Kultura

6.7.2014 01:34 - ShadoWWW
No, ono to jde hodně těžko nechat stranou, protože na tom procesu závisí výsledek úplně nevíc. Tvořit pro sebe je hezké, ale řekl bych, že opravdu úspěšné může být jen komerční RPG. Z několika důvodů
- Autoři mají hned lepší náladu tvořit, když za to mají odměnu
- Zákazníci hledají kvalitu, když za něco platí. A když si hru koupí a jsou spokojení/nespokojení, tak dostaneš mnohem víc ohlasů, protože jsou do toho mnohem víc zainteresovaní, než když si jen stáhnou zadarmo PDFko z netu.
- Většina prvotřídních stolních RPG stojí dnes 800-1200 Kč. (základní prodávaná pravidla) Pokud za tvou hru nejsou lidé ochotni zaplatit ani řekněme 300,- Kč, nebo minimálně 99,- Kč, pak to úsilí ani nemá moc smysl.
6.7.2014 01:36 - York
Tady nejsme v politice, můžeš klidně i odpovědět přímo na otázku ;-)
6.7.2014 01:52 - ShadoWWW
Neodpověděl jsem přímo, protože neznám odpověď a ani ji nemohu dát. Jako případný hráč chci, aby mi autor řekl, proč danou hru hrát (deskovku, RPG, PC hru...), aby mě on na ni nalákal, ne abych já definoval, co chci. A pak mě buď nadchne, nebo pro mě nemá smysl. Stolní RPG mají ještě tu nevýhodu, že musíš najít další hráče.
6.7.2014 04:39 - skew
ShadoWWW píše:
- Autoři mají hned lepší náladu tvořit, když za to mají odměnu
Mno, imo jen málo; resp. řekl bych, že hlavní odměna pro většinu autorů je, že lidi budou jejich hru hrát (plus nějaká ta čest & sláva v komunitě).
Čistě IMHO, peníze do určitého bodu korelují s kvalitou jen velice málo. Od určitého bodu se to zlomí – ve chvíli, kdy je člověk placen tolik, že to má jako zaměstnání a nemusí dělit svůj čas mezi normální práci a designování her.
Dává to smysl?
___________________

York píše:
A jak by podle tebe trojka měla vypadat?

Můj tip by byl, že by to bylo něco na způsob D&D ale konzervativnější. Podobné víc DrD 1.6 s některými trademark featurami (kroll, alchymista, modré blesky...).
Navěšené na nepříliš složitý systém; tak aby to šlo hrát old school způsobem, ale na druhou stranu dostatečně crunchy, aby si s tím vyhrál i nějaký průměrný gamista.
Pokud možno vybalancované; aby to negenerovalo Jersonovské wtf momenty; okleštěné o věci typu druid/sicco, kteří jsou sice hezcí, ale dost vedle; místo nich něco šťavnatého, ale aby to nepůsobilo jako pěst na oko (imo by se třeba nehodili věci jako D&D-like cleric nebo monk... i když to je asi projekce ode mně, různé formy knězů se myslím docela dost objevují jako homerules rozšíření).

Řekl bych D&D 3.5e v menším měřítku. Trošku míň heroické, s méně košatými pravidly, ještě více nezávislé na gridu/figurkách.
6.7.2014 10:28 - York
skew píše:
Řekl bych D&D 3.5e v menším měřítku. Trošku míň heroické, s méně košatými pravidly, ještě více nezávislé na gridu/figurkách.


Proč si myslíš, že by zrovna takováhle hra měla být konkurenceschopná, zvlášť na světovém trhu?
6.7.2014 12:47 - skew
Nevím, ale to nebylo v původní otázce 8)
(případně: protože by to byl český systém, trololo)
6.7.2014 13:15 - York
Obávám se, že kdyby DrD 3 cílilo na světový trh, tak ze své značky nevytěží nic. Takže by muselo zaujmout něčím jiným.

Má dračák vůbec čím zaujmout?
6.7.2014 13:16 - Naoki
Alternativní setting? Možná světově se to neprosadí ale na slovanském trhu?
6.7.2014 13:30 - York
Dračí doupě a alternativní slovanský setting? Seriously?

Jako ok, teď už se asi pod tuhle značku vejde naprosto cokoliv. Ale cizinci to nevědí, takže si fakt nemyslím, že budou mít pochopení, když si na obálce přečtou Dragon's lair, uvidí tam akční obálku se soubojem s drakem a uvnitř najdou alternativní pseudoslovanskou vesnickou fantasy. Vůbec bych se nedivil, kdyby to nějaký američan dal k soudu coby klamavou reklamu.
6.7.2014 13:36 - noir
Před pár dny jsem si testoval na relativně příznivé cílovce, jak dobře známý pojem je Dračí doupě. Na FB. Fotka Dungeons and Dragons, oslovených asi 78 000 lidí, skoro 500 lajků, něco přes 200 komentářů. Asi 10 lidí určilo DnD, ostatní poznali Dračí doupě. Ta značka je fakt skvělá, škoda, že ji Altar tak przní...
6.7.2014 13:53 - Vojtěch
Mno, co se jakoby slovanů týče, tak už se do toho krapet montuje Koboldský Midgard (nenechte se blbnout názvem). Ten setting by musel stát za to, protože momentálně je docela kvalitních settingů dost... a pak by tu samozřejmě musel být slušný systém, nebo lokalizace na nějaký již fungující ve světě, jako třeba Savage Worlds.
6.7.2014 14:01 - York
Mezi offline počítačovými hrami a tabletop rpgčky je z obchodního hlediska jeden dost podstatný rozdíl: U offlinovky stráví hráč typicky několik desítek hodin, ve výjimečných případech několik desítek dnů. Takže to, že si koupí Quake VII, ještě neznamená, že nebude chtít vaši hru.

Zatímco vnutit hráčům, teří mají rozjetou kampaň třeba ve Forgotten realms, nějakou jinou hru než DnD, je docela problém. Na druhou stranu jednou ulovení zákazníci mohou vydržet hodně dlouho, když se o ně bude vydavatel starat...
6.7.2014 15:53 - skew
Já nevím. Jak moc lidí v ČR hraje podle not_invented_here settingu (tedy buď komerčního tištěného, nebo odněkud staženého)?
A konkrétně, kolik lidí hrajících dračák hraje tyhle světy?
6.7.2014 16:36 - Vojtěch
Mno, osobně se domnívám, že znalost těchto světů z k tomu určených příruček půjde ruku v ruce se znalostí systému. Ostatní se budou spíš inspirovat knížkami, které ale nevím, jak moc dobře dovedou setting ukázat a jestli tedy hrajou zrovna v tom settingu, nebo něčem jakoby podobném. Kdybych znal Realmsy jen z Drizzta třeba, tak bych na ně nesáhl ani násadou od smetáku.
16.7.2014 17:56 - Sparkle
Ta debata na rpgf o nefungujících pravidlech je fakt vyčerpávající a výživná. Vypíchla bych z ní jeden klenot:

Píše:
To ze niekto hral DrD1, DrD+, Stin mece, d20, Dark Heresy, WoD, Unisystem, Savage World, Shadowrun, d6, Koncinu ... este nemusi o jeho skusenostiach vela hovorit kedze vsetky sa daju hrat rovnako.
Posad zrazu takeho cloveka za Dread, Sorcerera, Dirty Secrets, Carry ci Dogs a zistis ze ten prenos skusenosti z predchadzajucich systemov neplati - nepomoze mu a musi prejst na iny sposob hry ci myslenia (je pritom mozne ze dany clovek ti ten iny system hodi o hlavu pretoze mu nefunguje tak ako je zvyknuty).



Mě ve skutečnosti dost mrzí, že Drd2 prodávám a nefunguje mi, takže s ním zákazníkovi nemůžu ani pořádně poradit. Říkám si, co zkusit fakt ty výše zmíněné hry, každou si zahrát několikrát, třeba pak Drd2 klikne. Nešel by do toho někdo se mnou? Bude minimálně sranda, i kdyby to účel nesplnilo.
17.7.2014 16:10 - Sparkle
Dovolím si zaarchivovat několik dalších perel od příznivců Drd2.

Píše:
IMHO:
DrDII se musí hrát specifickým způsobem, jinak nefunguje. Tento způsob není uveden ani v pravidlech, ani na fóru a možná ho neznají a nejsou schopní formulovat ani autoři. Já si myslím, že částečně vím teoreticky jak na to, ale protože se mi to nedaří uvést do praxe (z mnoha různých důvodů), zůstává jen u toho, že si to myslím.



Píše:
Tak zrovna poslední věc funguje víc než dobře ( ve chvíli kdy nastavíte, že akce je nemožná.) 2 příklady, v souboji 4 na 4 jsme porazili všechny nepřátele až na jednoho který poslední akcí vyřadil a vzal do zajetí jednu z postav. Pauza na 30 minut na objasnění pravidel, že když zajmul postavu tak bysme na něj neměli útočit kvuli tomu ji přeci zajmul, nakonec sme se shodli, že první útok ještě můžem a pak už to bude pro zajmutou postavu smrtelné.
17.7.2014 16:19 - ShadoWWW
Wow.
17.7.2014 16:33 - Nachtrose
It's not a bug. It's a feature!

17.7.2014 16:53 - sirien
Na obranu Vztekliny jakožto autora toho prvního Sparkle citovaného postu - mám takové tušení, že Vzteklina snad není úplně "DrDII fanoušek" a že tohle nebylo myšleno úplně jako pozitivní reference (zbytek toho postu je taky docela kritickej).
I když rozhodně to je bonmot stojící za vypíchnutí, to určitě.

(bohužel, to druhé skutečně je - podle všeho - "pozitivní" reference. Double-checkoval jsem si to už když jsem na to narazil, protože jsem fakt nevěřil vlastním očím)
18.7.2014 14:33 - Gurney
Chvilku jsem tu diskuzi četl a nic moc se nezměnilo. Je mi trochu líto těch lidí co věří, že DrD2 stačí přeformulovat, aby z toho bylo normální rpgčko jako je například Fate. Nejspíš do toho vrazí hrozně moc práce a DrD2 pořád bude těžce experimentální "hra pro pár vyvolených na stejné vlně s autory", jak se jeden recenzent velmi trefně vyjádřil na RPGF.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093806028366089 secREMOTE_IP: 3.238.228.191