali si malíře, jako to třeba udělal autor u Hrdinů fantasy - tam jsou obrázky až komiksově epický. Ale to oni ne. Nejsem zrovna kritik malby, ale viděl jsem na základce vyvěšený lepší práce.
Copak je to tak drahý, domluvit se s nějakým začínajícím autorem? Vždyť si tím jde udělat dobrá reklama.
9.12.2013 00:21 - crowen
Hadrian & co: Ecthelioni sice nie su spickovi ilustratori, ale spolahlivi. Dodali obalku na uplne poslednu chvilu, kedze dvaja dohodnuti ilustratori (velmi znami v nasich koncinach) zlyhali jeden po druhom.
9.12.2013 01:03 - Dukolm
crowen: No tenhle argument je pro koncového zákazníka asi jako "Je to dobré protože je to česky"
9.12.2013 02:01 - alef0
dukolm,
ako projekt manazer by si posunul datum vydania? :-)
9.12.2013 02:45 - sirien
Alef0: Jako člověk studující project management a jako člověk co má na kontě jen za svou studentskou kariéru pár projektů za několik málo set tisíc na které si musel sehnat zdroje a šly na jeho vlastní riziko...
...ano, přesně to bych udělal.

Teda, ne, neudělal, protože jako project manager bych věci které lze pořešit průběžně neboť nejsou závislé na iteracích samotného vývoje řešil na pohodu předem (Gantovy diagramy, CPM metodologie a podobné project-managment nástroje...) takže deadline pro ilustraci by byla někdy ve čtvrtině doby samotného vývoje, který trval minimálně rok, co pamatuju tak snad rok a půl nebo dva, takže kdyby mi tahle DL vyhořela, tak bych jí mohl klidně třikrát zreplikovat s těmi samými nebo jinými autory.


Jenže, hej, moment, už vim - DrD2 žádného project managera nemělo - ani základní, ani Bestiář, ani Hry mocných...
...protože Altar si nikoho takového nemůže dovolit a žádný z dobrovolných autorů není project manager...
...a pokud chceš říct "byl to projekt, a měl svého šéfa, tudíž měl project managera", tak Tě zklamu - v ČR (a SR) je mnoho lidí na managerských pozicích, ale jen málo managerů.


Až příště budete chtít něco dělat a budete to chtít prozměnu dělat pořádně, se skutečným project managerem, klidně se ozvěte. Číslo všichni máte a že to je ve prospěch RPG, tak si za to ani neřeknu komerční cenu. Sice moje práce při rozpočtech Altaru i tak asi přijde relativně kurva draho, ale aspoň to udělám... přinejmenším velmi slušně a nedojde na excesy jako je tenhle.

A v diskusi o produktu pak nikdo nebude muset vytahovat argumenty jako "a ty bys jako project manager"... které jsou bullshit, když tam, znovu opakuji, žádný project manager nebyl
9.12.2013 08:28 - hadrian
Crowen - Dukolm to vystihl. Mě jako koncového zákazníka nezajímá, že si Altar neumí zařídit slušné ilustrátory a smlouvy a termíny, aby "to klaplo". Co se týče ilustrované obálky, tak je to pro mě v dnešní době propadák (už tady není začátek 90. let, kdy to na obálkách sci-fi a fantasy knih vypadalo obdobně).
9.12.2013 09:03 - Lokken
Dokážu pochopit, že se na poslední chvíli objeví problém, který je třeba honem vyřešit. Ta obálka ale působí opravdu odpudivě. Rozhodně nic co by zvedlo prodejnost...
9.12.2013 09:06 - Jarik
Ja to radeji nebudu komentovat (mysleno tu obalku).

A to ani nonverbalne (malem jsem pouzil urcity druh smajlika).
9.12.2013 09:07 - noir
Jarik: Toho zvracecího?
9.12.2013 09:14 - Jarik
noir: nenecham se vyprovokovat k odpovedi.
Ale alespon vime, co napadlo tebe.
(opet vynecham smajlika, at se na me tvari nic nepozna).
9.12.2013 09:27 - Dukolm
alef0: podepsal bych se pod to co ti psal Sirien, a pokud bych jím byl tak by bylo mým úkolem aby se tohle nestalo, ono za 1,5 roku co se prezentovali "Pravidla pro mistry" na GC jako rozpracovaný projekt, by na to bylo poměrně dost času.
9.12.2013 09:52 - Colombo
Jarik: kdykoliv můžeš použít pokerface

:|
9.12.2013 10:30 - Me-dea
Musím se přidat k ostatním, autoři nezlobte se, ale ta obálka je strašně odpudivá.
9.12.2013 10:59 - crowen
Ja obalku neobhajujem, ja len vysvetlujem, preco ju kreslili Ecthelioni.

Sirien - ruku na srdce, posunul by si termin Gameconu, keby ti tesne pred terminom konania vybuchli povedzme priestory alebo odriekli prednasky nejake hlavne hviezdy vecera? Alebo by si isiel na provizorium, kedze datum konania bol uz davno oznameny, reklama zadana atd?
9.12.2013 11:15 - sirien
crowen: tohle je fakt jak mluvit do zdi. Takže ještě jednou.

Základním úkolem project managera je zajistit, aby takový problém vůbec nenastal.

Řešení toho, když takový problém nastane, je součástí crisis managementu - a crisis management je to, co přijde na řadu v okamžiku, kdy project management (/process management, top management/...) selže.
Altar / tvůrčí tým to podělal a zákazníkovi je totálně ukradené proč, tak sakra přestaňte fňukat jak malá děcka - komunita, fandom ani nikdo jiný autorům nic nedluží - oni prodávají svůj produkt.

DrDII žádného project managera nemělo. Důsledkem pak je, že se v amatérsko-diletantsky vedeném projektu vyskytly chyby, které vedly do stavu zralém na crisis management.
DrDII samozřejmě nemělo ani crisis managera, takže to, co vidíme, je výsledek nějaké improvizace z fleku. Je naprosto očividné, že průběh byl následující:
Altar: hej E, máme průser, potřebujeme nějaký obrázek do X
E: ok, do X dodáme nějaký obrázek.
...marketingová koncepce, jako třeba návrh a diskuse o konceptu, nula nula nic, popř. tak mizerná že to skončilo takhle.


Takže, aby byla má odpověď jasná - to, že jsem project manager, má především ten důsledek, že na svých proejktech podobné věci řešit NEMUSÍM, protože se mi NESTÁVAJÍ, protože VÍM, CO DĚLÁM. Vím, jak si držet přehled v termínech, jak identifikovat krizová místa, vím, kde stojí za to mít alternativy.
Ono se na účet managementu pořád dělají nějaké vtípky, nicméně většina jich jde právě za těmi ne-managery na managerských pozicích. Tohle je pak přesně ukázka toho, co se stane, když management chybí.

K Tvé otázce konkrétně - mě se skutečně STALO že mi explodovaly nasmlouvané prostory krátce před conem. A hádej co? Obratem jsme je shiftnuli za předem připravené náhradní. A to to byla první akce, kterou jsem kdy na téhle úrovni dělal, mnoho let zpátky, kdy jsem s managementem teprve začínal - už tehdy jsem prostě podobnou chybu nepřipustil.

Na GC už s podobnými vtipy také nějaké zkušenosti máme.
9.12.2013 11:21 - Merlin
:) jak se říká v naší branži :) Bez komentáře :)..ale beru to pozitivně :) aspoň budu mít námět na další seminárku :)
9.12.2013 11:23 - Bouchi
crowen píše:
dvaja dohodnuti ilustratori (velmi znami v nasich koncinach) zlyhali jeden po druhom
Plus předtím ještě jeden odřekl.

sirien: Chápu, že je z tvého pohledu příliš pozdě řešit obálku tři čtvrtě roku před plánovaným termínem vydání, nicméně za těch cca 15 let, co jsem u Altaru, to vždycky naprosto s přehledem a bohatou rezervou stačilo.

hadrian píše:
Mě jako koncového zákazníka nezajímá, že si Altar neumí zařídit slušné ilustrátory a smlouvy a termíny, aby "to klaplo".
Žádný tuzemský ilustrátor (nebo aspoň žádného takového neznám) se ti AFAIK ve smlouvě nezaváže k něčemu, co ho fakt přinutí dodat obrázek v termínu a upravený podle představ zadavatele (například že by musel zaplatit penále za odstoupení od smlouvy). Maximálně riskuje, že nedostane zaplaceno, nicméně to zadavateli v situaci, kdy potřebuje obrázek, nijak nepomůže.

Lokken píše:
Dokážu pochopit, že se na poslední chvíli objeví problém, který je třeba honem vyřešit. Ta obálka ale působí opravdu odpudivě. Rozhodně nic co by zvedlo prodejnost...

No však se taky objevil. Hráčům jsme slíbili Hry mocných do vánoc, autorský tým tvrdě makal, aby dodal včas texty, a paralelně vybuchoval jeden autor obálky za druhým. :(
Z nouzového řešení nejsem bůhvíjak šťastnej, ale jsem přesvědčen, že odložit vydání na leden by bylo horší.
9.12.2013 11:26 - Bouchi
sirien píše:
Je naprosto očividné, že průběh byl následující:
Altar: hej E, máme průser, potřebujeme nějaký obrázek do X
E: ok, do X dodáme nějaký obrázek.

Pro tebe možná očividné, leč bylo to poněkud jinak.
9.12.2013 11:32 - crowen
Sirien, mne ako (ciastocnemu) clenovi vyvojoveho timu absenciu PM vysvetovat nemusis, ja som si toho vedomy.

Píše:
to, že jsem project manager, má především ten důsledek, že na svých proejktech podobné věci řešit NEMUSÍM, protože se mi NESTÁVAJÍ, protože VÍM, CO DĚLÁM.


Vies, co robi Google s takymito PM? Posiela ich ku konkurencii, aby po nich nemusel riesit prusery. To nie je osobny utok, ale konstatovanie osobnej skusenosti s mnozstvom spicovych manazerov za tie roky, co sa motam okolo najimania ludi. Clovek, co tvrdi, ze jemu sa chyby nestavaju, alebo nemozu stat, nie je realista, a Google vazne nemusi byt miesto, kde sa tomu cloveku otvoria oci pri poriadnom pruseri.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092199087142944 secREMOTE_IP: 54.144.81.21