Kultura

30.3.2017 19:03 - Aegnor
sirien píše:

Já si nějak intuitivně představoval takový ten větší štít co máš navlečený na předloktí. A myslim, že Marky taky. (Hej, ani já nejsem vysloveně šermíř...)

V pohodě, s tím asi není až takový problém. Pak upuštění štítu samozřejmě nedává takový smysl. Ale tohle jsou už drobnosti, které skoro nic nezmění.

(Jinak štít s pěstním držením může být klidně i takhle velký.)
31.3.2017 08:59 - Jerson
Když to tak čtu, pořád mi není jasné - ve které ruce měl Marky štít a ve které meč?
31.3.2017 09:50 - Aegnor
Jerson píše:
Když to tak čtu, pořád mi není jasné - ve které ruce měl Marky štít a ve které meč?

Pravá meč, levá štít, nůž házel levou.
31.3.2017 15:05 - sirien
Nůž házel levou potom, co si jí vyvlík ze štítu a vyndal si s ní nůž z břicha.
4.4.2017 00:26 - ShadoWWW
Ukázka z reálného hraní DrD II.

- "Beru si toho, co má delší uši a jdu na něho... a pokusím se ho umlátit tou holí."
- "Dobře, vaše Ohrožení je nyní 2."
- "Jo, dobrý, to jde. To ho rozmlátím."
- "Máte za rohem posily, takže, jako, jsou to jen normální skřeti."
- "A navíc my jsme magoři." ;)
- "Takže... útočíte?"
- "Jo."
- "Takže ty Jirko hodláš do něho seknout sekerou? Nebo co mu hodláš udělat?"
- "Hodlám se ho prostě..."
- "Přiběhnout k němu, seknout do něho sekerou...?"
- "Ano. Rozrazit mu palici na dvě. Přesně tak."
- "A ty hodláš udělat co?"
- "Já mám v plánu ho praštit tak, abych mu zlomil obě nohy... Nebo aspoň jednu... Prostě praštím ho tak, abych mu vyhodil koleno. Aby byl neschopnej..."
- "Jakoby podrazil ho?"
- "No né, jako zničit mu nohu jednu. Aspoň. Aby nebyl schopnej se postavit na nohy."

Vítejte v DrD II. Tom pravém, příběhovém role-playingovém hraní, ne jako ty americký sračky... :-))))

Protože na pravidlech záleží. ;-p
4.4.2017 00:55 - LokiB
Epic! :D
4.4.2017 02:35 - sirien
W. T. F. Is. That.
6.4.2017 06:23 - Colombo
Takže, mám to chápat tak, že po daných Markyho fixech je systém už funkční?

Jak budou revidovaná pravidla vydána? Jak můžou erratu získat stávající majitelé?
6.4.2017 11:12 - MarkyParky
Colombo píše:

Jak budou revidovaná pravidla vydána? Jak můžou erratu získat stávající majitelé?

Vždy, když autorský tým dosáhne nějakého milníku a má zpracovaný ucelený blok pravidel, změny jsou zveřejněny v .PDF na webu www.drd2.cz, které je volně ke stažení.

Takovýto balíček oprav/zpřesnění/vysvětlení už byl vydán 2x.

Momentálně je tímto způsobem vydaných asi 60-70 procent chystaných změn.

V tuto chvíli se připravuje nová verze tištěné příručky, která bude všechny změny obsahovat a k tomu bude obsahovat značně přepracovanou kapitolu III, která má čtenáři vysvětlit, jak se hra hraje.

V okamžiku vydání příručky bude k dispozici i updatované opravné .PDF tak, aby majitelé starých příruček + .PDFka a majitelé nové příručky mohli spolu hrát tu samou hru.


Poté čeká podobný proces i Bestiář a Hry mocných.
6.4.2017 12:00 - Colombo
Heh, 69 stran nevalné typografické kvality, taky by to chtělo lepší strukturu. Co by to třeba chtělo, zejména proto, že pravidla/úpravy na sebe přímo nenavazují, je souhrn změn v každé kapitole. tl/dr verze.
6.4.2017 12:41 - Tarfill
No, jsem na tu novou verzi přepracované příručky fakt zvědavej... ačkoliv ta trpká pachuť z první nepovedené verze stále zůstává, takto velká reedice by mohla chytit druhý dech... což by jako druhé vydání pro DrD 2 bylo více než trefné...
6.4.2017 12:48 - Vojtěch
Tarfill: A k tomu by začali vydávat časopis Druhý dech draka ;)
6.4.2017 13:12 - sirien
Colombo píše:
69 stran nevalné typografické kvality

Někdy by mě zajímalo, co Tě dovedlo k Tvojí strašlivé obsesi kvalitní typografií za použití toho BDSM editoru co furt propaguješ... za tim prostě musí bejt nějaká story.
6.4.2017 13:42 - sirien
Colombo píše:
Takže, mám to chápat tak, že po daných Markyho fixech je systém už funkční?

TAK daleko se neodvažuju zajít. Testovali jsme jeden konkrétní modul v jednom konkrétním kontextu, jak funguje zbytek věci sem neviděl a z toho co sme zkoušeli můžu extrapolovat jen do určité míry.

O revidovaném systému můžu so far říct, že:

- Souboje 1:1 se změnily z totálně broken absurdity na fakt špičkově funkční záležitost co překonává většinu věcí okolo. Obrazně řečeno skutečně z 0 na 100, což totálně překonalo všechno, co sem od toho čekal.

Toho se dosáhlo tím, že tým provedl dvě velmi razantní změny v jádrových mechanikách (zrušení remízy a její nahrazení pouhým umenšením výsledku plus zachováním výhry v kostkách kdy i při vykoupení následuje významný mechanický následek) a k tomu vybrousili několik doprovodných mechanik.

Tahle úprava musela být těžší, než se zdá, protože oproti filozofii a designovým svatým kravám původního autorského týmu jde o obrat o 180°.

- Souboje 1:n resp. n:m šly tudíž nejspíš k lepšímu taky, protože ty principy se do nich nejspíš poměrně rozumně přenesou, přičemž způsobí další pozitivní kaskádu (např. manévr Rozsáhle který jsme v 1:1 samozřejmě netestovali dostane s těmi změnami úplně nový rozměr).

- Sociální konflikty jsou zpracovatelné v rámci daného systému, což je pozitivum.


Tj. ten systém by už měl být nejspíš hratelný ve smyslu toho, že poskytuje nerozpadající se základy. Jak moc robustní je ale celkově těžko říct, zejména protože:

- Ohrožení jako abstrahovaná agregátní hodnota je něco, co nadále vidím jako potenciálně dost problematickou záležitost co může vytvářet nehezké paradoxy uvnitř fikce (jak bylo demonstrováno v předchozí diskusi, shrnutí v tomto postu). Abych byl fér, tak věci které občas působí takhle WTF v diskusi pak ve hře občas hladce fungují, takže možná to zas tak moc problém není, na druhou stranu občas věci co působí jako WTF v diskusi jsou ve hře pak ještě horší WTF, takže fakt těžko soudit.

Je otázka, jak moc je celá věc důsledkem chybné mechaniky a jak moc je důsledkem naprosto reatardované terminologie* (kterou ale současný tým revidovat nebude) - slovo "Ohrožení" je totálně zcestné. Mnohem lepší by bylo "stres", "tlak" nebo aspoň "náročnost" nebo tak něco - ta hodnota fakticky neříká moc co Ti hrozí atp., říká, jak náročné je v danou chvíli kopenzovat neúspěch. Dost možná by se to dalo vyřešit jasnějším vysvětlením věci v tomto směru, ale nevim, musel bych to nastudovat (což se mi stále nechce) a vyzkoušet.


- Magie je nadále něco, co se mi v tom systému moc nelíbí - na generic systém je hrozně přestylizovaná. Základní Zaříkávač (nebo jak ta classa je) je na pohled takřka pouze nějaký wicca šmelinář co může dělat jen sekundární efekty a fakticky jede na thaumaturgii. Čaroděj a Druid jsou pak hardcore elementalisté (tj. k thaumaturgii přidávají evokace). Ten systém postrádá nějakou ucelenější formu pro mystickou magii, invokace nebo fantasy magii (typu sešlo kouzlo a něco konkrétního se fikčně fakticky změní). Tím neříkám, že to je špatně, ale je to stylizačně omezené. Nejspíš tam je prostor tam podobné věci mít, ale v základu prostě popsané nejsou a začátečník si je jen tak ad hoc sám nedotvoří.


...bývaly tam problémy s dalšími věcmi (skrývání a pozornost, pasti atd.) - nicméně tyto věci prošly revizí a nová pravidla neznám.




* Mimochodem terminologie je padlá na hlavu i u manévrů a dobře ukazuje zaslepenost původního autorského týmu co nedokázal překročit svůj stín a vystoupit z vlastní herní bubliny, takže manévry reflektují víc to jak je oni hráli než to co mechanicky dělají. "Lstivě" je nejvíc řvoucí příklad - v tom testu s Markym to pro mě znamenalo spíš "razantně" - je to manévr co zvyšuje následky úspěchu, takže v boji kopím to pro mě byly převážně silové reference na téma toho jak nahovno je, když Tě nejen praštim, ale když Tě praštim dvoumetrovou těžkou tyčí. "Mocně" ještě ujde, "Přesně" je místy kapánek na raně, ale budiž...
6.4.2017 15:39 - Shako
Hej a co oblíbené bugy jako pěší boj vs boj na koni nebo boj proti lidem a proti tomu zbytku (netvoři, běsi nebo co to tam bylo...)? ;-)
6.4.2017 19:35 - MarkyParky
Sirien píše:
Ten systém postrádá nějakou ucelenější formu pro mystickou magii, invokace nebo fantasy magii (typu sešlo kouzlo a něco konkrétního se fikčně fakticky změní). Tím neříkám, že to je špatně, ale je to stylizačně omezené. Nejspíš tam je prostor tam podobné věci mít, ale v základu prostě popsané nejsou a začátečník si je jen tak ad hoc sám nedotvoří.


Mohl bys nějaký praktický příklad?
Můžu se zkusit zamyslet, jak bych ho ve hře zahrál (anebo potvrdit, že to ta magie neumí).

Shako píše:
Hej a co oblíbené bugy jako pěší boj vs boj na koni nebo boj proti lidem a proti tomu zbytku (netvoři, běsi nebo co to tam bylo...)? ;-)


V první řadě bych si rýpnul, že to nejsou "bugy" v tom slova smyslu, v jakém se tohle slovíčko běžně používá, to jen tak na okraj. Ano, obsahy povolání jsou ve vanille problematické. Ne, fakt to není bug ve smyslu "chyba v systému", je to obsahový problém.

Odpověď na tři části:

1) Zadáním revize bylo (kvůli zpětné kompatibilitě a stylizaci) měnit obsahy povolání co nejméně, jen tam, kde je to bezpodmínečně nutné. Z tohoto titulu konstatuji, že do základního principu návazností pokročilých povolání na základní jsme nezasahovali, neb to bylo nad rámec zadání, které jsme dostali.

2) Dovolím si dále připomenout, že problém je to do značné míry akademický. Už mnohokrát jsem na mnoha místech vysvětloval, proč ve hře nenastávají tak často, jak často se diskutovaly na fórech (pro připomenutí, zamyslete si, zda ten hypotetický zvěd postavený na kejklířovi opravdu bude mít při hře v sedle na zádech luk? anebo tam bude mít spíš oštěp/vrhací dýky/prak, se kterými to umí i na zemi?).

Když jsme se pak prakticky podívali, jak velké úsilí bychom museli vyvinout na to, abychom tuhle prakticky nehranou situaci odstranili, dospěli jsme k názoru, že v omezeném čase, který na vývoj máme, nedává smysl věnovat čas a prostředky na řešení problému, který nastává jen na fórech a ne při hře a proto jsme zaměřili pozornost na důležitější problémy pravidel, takové, které při hře opravdu nastávají.

3) Navzdory výše uvedeným dvěma bodům jsme se tohoto tématu lehce dotkli a zavedli dvě změny, které výše problém redukují:
* namísto formalistického rozdělení "boj proti ...." a "boj v ..." zavádíme volné fikční rozdělení na "běžný boj" a "(pokročilý) boj proti .../v....", který nejde proti fikci jen protože vás oponent je zombík. Toto zatím není zveřejněno, ještě dolaďujeme terminologii, aby nevznikla nějaká zavádějící ....
* zavedli jsme mechaniku pro akce, ke kterým je potřeba znalosti dvou (a více) dovedností. Pokud při hře máte pocit, že pro nějakou akci (např. střelba ze sedla) nutně potřebujete kombinaci dvou jiných dovedností (např. "boj z dálky ze sedla..." a "běžná střelba"), přičtěte ke kostkám nižší z obou dovedností. Dovolujeme si nechat na hráčích, do jaké míry tohle pravidlo chtějí či nechtějí aplikovat, zejména s ohledem na argument 2.)
6.4.2017 21:46 - Colombo
Sirien píše:
Někdy by mě zajímalo, co Tě dovedlo k Tvojí strašlivé obsesi kvalitní typografií za použití toho BDSM editoru co furt propaguješ... za tim prostě musí bejt nějaká story.

1. není to editor, ale typografický software
2. není to BDSM
3. typografická pravidla jsou tu proto, že text pak vypadá lépe a lépe se i čte. Například ten světle zelený text na bílém pozadí není moc příjemný.

Nemusíš to psát v hardcore typesetting software pokud text bude příjemně čitelný. Což moc lidí nezvládá.
6.4.2017 21:56 - Šaman
Pornografický a typografický software - to se často plete.
O jaký konkrétně že se jedná?

Já bych dnes jednoduchou příručku řešil asi jako html stránku, přiložené styly a následně zformátovat do PDF. Právě kvůli možnosti verzování, opravování chyb jen v textovém editoru apod.
Ale kvalitní typografii jsem viděl jen výjimečně, na specialozovaných pornografických serverch*.

* Teda vlastně typografických. :)
6.4.2017 22:01 - sirien
Šaman píše:
O jaký konkrétně že se jedná?

Latex
6.4.2017 22:01 - MarkyParky
Colombo,

nechci být moc rejpavý, ale pokud text s RGB 67,128,134 označuješ za světle zelený, tak bys měl kritice podrobit spíš nastavení/kvalitu svého monitoru, než publikované PDF :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084537982940674 secREMOTE_IP: 3.15.147.215