Sparkle: Hm. No teda nevím. Při publikování RPG příručky musím:
- vytvořit obsah, ten se tvoří iterativně a na 99,9% si jsem jistý, že právě ten tvoří valnou většinu CPM (řetězce na sebe podmínečně navazujících činností které určují délku vývoje)
- udělat korektury - navazuje na předchozí
- udělat sazbu - navazuje na předchozí
- udělat grafický návrh - NEnavazuje na předchozí
- nechat udělat obrázky - NEnavazuje na předchozí, resp. navazuje jen velmi volně
poslední dvě úlohy lze tedy udělat v předstihu a mít je hotové v šuplíku dokud se nevyhnutelně navazující části práce nedojdou svého konce. DL nastavím tak, aby nechávaly rezervu - vzhledem k trvání obou věcí je nastavím tak, aby zbývající čas do konce pokrýval čas na jejich vypracování dvakrát.
věcně to znamená 5 minutové zamyšlení a následně provedení činností, které se stejně provést musí, v trochu jiném čase. Vzhledem k tomu, že je oboje nejspíš outsourcované mimo tým lidí tvořících obsah to budou dělat nesouvisející lidi, takže je jedno, kdy daná věc vznikne.
Naprosto netuším, o jakých "přílišných nákladech" se tu sakra bavíme. Blíží se DL 1, urguju ilustrátora. Ten to failne, ok, dávám mu DL 1,1 a rovnou radši dohaduju náhradního na DL2 když ani v DL 1,1 ten první nedodá. DL3 je pak krizová varianta, ale pořád na ní mám základní čas potřebný na úlohu.
Ano, v obecné rovině máš pravdu - práce s rizikem je nedílnou součástí managementu, zejména projektového, nicméně tady se bavíme o konkrétní záležitosti, ne o obecných zásadách vedení projektů.