Kultura

22.7.2014 14:06 - Gurney
Píše:
No já zas jen kroutím hlavou nad těmi perlami ohledně vydávání nové verze (DrD 2.5?).

Náhodou batůžek s logem DrD2 a cihlama uvnitř mi přijde jako výbornej nápad, tak nějak symbolicky to shrnuje, že moderní roleplaying 2.0 v podání DrD2 vyžaduje psychickou průpravu a tvrdou dřinu :)
22.7.2014 14:14 - Babaj
ve mne to asociuje .... jednu krasnou myslenku moznou jen v dracaku :-)))

.. hele drak.. hmm nevadi jdi chytnout nejakyho zajicka, udelam par bomb, dame do batuzku . batuzek na zajicka. a ty magu zajicka teleportni na draka... nemusime ho pak ani porcovat :-)
22.7.2014 23:32 - Bouchi
ShadoWWW píše:
No já zas jen kroutím hlavou nad těmi perlami ohledně vydávání nové verze (DrD 2.5?).

Mohu vědět, jaké "perly" máš na mysli a proč? Na tom tvém odkazu (příspěvky od 7. 2. dále) nic, co by si zasloužilo takové označení, nepozoruju.
22.7.2014 23:47 - ShadoWWW
Hlavně to, že by se dalo předpokládat, že elektronická verze bude updatovaná automaticky zdarma. Pokud nejde o tak rozsáhlé přepracování, které by odovídalo "půledici", kde by se dalo předpokládat, že PDF bude updatované za nějaký malý peníz.

Spíš jde ale o formu veřejně publikovaných informací. Jediné, co je fakt, že půjde o "přepracované" vydání. Neřeší se důležité otázky:
- Jaké hlavní změny nová verze přinese
- Co konkrétně chtějí autoři změnit (nějaká zásadní pravidla, nebo kosmetické úpravy, přidat jen příkady a fluff?)
- Např. co autoři vidí jako hlavní tři nedostatky pravidel a jakou mají představu, že to chtějí změnit.

Prezentovaly se spíš marginální věci jako:
- PDF se možná bude udpatovat zdarma a možná ne.
- Slevu na novou verzi dostanou jen ti, co si pravidla koupili přímo u Altaru.

Což není zrovna povzbudivé. A navíc: zahraniční studia přichází s oznámením nové verze ve chvíli, kdy mají něco konkrétního v ruce, čím nalákají. Prosté oznámení "bude nová verze, ale nic vám k tomu neřekneme" je spíš kontraproduktivní. To je lepší neříkat nic a přijít s oznámením později.
23.7.2014 00:46 - Bouchi
ShadoWWW píše:
Hlavně to, že by se dalo předpokládat, že elektronická verze bude updatovaná automaticky zdarma.

No však taky u malých změn (k nimž dochází při dotiskování papírové) updatovaná automaticky zdarma je.
ShadoWWW píše:
Pokud nejde o tak rozsáhlé přepracování, které by odovídalo "půledici", kde by se dalo předpokládat, že PDF bude updatované za nějaký malý peníz.

Viz poslední odstavc v http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=427596#p427596
Navíc jsem už v http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=412831#p412831 uvedl, že PDF přepracované příručky bude pravděpodobně (pro majitele původní verze) zdarma. Dokonce by to snad mohlo jít zařídit i pro ty, co si původní PDF koupili jinde, třeba na Palmknihách.

ShadoWWW píše:
Neřeší se důležité otázky:

Co třeba http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=415350#p415350 ? (Netvrdím že to odpovídá na všechny tebou nadhozené otázky.)

ShadoWWW píše:
Prezentovaly se spíš marginální věci jako:
- PDF se možná bude udpatovat zdarma a možná ne.
- Slevu na novou verzi dostanou jen ti, co si pravidla koupili přímo u Altaru.

Protože se na ně někdo ptal, tedy je slušné odpovědět.

ShadoWWW píše:
A navíc: zahraniční studia přichází s oznámením nové verze ve chvíli, kdy mají něco konkrétního v ruce, čím nalákají.

Tedy když se mě někdo přímo zeptá na nejbližší plánované příručky a já vím, že mezi nimi budou i přepracovaná základní pravidla, tak to mám tajit? To mi zas přijde poněkud hloupé.
23.7.2014 02:17 - ShadoWWW
OK
23.7.2014 12:20 - sirien
Bouchi: je mi jasné že to co teď napíšu nemá konstruktivní hodnotu a je to v podstatě jen "we've told you so" kopnutí, ale "perla" je celá ta revidovaná verze jako celek. takřka každá chyba která se teď řeší že má být v nové verzi opravena tady na Kostce byla ukázána ještě před vydáním nebo těsně po něm. ShadoWWW (tuším že, ale nebyl sám) tehdy prohlásil že Altar lidem neprodává hru, ale nechává je potají platit za účast v betatestu. Teď na jeho slova došlo.

Kdyby autoři nebyli arogantní, namyšlení a přesvědčení o své genialitě (a agresivní vůči komunitě jako bonus navrch) a kdyby četli i názory ostatních místo toho aby ignorovali i oficiální testery (o čemž tu máme několik přímých svědectví těchto testerů, tak by nová verze ani nebyla potřeba.

But here we are. Altar vydal hru "v termínu" v podobě betatestu a teď se zpožděním tří let konečně vydá hru v konečné podobě. A lidé co si ji naivně koupili dřív aby za ní teď platili znovu. Co na tom že možná updatuješ e verzi, když má mnoho lidí jen fyzickou kopii?

Tohle celé je tak trochu perla, zdá se mi.
23.7.2014 12:34 - York
sirien: Tohle je ale naprosto standardní postup. Nehledě na to, že dost pochybuju, že by ta aktuálně plánovaná podoba vydržela na věky. Konečná verze je typicky ta poslední před tím, než autoři/vydavatel ukončí vývoj a distribuci hry.

Hry se prostě v průběhu svého životního cyklu vyvíjí a liší se jen v tom, jak moc dotaženou mají první edici. Že šlo dvojku už na základě feedbacku před vydáním napsat jinak - asi šlo, ale prostě k tomu nedošlo. Tu hru to nepohřbilo, našla si své hráče a zákazníky (ne vždy se to nutně překrývá ;-)), našla si nové autory, vývoj pokračuje.

Když se na to kouknu ze svého pohledu, tak je tenhle postup asi lepší, než se roky trápit s vývojem a mít pořád nějaký hmotný výsledek v nedohlednu.
23.7.2014 12:36 - Element
Dracidoupe 17 bude treba delat kolektiv autoru z kostky :)
23.7.2014 12:40 - ShadoWWW
To spíš Dračí doupě 20. Zkracované jak Dr.D20.
23.7.2014 12:49 - Nerhinn
23.7.2014 12:53 - Colombo
Ve vší úctě, nakolik může být opravená příručka/pravidla, aby se opravily ty mechanické chyby, které jsou v jádru systému?

No a mimo jiné, nebylo by rozumné tu hru i nějak jinak živit? Dobrodružství? OpenGamingy atp.?

Jednou za pár let vydaná příručka prostě nemůže konkurovat tomu, co se valí ze zahraničí.
23.7.2014 13:08 - ShadoWWW
Noví autoři se ale nedomnívají, že jde o chyby v jádře systému, ale jen o špatně sepsaná funkční pravidla. Proto to úsilí.
23.7.2014 13:28 - Colombo
Noví autoři?
23.7.2014 13:32 - sirien
York: ne. Nová edice hry často přináší zásadní změny nejen co do nápravy zkažených pravidel, ale třeba i co do změny herního stylu nebo řešení situací, případně zcela převrací game design.

Co edice DnDčka, to odlišná hra (vyjma 3-3,5 a 4-essentials, které za to ale co pamatuju sklidily jízlivé pošklebky přesně ve stylu "aha, takže to konečně bude fungovat, jo?").
Co edice WoD, to dost zásadní změna stylizace a herního stylu (od první do čtvrté edice můžeš sledovat naprosto brutální downgrade co do settingu tak co do identity postav).

U některých her jsou ty přeskoky víc o tom co popisuješ Ty (SR 1-3, iterace GURPS...), ale
a) to rozhodně neplatí u všech
b) to obvykle řeší věci, které byly (aspoň z větší části) dost těžké vychytat hned z kraje, namísto toho aby to řešilo věci, které naopak byly už z kraje naprosto zřejmé.

Colombo píše:
Ve vší úctě, nakolik může být opravená příručka/pravidla, aby se opravily ty mechanické chyby, které jsou v jádru systému?

Krátce a narovinu: nemůže. Ne bez zásadního předělání celého systému.

Ale neboj, o to vůbec nejde, protože autoři tvrdí, že "it's not bug, it's feature" (poslední řádek toho postu)

Mimo to - jak píše ShadoWWW, autoři se domnívají, že nejenže to je feature a ne bug, ale ještě navíc tu prý jsou jakési oddělené entity "pravidla" a "návod", přičemž "pravidla" jsou prý správně, ale "návod" potřebuje ujasnit.

Po určitém zvážení jsem došel k závěru, že to je epický bullshit, protože pravidla která vůbec potřebují nějaký "návod", navíc o takové složitosti, že se k němu myslící zkušený hráč nedopracuje sám (protože není dost "přepólovaný", nejspíš) jsou očividně shitový, ale nakonec jsem došel k závěru, že i nový autorský tým, ač značně přívětivější než minulá skvadra, je poněkud blinded, takže diskuse na toto téma by byla ztráta mého času.
23.7.2014 13:32 - ShadoWWW
Rekrutovaní z fanoušků a bijců za DrD2 na RPG F. Původní autoři DrD2 už nové příručky pro Dvojku nedělají (možná na 1-2 výjimky, nevím, zas tak to nesleduji).
23.7.2014 13:37 - ShadoWWW
Mám na to podobný názor jak Sirien a z DrD2.5 podobné pocity jako z RPG Kuchyně: Škoda, že ti lidé zaměřují svou aktivitu k předem pohřbenému projektu.

Ale co, každý se nějak bavíme a zábava je často iracionální.
23.7.2014 13:42 - York
sirien píše:
York: ne. Nová edice hry často přináší zásadní změny nejen co do nápravy zkažených pravidel, ale třeba i co do změny herního stylu nebo řešení situací, případně zcela převrací game design.


Jsou edice a edice. Treba Shadowrun Anniversary Edition je reedice čtvrté edice, která skutečně jen opravuje a zpřehledňuje text ;-)

Nakolik je dobrý nápad vytvořit novou hru a říkat tomu nová edice existující hry, je jiné téma.
23.7.2014 13:48 - sirien
Colombo: Jo, PK udělal to nejlepší, co udělat mohl, a od celého svého debaklu* dal ruce pryč a zbaběle utek**. Předpokládám, že v návaznosti odpadla i Baelara (manželka pokud se nepletu) a Mytko (člen PK Bratislavské grupy). Tím z týmu zmizelo hlavní zlo a jeho dodatečné prosazovací hlasy...
...pak tam byli Éčka, ale co vím tak Éčka teď maj obecně zatraceně málo času, tak bych tipnul že na nové verzi asi moc nepracujou, ale těžko říct.

Pieta a Boubaque netuším jak na tom teď jsou nebo nejsou...

Charles zůstal (to je plus), přibyl MarkyParky (pochybuju o jeho objektivitě co do vnímání problémů té hry, například jeho zaslepenost k naprosto devastujícím vlastnostem manévru Lstivě atp. je dost bolestivě očividná, ale jinak se zdá být docela rozumný) a nejspíš i nějací další... Hry mocných třeba dělal ilgir atp. Jestli Tě to zajímá tak se můžeš zeptat na Fóru nebo to vyhrabat někde v jejich tamnější sekci.

(mimochodem, jejich sekce obsahuje nějaké fakt perly, třeba diskusní téma Otázky k často pokládaným otázkám je fakt lol.

* ne, nemám žádný podklad kromě svého tvrzení, ale z designu DrD2 a z přístupu autorského týmu pro mě PKho rukopis odkapává v proudech. Většina obvious bullshitů jsou PKho styl a... řekněme že se mi donesly nějaké konkrétní storky o tom či onom při průběhu práce a všechny byly na téma "no, byly dost pochybnosti, ale PK si tak nebo onak vyřval svou".

** nedostatek času nebo tak něco... ne že by se tomu po vydání kdy nějak věnoval, výsledek ho IMO nezajímal, jak ho znám tak jen toužil dopřát svému egu publikovanou hru se svým podpisem - katastrofální výsledek nejspíš přičetl na vrub nedostatečné herní vyspělosti celého okolí a podobně jako Schopenhauer našel útěchu pro svou zneuctěnost v tvrzení, že pravý génius beztak není nikdy doceněn za svého života...
23.7.2014 16:29 - Jerson
Já si tedy pamatuju, jak na jednom srazu PK řešil fungování různých zbraní, tedy sečných, bodných a drtivých, kde jim v dané verzi vycházelo, že by drtivé zbraně neměly žádný efekt na nestvůry a nepřátele obecně. A PK argumentoval tím, že "zbraně dobrodruhů jsou stejně hlavně meče a sekery, a nějaké kyje, palcáty a kladiva používají jen skřeti a podobná havěť".

V tu chvíli jsem si vzpomněl na hráče DrD, kteří se i na reálný svět dívali optikou pravidel, nebo hráče Starcraftu, kteří tvrdili, že by sereálné boje vedly nejlépe tak, že by měl velitel satelitní pohled na vojáky a mohl by jim dávat konkrétní rozkazy typu "pohni se sem a střílej na tohoto nepřítele".

Ať bude na nové verzi pracovat kdokoliv, doufám, že se od tohoto pohledu oprostí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084530115127563 secREMOTE_IP: 44.205.5.65