Kultura

Autorská citace #1
21.1.2012 22:09 - sirien
Ježiš, z tohodle dortíku koukaj psí a kočičí chlupy i skrz polevu, jen se na to dívám a dělá se mi z toho hůř než z reklamy na Mc'Donalds

A jestli ten druhej bod myslí vážně, tak se možná budu muset omluvit Bouchimu za své předchozí výroky na adresu DrD+.
I když možná sem jen špatně pochopil co tim chtěl říct.

(jinak se mi líbí ta poznámka o té holce z obchodu s hrama, co přešla od DnD na Vampi... eh, na jiný systém (: )

EDIT: PS - to slovíčkaření s "novou iterací" namísto "páté edice" mi přijde docela úsměvné :D
Autorská citace #2
22.1.2012 09:29 - Vojtěch
No, nevím, jestli si opravdu myslí, že všichni se najednou budou bránit, že to teď není nová edice ale jen nové pokračování.
Autorská citace #3
22.1.2012 11:06 - alef0
Ono sa to naozaj nikde nevolá piata edícia. Na twitteri je k tomu tag #DnDNext. Niekde sa mi marí, že bol dokonca zmienka, že oni už nechcú veľmi edície, ale chcú, aby to bolo "the" D&D, ktoré sa len kontinuálne vyvíja.

Niečo ako Google Chrome, kde je jedno, že máš verziu 9 alebo 16, hlavne, že to funguje. (Lebo povedzme si rovno, rozdiel medzi vanilla 4e a Essentials tu prítomný rozhodne je. Alebo rozdiel medzi prvou verziou a verziou po roku patchov, pardón, errát.)

S tým súvisí aj vyššie uvedený výrok o tom, že nechcú prikladať do kotla Edition Wars.
Autorská citace #4
22.1.2012 11:16 - Vojtěch
Mno, to že vehementně tvrdí, že to není edice neznamená, že to edice (až na nálepku na obale) není. Kdyby se raději namísto nálepkování starali o to, aby to byla dobrá hra.
Autorská citace #5
22.1.2012 11:44 - alef0
Však oni sa nestarajú, to riešia fanúšikovia ;-)
Autorská citace #6
22.1.2012 13:27 - sirien
Alef0: Jenže takový vývoj lze dělat jen potud, dokud udržíš ten vývoj na stejném jádře. Přechod mezi 3e a 4e by byl timhle způsobem neproveditelnej, například.
Autorská citace #7
22.1.2012 15:24 - Shako
Tak todle mi zni hodne neduveryhodne.
Autorská citace #8
22.1.2012 17:41 - Vojtěch
Alef0: Evidentně se starají, aby to fanoušci neřešili, tak se to snaží vyřešit za ně. Jestli bude vysledek tak dobrý, jako celou dobu tvrdí, tak to budou mít přece všichni rádi i pod jménem 5E. Tím, že to nepojmenuji tak, aby v názvu bylo někde "edice", neznamená, že ediční válka nebude.

Osobně doufám, že 4E jádro zůstane, nebo to nové bude podobně funkční, ale tentokrát se to obejde bez nutnosti neustálého opravování.
Autorská citace #9
22.1.2012 17:59 - alef0
Podľa ďalších správ sa názov utrasie počas toho verejného betatestu.
Autorská citace #10
22.1.2012 18:30 - Quentin
Já bych nejvíc uvítal ploší powerlvl, aby se všem nezvedalo všechno. Jinými slovy, aby jen proto, že se celé družině superrychle zvedá attack bonus nemusely všem potvorám zvedat všechny obrany. Pak to dopadá tak, že elf scout má reflex 12 a skalní obr 28.

Když odpadne tohle, tak bude výrazně snazší odhadovat potvory za běhu.

Víc ke štěstí asi nepotřebuju :)
Autorská citace #11
22.1.2012 19:01 - Vojtěch
lvl potvory / 2 + ability, nebo nějaký moderate save podle lvl potvory z tabulky? Myslím, že o tolik jednodušší to být nemůže.

To by asi museli pribrzdit leccos :)
Autorská citace #12
22.1.2012 19:04 - Quentin
Určitě může :-)
Autorská citace #13
22.1.2012 19:52 - Vojtěch
Jako aby potvory měly jednotný save podle abilit a nezvedalo se nic... a nebo všechny potvory stejně? :o)
Autorská citace #14
22.1.2012 20:00 - Quentin
já teď hraju odnd, kde maj potvory save na všechno 18-lvl a AC odhadem podle zbroje a obratnosti mezi 10 a 25. Je to už příliš jednoduchý, ale docela pohodlný.

Mě by vyhovovalo, kdyby měli AC, fort, ref, will, ale ten výpočet byl nějakej jednoduchej. Třeba těch 10+lvl/2+stat nezní špatně.
Autorská citace #15
22.1.2012 20:04 - sirien
Upřímně, tahle vaše diskuse mi teď připomíná, co mě na DnD poněkud žere napříč edicema a co bych byl nadšenej, kdyby v Next zmizelo (i když se tak asi nestane) a to je ta naprosto nehorázná inflace moci - důvod proč osobně preferuju Exalted před DnD, protože tam tohle neni (nebo aspoň zdaleka ne v takové míře)
Ten neustálý nárůst různých save a obran a rezistencí a hodnot útoků a zranění které udílim a který je takřka exponenciální, nebo minimálně tak brutální že mi v určitou chvíli přijde že to je až k zešílení. Na prvnim levelu dostanu šípem od vesničana a sem skoro mrtvej, na pátym levelu to je opruz a na desátym si před tu vesnici stoupnu a nechám ze sebe udělat jehelníček, abych ty šípy pak zklepal a udělal na vesničany obhroublý gesto.
Autorská citace #16
22.1.2012 20:35 - Vojtěch
Jinými slovy by bylo lepší, kdyby D&D umožňovalo hrát v různých stupních moci postav, ale nebylo tak snadné se mezi nimi přesouvat?
Autorská citace #17
22.1.2012 20:36 - Shako
sirien píše:
Na prvnim levelu dostanu šípem od vesničana a sem skoro mrtvej, na pátym levelu to je opruz a na desátym si před tu vesnici stoupnu a nechám ze sebe udělat jehelníček, abych ty šípy pak zklepal a udělal na vesničany obhroublý gesto.

A to ti neprijde cool? :)
Autorská citace #18
22.1.2012 20:43 - Gurney
Můj tip je, že základ toho systému bude klasických šest abilit v rozmězí 3 - 18, ke kterým se bude připočítávat polovina levlu a z nich se pak budou určovat modifikátory. Tedy PC začínající na 1.lvl se Str 16 +3 bude mít na lvl 4 Str 18 +4. Abilita samotná by se pak mohla používat coby obrana, modifikátor k ní pak k útokům. Možná doje na nějakou úpravu vztahu mezi abilitami a modifikátory, Cook je dle mého nepovažuje za dostatečně svatou krávu (narozdíl od abilit v rozsahu 3 - 18) aby musely nutně vypadat stejně jako v 3 a 4e.

sirien píše:
Ten neustálý nárůst různých save a obran a rezistencí a hodnot útoků a zranění které udílim a který je takřka exponenciální, nebo minimálně tak brutální že mi v určitou chvíli přijde že to je až k zešílení. Na prvnim levelu dostanu šípem od vesničana a sem skoro mrtvej, na pátym levelu to je opruz a na desátym si před tu vesnici stoupnu a nechám ze sebe udělat jehelníček, abych ty šípy pak zklepal a udělal na vesničany obhroublý gesto.

Myslím si to samý a je to jedna z věcí, který kritizujou hráčí starších edic (ODnD, 1e a ADnD 1e, jak je to v ADnD 2e nevím) na 3e a 4e a jsou spokojení s tím, když power levl pro největší hrdiny končí někde u toho opruzu.

Obzvlášť u 3e mi to zvedání power levlu přijde fakt jedlý v tom, že se ti někdy kolem desátýho levlu bez nějakýho varování v pravidlech ze tvé S&S kampaně stane wuxia (dle toho co jsem četl na enworldu a dalších fórech, nemám vyzkoušeno).
Autorská citace #19
22.1.2012 21:20 - alef0
Tento problém som mal aj ja. Okolo deviateho levelu v D&D 3.x nastal zlom, keď s som mal extrémne veľký problém vymýšľať zápletky z tohto sveta, pretože z postáv sa stali hrdinovia popierajúci rozumné fyzikálne zákony sveta (+12 do Jumpu). Jasné, že sú ľudia, čo im to vyhovuje, ale mne to prekážalo v tvorbe dobrodružstiev, keď som nemohol na každý roh postaviť rovnakolevelného hrdinu.

Detto to zvádzalo k riešeniam, o ktorých hovorí Sirien: kde na prvej úrovni hrdinu zabila mačka a od piatej úrovne firebally lietali a od istého momentu dedinčania neboli žiadny problém ("tie stráže sú level 3, poďme do nich").

Mne sa zdá, že ten nárast moci bol v AD&D oveľa pomalší -- síce wizardi mali megakúzla, ale:
* kumulatívna tabuľka XP spôsobovala, že postup bol extrémne pomalý
* v AD&D dostala postava akurát bonus do THAC0 (útoku), z času na čas bod do nonweapon proficiency (rádovo raz za tri levely si mohla zlepšiť hod o jeden bod) a bod do weapon proficiency (ale tiež rovnako pomalý) a tam sa možnosti zlepšovania končili.

Treťoedičná postava dostávala minimálne dva skilly, plus featy, plus tempo levelovania bolo jednotné na tých 13,3 encounteru a tým pádom to ubiehalo svižnejšie, ale zase aj viac do šialenej moci.
Autorská citace #20
22.1.2012 21:31 - Vojtěch
Problém by se IMO dal řešit nějakým alternativním systémem odměn, aby se něšlo jen po lvlech, nebo aby bylo od určitého lvlu přidáváno jen něco (Jako to třeba dělalo už E6 - třeba tohle zakomponují taky, nebo to zas někdo přizpůsobí bokem).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078819036483765 secREMOTE_IP: 3.147.103.8